Ja sitten takaisin ruoka-asioihin kun en osaa kakkajutuista niin hyvin kertoa:) Eli muistin eilen yhden helpon ja hyvän sapuskan: maissisosekeiton. Sitätehtiin tänää, tosin siitä tuli peruna-maissikeitto ja nimenomaan keitto kun en muistanut kuinka vähän vettä sosekeittoon oikeastaan laitetaankaan...
No, joka tapauksessa maku oli hyvä ja helppo sekä edullinen ruoka. Jopa suht huonosti syövä esikoinen lappas tätä naamaansa,jopa ihan itse välillä. Halleluja.
Eli keiton kolme pilkottua perunaa kanaliemellä maustetussa vedessä kunnes pehmenivät, heitin mukaan säilykepurkillisen maissia (iso), annoin hieman vielä pehmetä ja survosin sauvasekoittimella. Sitten sekaan kermaa maun mukaan (tungin kokonaisen purkin kun oli mennyt hieman vanhaksi ja piti käyttää), anna kiehua hetken ja mausta oman maun mukaan.Mulla oli suolaa, pippuria (musta- ja valko-), hieman muskottia, vähän sitruunamehua ja extremetuulella kun olin, jauhettua vaniljaa.
Sekaan laitoin tarjoiluvaiheessa mozzarellakuutioita ja pienen voinokareen, mutta rapea pekoni ja muutama oliiviöljypisara pinnalla toimii myös:)