Helmikuun höpinät

Tata87 ei ehkä kannata ihan noin äkkinäisiä johtopäätöksiä vetää, voihan olla että vauva on vaan tässä samassa lenssukierteessä kun aikuisetkin. Ja kaiken lisäksi yleensä eläinallergiat aiheuttaa iho- ja silmä oireita joten en sinuna vielä ois luopumassa lemmikeistä! :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Täytyy kyllä tosiaan tarkkaan harkita. Neuvolatäti sanoi kyllä tänään että vaikka aiheuttaisi oireilua noi lemmikit niin kannattaa silti "siedätyksenä" pitää ne. Hättäillä ei kyllä kannata, täytyy kaikki huomioida kun päätöksiä tekee :D

Meidän tyty oli 60 cm pitkä ja painoa 5,8 kg. Keskikäyrällä kyllä odotuksien mukaan mennään joka asiassa :) Vierasti ihan kauheasti neuvolatätiä eikä asiaa auttaneet rokotukset eikä rotarokote. Jospa ei tule kipeäksi niistä mut suppoja pitää hakea varulta =/
 
Jee, tyttö takaisin omassa sängyssään illalla! Vähän jäi "vahingossa" nukkumaan viereen koko ajan huutojakson takia, mutta nyt on nukkunut omassa sängyssä 5 yötä kunnes herää syömään, silloin nostan viereen jonne saa jäädä loppuyöksi. Ja tänään heräsi vasta klo 6, joten omassa sängyssä nukkui non stop 21.45-06. Useimmiten töruokailu on joskus 2.30-5.30, yhdellä yösyötöllä ollaan menty jo jonkin aikaa.

Näin toimii parhaiten meillä ja kaikki saa nukutuksi kunnolla,muilla ehkä toisella tavalla:)

t. reilu viiskiloisen työntävän helikopterin onnellinen omistaja:wink
 
Näinhän se on, että kukin tavallaan ja tyylillään :) Se, mikä toiii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella! :)

Täällä tulee räntää, blääh :/ Lisäks lapset ei oo vieläkään täysin kunnossa kaiken maailman lenssujen jäljiltä. Turha toivo päästä tänäänkään ulos täältä neljän seinän sisältä. On siis syytä pitää pyykki- ja siivouspäivä. Ja ehkä pitäis myös askarrella siinä sivussa noiden isompien kanssa jotain kivaa. Kohta pitäs ruokakin tehdä ja kaapit on miltei tyhjät o.O Tonnikalarisottoon taitaa löytyä ainekset. Mitäs muut tänään meinaa syödä? Pitää välillä kysellä vinkkejä, niin saa itsellekin ruokalistaan vaihtelua! :)

Ens viikolla on miehellä loma! Suunnitelmia ei pahemmin ole, meinattiin ensin varata laivareissu, mutta se jäi yritykseksi, kun meidän perhe on liian iso laivan sviittihyttiin (joka on yli 30 neliön suuruinen!!!). Meinattiin, että otetaan iso hytti, kun on kolme pientä lasta. Siellä ois ollu sit tilaa leikkiä ja temmeltää. Mutta ei, laivan säännöt ei tätä sallineet :sad001 Pitänee siis olla kotona ja kehittää jotain kivaa tekemistä pitkin viikkoa.
 
Jos olisi pinaattia pakkasessa tekisin pinaattilettuja:) Ei ole, enkä pelkän pinaatin takia viitsisi kauppaan lähteä, joten lämmitetään eilistä nakkikastiketta suosiolla:)

Sitten ei muuta ku kuravaatteet pojalle niskaan, vauveli vaunuihin ja ulos kuralätäköihin rämpimään. Kunhan tyttö heräisi ensin, nukkuu edelleen yöuniaan ja kello on 11 (ok, söi about ysiltä ja nukahti uudestaan).... Mokoma unimurmeli:)
 
Minä olen tykästynyt tosi paljon sellaiseen katkarapukeittoon johon tulee sellainen pakasteperuna-vihannessekoituspussi (reippaat tietysti kuorisi ja lohkoisi perunat yms itse), katkarapuja ja sekaan vielä ruokakermaa, suosittelen ^^

Olen kans alkanut haaveilla siitä että jos pieni pian osaisi jo omassa sängyssään (ja mielellään useamman tunnin) nukkua mutta pomppaa hereille justiinsa kun sinne pinnikseen laskee.... sitä odotellessa saa nukkua vielä viekussa.. varsinkin kun rinnalla on yhä öisin muutamia kertoja.... ei ole auttanut tassutus tms vaan rintaa on vain saatava =)
 
Kiitos Tata87 vinkistä, voisin hyvin kokeilla! Ja oikein reippaat supermutsit KASVATTAVAT perunansa itse, ei kuoriminen ja pilkkominen riitä:wink Katkaravutkin tulevat omasta akvaariosta ja kerma navetasta, eiks jeh?:wink Eihän kukaan ikinä käytä puolivalmisteita eikä herran pieksut sentään, eineksiä, nounou:wink
 
on kyllä mukava lueskella muiden kuulumisia :) meillä on mennyt päivät vaihtelevalla rytmillä nyt jonkin aikaa, tänään on ollut enempi nukkumis päivä tytöllä ja eilinen oli sit syönti päivä :D meinas äiskältä hiukkasen epäonnistua sämpylöiden ja rahkapullien teko kun kuvitteli (huom!) kerkeävänsä paistamaan ne tytön nukkuessa :D tänään onkin sit vuorossa makaronilaatikko :)

meillä tosiaan ne rokotukset nosti tytölle melkein 39 kuumeen, siinä vaiheessa annoin sit nestemäistä panadolia mut pari päivää meni sit vähän kipeen olosena raukalla. tähän asti ollaanki säästytty kaikilta taudeilta,saa sit nähä millon iskee eka :rolleyes: muuten oliki neuvolassa kaikki ok noin 5kg painoa ja 59,5cm pitkä, tosin epäili että saattaa vaikka olla hampaita tulossa ku pienesti alkanu kuolaamaan o_O

täällä noista unista on ollu puhetta, useimpina öinä nukkuu omassa sängyssä jotain 6 tunnin unia, mutta nekin vaihtelee sit et voi herätä jo parin tunnin päästä nukkumaan mentyä syömään ja tää äiskä on yleensä niin laiska/unessa ettei saa yöllä enää omaan sänkyyn siirrettyä :grin:p

pitipä eilen ihan huvikseen alkaa iteki kokeilla tuota vessassa käyttöä kun joku siitä mainitsi, tähän mennessä 4 kakat ja parit pissat käyty tekemässä vessassa :cool05:) noh saa nyt nähä miten saadaan jatkettua
 
Pakko kai se on tunnustautua vaunufriikiksi xD Ei edes se mun k-setus vienyt iloa vaunujen katselusta... tai no vei siltä osin että nyt en aio ostaa kuin hakumatkan sisältä/jostain missä asuu tuttuja jotka vois hakea vaunut ja postittaa x) Huomasin tuossa eräänä päivänä että vietän vapaat hetkeni suurimmaksi osaksi tutkien millaisia ihanuuksia on myynnissä ja mitä "lisäosia" voisi hommata ^^

Nyt olen haaveillut ostavani näihin meidän nyk. vaunuihin tekoturkiksen ja söden jalkapeitteen ja oisipa uusi hoitolaukkukin ihana asia.... tuota liberolaukkua olen mukana pitänyt kun en vielä ole sellaista "hienoa" ostanut :)

Olisin tosi utelias kuulemaan millaisia vaunuja muilla on käytössä =)

Meidän vaunut on Emmaljunga Ceroxit vm.06. Värinä on aika tumma vihreä. Ostin ne käytettynä (kuten olettaa saattaa) eikä mukaan kuulunut muuta kuin puolipehmeä kantokoppa. Ovat kokonaisuudessaan kiinteät, eli ei mitään easyfix kiinnityksiä tms. Eivät ole edes unelmavaununi vaan alunperin mummolavaunut mutta koska 1.vaunut on yhä löytämättä niin ovat siis jatkuvassa käytössä. Hyvin kyllä kulkevat lumessa ja loskassakin :)
 
Meillä on iCandy Apple vuodelta 2011 ta 2012 tai jotain, runko jolle voi laittaa kopan, istuinosan tai adapterilla kaukalon. Olen ollut tyytyväinen, käytettyinä ostin Huuto.netistä, Englannista hommatut alunperin.

Lisäksi on kellarissa esikoiselle ostetut Brion yhdistelmät vm 2000 (oli kotikäytössä kävelyvaunuina täällä "maalla"), ja Gracon kaukalo+matkarattaat joita siis pidin autossa. Kun kaukalo jäi ostin tilalle Britax B-Mobile matkarattaat, Gracoa olen ottanut mukaan ulkomaan- ym matkoille kun eivät ole niin herkät.

Nyt kaikki siis kellarissa paitsi iCandy joka korvasi muut viritelmät. Joten vaunuhamsteriksi saa kutsua:wink Tarkoituksena oli myydä britaxit pois, mutta kumma kyllä, siellä edelleen kökkivät:wink
 
heh... tässähän meinaa tulla vähän huono omatunto kun lueskelee toisten vaunuista... piti ihan katsoa minkä merkkiset vaunut itsellä on:grin basson merkkiset yhdistelmävaunut siis löytyy meiltä... ei mitään tietoa miltä vuodelta, ainakin 6 vuotta vanhat, ihan hyvin on pärjätty noilla täällä maalla, en tunne tarpeelliseks hommata uusia tai mitään erikoisuuksia, ei tosin tuota ylimäärästä rahaakaan liiemmälti jää :) muutenkaan en ole mitenkään merkki tietoinen oikein minkään suhteen, kunhan on jotkut suht sopivat vaatteet itsellä ja lapsella ja ruokaa mahassa :) kirpparilla ehkä pitäis jossain vaiheessa käydä vähän kattomassa jotkut sukkikset ja pari paitaa lisää, itselle ei kyllä tarttee mitään kun kaappi täynnä vaatetta :grin

asiasta toiseen, minkä verran teillä ketkä on syöttänyt pullosta tai muuten maitoa/korviketta menee kerralla? itse olen nyt pieniä määriä lypsänyt pakkaseen varalta, kun olisi tarkoitus jonkun viikon päästä alkaa käymään joinain sunnuntaina töissä.
 
Ihan asiaa turisit kyllä :) Itsekin olen miettinyt että eihän se vauveli välitä vaunun mallista ja ulkonäöstä kunhan siellä on vain mukava köllötellä =) Hifistely tai no tällä hetkellä siitä haaveilu on vain tosi kivaa XD Raskaasti tuntui mun vaunubudjetissa se -pööhanan imbesillin- tekemä rahojeni varastaminen. Siispä hieman varustelen noita meidän 1. vaunuiksi kun on hyvät pelit ja mummolaan ostan halvat vaunut jotka kuitenkin kulkee x)

Meidän pieni kuulema vetää mun ollessa hiihtämässä tms niin aina sellaisen 75ml maitoa/korviketta ens alkuun ja siihen päälle vielä jonkun 20 ml hieman jälestä.

Taidettiin selvitä rokotuksista ilman vaivoja. Maanantaina sai eikä vielä oireile muuten kuin että rota veti massun taas väljäksi... kuumetta ei onneksi ole =)
 
Meillä on jotkut ihan perushalvat vaunut/yhdistelmärattaat (kovalla kantokopalla + erillinen ratasosa) käytössä tavallisina vaunuina. Siistissä kunnossa ovat edullisesta hinnastaan huolimatta pysyneet, vaikka niitä on käytetty meidän kaikilla lapsosilla. Ovat siis vuosimallia 2009. Toisina vaunuina, tai oikeastaan sisarusrattaina, meillä on Teutonia Team Alu S4:t. Ovat kyllä mainiot käytössä, toisella puolella saa istua meidän kaksivuotias ja toisella puolella kököttää vauva pehmeässä vaunukopassa. Nelivuotias kävelee vierellä :) Sit meillä on vielä Britaxin jotkut matkarattaat, jotka kulkee aina mukana auton takakontissa. Niihin saa kiinni turvakaukalon näpsäkkäästi.

Kohta pitäis lähteä ulos, pitkästä aikaa. Ihanaa päästä ulkoilmaan! :) Pikkuihmiset alkaa olla vähän paremmassa kunnossa jo kaikkien flunssien jälkeen, joten nyt voi taas alkaa elämään normaalia elämää!! Kunnes taas tulee seuraava lenssupöpö jostain........ :D
 
Tätä vanhusta meinasi paleltaa kun lenkin jälkeen jäätiin vielä ulos.... vaikka pakkasta on vain -3 :eek: Tosin on jo pari päivää paleltanut ihan sisälläkin. Jospa ei olisi tauti tulossa....

Nyt hyvin ansaitulle kaakaolle :P Olen kyllä alkanut liiankin tiheään katsoa oikeudekseni käydä kaakaota killittämässä. Pitäisi ehkä taas rajoittaa että ei joka päivä joisi... ainakaan enempää kuin pienen kupillisen x)
 
mekin ulkona käytiin pikku vaunulenkki toisen koiran kanssa ja sitten toisen koiran kans palloa viskottiin ja saunapuita siinä samalla sahailin, jäi tänään vähän lyhkäseks ulkoilu kun tuntu itseä nukuttavan sen verran että sisälle tultua piti pienille unille painua :p tyttö aika pitkälti aina samantien nukahtaa jo haaalaria päälle laittaessa ja saattaa vetää sikeitä useemman tunnin sisälle tultuaki :D
 
kyfi :Kyselit paljonko muiden lapsukaiset syövät maitoa pullosta. Mein poika syö kerralla pullosta 100-200ml. Ei ainakaan meillä ole sillä ollut eroa onko rintamaitoa vaiko korviketta. Illalla ehkä syö kerralla vähemmän,kun muuten tankkaa tiheämmin.
 
Siis periaatteessa imetyksellä meillä vielä mennään,mutta saa päivittäin n.200-300ml korviketta lisäksi kun välillä vaikuttaa tankkailuista huolimatta yhä nälkäseltä. :)
 
Viesti poistettu. :)
 
Last edited by a moderator:
meillä tyttö turauttelee 4-8 kertaan päivään ja paljon...4 on jo vähän meillä :grintäysimetyksellä ollaan ja ei oo saanu muuta kun rintaa koko aikana... oonkin naureskellu ku lueskellu että vähintään parinsentin kokosia töräyksiä pitäis olla yms ja yrittäny tytölle selittää että hiukan vähempikin kyllä riittäis :laughing002
 
Takaisin
Top