Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Majkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aloitanpa heti itse kirjoittelemalla.. Meillä oli tänään neuvola ja mua ärsyttää se, että siellä tuijotetaan niin liiallisenkin tiukasti välillä noihin kasvukäyriin. Meillä tähän asti menty painossa vähän nollan yläpuolella ja pituudessa taas nollan alapuolella. Nyt pikkumies otti pituuskasvuharppauksen ja keräsi 5cm kuukaudessa, jolloin painoa taas kertyi vastaavasti hieman vähemmän (meidän lapsilla mennyt aina vähän vuorotahtisesti, välillä tulee paljon pituutta ja välillä taas painoa). Poika on kuitenkin tyytyväinen, syö 3-4 tunnin välein parikymmentä minuuttia per kerta ja nukkuu hyvin, pissaa seitsemän vaippaa päivässä ihan märäksi sekä kuolaa reippaasti ja aukile ei ole mitenkään kuopalla, eli kuivumisen merkkejä ei ole havaittavissa. Hirmuisen päivittelyn tämä nyt aiheutti, että painoa oli tullut kuukaudessa "vain" 750g eli ihan riittävästi kuitenkin...

Parisuhteista olitte kirjoitelleet tuolla tammikuun ketjussa. Parisuhteelle ei aikaa tunnu kyllä jäävän yhtään, varsinkaan ku perheessä on kolme pientä lasta. Illalla saatetaan hetki olla rauhassa, kun kaikki lapset on saatu nukkumaan, mutta yleensä viimeistään tunnin sisään saa jo mennä rauhoittelemaan parivuotiasta, joka heräilee öisin. Myös nelivuotias usein herää jossain vaiheessa yötä. Ehkä sitten eläkkeellä on taas aikaa olla yhdessä :)

Tata87
mietti, miten yh:lla on niin paljon aikaa.. Onko hänellä kenties joku ystävä tai sukulainen hoitamassa vauvaa..? Itsellä ei ainakaan jää ylimääräistä aikaa oikein mihinkään, kun kaikki tunnit ja minuutit kuluvat lasten kanssa ollessa. Meillä ei oikeastaan ole paikkoja, joihin viedä lapsia hoitoonkaan, joten tosiaan koko ajan ollaan sitten perheen kesken yhdessä. Mä aloin eilen haaveilemaan niinkin villistä ajatuksesta, kuin että jos pääsisi käymään ihan yksin lenkillä! :D Kyselinkin, että olisiko mies valmis olemaan hetken näiden kolmen mukelon kanssa jonain päivänä, että mä pääsisin kävelylle. Ei se oikein mitään vastannut, mutta en taida antaa sille vaihtoehtoja ;)

Älä anna mitään vaihtoehtoja, etköhän osuutesi hoida muuten:) Minä ainakin pyydän/vaadin nätisti/oletan että isäkin on muksujensa kanssa välillä ilman minua, vaikka suurin osuus hoitokuormasta tietenkin on minulla. Ja mies on nyt lähdössä reissuun to-ma, joten tulee taas ihan tarpeekis pitkä "yh-jakso" muutenkin. Toisaalta ihanaa saada olla 'yksin' kotona:)

Joten minä tuuppasin eilen molemmat isän syliin, sanoin terve ja lähdin joogaan. 2,5 tuntia myöhemmin tulin takasin paljon virkeämpänä. Esikoinen oli kuumeessa, joten oltiin oltu sisällä koko päivän ja hulluksihan siinä tulee väkisinkin ellei mihinkäänpääse. Leivon hysteerisesti aikani kuluksi kun vauva nukkuu tai sattuu olemaan tyytyväisenä keinussa ja esikoisen katsoessa Postimies Patea. Eilen oli laskiaispullien vuoro. En yhtään ihmettele että viimeisistä 3-4 raskauskilosta ei tahdo päästä eroon;)

Meillä nykyään paljon tyytyväisempi vauva, hymyilee ja jokeltelee päivä päivältä enemmän, ja tosi huonoja kiukkupäiviä ei ole ollut aikoihin (tänään vähän kitisee, jotain ilmaa tms mutta hallittavissa) :) Kai se 2 kk:n ikä teki tehtävänsä. Tosin olen edelleen sitä mieltä että vyöhyketerapiasta oli hyötyä.

Viesti poistettu. :)

Last edited by a moderator:
Meillä alkoi helmikuu flunssassa. Hirmuinen krohina nuhan takia ja vähän yskääkin pukkaa. Säälittää pikku raukka, mutta onneksi kaveri on osannut nukkua suht hyvin. Omia unia enemmän haittaa. 2kk ja 60cm + 5kg.

Itsellä meinaa päivät käymään pitkiksi kun on jumissa kotona koirien ja tytön kanssa päivätpitkät...kauppaankin on sen verran kilometrejä isoa tietä pitkin ettei ainakaan näin talvisaikaan osaa rattaiden kanssa lähteä autojen sekaan vaikka muuten tykkäänkin pitkiä lenkkejä kävellä :( ei siis tällä hetkellä ole itsellä autoa ja nekin riivatut kun maksaavat...huoh.. :(

tyttö sentäs on voinut ihan hyvin ja flunssilta ollaan tähän asti säästytty (2,5kk), eipä tosin olla missään käytykään eikä meilläkään ketään, eikä mieskään ole "onnistunut" töistä tautia hankkimaan :)

Nyt olen käynyt poliisilla. Otinkin murun mukaan sinne kun lapsenvahtia oli vaikea saada ja isälläkin on kiirusta töissä ollut. Saatiin mukava päivälenkki siinä samalla heitettyä. Neiti vain naureskeli poliisisedälle iloisesti ja töräytti vielä kakatkin x) Kuulema tämä mua huijannut on tiedossa ja enköhän minä kuulema rahani saa takaisin. Hetki siihen kuulema vain voi mennä. Eipä siinä. Kunhan saan ne takas. Anteeksi en sille -piipille- anna xD

Mutta nyt kulta taitaakin alkaa heräillä äänistä päätellen, niin paras pistää konetta kiinni. Sain sentään taas syötyä ja 10 minuuttia koneilla ihan rauhassa :)

p.s Antakaa vain niiden isien hoitaa muruja välillä. Minäkin yritän antaa isän hoitaa enemmän pientä iltaisin. On tosin aika vaikeaa olla menemättä hoitamaan itse varsinkaan jos toinen vähän itkeskelee väsymystä tms. Mutta hyvin on se isä selvinnyt niistäkin tilanteista kun olen antanut mahdollisuuden =D

Meillä myös niin hyvä tilanne,että isi hoitaa myös poikaa ja ihan mukisematta. :) Harrastuksissa käyn 2 kertaa viikossa. Sillävälinkin joko isi hoitaa tai toiseen harrastukseen voin ottaa pojun mukaan jos haluan. Kauppaan, kyläilemään, lenkille jne poju pääsee mukaan ollaan sitten liikenteessä koko perhe tai vain minä ja poika. Isovanhemmat hoitavat myös mielellään pientä,jotta päästään välillä miehen kanssa vaikka elokuviin tai syömään ihan kahdestaan tai kun esim.polttopuu hommiin mennään. Jos molemmat vanhemmat kuvioissa,niin kyllähän he molemmat ansaitsevat välillä omaakin aikaa. Ainakin minusta. :wink

Kauhulla katselen mitä teille huomauteltu lasten vähäisestä painonnoususta. :eek: Mein poika oli 2kk neuvolassa 5345g ja nyt maanantaina kotivaaka näytti 5.7kg... Juu,kotivaaka kyllä antaa jonkunmoiset heitot,mutta kuitenkin. Ensimaanantaina sitten neuvola jossa näkyy todellinen painonnousu. Meillä kyllä poika kasvanut kokoajan pituus nollakäyrän yläpuolella ja paino vastaavasti alapuolella ja tähänasti se on ollut ihan ok. Pituus oli viimeksi 59.5cm eli aika samoissa kuin Kyfin vauva. Lapsi on kyllä todella energinen, iloinen ja jäntevä,joten sinällään en ole painosta huolissani, mutta maananatainahan sen näkee tarvitaanko lisäruokaa tms. :)

Ehdinpä minäkin tänne välillä kirjotella :) Pähkinänkuoressa; arki sujuu hyvin, täysimetyksellä mennään. Rotaa en kummallekaan lapselle oo ottanut vaan 3kk rokotteet vaan. Poika on todella aurinkoinen, helppohoitonen ja tyytyväinen ♡ Reilun viikon päästä tulee 3kk täyteen eikä oo kiinteiden alotus mielessä vielä pitkään aikaan, esikoiselle alotettiin 5kk ikäsenä ja nyt pojan kohdalla haluaisin päästä sinne 6kk pelkällä täysimetyksellä. Aika menee tosi nopeesti ja ihan uskomatonta että mun vasta maailmaan tullut vauva on jo niin iso! (63cm ja 6.2kg oli 9 vk ikäsenä). Oon käynyt jo yhden sunnuntai vuoron tekemässä töissä kun niitä pystyy äippäloman aikana tekemään ilman että kela puuttuu. Poika olikin mun työssäolo ajan vaan nukkunut ja kerran syönyt :) Maitoa kun tosiaan on riittäny pakkaseen asti niin pystyy tälläsiä extempore poissaolojakin järjestämään :) Ite oon alkanu tekemään vaunulenkkejä lasten kans niin että esikoinen on seisomalaudalla niin pääsee reipasta vauhtia.. uiminen alotetaan ens kuussa pari krt vko ja mä haaveilen myös omasta ajasta body pumpin parissa :) hirvee sepostus :D kiva lukea teidän muidenkin kuulumisia!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mie taas suorastaan odotan,että pääsee pienelle soseitakin tarjoamaan. :winkImettää aion kyllä myös mahdollisimman pitkälle siis 6-8kk tienoille, mutta rupean kyllä mielellään tarjoamaan jo muutakin. Jos vaikka tukuisampi ruoka parantaisi taas lyhentyneitä yöunia. :)

Turhaan näköjään kuitenkin murehdin viimeviikolla sitä painonnousua. Poju otti loppukirin ennen punnitusta ja painoa oli tänään 6145g eli +800g viime kuuhun. Nyt hän on kyllä n.viikon saanut korviketta lisäksi n.200-300ml/pvä. Se kyllä varmasti vaikuttaa myös. 3kk neuvola siis takana. Rokotteita tulikin sitten roppakaupalla. Rotavirus-rkote suuhun ja 2 pistettävää. Hyvin otti poika pistokset vastaan. Tottakai hieman itketti, mutta kohta malttoi jo neuvolantädillekin taas jutella. :grin Ehkä hieman tavallista väsyneempi on nyt illalla ollut. Nyt vielä katsellaan nostavatko rokotteet kuumeen vai meneekö vain pienellä väsymyksellä ohi.

Meidän pieni yskii ja aivastelee kyllä tosi ahkerasti ja luulisi ettei ihan nyt heti taas olisi nuhaa tulossa kun viime kuussa vasta viimeisimmästä selvittiin. Voisko olla allerginen noille meidän lemmikeille (tai no niiden purulle ja heinälle). Ei varmaan auta muu kuin antaa pöppiäiset jollekin. Sittenhän sen näkee johtuuko niistä... ei oikein muuta keinoa varmaan ole selvittää asiaa. Harmi luopua lemmikeistä mut en kyllä halua oman kullan kärsivän niiden takia.

Mites teillä muilla joilla on lemmikkejä, onko vauvojen ja lemmikkien yhteiselämä sujunut mallikkaasti? =)

On oikein hienosti sujunut kiitos. Tai no lähinnä koiran kanssa, kalojen ja hamsterin kanssa kun ei hirveästi ole tekemisissä;) Koira oli ihana kun tultiin sairaalasta: vilkasi vauvaa, nuolasi naamaa nopeasti ja poistui kyllästyneenä paikalta. "Voi ei, taas tuollainen" näytti ajattelevan;)

Tällä kertaa ei tuotu rättejä, vaatteita tms sairaalasta tutustumista varten, kun ei se viimeksikään hurjasti kiinnostunut taikka välittänyt niiden tuoksusta.Tuo piski kun on tommonen sopeutuva kaveri ja otti esikoisenkin syntymän ihan iisisti. Vaikka kokoa löytyykin (rottweileruros), niin osaa olla suht varovainen, vaikken tietenkään koskaan vauvaa ilman valvontaa koiran kanssa jätä.

Moikka :)

Käyn jokapäivä täälä lukemassa, mut puhelimella ei jaksa kirjotella pitkiä juttuja. Raivostuttavaa..

Meille kuuluu hyvää. Kai kasvaa tasaisesti. Enskuun alussa alkaa fysioterapia, puheterapia ja neuron seuranta. Sen verran jäykkyyttä ja löysyyttä kropassa ja syöminen ei suju.
Hurja ajatella et kohta hän on jo puolivuotias :O <3

Täyimetyksellä mennään edelleen hiensti, vellejä on saatu jonkunverran menemään. Sekoitan vellin joukkoon vähän sosetta kun lusikalla ei onnistu.

Mä toin meidän koiralle sairaalasta aina Kain pyykit ja annoin haistella niitä. Oli ihan innoissaan niiden kimpussa aina. Mutta kun hän tuli kotiin koira ei juurikaan ollut kiinnostunut, lähinnä ehkä kauhuissaan mikä tuo on :D Nykyään on ihan perheenjäsen tämä uusinkin, pitää tervehtiä kun vaunuista herää tai jostain kotiin tullaan. Chihuahua narttu meillä.

Meidän koirat on tosi intona pienen suhteen (asustavat siellä mummolassa niin eivät kauhean usein näe pientä). Ei vielä ole uskaltanut lähelle päästää kun innostuvat niin kovasti. Eivät pahaa tarkoita mutta pitäisi saada nuolla ympäri ämpäri x)

.... viikonloppuna alkaa sitten hienoinen kokeilu siihen kiinteään. Varmaan aloitetaan maissivellillä kun se on kuulema hyvä sekoittaa maitoon ja sitä kautta totuttaa... "jännittävää" =)

nytpä on käyty 3kk neuvola rokotuksineen ja kuumeenhan se nosti :( kaiken lisäksi mieskin kuumeessa :( pitää yrittää nyt hoivailla molempia :)

meillä koirat ihan hyvin ottanut vastaan, sekarotusia ovat molemmat, toinen 30kg uros ja toine 15kg narttu, vähän tietysti pitää vahtia kun liikaa vauhtia meinaa tulla :D

Huhhuh, meillä on ollut sairastelukierre. Ensin kaikki viisi perheenjäsentä olivat flunssassa ja sen päälle keskimmäiselle lapselle tuli vielä vatsatauti, joka on nyt kestänyt pari päivää :( Aikamoista hulabaloota aiheuttaa tämäkin.

Imetyksestä oli keskustelua; mulla on tarkoituksena täysimettää meidän pojua mieluusti likemmäs 6kk:n ikää. Edellistä lasta täysimetin 5,5kk ja ensimmäistä 4,5kk. Imetysaika on muuten jatkunut reippaasti yli vuoden ikäiseksi molempien muksujen kohdalla ja toivon myös tämän kolmannen kohdalla asian toimivan samalla tavalla. Ei ole kiirettä imetystä lopetella, kun kotosalla ollaan :)

Mä sain vihdoin kokeiltua kestovaippailussa myös yövaipatusta ja *tadaa* poika nukkui koko yön!! o.O Nyt sit menin ostelemaan yövaippoja ihan urakalla, käytettynä kylläkin, uusia en raaskinut ostaa.. Jospa saatais homma kunnolla pyörimään :) Samassa hömpsähdyspuuskassani tilasin 12litraa pyykinpesunestettä :D No, eipä tarvii hetkeen ostella sitäkään....

tata87: Jokainen tietysti tyylillään, mutta kannattaisiko nyt ensin jutella pienen flunssista lääkärin kanssa ennenkö tekee liikaa päätelmiä ja luopuu lemmikeistään. Jotta ei sitten ole turhaan niistä luopunut. Nyt kuitenkin on flunssaa liikkeellä ja allergioissakaan ei nykyyään taida enää ehdoton aiheuttajasta erossa olo olla välttämättä se ensimmäinen vaihtoehto. Toivottavasti flunssat kuitenkin helpottaisivat. :)

Meillä 4 koiraa,isoja ja pieniä. Hyvin on mennyt niiden kanssa. En tuonut vaatteita tms. etukäteen haisteltaviksi, kun ovat lasten kanssa kuitenkin olleet ennekin tekemisissä. Nuuhkimassa käyvät ja välillä ohimennen nuolaisemassakin jos/kun silmä välttää, mutta muuten ovat vielä antaneet pojan olla omassa rauhassaan. Saapi nähdä lisääntyykö kiinnostus sitten kun poika lähtee liikkeelle. :wink

Meillä nousi myös pojalle pieni lämpö 3kk rokotuksista. Meni kuitenkin ohi omineen ilman troppeja ja aiheutti lähinnä vain pientä väsymystä pojalle.

Hei wau moten paljon kestoilijoita! :) Jee! Meillä myös kestoillaan, ympäri vuorokauden :D Kertiksiäkin on tosin varmuuden vuoks tuola kaapissa :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin