Helmikuun höpötykset

Manda, ihanan kuulla susta taas ja hienoa että kaikki on hyvin ja et olo alkaa helpottaa :)

Nyt ku itekki miettii ni alkaa noi vaivat vähetä, tai noi mitä mul on ollu :) Väsymys ei paina enää (ainakaan ihan niin voimalla) ja palelu ei oo niin pahaa (vaikka taasen tuntuu siltä et pakko toi neuletakki on päälle laittaa) :D

Heippa vaan kaikkille!

Esittäydyin tuolla Tammikuun puolella, en huomannut että oli kuu jo vaihtunut, hups:)

Vielä siis muillekin lyhyt esittäytyminen: Esikoista odotellaan, enemmän vielä kauhulla kuin ilolla, mikä johtuu kahdesta edellisestä kesken menneestä raskaudesta. Nyt tuntuu kiduttavan pitkältä odottaa maaliskuun alun np-ultraa...

Jonna: La 15.9.

LauraElina: Vaikkei keskenmenot sinänsä ollenkaan mukavia ole, niin on silti huojentavaa kuulla, että muillakin on huonoa tuuria ollut ja sitten kuitenkin saatu vauva kotiinkin asti...Olen jo jotenkin niin henkisesti varautunut sen kolmannenkin saamaan ja sitten tutkimuksia ja ties mitä...Huoh.

Toivotaan, että kaikilla sujuu odotus hyvin!

tervetuloa joukkoon Nika! :)

Toivottavasti tällä kertaa pieni pitäis tiukasti kiinni ja pysyis matkassa mukana onnelliseen loppuun asti <3

Huhhuh mikä päivä (ja yö) takana!
Viime yönä meijän isopienipoika heräs vaatimattomat 4 kertaa juomaan maidon! (normaalisti ei siis ole öisin syönyt, paitsi tän alkuviikon ku on ollu kipeenä)

Aamulla sit kaikki aikasin ylös ja järjestelemään synttäreitä, vieraita riitti kahdesta eteenpäin, justiin viimeset lähti.
Huomenna vielä ois sama ruljanssi edessä.. emoticon

JA mua pyydettiin tänään kaasoksi!! <3
Tuli ihan puuntakaa tämä kysymys ja suostuin tietenkin, mutta en kertonut että häiden ajankohtana (heinäkuun viimenen vkl) olen jo aikas pitkällä raskaana.
Eli mitä mieltä ootte: pitäiskö mun kaverille jo kertoa raskaudesta, jotta voi miettiä tarvittaessa tilalleni toisen kaason vai kerronko vasta np-ultran jälkeen kun kerrotaan muillekkin?

Tää taas poikkes tästä ketjun aiheesta SORRY emoticon

ninanina.
onnittelut kaason pestistä :) MUN mielestä on ihan riittävää että kerrot kunhan oot ultrassa käyny ja kyll suosittelen kehottaan morsianta pyytään toisenkin kaason.Helpottaa oikeesti suunnattomasti kun on 2 kaasoa,sun hommaas ja myös morsiamen ressiä. Mulla itelläni on 2 kaasoa,siksi että yhden harteille ei putoo liikaa vastuuta.

Joo siis siitä unohtukin mainita että meitä taitaapi olla neljä kaasoa yhteensä :D
Joten luulisin ettei pitäisi olla niin iso shokki..

Ehkä on parasta että kerron vasta ultran jälkeen niinkun muillekkin :)

emoticon Tervetulohuiskutus kaikille uusille äityleille ja onnittelut plussauksista! Ja tsemppiä odotukseen! :)

Ninaninalle onnea kaason hommasta ja mäki oon sitä mieltä et kyllä se kertominen voi oottaa sinne ultran jälkeen :) Ja jos on jopa neljä kaasoa ni ei kyl kauheeta katastrofia tuu jos yks ei pääse :D

Tääl ei oo kyl tapahtunu mitään merkittävää... Tylsää jopa.... Kaikki fiilikset menny ton kipeenä olemisen myötä..... Mut tänään rupes elämä näyttämään taas valoisammlta ja ehkäpä tässä tulee kohta uus innostus/jännitys kun lääkärineuvola-aika lähenee, se ois torstaina.

Juttelin siskoni kanssa (jolla siis kokemusta viiden lapsen verran) ja se rupes jo pohtimaan tän meidän pavun tulevaa sukupuolta  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/r015.gif[/img]
Pahoinvoinnista kun puhuttiin niin hänen kokemukset oli että jokaisen pojan kohdalla oli enemmän huono olo ja kävipä jopa kerran/pari yökkäilemässä muttei kuitenkaan mitään tullu; tyttöjen kanssa ei ollu mitään  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a015.gif[/img]
Sit kuulemma jos se näki unta pojasta ni tuli tyttö ja toistepäin :)
Noh, tiedä näistä nyt sitten  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/r015.gif[/img]  kunhan vaan jompikumpi tulee.

Äitini kertoi aikoinaan samaa pahoinvoinnista: meistä tytöistä ei juurikaan pahoinvointia, veljestä sitten selkeästi enemmän...Liekö tässä jotain perää? Onko muilla kokemusta/tietoa? :)

No toivotaan että pärjää :)

Mulla tohon pahoinvointiin sellasta että esikoisen aikana ei ollu oikeestaan ollenkaa (tuli poika) eikä oo kyllä nyttekään.
Oma äitini sanoi ettei hänellä ollut meidän kenenkään kanssa (3tyttöä 1 poika) pahoinvointia eikä oikein muitakaan oireita, välillä vaan oli hirveä himo johonkin tiettyy..

Mä voisin luulla et vois olla jotenki perinnölistä niinku raskausarvet ja monet muutkin jutut..
Mutta voihan se olla että jokainen raskaus on täysin erillainenkin..

Mulla esikoinen on poika ja hänestä ei ollu pahoinvointia ollenkaan. Olin elämäni kunnossa vaikkakin väsyny ekat viikot.
Nyt tästä oon voinu extrapahoin ja muutenki oireet ollu satakertaisia verrattuna aiempaan :D Kyllä minä ihmettelen jos tämä ei tyttö oo :D
vanhanuskomuksenhan mukaan tyttö varastaa äitinsä kauneuden.
Jos siihen on uskomista niin mulle ois tyttöö tulossa.
Oon alusta asti ollu turvoksissa ja mun koko yläkroppa on täynnä finnejä jne. -.-
Poikaa ku ootin niin mun iho,hiukseyt ja kynnet oli ihan mielettömän hyvässä kunnossa :)

asiasta kukkapurkkiin.
Johki pitää purkaa :D
Mull on ihan sairas stressi :( tää raskaus ku ei ees vielä tiedä onko siellä sisällä ketään/miten pitkällä.. Häät ois viikon päästä.Niistä on ihan hirveesti ressiä ,mua jo suorastaan raivostuttaa koko häät ku meinaan räjähtää tähän kaikkeen :D Sitten pian häiden jälkeen alkaa meillä kylppäriremppa ja pitäis muuttaa iskälle evakkoon jne jne.. miun pää ei kestä :/
Kun vaan edes tää viikko menis äkkiä niin pääsis siitä häästressistä eroon.tänään pitää mennä kirkkoharjotuksiin.
Ja oispa torstai äkkiä! sillon ois lääkärineuvola<3
Huoh. Tää vetää vaan oikeesti loppuun ihmisen ku näen painajaisiakin meiän häistä ja tästä raskaudesta ,ni ei saa edes nukkumalla olla ressaamatta :/

ai nii .ja oonpa laittanu merkillä erään pikkuseikan masussani :>
pulputtelee joka puolella siihen malliin että suolet hakee uutta paikkaa kohdun tieltä emoticon
että kyllä siellä ny joku ainaki kasvaa :D:D Pojasta tuli kans samat pulinat joskus näillä viikoilla ,ekat vauvan liikkeet tuntu sit rv 18+ emoticon

Joo musta nyt ei oo kuulunut mitään, ksoka ei oo oikee mitään kerrottavaakaa.

Hmmh nyt mul tosiaan on se olo et ei täälä ketään ole, mut pahoinvointi tai äklö olo on kadonnu, nippailuukaa ei ole enää olu ala vatsas. Rinnat ei oo niin kipeet enään, mut vähän. Ainoo että menkat puuttuu, mut mä oon jotenki niin sellasis olois et taas joku tuuli muna ollut. Mul on nii hirvee ressi tän takia. haluisin jo sinne ultraa nii pääsisin tästä eroon :/
Kyl tää olis niin toivottu, mutta pelkään pahinta :/ 
Onks kellää samanlaista, vai oonks mä ainoo? :/

Niin toi pahoinvointi juttu, niin mun kaverilla 3 muksuu, eka oli poika ei pahoinvointia, toka oli tyttö ja pahoinvointia oli, sit kolmas oli tyttö eikä pahoinvointia :P

Täällä ollaan flunssan kourissa kotona...

Torstaina tuntui töissä, että olenkohan tulossa kuumeeseen ja perjantai aamuna mittari näytti 36,9, mutta lähdin kuitenkin töihin. Ajattelin, että kun on jo perjantai, niin saan sitten viikonloppuna levähtää. Lämpö on nyt sitten pyörinyt tuossa 36,8 - 37,3 välillä ja olo on heikko... Panadol ei tunnu auttavan. Ei minulla koskaan kuume nousekaan tuon korkeammalle.

Päätin eilen illalla, etten mene tänään vielä töihin. Aamulla vein pojan ihan normaalisti hoitoon, että saisin vähän levähdettyä. Mieskin lähti aamulla taas reissuun ja tulee sitten perjantaina kotiin.
Kävin tuossa tk:ssa hakemassa sairasloma-lappua ja hoitaja olisi kirjoittanut 3 päivää saikkua, mutta toppuuttelin tätä vähän, koska olo on jo vähän parempi... Tämä kuitenkin halusi, että olen ainakin tämän ja huomisen päivän kotona.

En vain oikein tiedä veisinkö pojan huomenna hoitoon vai en... Nytkin jo minua vaivaa kun olo on näinkin hyvä ja olen vienyt pojan hoitoon, vaikka olisinkin ehkä jaksanut olla tämän kanssa kotona... Mutta jos olo onkin huomenna huonompi, niin on vähän hankala levähtää, kun poika kiipeää pitkin seiniä... =)

Hassua, olin ihan samanlailla kuumeessa näin alkuraskaudesta kun odotin esikoistakin. Sitten toinen flunssa iski muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa, pelkäsin että pitää sairaana lähteä synnyttämään...

Huono olo on hiukan hellittänyt, oksentamassa ei ole vieläkään tarvinnut käydä. Rinnat ovat hiukan arat, saattaa osin kyllä johtua tästä flunssastakin. Ja perjantaina tuli ajat ultriin ja niskapoimu-ultra olisi keskiviikkona 16.2 ja olikohan rakenneultra 20.4... Kiva, reilun viikon päästä saa varmuuden tuohon laskettuun aikaan. Veikkaan että se siirtyy viikolla tai kahdella. Ei tänne nyt muuta ihmeempää...

Koita xiina jaksaa. Ja kyllä Eevi siellä sinunkin massussa pieni vauva kasvaa... Älkää tyttöseni ressatko! emoticon

Heissulit kaikille!

PAHVOINVOINNISTA: Mä olen henkilökohtasesti sitä mieltä, että mitä vanhemmaksi tulee ja mitä useampi raskaus sitä huonommin äiti voi. Ellei sitten saa hoidettua ennen raskautta itseään parempaan kuntoon kuin edellisestä. Itsellä jokaisesta raskaudesta on pahoinvointi pahentunu ja pidentynyt. Nyt luulin pääseväni helpommalla, mutta tämäpä menee koko ajan pahemmaksi! Esikoisesta pahoinvointi loppui kokonaan juuri näihin aikoihin ja nyt kävin eilen vasta ekan kerran oksentamassa! Voin sano, että pikkasen jo tuskastuttaa tämä huonovointisuus ja väsymys...Olipa sitten tyttö tai poika. Ja pojasta oli todella pahat näppylät, tytöstä iho, hiukset ja kynnet elämäni kunnossa!

Täällä lääkärineuvola ylihuomenna. Kauhee määrä taas pissanäytteitä ja verinäytteitä tiedossa. Ehkä ultra korvaa sen kaiken!?

Flunssakin sais jo helpottaa. Kolmatta viikkoa jo kipeenä. Nyt jäljellä enää kauhea nuha ja jatkuva aivastelu.

Jaksuja kaikille stressin ja km-pelon kanssa!

Heissan!

En oo vähään aikaan itsestäni tänne mitään kirjoitellut, tosin ei ole mitään ihmeellistä tapahtunutkaan.
Täällä vasta odotellaan sitä ekaa neuvolakäyntiä, joka on vasta viikon päästä. Aika vain tuntuu matelevan.
Välillä on parempi olo ja välillä huonompi, pahoinvointi ei kuitenkaan ole onneksi niin paha, että olisi oksentamassa täytynyt käydä.
Mutta mieletön väsymys jatkuu edelleen...

Ja lieneekö väsymyksestä, mutta välillä tuntuu, että mihin hemmettiin mä oon itseni oikein laittanut. joskus on vain sellainen olo, ettei musta tähän kuitenkaan ole, en jaksa hoitaa lasta ja perhettä. pelkään, että parisuhde murtuu ja erotaan ja jään yksin lapsen kanssa. tai etten saakaan tarpeeksi tukea puolisolta. Tai tuntuu siltä, että olen ollut ihan idiootti, kun hankkiuduin raskaaksi, vaikka koulukin on kesken ja pelkällä lukiopohjalla olen vielä, eikä rahatkaan riitä... huoh. tiestysti, kun odotan vasta esikoistani, niin tämä kaikki on niin uutta ja stressaavaa. mutta onko kenelläkään muulla samanlaisia ajatuksia?
olen kyllä onneksi suurimmaksi osaksi iloinen raskaudesta ja kyllä lapsi on toivottu, mutta välillä vaan ajattelee, että tuleeko tästä elämästä nyt yhtään mitään.

jenna-
elä huoli,ihan normaalia minusta on miettiä kaikkea tuommoista. Onhan kyse kuitenkin asiasta joka muuttaa koko loppu elämän. Itsekkin mietin samanlaisia asioita esikoista oottaessa ja tiedän että en ainoa ole ollut noiden ajatusten kanssa joten kyllä se on ihan normaalia :) ja sallittua. pitäähän niitä miettiä.
Enkä kiellä ettenkö tässäkin raskaudessa olisi jo ehtinyt miettimään että mihinkä soppaan oonkaan pääni pannu :D tuo 2v uhmaikänen välillä muistuttelee :D:D mut eiköhän tämä hyvin mene ja lapsi on enemmäin kuin toivottu <3
me on toivottu pikkukakkosta jo 2 vuotta ja nyt marraskuussa vasta saatiin lupa alkaa yrittään. Mulla puhkes aktiiviseks esikoisen synnytyksen jälkeen yks sairaus joka piti hoitaa ennen ku lapsille lupaa annetaan. On tuo 2v tuntunu meinaan pitkältä ajalta :/ varmaan tuo tekeekin mulla sen järjettömän keskenmenon pelon kun tätä "lupaa" on niiin pitkään odotettu.

Heipähei!

En oo tänne vielä paljoakaan kirjotellut, lähinnä lukenut teidän muiden juttuja, mutta nyt päätin sitten itsekin emoticon

Siis millon tää ällöttävä kuvottava olo mahdollisesti loppuu? aivan kamalaa. eikö aina puhuta että raskaana olevat naiset suorastaan "hehkuvat" raskauden aikana. ei tää siltä kyllä tunnu!
oksentanut en luojan kiitos vielä ole, mutta etovaa oloa pitää koko päivän kellonajasta piittaamaatta. kokoajan tekisi mieli syödä että olisi edes hivenen parempi olo..

ja sitten se turvotus! iltaisin maha paisuu aivan mahdottomaksi ilmapalloksi. nyt siis vau.fi laskurin mukaan 6 viikkoa 3 päivää raskaana. lisäksi on menkkamaisia mahakipuja vuorokauden ympäri, onko se normaalia?

ekaa neuvolaa täälläkin odotellaan, se olisi ensi viikolla.
samanlaisia fiiliksiä täälläkin on, kun ei tiedä onko siellä mahassa todella kaikki hyvin. kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :)
toivottavasti eka ultra olisi jo pian. sitä kovasti odotan.

hyviä vointeja kaikille muillekin syysmasuille!

zibbh.
tervetuloo emoticon
mulla oli kyll alkuun noi menkkakivut -lähes- vuorokauden ympäri mut en muista viikkoja mitä silloin ois ollu .nyt on helpannu.mut alkuun oli sillai ihan häiritsevästi että öisinki sattu. Ja muistan esikoisesta olleen myös menkkakipuja. Tietty jos se kipu on ihan sietämätöntä niin kannattaa siitä mainita neuvolassa mutta en uskois että mitään epänormaalia on :)
mulla loppu pahoinvointi about 8-9 viikolla.en enää muista emoticon nyt menossa siis 10+1 ja ainakin toivon suuresti että oksetukset ei takas tulis enään. esikoisesta mull ei ollu ollenkaan huonoo oloo mut nyt oli kyll senki eestä.

Takaisin