Helmikuun höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt tää palsta vissiin lopetti toimimasta taas  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/s040.gif[/img] 

Ainakin kaksi kommenttia on tullut jo oman kirjoitukseni jälkeen eikä vieläkään näy kuin se oma. Sama muissa ketjuissa. Hermooooooon ottaa!!!!!!!!!!!!!!

Nyt tää palsta vissiin lopetti toimimasta taas  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/s040.gif[/img] 

Ainakin kaksi kommenttia on tullut jo oman kirjoitukseni jälkeen eikä vieläkään näy kuin se oma. Sama muissa ketjuissa. Hermooooooon ottaa!!!!!!!!!!!!!!

meillä vaihdetaan oikeestaa 1 kerran yössä vaippa..joskus tietty useemmin. teen sen siinä sängyssä ilman suurempia eleitä tai siis mahollisimman yksinkertasesti ja nopeesti. Sit tissi suuhun ja zzz..

onko tietoo millon tää pään pehmeys menee ohi? Kun ei jotenkin osaa enää mitään "smal talkiakaan"naapurin mummoille heittää..saatika sitten kun monet ihmiset tulee kadulla koirille tai vauvalle höpöttelee niin tuijottaa vaan suu auki, kuola puoliks valuen ja vääntää hymyn tapasen naamalleen. ennen kuitenki ihan kohtalaisesti oon keksinyt sanottavaa..ei nyt uni velkaakaan kauheesti oo niin en tajua..pään sisällä on vaan hiiri juoksupyörässä..nitinä vaan kaikuu :D

Mä olen saanut ohjeet että vaippa kannattaa vaihtaa vasta hetki syötön jälkeen, koska useimmat vauvat tekevät pissan ja/tai kakan syönnin aikana tai vähän sen jälkeen. Ja että yöllä ei tosiaan kannata jatkuvasti olla vaippaa vaihtamassa, ainoastaan jos on kakka tai sitten on täynnä pissaa ja vaihto tulee tehdä hämärässä ilman suuria eleitä. 

Meillä tuo yövaihto menee sujuvasti vaikka hoitopaikka on kylppärissä. Syötän ensin hämärässä valossa, neiti yleensä nukahtaa rinnalle jo siinä vaiheessa. Nostan röyhtäisemään ja samalla hiippailen kylppäriin. Mulla on öisin saunassa valo päällä että löydän perille, ja hoitopaikan valo on energiavalaisin joka siis syttyy hitaasti. Ehdin yleensä vaihtaa vaipan ennen kuin valo edes ehtii kirkkaimmilleen :) Enkä missään tapauksessa pese yöllä peppua vaan puhdistan kosteuspyyhkeillä eikä neiti välttämättä edes herää koko vaipanvaihdon aikana. Sitten vauva ylös ja voi olla että röyhtäisee vasta tässä vaiheessa, takaisin makkariin ja useimmiten suoraan omaan sänkyyn. Muutaman kerran pienelle on vielä jäänyt nälkä ja annan hetken rintaa, yleensä tähän kyllä riittääkin sitten pari minuuttia. 

Meillä on toiminut että vielä ku vähän unenpöpperössä käyn ensin vaihtaa vaipan kylppärissä rauhallisesti ja sitten syömään tissille ja siihen nukahetaan. Kokeillut toisinpäinki mutta typy herää vaipanvaihdossa ja sitten täytyy kuitenkin antaa tissiä uudestaan että nukahtaa.

Käytiin kaupungilla tänään, yhen huutopotkuraivarin sai kahvilassa ku ei tissiä saanutkaan samantien kun heräsi. Niin äkkiä vessaan ja tissi suuhun niin rauhottui.
Nyt sain kantarepussa nukutettua ja siirsin varovasti omaan sänkyyn jatkaa unia. On niin kovin sylikissa meijän typy että ei millään haluis olla muualla ku sylissä. Kantoreppu on itellä kyllä pelastus, varsinkin kun kaksin typyn kanssa oon kotona, niin saa pienen rauhottumaan reppuun ja itelle kädet vapaiksi.

Kokeneempien apua kaivataan! Onko tissit maidon nousun jälkeen nyt sitä kokoa, kun ne imetyksen ajan ovat? Vai miten? Jokohan sitä uskaltaisi tilata hyvät imetysliivit? Oletteko tilailleet mistä? Ja mimmosia kokemuksia on? Eri merkit? jne.. emoticon

Miten tuoreet äidit ovat palautuneet synnytyksestä? Olisi mukava kuulla muidenkin mietteitä tästä. Kaikkihan me varmasti ollaan yksilöitä ja jokainen palautuu omassa tahdissaan.

Eilen mietin neuvolatätin kanssa tätä palautumista. Minä olen palautunut omasta mielestä loistavasti. Kuuden päivän jälkeen olen hyvissä voimissa. Väsymyksestä ei tietoakaan, vaikka aika lyhyillä pätkillä yöllä mennään (hyvät päikkärit auttaa paljon). Fyysisesti palautuminen on hyvin käynnissä, lihaskipua ei enää ole, alapää alkaa tuntua jo paremmalta, tarpeitten teko onnistuu hyvin. Ainoastaa lonkat on kipeät ja paukkuu, mutta sekin korjaantuu varmasti ajan kanssa.

Olin jo kauan ennen synnytystä päättänyt olla kurkistelematta alapäähän ennen kuin se on varmasti parantunut (ettei ala masentaan, kun näyttää ihan silvotulta). Eilen kuitenkin uteliaisuus voitti ja kurkkasin nopeasti peilillä (ihan niin kuin piirretyissä varovasti yhellä silmällä ja äkkiä kiinni). Olin todella yllättynyt, että alapää näytti lähes täydelliseltä (ei vielä kuitenkaan tunnu, heh). Vähän turvotusta, pari tikkiä näkyvissä, mutta muuten kaikki ok. Se valoi uskoa, että tästähän selvitään kuitenkin aika nopeastiemoticon . Kylläpä vauvantekohomma on mukavaa!

Eilen kävin pienellä happihyppelyllä ulkona ja voi että oli ihanaa. Ihanan raikasta ilmaa 5 päivän sisällä olon jälkeen ja oli ihana olla puoli tuntia yksin omien ajatusten kanssa (ja tietty mietin koko ajan tuota täydellistä nyyttiä <3). Vauvalla ja isillä oli mennyt loistavasti köllötellessä. Siitäkin tuli hyvä mieli, että voi tarvittaessa jättää vauvan isin kanssa ja ne pärjää hyvin ilman minuakin.

Minäkin olen hämmästellyt nopeaa palautumista. Alapää saa vielä olla katseilta rauhassa, pelkkä ajatus kauhistuttaa... ;) Varovasti eilen kokeilin, että siellä ne tikit vielä on paikoillaan, kun eivät tunnu lainkaan... Hyvä niin!

Koko kroppa näyttää kuivahtaneelle, tissejä lukuunottamatta. Vatsanahka vaan roikkuu lyösänä ja turvotukset on kadonneet. Vaatteiden kanssa on eletty mielenkiintoisia hetkiä. Raskausajan housut tippuu kirjaimellisesti jalasta, mutta vanhoja en uskalla vielä sovitella.. Onneksi ei tarvitse vielä lähteä kotoa mihinkään, pyjama on paras!! :D

Noista liiveistä olisin itsekin kiinnostunut, ja tiedosta kasvaako tissit vielä?? Kauhistuttaa pelkkä ajatus..

Itselläni on tällä hetkellä käytössä Anita merkkiset imetysliivit, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Iso rintaisena vaihtoehtoja on vähemmän, ja hinta aika kova.. Jos osaatte vinkata hyviä nettikauppoja, niin otan kiitollisena tiedon vastaan!

wii: Minä tilasin viime viikolla, parhaillaan odottelen joko tänään tulisi postissa :) Sieltä Englannista tilasin kun sitä on eniten kehuttu. 

Minäkin olen pääosin hyvin palautunut, ekan viikon suunnilleen väsytti mutta nyt väsymys on vaan erilaista ja siitä palautuu lyhyilläkin unilla. Makeanhimo tuli takaisin, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu kun haluaisin päästä jo eroon turvotuksesta. Vaikea keksiä mitään ruokaa mitä haluaisin syödä, leivät maistuu ja makea mutta mitään muuta ei tee mieli. Eikun tekee; jugurttia, piimää, muroja ja hedelmiä. Mutta oikea ruoka ei maistu :(. 

Mulla on yhäkin kipeänä tikkaukset, olen joutunut itse leikkaamaan roikkuvan langanpään jo kolmesti kun tarttuu kiinni pikkareihin ja sitten sattuu. Lääkityksellä olen myös yhä kun on tuo lopputikkaus siis niin arka. Kuitenkin jo yli 3 viikkoa mennyt... Mutta parempaan mennään... :)  

Suurin ongelma mulla on nyt rintarangan fasettilukko, en saa millään sitä auki ja välillä salpautuu henki. Pirullinen kun tulee imettäessä :( Kaikkia kotikonsteja olen yrittänyt ja pitää jatkaa vielä, jospa se siitä aukeais kun jaksaa toistaa kaikkia kikkoja. 

Me nukuttiinkin neitokaisen kanssa yli kellon ympäri. Mies palasi töihin ja minäkin menin aikaisin nukkumaan kun hänkin meni. Yösyöttöjä lukuunottamatta vedeltiin sitten unta palloon kymmeneen asti. [img]http://www.cosgan.de/images/midi/muede/b030.gif[/img]  Kuuden-seitsemän aikaan jätin tytön viereen nukkumaan ja sillä varmaan tuli itselläkin noin pitkään nukuttua. Ainoa huono puoli että en sitten aamulla herännyt vaihtamaan vaippaa ja oli tullut jo vähän ylikin... Kurja äiti :/ 

Tänään oliskin neuvolakäynti  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/u040.gif[/img]   , lähden ekaa kertaa yksin tyttären kanssa liikenteeseen :) Ei tullut vielä opeteltua kaukalon laittoa mun autoon niin Isukki meni sillä aamulla että mulle jäi tuo ykkösauto jossa on telakka :) 

Minä ostin omat liivini Anttilasta, koska se oli ainut paikka mistä löysin tarpeeks isoja ja sopivan hintasia (12euroo) ja oon ollut näihin todella tyytyväinen... Äiti kävi ostamassa mulle näitä muutaman parin lisää pari päivää sitten kun tuntuu et liivit on samaniten maidossa tai nännirasvassa eikä kerkee pesemään sitä tahtia kun tarttis...

Ja mulla on nyt tissien koko kasvanut 75D/DD:stä 80F:ään  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/s035.gif[/img] 

Täällä on synnytyksestä toipuminen sujunut ihan hyvin. Maha on vielä pyöreä ja käytän äitiyshousuja (ei tee mieli mitään normihousuja edes kokeilla) mutta nahka löystyy päivä päivältä. Jee. Tosi nätti raidallinen löysä nahka tulossa. emoticon Raskausarpia tullut nyt myös reilusti rintoihin :(

Alapäässä sitten ei ole mitään kipua, mutta epämiellyttävää paineen tunnetta tuntuu edelleen seistessä tuossa virtsaputken kohdilla, missä olikin mulla ponnistusvaiheessa pahin "repivä" kipu. Pelkään että olisko sinne tullut sittenkin jotain vauriota, mitä ei ole huomattu, vai ottaako tuo vain aikansa parantuakseen. Inkontinenssia ei kyllä ole, että voi huokasta sen osalta. Lantionpohjanlihaksia koitan vähän reenailla mutta kyllähän ne oudoilta tuntuu.

Jälkivuoto erittäin runsasta edelleen emoticon

Vaikka tää kuuluisikin vauvanruoka-ketjuun niin imetys on se joka eniten aiheuttaa ressiä tällä hetkellä, koska tyttö vaatii ruokaa päivisin niin KOKO ajan ja nännit on hätää kärsimässä kun ei nuita rintakumejakaan ole koko ajan siinä käsillä. Tissejä myös vihloo ja pakottaa, ei kivaa.

Mä olen tilannut myös imetysliivit tuolta Rozien suosittelemasta paikasta. Ostin Bravadon body silk seamless imetysliivit. Tilasin ensin kahdet ja sitten vielä kahdet lisää. Tilaus saapui n. viikossa. Ja maksoivat postikuluineen lähes puolet vähemmän kuin Suomessa.

Olen käyttänyt niitä jo nyt raskausaikana ja ollut tyytyväinen. Yleensä en voisi kuvitellakaan käyttäväni kaarituettomia liivejä, mutta nämä tuntuvat hyviltä ja tukevilta. Näissä on myös se hyvä puoli, että samat liivit vastaavat useampaa kokoa. Näitä minä suosittelen, suomeksi tietoa löytyy esim. tuosta osoitteesta:

http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?products_id=373

Sadepilvi kirjoitti:
Alapäässä sitten ei ole mitään kipua, mutta epämiellyttävää paineen tunnetta tuntuu edelleen seistessä tuossa virtsaputken kohdilla, missä olikin mulla ponnistusvaiheessa pahin "repivä" kipu. Pelkään että olisko sinne tullut sittenkin jotain vauriota, mitä ei ole huomattu, vai ottaako tuo vain aikansa parantuakseen. Inkontinenssia ei kyllä ole, että voi huokasta sen osalta. Lantionpohjanlihaksia koitan vähän reenailla mutta kyllähän ne oudoilta tuntuu.

Mulla olis amanlaista tunnetta, mutta nyt (noin 3 viikkoa synnytyksestä) ongelma alkaa olla lähes täysin kadonnut. Eli eiköhän se siitä korjaannu ajan kanssa. :)

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e060.gif[/img] Kirjoittelinpas sitten pitkät litaniat ja painoin kirjoitusvirheentakia korjausnäppäintä niin katosi koko halvatun kirjoitus ja palasi kirjoitussivulta kokonaan pois.... Voe kettu!

No, lyhennetään: 
Mulla on tulossa tuolta Enkuista parit liivit siis, odottelen innolla. Odotusajan ja nyt alun mulla on ollut parit liivit Lindexiltä (hyviä muuten mutta toinen rinta pursuaa yöllä kupista pois), H&M:lta (ihan surkeat, ei voi pitää kun niissä on rinnan päällä jotain kovaa ommelta joka raapii ja kutittaa) ja yhdet Lidlistä, jotka onkin sitten todella hyvät! Hintaa tais olla hurjat 4,90€. Oispa tienny että on näin hyvät niin olisin ostanut kaikki sopivan kokoiset :D

Sadepilvi: Mulla loppui tuo paineen tunne ehkä viikko sitten. Vuotoa on yhäkin mutta ei enää niin paljon, voi mennä päivä ettei vuoda juurikaan ja toisena päivänä sitten enemmän, mutta ei mitään valtavaa enää. 

Maha on semmoinen pehmeä :D Ihan hassua ton pallomahan jälkeen, ja kun ei mulla ihan tämmöistä ole koskaan ollut vaikka nyt ei mitään siksaria oo vuosiin löytynyt ;) Äippäfarkuilla liikun julkisilla paikoilla, omia kokeilin viikko sitten eikä ollut hyvä idea ;D. 7 kg matkaa lähtöpainoon, jos ihan siihen nyt koskaan pääsee. 5 kg riittäisi. 

Mä edelleen ihmettelen miten oon päässyt niin helpolla koko ajan. Odotus aika oli helppo, synnytys helppo (ainakin näin jälkikäteen aatellen :D ja kun on kuulut miten muilla on mennyt vähemmän helposti..) ja poika on helppo.. Mutta tosissaan ei oikeestaan oo ollu oloja synnytyksen jälkeen minkään laisia. Selkä särky alko sairaalassa mutta nyt sekin on vetreytynyt et  on vaan välillä kipee. Et ihan kiva sinäänsä.. :) ainut mikä tässä ny ahistaa on se seksi ku tekis niiiiin mieli! Muuten varmaan puksutteltaskin jo kun ei vuotoakaan pahemmin oo mutta kätilöt puhu synnytyksessä et vois olla oireeton hiiva vai sieni vai mikä lie (tän takia en viitti koti hoitaa ku en muista ees että mikä siellä ois :D) ja oon aikaan saamaton ton gyne ajan kanssa. jos vaikka ens neukkulassa varaisin gyne ajan vähän aikasemmaks ku et poika on 2kk vanha.

Tuosta palautumisesta:
Synnytyksestä on nyt kaksi viikkoa ja on aivan ihanaa nyt kun pystyn jo istumaan miten ja missä vain. Viikon piti jopa syödä seisten ja kun silloin heikotti jo muutenkin matalan Hb:n takia.

Jos noita papereita oikein ymmärrän, niin tuli tuossa synnyttäessä ainakin 3 repeämää, jotka sitten ommeltiin. Nyt alapää ei kuitenkaan ole enää varsinaisesti kipeä ja olen jo kolmatta päivää täysin ilman särkylääkkeitä. Peräaukon sulkijalihakset olivat lääkäreiden mukaan juuri ja juuri säästyneet vaurioitta, mutta tänään huomasin silti kauhukseni kärsiväni jonkinasteisesta inkontinenssistä siellä päässä. Todella kurjaa jos se jatkuu... :( Miten uskallan lähteä minnekään, jos vessaan pitää tarvittaessa päästä tyyliin puolessa minuutissa... Pissan olen toistaiseksi saanut pidätettyä eikä sinne päin kyllä tullutkaan repeämää. Ponnistamisesta tulleet peräpukamat ovat mielestäni jo parantuneet jonkin verran, kun sain niihin puikkoja ja rasvaa.

En ole vielä uskaltanut katsoa niitä tikkejä, mutta eilen pyysin miestä katsomaan (kaukaa jottei pelästyisi liikaa :) Oli kuulemma ihan hyvännäköistä jo ;) Ei enää mustelmia.

Katoaako muuten raskauteen liittyvä turvotus yleensä jo muutamassa päivässä? Siinä tapauksessa mun sormet eivät sitten olleetkaan turvoksissa, vaan olen yksinkertaisesti lihonnut :) Olisi meinaan kivaa saada vihkisormuskin takaisin sormeen joku päivä.

Synnytys oli kyllä positiivinen kokemus ja kivasti nukuttiin 5 tunnin jaksoissa öitäkin ennen kuin otettiin lisämaito käyttöön ja nyt on sitten syöttövälit 3-4 tuntia ja niissä menee sitten 1,5 -2 tuntia... Se on tuossa 3-5 aikaan aika raskasta olla hereillä..
Maha on hassu... ei niiku ole läskiä, on sellaista hassua höttöä, pehmeetä ja napa on tosi syvällä :P Vaikkei lisäpainoa raskauden aikana hirmuisesti tullut, ei se jäänyt sairaalaankaan, vaikka periatteessa yli puolet siitä tuli synnyttäessä ulos!
Mein jäbähän syntyi 23.45 ja pääsimme huoneeseen puoli neljän aikaan. Eihän siinä mikään uni tullut ja seuraava vuorokausi menikin hyvin lyhyillä unilla ja ihastellen aikaansaannosta :D Toisena aamuna olo olikin kuin jyrän alle jäänyt, lihaskivut kyljissä, käsissä, selässä ( sänky ei ollut ihan mieluinen) ja tähän sitten pyysin särkylääkettä. Burana 600 vaikutti aika jytkyltä ja otinkin jotain lievempää.
Koko raskauden aikainen lonkkakipu, joka syksyllä esti juoksemisenkin jäi kuitenkin sairaalaan, mutta muutaman päivän päästä häntäluu alkoi vihottelemaan, kun on istunut niin paljon. Sama yhä kolmen viikon jälkeen.
Miulla ainakin tuli sairaalasta mahdoton turvotus tuliaisena; vatsa ei toiminut ja liikkuminen oli vähäistä ja raitista ilmaa en käynyt ottamassa ollenkaan 2,5 päivän aikana. 5 päivänä oli pakko lähteä kortteli kiertämään kävellen. Jalat oli vähän heikoilla, johtuen varmaan lonkista ja väljyyttä on yhä, mutta viikko sitten kävin jo agilityssä nuorikon kanssa ja eilen vetelin pätkän jo kisakoirani kanssa. Mettälenkeillä on tullut muutaman kerran käytyä. Jälkivuotoa tuli ensimmäisen kunnon lenkin jälkeen vähän enemmän, joten totesin, että pitänee ottaa vielä vähän rauhallisemmin ;-) Nyt näyttäisi 3,5 viikon jälkeen, että jälkivuoto olisi hiipunut.. mutta ehkä ei ihan vieläkään loppu.. Jää nähtäväksi.

Musta tuntuu, että ei oo mitään mistä palautua =D Mitään ompeleita ei tarvittu, vähän tietty nirhamia tuli joten alussa vessassa käynti oli täyttä tuskaa =S (auts) Väsymys nyt on tietty ihan normaalia kun rytmi on ihan uusi mutta sekään ei tunnu mitenkään liian vaikealta..jostakin sitä energiaa vaan riittää =)

Tänään me alotetaan Reladropsejen syöttö tytölle kun nyt enemmän ja enemmän asiaa mietittyäni tajusin, että tytön jokapäiväiset itkukohtaukset ( aina sellaset 3 h putkeen =( ) eivät voi olla muuta kuin koliikkia. Maitohappobakteerit ovat kuulemma pelastaneet monet vanhemmat tuskastuttavilta itkumaratoneilta. 3 h itkut saattaa lyhentyä jopa vaan 20 min kestäviksi...näin tosiaan toivon, että meilläkin käy. Olisi paljon helpompi nauttia näistä hetkistä kun ei tarvii stressata (mikä ei sekään ole hyväksi) ja pelätä , että koska ne kauhutunnit taas alkaa. Pitäkää peukkuja, että tämäkin äiti saisi iloita astetta enemmän siitä mitä kuitenkin iloitsee nyt jo. Vauva on kuitenkin muuten terve ja niin isin tyttö kuin vaan voi olla =D <3

Basura: "hiiva vai sieni" kirjoitit ja varmaankin on sitten kyseessä hiivasieni :-) Eli se sama naistenvaiva, jonka helposti saa antibioottikuurin jälkeen, tavallisesti oireena on kutina, mutta sulla vissiin oireeton, olisivatko sitten kätilöt nähneet että on iho vähän kuivana ja heloittavana? Hoidetaan emätinpuikoilla tai -voiteilla (merkki esim daktarin) joita saa apteekista "emättimen hiivasieneen" lääkettä kysyen, ilman reseptiä. 

Sikäli kannattaa hoitaa, jos sellaista on, ennenkuin seksiä harrastelee, että jos niissä hommissa tulee siirrettyä runsas kolonisaatio hiivasientä miehelle (jolle se luultavasti ei aiheuta mitään oireita) saatat saada sen häneltä hoidon jälkeen takaisin :-) 

Kyse on siis hiivasienestä, jota meillä kaikilla on koko ajan iholla ja intiimipaikoissa, ei sinänsä mitenkään vaarallisesta siis. Mutta joskus se villiintyy rehoittamaan liikaa. Tyypillisesti silloin jos limakalvot ovat hormonien vuoksi liian kuivat, tai jos joku tuhoaa ihon/limakalvon normaalia bakteerikantaa ja "jättää elintilaa" hiivan lisääntyä. 

Jesh, siinä päivän tietoisku, tällä kertaa aiheena hiivasieni alapäässä (sama sieni on nimeltään sammas kun se on vauvan suussa tai rinnassa, joten samasta aiheesta jatkan kuin eilisessä saarnassa vauvan ruokahommat -ketjussa :-)). 

Täällä kävi tänään neuvolantäti, ja edelleen on todettava että onpa mukava täti. Etenkin tolle mun puolisolle on tärkeää, ettei terveydenhoitaja ole mikään kirjoihin ja numeroihin tuijottava "saako noin tehdä, täytyy kysyä lääkäriltä!" -tyyppi vaan tällainen kokenut ja rento. Ei yhtään hätkähtänyt vaikka kuuli ekan kerran vauvojen vessahätäviestinnästä, kiinnostuneena kuunteli ja sanoi että hyvä että on nyt tästäkin kuullut :-)

Pimpan kunnosta puhuitte.... hyvä kuulla, että se outo paineen tunne on joltain kadonnut ajan myötä, olen ollut vähän ihmeissäni minäkin. Tikit pistelivät kipeästi tässä pari päivää, ja olin jo ihan että täähän tulee vain kipeämmäksi eikä yhtään ole paranemaan päin - mutta tänään on parempi päivä. 

Kärsivällisyyttä Kressida, kärsivällisyyttä....... 

Mulla kanssa lidlistä ostetut imetysliivit, Ja yhdyn mielipiteeseen että kyllä on HYVÄT liivit ja maksoi just sen 4,90e :) mäkään en ostanut kuin yhdet ja nyt harmittaa.

Täällä toivuttu kanssa hyvin. Mullahan ei tuon alapään kanssa olekkaan ollut ongelmia kun lopulta sitten leikattiin. Mutta leikkaushaava on parantunut kanssa hyvin. Paino on tippunut LÄHTÖPAINOSTA liki 10kg emoticon kun mullahan ei noussutkaan paino kuin 2kg koko raskausaikana.

Takaisin