itse lopetin imettämisen kun poika oli jotain 3-3,5kk. vähensin pikku hiljaa imetyksiä ja ehkä viikon päästä imetin enää illalla viimeisen ja aamulla ensimmäisen syöntikerran. sitten imetin enää kerran päivässä tai parin päivän välein, vain silloin kun rinnat tuntuivat täysiltä. sitten kun tuo täysinäisyys jäi pois, en enää yrittänytkään imettää. koko hommaan meni ehkä 2 viikkoa.
toki rinnoista tuli vielä maitoa puristamalla vielä muutama viikko imetyksen lopettamisen jälkeenkin.
meillä menee päivät näin:
7-8 heräys
8-9 aamupuuro + noin 50ml nannia
10 aamutirsat max 30min
11-12 kasvissose-purkki + 30-150ml nannia (riippuu vähän....)
12-15 päikkärit vaunulenkillä noin 2 tuntia
15-16 nannia 260ml
17-18 hedelmäsose-purkki + 30-70ml nannia
18 ehkä pienet tirsat max 15min
19.30 aletaan laittamaan yöunille
20 perunaporkkana-velli 240ml
20.30 viimeistään nukahtaa yöunille
ja poika nukkuu aamuun asti heräämättä.
minä olen ainakin antanut aina tuttipullolla nannia vielä soseen päälle, mutta sitä menee vähän vaihtelevalla menestyksellä. joskus menee vain 20ml ja joskus saattaa mennä 150ml...
en sitten tiedä annanko liikaa evästä pojalle, mutta esikoisen kohdalla ainakin sanottiin neuvolassa, että maitoa "pitää" antaa soseen jälkeenkin.
mutta jos vaikka hedelmäsoseen antaminen on jostain syystä jäänyt vähän myöhemmälle ja on enää joku tunti, puoli toista, tuohon yöunille menoon, niin sitten en ole enää antanut hedelmäsoseen päälle nannia.
sain viikko sitten patterin puntariini ja reilun viikon aikana painoa oli pudonnut kiloklubin avulla 2,5kg! olin hurjan onnellinen ja jatkoin syömistä kiloklubin avulla ja käytiin päivittäin kärryttelemässä 1,5-2 tuntia ja poljin vielä stepperiäkin vähintään puoli tuntia päivässä ja heiluin käsipainoilla yms...
päivän keskimääräiset syödyt kalorit pyörivät 1400 paikkeilla ja liikunnalla päivässä kulutetut kalorit olivat noin 400. yhtään ei ollut nälkä, vaikka söin paljon vähemmän (ja terveellisemmin) kuin ennen ja toivoin tuloksia syntyvän.
mutta muutaman päivän päästä paino kuitenkin nousi jostain syystä puoli kiloa ja jämähti siihen. päivä toisensa jälkeen paino oli sama... rupesi niin v*tuttamaan ja päästin itseni sen takia repsahtamaan ja nyt on ollut syöminen retuperällä pari päivää... =/ liikkunut kuitenkin olen joka päivä ja paino on edelleen 2kg miinuksella.
tämän kakkosen raskauskilot on nyt kuitenkin saatu pois, mutta kesään mennessä olisi tavoitteena päästä siihen painoon, mikä on ollut ennen esikoista ja sinne on matkaa 8 kiloa... nyt kun ollaan ylipainon puolella... =(
täytyy taas huomenna ottaa itseä niskasta kiinni, tälle aamulle on jo syöty aamupalaksi kaakaota ja paahtoleipiä ja vähän eilistä jäätelöä...