Helmikuu 2020

Keskustelun 'Huhtikuiset 2020' aloitti Siiru, 13 helmi 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Siiru Rakastunut foorumiin Huhtiäidit 2020 Lokamammat 2017

Helmikuu on jo hyvässä vauhdissa ja enää ei mene kauaa kun täälläkin alkaa ensimmäiset syntymään, ellei ole jo syntynyt? Joko ensimmäiset jää jo kohta äitiyslomalle? Itselläni taitaa siihen mennä vielä kuukausi, vaikka ei se käytännössä muuta meidän arkea mitenkään.
  2. Loviisa Tuttu foorumilla Syysmammat 2017 Huhtiäidit 2020

Aika menee vauhdilla! Itse oon ollut jo pari viikkoa vuosilomalla ja helmikuun lopussa vaihtuu äitiyslomaksi :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Kathrine Peruskäyttäjä Huhtiäidit 2020

Mulla on vielä 4,5vkoa töitä. Ainakin toistaiseksi vointi oikein hyvä, töissä oon jaksanut ja toivottavasti pystyy loppuun asti olemaan :happy:
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Lya M. Aloittelija

Minulla on enää 2 viikkoa töitä.
    Kuinkahan kaiken ehtisi hoitaa ennen äitiysvapaan alkua... Varsinkin kun en enää ole ihan parhaassa vedossa enää, kun nukkuminen on vaikeaa.

( laskettu aika on 3.4)
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Dione Aloittelija Huhtiäidit 2020

Mulla alkaa äitiysvapaa kolmen viikon päästä. En malta odottaa! Välissä on vielä mukavasti viikon talviloma, joten vähän saa lomailla jo etukäteen vaikka sitten pitääkin viikoksi palata kouluun :grin Raskasta onneksi koulunkäynti ei tässä kyseisessä oppilaitoksessa ole ollenkaan, mutta aamuherätykset on sitten sitäkin hankalampia.
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Siiru Rakastunut foorumiin Huhtiäidit 2020 Lokamammat 2017

Täällä kanssa aamuherätykset hankalia, kun esikoinen aina herää mulle vähän liian aikaisin ja pääsen ite nukkumaan aina vähän myöhemmin kuin esikoinen.. Ja sit jos sattuu yöllä heräämään niin saatan jäädä useaksi tunniksi murehtimaan kaikenlaisia asioita mihin en juurikaan pysty vaikuttamaan. :wacky: saas nähdä miten sekaisin sitä sitten on kun vielä vauva herää öisin valvottamaan :woot:
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Nereid Ihastunut foorumiin Huhtiäidit 2020

Eihän täs oo montaa viikkoa enää synnytyksiin . Kuin tää aika voi mennä näin nopeesti :0
  8. Jane_85 Aloittelija

Musta tuntuu että aika menee niiiiin hitaasti. Vielä yli 7vk laskettuun
  9. Chillit Peruskäyttäjä Huhtiäidit 2020 Helmimammat 2017

Minusta tuntuu, että aika menee sekä hitaasti että nopeasti... :grin Itsellä vielä/enää 2 kk laskettuun aikaan. Riippuu vähän päivästä, kumpaa käyttää. Nyt, kun taas olo on hurjan vetämätön, niin miettii kuinka tätä jaksaa vielä pari kuukautta. Myös äitiysvapaan alkua odotan aika kaksijakoisin tunnelmin. Toisaalta ihana jäädä vapaalle, toisaalta mietin miten jaksan esikoisen kanssa, kun energiat on näin alhaalla. Muutamana päivänä viikossa poika on kuitenkin onneksi hoidossa, niin saa leikkiä kavereiden kanssa ja purkaa energiaa. Pojalle paras ratkaisu olisi muutenkin säännöllinen hoito 3-4päivänä viikossa, mikä nykysäännöillä ei onnistu. Yritetään kuitenkin selvittää, että saako rahalla ostettua pari ylimääräistä hoitopäivää per kk.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  10. Mappe Tuttu foorumilla Huhtiäidit 2020 Kesämammat 2017

Taitaa olla elokuun alkuun mennessä, kun kuntien on palautettava subjektiivinen päivähoito-oikeus.
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Lya M. Aloittelija

Meillä ei ole tuota rajotetta, Espoossa, eli isompi lapsi saa jatkaa päiväkodissa kuten ennenkin. Halutessaan saa kyllä olla vain 4 päivää, ainakin siihen asti kun esikoulu alkaa syksyllä.
  12. Jane_85 Aloittelija

En saa enää unta yhtäkkiä! Ootan et aika menis nopeemmin, 36+0 on seuraava ultra, seurataan istukan paikkaa, kun ollut etinen ja vielä liian lähellä kohdunsuuta vaikka nousikin jo. Toivon niin että nousee vielä vähän että saa synnyttää alateitse. Pelkään niin sektioon joutumista. Kaikki muut oon saanu synnyttää alateitse. Nyt 33+0
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  13. Wheelchair Mama Naimisissa foorumin kanssa Huhtiäidit 2020

Huomenna 33+0. Neljä viikkoa sektioon. Välillä tuo aika tuntuu pitkältä välillä ja välillä menee niin pirun nopeasti. Eiköhän viikkoa ennen tule jonkinlainen paniiikki.
    • Tykkää Tykkää x 2
  14. Lya M. Aloittelija

Reilu kuukausi laskettuun aikaan tosiaan.
    En oikein nuku, hyörin ja pyörin ja kuuntelen miehen kuorsausta. Töitä on enää viikko jäljellä, mikä tuntuu oudolta.

Eniten pelkään toista ennenaikaista syöksysynnytystä
  15. Stina Peruskäyttäjä Huhtiäidit 2020

Tänään alkoi loma, viikon aikasemmin mitä olin ajatellut, mutta tämä varmasti oli paras päätös!
    • Tykkää Tykkää x 4
  16. Maria+3 Uusi käyttäjä

Täällä oltu saikulla jo viikosta 24 lähtien ja maaliskuussa sit vaan saikku muuttuu äitiyslomaks. Mulla kaks ennenaikaista, syntyneet 34 ja 36 ja sit vielä kohdunkaulaa lyhennetty solumuutosten takia niin mulla on tripla riskit synnyttää ennenaikaisia vauvoja nyt oon ollu 5 viikkoa makuulevossa ja pitäis jaksaa olla rauhallisesti viikolle 35 eli vajaa 3 viikkoa vielä edessä rauhallista makoilua ja netflixiä Eli mun helmikuu menee sängyssä ja sohvalla ja toivottavasti sen ansiosta vauva pysyis mahassa ainakin vielä pari viikkoa!
    • Sympatiaa Sympatiaa x 10
  17. Kappi Peruskäyttäjä Huhtiäidit 2020

Jaksamista vuodelepoon, pitkä taival takana jo. Toivottavasti pieni nyt malttaisi odottaa vuoroaan noilla konsteilla!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1

Jaa tämä sivu