Helmikuu 2020

Siiru

Päivystävä dosentti
Lokamammat 2017
Huhtiäidit 2020
Kesäkuiset 2022
Helmikuu on jo hyvässä vauhdissa ja enää ei mene kauaa kun täälläkin alkaa ensimmäiset syntymään, ellei ole jo syntynyt? Joko ensimmäiset jää jo kohta äitiyslomalle? Itselläni taitaa siihen mennä vielä kuukausi, vaikka ei se käytännössä muuta meidän arkea mitenkään.
 
Aika menee vauhdilla! Itse oon ollut jo pari viikkoa vuosilomalla ja helmikuun lopussa vaihtuu äitiyslomaksi :)
 
Mulla on vielä 4,5vkoa töitä. Ainakin toistaiseksi vointi oikein hyvä, töissä oon jaksanut ja toivottavasti pystyy loppuun asti olemaan :happy:
 
Minulla on enää 2 viikkoa töitä.
Kuinkahan kaiken ehtisi hoitaa ennen äitiysvapaan alkua... Varsinkin kun en enää ole ihan parhaassa vedossa enää, kun nukkuminen on vaikeaa.

( laskettu aika on 3.4)
 
Mulla alkaa äitiysvapaa kolmen viikon päästä. En malta odottaa! Välissä on vielä mukavasti viikon talviloma, joten vähän saa lomailla jo etukäteen vaikka sitten pitääkin viikoksi palata kouluun :grin Raskasta onneksi koulunkäynti ei tässä kyseisessä oppilaitoksessa ole ollenkaan, mutta aamuherätykset on sitten sitäkin hankalampia.
 
Mulla alkaa äitiysvapaa kolmen viikon päästä. En malta odottaa! Välissä on vielä mukavasti viikon talviloma, joten vähän saa lomailla jo etukäteen vaikka sitten pitääkin viikoksi palata kouluun :grin Raskasta onneksi koulunkäynti ei tässä kyseisessä oppilaitoksessa ole ollenkaan, mutta aamuherätykset on sitten sitäkin hankalampia.

Täällä kanssa aamuherätykset hankalia, kun esikoinen aina herää mulle vähän liian aikaisin ja pääsen ite nukkumaan aina vähän myöhemmin kuin esikoinen.. Ja sit jos sattuu yöllä heräämään niin saatan jäädä useaksi tunniksi murehtimaan kaikenlaisia asioita mihin en juurikaan pysty vaikuttamaan. :wacky: saas nähdä miten sekaisin sitä sitten on kun vielä vauva herää öisin valvottamaan :woot:
 
Eihän täs oo montaa viikkoa enää synnytyksiin . Kuin tää aika voi mennä näin nopeesti :0
 
Musta tuntuu että aika menee niiiiin hitaasti. Vielä yli 7vk laskettuun
 
Minusta tuntuu, että aika menee sekä hitaasti että nopeasti... :grin Itsellä vielä/enää 2 kk laskettuun aikaan. Riippuu vähän päivästä, kumpaa käyttää. Nyt, kun taas olo on hurjan vetämätön, niin miettii kuinka tätä jaksaa vielä pari kuukautta. Myös äitiysvapaan alkua odotan aika kaksijakoisin tunnelmin. Toisaalta ihana jäädä vapaalle, toisaalta mietin miten jaksan esikoisen kanssa, kun energiat on näin alhaalla. Muutamana päivänä viikossa poika on kuitenkin onneksi hoidossa, niin saa leikkiä kavereiden kanssa ja purkaa energiaa. Pojalle paras ratkaisu olisi muutenkin säännöllinen hoito 3-4päivänä viikossa, mikä nykysäännöillä ei onnistu. Yritetään kuitenkin selvittää, että saako rahalla ostettua pari ylimääräistä hoitopäivää per kk.
 
Minusta tuntuu, että aika menee sekä hitaasti että nopeasti... :grin Itsellä vielä/enää 2 kk laskettuun aikaan. Riippuu vähän päivästä, kumpaa käyttää. Nyt, kun taas olo on hurjan vetämätön, niin miettii kuinka tätä jaksaa vielä pari kuukautta. Myös äitiysvapaan alkua odotan aika kaksijakoisin tunnelmin. Toisaalta ihana jäädä vapaalle, toisaalta mietin miten jaksan esikoisen kanssa, kun energiat on näin alhaalla. Muutamana päivänä viikossa poika on kuitenkin onneksi hoidossa, niin saa leikkiä kavereiden kanssa ja purkaa energiaa. Pojalle paras ratkaisu olisi muutenkin säännöllinen hoito 3-4päivänä viikossa, mikä nykysäännöillä ei onnistu. Yritetään kuitenkin selvittää, että saako rahalla ostettua pari ylimääräistä hoitopäivää per kk.
Taitaa olla elokuun alkuun mennessä, kun kuntien on palautettava subjektiivinen päivähoito-oikeus.
 
Meillä ei ole tuota rajotetta, Espoossa, eli isompi lapsi saa jatkaa päiväkodissa kuten ennenkin. Halutessaan saa kyllä olla vain 4 päivää, ainakin siihen asti kun esikoulu alkaa syksyllä.
 
En saa enää unta yhtäkkiä! Ootan et aika menis nopeemmin, 36+0 on seuraava ultra, seurataan istukan paikkaa, kun ollut etinen ja vielä liian lähellä kohdunsuuta vaikka nousikin jo. Toivon niin että nousee vielä vähän että saa synnyttää alateitse. Pelkään niin sektioon joutumista. Kaikki muut oon saanu synnyttää alateitse. Nyt 33+0
 
Huomenna 33+0. Neljä viikkoa sektioon. Välillä tuo aika tuntuu pitkältä välillä ja välillä menee niin pirun nopeasti. Eiköhän viikkoa ennen tule jonkinlainen paniiikki.
 
Reilu kuukausi laskettuun aikaan tosiaan.
En oikein nuku, hyörin ja pyörin ja kuuntelen miehen kuorsausta. Töitä on enää viikko jäljellä, mikä tuntuu oudolta.

Eniten pelkään toista ennenaikaista syöksysynnytystä
 
Täällä oltu saikulla jo viikosta 24 lähtien ja maaliskuussa sit vaan saikku muuttuu äitiyslomaks. Mulla kaks ennenaikaista, syntyneet 34 ja 36 ja sit vielä kohdunkaulaa lyhennetty solumuutosten takia niin mulla on tripla riskit synnyttää ennenaikaisia vauvoja nyt oon ollu 5 viikkoa makuulevossa ja pitäis jaksaa olla rauhallisesti viikolle 35 eli vajaa 3 viikkoa vielä edessä rauhallista makoilua ja netflixiä Eli mun helmikuu menee sängyssä ja sohvalla ja toivottavasti sen ansiosta vauva pysyis mahassa ainakin vielä pari viikkoa!
 
Täällä oltu saikulla jo viikosta 24 lähtien ja maaliskuussa sit vaan saikku muuttuu äitiyslomaks. Mulla kaks ennenaikaista, syntyneet 34 ja 36 ja sit vielä kohdunkaulaa lyhennetty solumuutosten takia niin mulla on tripla riskit synnyttää ennenaikaisia vauvoja nyt oon ollu 5 viikkoa makuulevossa ja pitäis jaksaa olla rauhallisesti viikolle 35 eli vajaa 3 viikkoa vielä edessä rauhallista makoilua ja netflixiä Eli mun helmikuu menee sängyssä ja sohvalla ja toivottavasti sen ansiosta vauva pysyis mahassa ainakin vielä pari viikkoa!

Jaksamista vuodelepoon, pitkä taival takana jo. Toivottavasti pieni nyt malttaisi odottaa vuoroaan noilla konsteilla!
 
Reilu kuukausi laskettuun aikaan tosiaan.
En oikein nuku, hyörin ja pyörin ja kuuntelen miehen kuorsausta. Töitä on enää viikko jäljellä, mikä tuntuu oudolta.

Eniten pelkään toista ennenaikaista syöksysynnytystä
Onko sulla pitkä matka sairaalaan?
 
Huomenna maaliskuu, viimein. Jotenki ahdistaa vaikka ei sinänsä kauaa enään vaikka menis yli lasketun ajan tai yliaikaisesksikin. Jotenki se että miten kaikki tulee menemään, alkaa jännittäämään aina tässä lopussa. Nyt vielä enemmän kun ei oo ihan varmaa vielä saanko edes synnyttää alateitse. Onneks vajaa pari viikkoa niin selviää! Sit voi alkaa jännittää miten lähtö tulee vai käynnistetäänkö. Mut jos määrätään sektio ni sit en tiedäkään yhtään mitään mistään... Pelottavaa.
 
Takaisin
Top