Helmikuisten suurperheelliset

Neljänäippä

Jostain jotain jo tietävä
Täällä oli nyt ketjua esikoista ja toista odottaville niin pistetään nyt pystyyn meille kolmatta ja neljättä ja kenties enempiäkin odottaville! :) Tää raskausaika ja siihen liittyvät jutut alkaa olemaan meille jo aika tuttuja, samoin vauva-aika on koettu muutamaan kertaan, joten sekään ei tuo tullessaan mitään koviin uutta ja ihmeellistä. Varmemmilla otteilla mennään jo ja tietysti kaikki toivotaan että sieltä tulisi mahdollisimman tyytyväisiä tapauksia, ettei äidin tarvii ihan haudasta nousseena hoitaa katrastaan. :) Tänne voi laittaa ajatuksia siitä mitä suurperheellisyys herättää ja tietty muutenkin vaihtaa kuulumisia ja mielipiteitä.

Mutta lopuksi, onhan tää raskausaika ja synnytys ja uuden ihmisen syntymä aina yhtä ihmeellistä ja ihanaa! Saa taas opetella tuntemaan uuden omanlaisen pienen ihmisen. Onnellista odotusta kaikille! :Heartred
 
Oon samaa mieltä että vaikka itekin kolmatta oottaa niin jotenkin se on kuitenkin niin ihmeellistä :Heartred
Tää raskausaika menee varmasti lunkimmin kun ei tarvi hankintojakaan enää pahemmin tehdä. :)
 
Vaikka kolmas onkin niin musta itseasiassa tuntuu siltä kun ekaa oottais :D yhtä jännää ja kihelmöivää :Heartred
 
Kyllä mä odotan tätä kolmatta ihan yhtä kovasti kuin ekaa tai tokaakin :) sillä erotuksella vaan, että osaa ottaa rennommin, ja aion ottaa rennommin myös kun vauva syntynyt. Ja aivan ihanaa kuinka nämä tulevat isosiskot touhottaa ja on ihan innoissaan :)
 
Kaikkia lapsiahan sitä odottaa yhtä innoissaan ja rakkaudella ja pieni pelko tuolla aina jyllää että meneekö kaikki hyvin. Toivotaan että saadaan terveet lapset syliin ens vuonna. :Heartred
 
Täällä ilmoittautuu myös suurperheen äiti, neljäs lapsi siis tuloillaan jos raskaus etenee hyvin ja normaalisti. Edelliset tytöt syntyny 3/09, 11/11 & 4/13 :)
 
Hei, täälläkin kolmatta odotellaan eli ei mikään uusi juttu edessä. Tosin iltatähdeksi kai tämän jo voisi luetella kun esikoinen on syntynyt 11/06 ja kakkonen 05/09. Mutta innoissamme ollaan tästä uudesta raskaudesta kun jo luulimme että meille ei enää lapsia tule (yli kaksi vuotta yritetty). Ekat tärppäsi kuitenkin 5 ja 4 kk yrityksen jälkeen.
 
Ilmottaudun nyt mukaan kans :)
Eli neljättä omaa ootan. Aikasemmat on 4/03, 1/05 ja 7/09. Miehen kaks lasta kasvatettu jo maailmalle jotka on 7/94 ja 12/95.
Nyt vaan jännittää yhtä paljon kun muistakin :)
 
Nostan teille hattuu ketkä jaksette kolmea tai neljää taaperoo hoivaa samaan aikaan. Itselläni lapset 1,9v ikäerolla, ja mitään en muista ekoista vuosista.. :grin Oli se sellasta sekoiluu et huh. Varsinkin kun molemmat lapset lähtenyt liikenteeseen niin aikasin, ja mies tehny aina pitkää päivää ja juossut harrastuksissaan.
 
Meillä tuli odottettua pidempi ero nyt tähän kolmoseen, liki vuos ehdittiin yrittää ja yks keskenmeno tuli välissä.
Miehen kans on koko ajan puhuttu että 3 tai 4 lasta ja pienillä ikäeroilla. Ainakin vielä mua kutkuttaa ajatus neljännestä samaan syssyyn mut saa nähdä miten mieli muuttuu kuhan tulee arki vastaan joskus senkin kolmannen kanssa.

Minä vaan mielsin itse vauva-ajan näiden kanssa helpoksi ja jotenki tuntuu että siinä menee tuoki toinen ku seki yks tällä ikäerolla. Nyt taas kun seuraa sivusta siskoa jnka muksuille tulee ikäeroa vajaa 2v niin tjntuu että en pystyis. Ja sitten taas tajuaa että niin, tuleehan meilläki ikäeroa himpun yli 2v ja lisäks siinä on sitten reilu 3v esikko.

Kauhistuttaa, ilostuttaa, jännittää!
 
Mekin haluttiin kaikki putkeen. :) tyttö on 07/10, poika 09/11 ja poika 07/13. Nyt olis sit se nelonen tulossa ja jännätään ja toivotaan kovasti että saadaan hänet syliin helmikuussa. :Heartred
 
Täällä hihkasee numero viidettä odotteleva! Ensimmäiset kolme tehtiin sillon parikymppisenä 98,00 ja 02. Sitte täysin puun takaa pääsi yllättämään tämä nyt kaksivuotias pikkumies. Enkä oikein osaa sanoa miten tämä uusin tulokas tuli kuvioihin mutta toivottavasti nyt pysyy matkassa. 3 vanhempaa lasta on jo niin isoja ettei vanhempien seura ole enää niin kiinnostavaa kuin kaverit. En ikimaailmassa ois uskonu että kolmekymppisenä teen lisää mutta niin se vaan suunnitelmat muuttuu eikä sitä itseltä aina edes kysytä :)
 
Huutelen Maaliskuisista kun olen ihan ekojen päivien maaliskuinen :)
Meille siis odotellaan neljättä, tyttö 6/05, pojat 7/2010 ja 7/2012. Meidän keskimmäinen on virallisesti erityistä tukea vaativa, mutta puhekielessä omaa vaikean käytöshäiriön kuten ADHD pahana. Välillä sitä miettii miten selviän vauva-ajasta mutta selvisin edellisestäkin vaikka ongelmat pahenevat osittain pojan iän karttuessa, no se on sen ajan murhe.
 
Saanko liittyä mukaan, vaikka olen joulukuisista?
Olen 34v ja neljättä odotellaan. Meillä ennestään tytöt 7v ja 5v ja poika 3v :)
Nyt alkaa tämä raskaus näkyä. Kenellekään ei ole vielä kerrottu, kun ärsyttää ihmisten reaktiot jo valmiiksi. Ei kaikkien, mutta osan..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meilläkin kolmatta odotellaan, iltatähteä todella. Oltiin jo ihan varmoja että ei tule enempää lapsia meidän perheeseen. Aiemmat on 2002 ja 2004, jonka jälkeen kertyi ylipainoa runsainmitoin. Nyt puolitoista vuotta sitten tehty GB sai sit kropankin vissiin heräämään "koomasta" ja viime joulukuussa plussasin ekan kerran, se meni kuitenkin kesken vk 10. Nyt jännittyneinä odotellaan että pysyykö tällä kertaa matkassa mukana.
Välillä vähän miettyttää että olenkohan jo liian vanha tähän touhuun uudestaan mutta toisaalta taas ei
 
Kyllä jaksaminen mietityttää ja tulevaisuuden rahanmeno :wink
Mutta mä niin tykkään tästä ison perheen menosta :)
Mikä auto muilla suurpeerheellisillä on tai mitä autoa olette suunnitelleet?
Meidän on ostettava uusi. 4 turvaistuinta ja kaksi aikuista on mahduttava kyytiin. Ja tavarat :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hellurei kaikille! Määki huutelen "väärästä" ryhmästä (marraskuu 2014) . Minulle kolmas yhteinen muksu tulossa mutta perheemme neljäs, syntyneet 06, 10 ja 13. Itse en koe olevani suurperheellinen mutta kai sitä ollaan :confused: jotenkin vain niin luonnollisesti kaikki menny eikä edes kukaan ole pyöritellyt silmiä lapsimäärän takia, vaan yleisen jaksamisen. Ikää minullakin vasta 26 ja miehellä 29. Ps. Meille tuli tuon kolmannen myötä hommattua vw multivan, matkailuautoksi rekisteröity niin pikkunen vero. Mutta muuten menisi pienempikin mutta meillä myös pari koiraa joilla kokoa. Tilaa ei kyllä ole ikinä liikaa autossa!

Ps. Tällänen "suurperheiden" ryhmä pitäs kyllä perustaa ihan yleisesti :wink sen verran meitä muualta huutelevia näyttää olevan.
 
Muokattu viimeksi:
Tammikuisista huudellaan tällä kertaa! Mua kans kiinnostaa toi autoasia! Jos lähtee kyläileen/ mökille tms nii huh! Kyydissä meillä sit ens vuonna kaks aikuista, kaks istuinta, yks varhaisteini, kaks isoo koiraa, ja kaikki tavaratkin pitäis todella mahtua johonkin..! Ja jos tolla porukalla lähtee vaikka mökille niin sitä tavaraa ei oo ihan vähän. Vaatteet, lakanat, pyyhkeet, koirien ja omat ruuat, kaikista oheistuotteista puhumattakaan... Ollaan harkittu Chevy vania, tän vuoden puolella olis tarkotus vaihtaa...
 
Takaisin
Top