Helmien ensimmäinen joulu(kuu)!

Pikkunöösä, menen töihin sitten kun saan töitä. :rolleyes: Sepä mulla onkin, että kukaan tai mikään ei velvoita mua tiettynä päivämääränä menemään töihin, niin huvittaisi vain venyttää ja venyttää sitä työn hakemista pidemmälle. Otan tässä keväällä paperit ulos koulusta (on pakko) ja sitten pitäisi katsella mitä on tarjolla. Se vain, että jos en viimeistään nyt vaihtuvana vuonna mene töihin, niin kohta alkaa olla ajankohtaista toinen lapsi ja siinä sitten vuodet vierivät niin, että mulla on kädessä monta vuotta vanha "vastavalmistuneen" tutkinto ilman työkokemusta. o_O En mä tiedä mitä mun pitäis tehdä. Ennen raskautta ja raskausaikana suunnittelin vielä niin kätevät suunnitelmat, että näin paperit ulos ja näin töihin ja näin uutta lasta yrittämään, mutta nyt vaan tuntuu niin erilaiselta kaikki..
 
Ehkä Panda asiat menee sitten kuitenkin ihan omalla painollaan :) Joskus on varmaan ihan hyväkin, ettei kaikki mene ihan suunnitelmien mukaan. Mä oon aina ollut niin suorituskeskeinen ihminen, että mulle on tehnyt hyvää, jos onkin tullut tilanteita, ettei oikein tiedä, mitä ja milloin pitäisi tehdä erinäisiä asioita. Sekä töihin lähtemisessä että kotiin jäämisessä ja toisen lapsen yrittämisessä on varmasti kummassakin omat puolensa. Itselläni ei aikoinaan ollut päivän päivää työkokemusta valmistumisen jälkeen, jolloin vietin kolme vuotta kotona, mutta silti minut kelpuutettiin hyvin töihin. Töihinpääsy voi tietty riippua myös siitä, millä alalla on.
 
Heipat täältäkin pitkästä aikaa. Mä pääsin aloittamaan lomaa perjantaina ja kouluhommat jatkuu vasta 9.1. Oon tänä syksynä tehnyt ison urakan opintojen kanssa, keväällä olis edessä vielä kehittämisprojekti ja opinnäytetyö niin alkais olla homma kasassa. Maaliskuun loppuun asti teen kehittämisprojektia ja opparia varmaankin työstän samaan aikaan. Sitä onneks pystyy kotoa käsin kirjoittamaan, niin ei tarvii fyysisesti olla missään koululla/harkkapaikassa tms.

Lumi kasvaa kovasti, joka paikkaan pitää nousta seisomaan ja kävellään hienosti tukea vasten. Tyttö on kova nauramaan ja juttelemaan. Hauva, vauva, äiti, tyttö, kukka ja kakka - sanat tulee jo hienosti. Kuusi hammasta löytyy vielä tällä hetkellä, neljä ylhäältä ja kaksi alhaalta. 1 v. synttäreitä pitäisi kohta alkaa suunnittelemaan, kun alle kuukausi niihinkin enää.

Häitä suunnitellaan täällä kovasti, ne on ensi kesänä tulossa ja aika hyvällä mallilla suunnittelu on jo. Puku löytyy, sormus hankittu, kirkko ja juhlatila varattu. Siinä ne tärkeimmät. Joitakin kutsujakin ollaan jo väsätty valmiiksi.

Uuden tulokkaan kanssa odotellaan vielä liikkeiden tuntemista, voi olla että vielä hetki menee, varsinkin jos istukka on edessä niin kuin viimeksi. Ylihuomenna poksuu jo 17+0, pahoinvointia ja oksentelua on vielä(kin), mutta muuten aika lailla oireetonta. Puoliväli tulee siis jo aika pian, laskujeni mukaan samalla viikolla kun Lumi täyttää vuoden.
 
Takaisin
Top