Heinäkuun keskustelut

Meinasi unohtua, kävin tänään Seppälässä ja löysin ihanan trikoomekon joka vois olla ihan oikeastikin mammavaate kun on niin mahdottoman mukava [:)]. Tuli jo sovittaessa mieleen että pitää käydä täällä vinkkaamassa, sen verran mukava siis todellakin on. Hintaa hurjat 14,95€. Väreinä oli vihreä, violetti, harmaa ja musta. (itse tyypillisesti valitsin mustan [8D]) Noita kun sais muissa väreissä vielä (en pidä vihreästä ja violetti oli aika räikeä, harmaa taas tylsä) niin ostaisin koko seuraavan puolen vuoden tarpeiksi [:D]
 
Ihmettelen nyt täälläkin että mulle ei oo mitään tutkimuksia tehty ja viimeksi oon käynyt neuvolassa toukokuun vikalla viikolla(rv8+2) ja eka ultra oli juhannus viikolla(rv12+1). Seuraava neuvola on ensi viikolla ja silloin olisi rv 17+4.
Mulle ei oo kukaan puhunutkaan mistään tutkimuksista/lääkäri käynnistä. Täältä luin että pitäs olla kaksi käyntiä alkuraskaudesta ja puolessavälissä. Mutta ite kohta lähentelee puoltaväliä...
Noo jos ensi viikolla saa neuvolasta tietoa...[8|]

Omaa napaa:
Neljättä päivää kurkku kipee, aamulla iski yskä, ääni lähti ja nenäki vuotaa Ihana kähistä töissä.
Tais tulla silloin ku niitten tosi lämpien päivien jälkeen oli muutama viileämpi ja oli jäänyt makkarin ikkuna yöksi auki. Toivottavasti menee ohi.
 
Kotidoppleri on kyllä aivan ihana keksintö <3. Kuunneltiin eilen siipan kanssa yhdessä pienen sydäntä [:)]. Ekaa kertaa sain noin hyvin kuulumaan ja kun laitteeseen saa kahdet kuulokkeet niin mieskin pääsi kuulostelemaan.

Taas meinasi päänsäryn iskeä päälle, taltutin sen parilla sentillä mustaa kahvia. Edelleenkään en kahvia juo kuin tarjottaessa, silloin tekee mieli mutta kotona ei ollenkaan.

Mies ihmetteli kun meillä on jo yli kuukauden ollut vajaa suklaalevy kaapissa, miten en ole syönyt pois [8D]. Sanoin että eikös se ole hyvä olla varalta siellä ettei sun tartte lähteä yöllä suklaakauppaan jos himo tulee... Katto mua vähän kieroon ja antoi ymmärtää että itte saan suklaani hakea [:D].

Mitään mielitekoja ei ole vieläkään, oikeastaan vähän tylsää [;)]. Hetkellisiä pieniä on kuten salmiakki tai tänään olis kovasti tehnyt mieli lihapiirakkaa mutta tyydyin parhaillaan valmistumassa olleeseen ruokaan.
 
Kuulostaapa ihanalta kun pääsisi kahdestaan kultsin kanssa kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä omalla laitteella... [:)]

Siis mulla on toi suklaa ihan mieletön himon kohde... Mies tietää jo ostaa sitä kaupassa käydessään, kun kohta mulla kuitenkin iskee suklaan himo ja pakkosaadajustnyt!! [:D] Ja salmiakkia tekis kovasti mieli, mutta ei hirveesti tohdi sitä syödä, joten on pitänyt hillitä vähän. Oliko se 50 g sallittu päiväannos lakritsia. Ja lakritsiuutetta oli vissiin aika lailla salmiakeissa mukana - jos muistan oikein. Apteekin salmiakki vois tosin olla yks vaihtoehto...

Hoksasin tänään että multa on kadonnut vyötärö! Jee! Selkeästi on kyljet lähteneet levenemään sivuille. Vaikka kohta voikin olla "liian" leveä perse ja kauhean tukala olo, niin kyllä mä oon jotenki hirveen iloinen ja ylpeä kehossa tapahtuvista muutoksista.

Eilen tutkailin jo kestovaippasivuja. Ootteko aatellut jo, kestoiletteko vai käytättekö kertakäyttövaippoja? Mä ajattelin kokeilla kestovaippoja, ehdottomasti. Jos syksyn tullen sais tartuttua puikkoihin, niin vois kokeilla neuloa ainakin sellaiset villaiset vaippahousut. Ompelukoneen käyttöäkin tulee varmaan harjoiteltua vaippojen ompeluun. Mutta se kestovaippojen maailma on kyllä semmoinen maailma mistä ei aloittelija ihan heti pääsekään jyvälle [8|] Onneksi on vielä aikaa etsiä tietoa!
 
Salmiakkia ja lakritsia voi tosiaan sen pienen määrän syödä päivittäin, suurin pahahan siinä on verenpaineen nousu ja mulla vp on niin matala ettei huolta. Jostain luin kyllä että lakritsi jotenkin vaikuttaa aivojen kehitykseen, mutta en sitten tiedä kun en ole virallisesti tietoa löytänyt...

Meillä mennään kertseillä, en pysty tuon selän kanssa ottamaan ylimääräistä pyykkisavottaa mitenkään. Minä voin sitten myydä teille pakkauksen kestot [:)][:)].

Ja toi kotidoppleri on aivan paras. Suosittelen tilaamaan. Me tilattiin e-baysta Hong Kongista ja hintaa tuli posteineen vain 22€. Sama laite maksaa suomessa n. 50€ edullisimmillaan. Tämä vekotin siis kyseessä: http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=10
 
Wuhuu! sain vielä ihan itse sen pienennettyä (en oo kauheen hyvä tietokoneitten kanssa) Mut piti laittaa se näytille kun kaikilla muillakin on enkä sitä kuitenkaan vielä fb viitsi laittaa. Ultraaja naureskeli kun se niin kovasti tykkäs siellä istuskella niin otti tuollaisenkin kuvan.

Hirveä tunne pyörremysky ollut tässä lähi päivinä. Tai siis lähinnä en jotenkin pärjää tän kehoni kanssa kun mitään vauva mahaa ei mun mielestä ole vaan ihan silkkaa läski mahaa.. Kauppojen ikkunoista välillä heijastuu kuva ja jotenkin oikein ällöttää katsoa sitä kun tuolla ylpeänä maha pystyssä muka kulkee ja kun totuus on että se ylpeyden aihe ei ole millään tavalla liitoksissa tuohon vauvaan.. Katkerana katson muitten mahoja kun ne on selvästi raskaus mahoja.. Musta tuntuu että mun vauva on mennyt tisseihin, perseeseen ja reisiin.. Kaksi viimeistäkään kun ei nyt oikein saisi tästä enää kasvaa.. Pelottaa maanantaina mennä neuvolaan kun varmaan tulee sanomista painon noususta..ärsytää. Ei lihominen muuten haittaisi jos olisin alun alkaen ollut laiha mutta kun en ole laiha ja sitä painoa ei saisi tulla hirveästi lisää muutakun ne pakolliset mitä vauva tuo.

En ymmärrä muutenkaan että miten voi lihota kun ei ole tehnyt mieli yhtään mitään ja tuntuu että oon syönyt vähemmän kuin vuosiin.. Samaa mietin jo ennen raskautumista että kuitenkin polen paljon ja teen fyysistä seisoma työtä enkä syö mitään suklaata/karkkia/ herkkuja oikeastaan ikinä niin mistä ne kilot tulee?

Tänään tuli just se vau:n kirja paketti ja huokailin syvään että mä niin tahtoisin tuommosen vauvan ja täyttää sitä vauva kirjaa ym..ei ole yhtään semmonen olo että oikeasti oisin rakaana.. Ei koko aikana ole juurikaan mitään oireita ja aina kun ajatteleekin vauvaa pitää mennä kuvia katsomaan eikä tule ajatelleeksikaan että voisi sitä mahaakin esim silitellä.

Jotenkin sen takia masentaa nämä vartalon muutokset kun jos en olisi raskaana niin nyt alkaisin kyllä tiputtamaan tuota painoa ja paastoamaan ja tekemään kaikkea sellaista. Joutuu vaan aina muistuttamaan että ei nyt voi laihduttaa kun oot raskaana.. en kuitenkaan sairaaloisen ylipainoinen ole että olisi lääketieteellisesti (ainakaan tällä hetkellä..) tarvetta laihduttaa raskauden aikana.

En kestä kun tänä kesänä ostetut housut ei istu enää jalkaan ja se ei todellakaan johdu mahasta vaan reisi/perse osastosta.. Jos ottaisi mahasta kiinni niin olisin vaan onnellinen mutta mahan kanssa ei mitään ongelmaa. Koko ajan vaan pelkää että ehkä se ei siellä sitten enää kasvakkaan vaikkei enää olekaan mitään esim vuotoja tai muuta outoa ilmennyt. Toivottavasti neuvolassani ois semmonen kone millä voisi edes kuulla ne sydänäänet että voisi taas saada varmuuden että on siellä joku.

Siis kaiken tämän ruikutuksen voisin kiteyttää sanoen että haluan että tunnen jo potkut tai edes jotain ja että olisi semmonen kunnon selkeä raskaus maha. Inhottaa koko ajan ajatella pahinta tai sitten kun vieläkin välillä unohdan koko asian..Ei nuo viikot kuitenkaan enää ihan pienimpiä ole että kai tässä jotain muutosta luulisi jo tapahtuvan.. plah..ikävä fiilis tämä. Anteeksi avautuminen oli vaan pakko. Onko kellään muulla samanlaista turhautumista? tai pelkoa?

Tänään aloitin kirjahyllyn entisöinnin...vanhan maalin hiominen ja uudestaan maalaaminen. Ei nyt vaan oikein edisty kun pitää odottaa hyllyn siirtäjää kun itse sitä ei saa nostaa..Sekin ärsyttää kun jotuu varomaan tavallaan turhan takia..tai tuntuu niin turhalta..olisi kiva saada jo tavallaan itselleenkin jotain tästä älä nosta mitään, älä syö mitään plapla juttua, älä polta tai juo, älä rasita itseäsi, älä tee sitä äläkä tätä.. ois vaan semmonen olo että vauvan takia ei saa tehdä mutta kun vauva ei tunnu eikä näy missään..kuitenkin jo neljättä kuuta raskaana..ehkä pitää ostaa se rozien ehdottama kotidoppleri että aina kun unohtaa asian niin saisi varmuuden..on se 22e kuitenkin halvempi kuin yksityisen 100e ultra.
 
basura olen itse tukevaa sorttia, joten vauvamaha ei näy niin kuin muilla. Ja sehän on hirmuisen harmilloista. Jotenkin tuntuu, että olen turvonnut ylävatsasta vaan, ja näky ei ole kiva. Samanmoisia fiiliksia mulla oli kun esikoista odotin. Kaikkeista turhauttavinta oli juuri se kun ei ollut mitään merkkejä siitä että masuasukilla olisi kaikki kunnossa, kun ei näkynyt masua eikä tuntunut liikkeitä. Mutta en tiedä missä välissä sitä oikeesti pitäisi nauttia raskaudesta? Esikoisen odottaminen ainakin oli yhtä ressaavaa koko yhdeksän kuukautta. Ehkä toiset sitten osaavat ottaa rennommin kuin toiset. Joka kuukausi kun oli neuvola ja sydänäänet kuuluivat, niin osasi ehkä sen pari päivää olla rennommin, sitten ressi alkoi taas. Kovasti helpotti kun liikkeet rupesivat tuntumaan, mulla rvllä 20. Toivottavasti sinunkin pikkuisesi rupee pian itsestään ilmoittelemaan, niin mielikin varmasti siitä paranee [:)] Sitten jo jossain vaiheessa toivotkin, että olisi jo hetken paikallaan [;)]
Kovasti jaksamista sinulle, tänne vaan avautumaan, jos siltä tuntuu, kyllä me kuunnellaan (tai tässä tilanteessa luetaan)!!
 
Huomenia!

Aika outoa että meillä oltiin hereillä sunnuntaiaamuna jo ennen yhdeksää... [8|] Sadepäivä ja lämmintä peräti 12 astetta, mitähän sitä tekisi. Taidan viettää päivän runoillen ja miettien hääkutsuja, ne onkin jo askarreltu ja tekstit enää puuttuu [:)]

basura: kyllä se raskausvatsa sieltä näkyville pömpähtää jossain vaiheessa, ei mene varmaan enää montaa viikkoa, elä huoli. Ja liikkeetkin alkaa varmasti jo kohta tuntua! Kun muutaman viikon vielä jaksaa odottaa. Mutta ei haittaa että käyt palstalla avautumassa, tää on just sitä varten eikä tarvi pyytää anteeksi purkautumisia. Ja se painonnousukin on niin yksilöllistä, joillakin vaan tulee enemmän, eikä sille mahda mitään. Yhdellä tutullakin tuli vähän yli 30 kg raskauden aikana, mutta suurin osa siitä taisi lähteä siihen mennessä kun lapsi täytti 1 vuoden. Melkoista "jojoilua" ja ihan vaan raskauden takia [:D]

Ja toiselle (hieman ylipainoiselle) kaverille oli raskauden puolivälissä tokaistu neuvolassa ikävästi, että "nyt sitte ei saa tulla enää yhtään kiloa" [8|][8|] Joopa joo-o! Siinä vaiheessa vasta vauvan koko alkaa kunnolla kasvaa, että pidäpä siinä sitten oma paino muuttumattomana kun laihduttaakaan EI SAA... Toivottavasti sinun neuvolatäti on sen verran viisas ettei mitään tuon suuntaista ainakaan ala lausumaan. Otetaan vastaan ne kilot ja ilot mitä vastaan tulee!
 
Basura mulla on ihan samanlaisia fiiliksiä mahan suhteen, vaikka ei ylipainoa ole ennestään ja olen ollut aktiivi liikunnan harrastaja niin nyt tuntuu et maha vaan paisuu ja tuntuu ettei se kaikki voi johtua vauvasta. En ole viime aikoina pystynyt ollenkaan liikkumaan pahoivoinnin ja päänsäryn vuoksi mut ei ole kyllä hirveesti herkkujakaan tehnyt mieli mutta silti tuntuu et läskiä kertyy[:@] Mut mulle tuli 18 kg ekassa raskaudessa ja jo lopputarkastuksessa painoin vähemmän kuin raskauden alussa joten kyllä ne kilot lähtee!

Mä olen koko ajan ihan hermoheikko et onko vaavilla kaikki kunnossa, kun mitään ei vielä tunnu ja joulukuinen keskenmeno vaivaa edelleen. Minäkin mietin tuota kotidoppler-laitetta, mut sitten ajattelin et jos sydän ääniä ei saisikaan helposti kuuluviin paniikki lisääntyisi edelleen. Mutta täytyy katsoa nyt. Vajaan kahden viikon päästä olis seuraava neuvola joten siihen asti pitäisi jaksaa. Ihmettelin et miten teillä muilla on ollut jo lääkärineuvola, mulla ei ole ollut eikä edes puhetta sellasesta.
 
Huomenta! Tuli käytyä terassillakin eilen, helppoa kun ei tarvinnut taksijuttuja [;)]. Oulussa on kuninkuusravit mutta onneksi suurin osa jengistä oli kunkkareiden iltamenoissa eikä patioilla. Tarkoitus oli kyllä itselläkin osallistua jameihin mutta nää suunnitelmat nyt vähän muuttu juniorin myötä, ei nappaa parin päivän ravibiletys selvin päin [8D].

Näin viime yönä ekan hassun vauvaunen. Kävin muka tosi tarkassa (10D?) ultrassa, masussa näkyi selvästi poikavauva ja leluja [:)][:)][:)]. Sitten hoitaja antoi mulle pojan syliin hetkeksi, ja poika näytti ihan mun pikkuserkulta [:D].

Dopplerilla aamun äänet kuunneltu, liikkuvainen kaveri kun ei meinannut löytyä mutta sinnikkäällä etsimisellä löytyi <3 Tuo doppleri ei sovi alkuraskaudessa jos hermostuttaa, itsekään kun en aluksi saanut ääniä kuuluviin. Nyt tulee kuitenkin joka kerran jo ihan selvästi [:)]
 
Minä näin ihan pari yötä sitten sellaisen erittäin elävän tuntuisen unen, että meille syntyi 22.12.2010 tummatukkainen tyttövauva [:)][:)] Ja päästiin jouluksi kotiin! Hui jos se pitääkin paikkansa [:-]
 
Mulla on basura täällä ihan samat fiilikset kuin sulla. Pömppöä riittää, mutta vauva mahaa se ei taida vielä olla ;) enkä ole edes lihonut, mutta silti se on hyvinkin löllömahaa :D Ehkä se on ulompana siksi, että takana on pikku vauvamaha?

Mutta hiljaista on. Toisaalta tällä viikolla aloin jo nauttiakin siitä, koska ei niin hiljaisia päiviä on varmasti edessä.

Laihduttaahan ei saa, mutta jos syö terveellisesti - vieläkin terveellisemmin kuin ennen, niin eihän se ole ihme jos paino ei nouse. Yritän itseni pitää ainakin siinä suhteessa kurissa, etten päästä itseäni herkuttelemaan siitä syystä, että olen raskaana. Tai voin toki herkutella, mutta katson sitten vähän että millä.

Mä olin harrastuksen parissa talkoilemassa ja kylmässä istumassa kuutisen tuntia. Sadehousut oli pikkaisen tiukkaa mallia, dentis ? karkit ilmoitti puolessa välissä rasiaa, että laksatiiviset vaikutukset alkaa. Kaiken yhteistilanteena, mahaa koski aivan sairaasti :/ Ilma kierti vatsassa ja palelu varmaan sai vähäisetkin vinot vatsalihakset :D kramppaamaan loppujen lopuksi. Onneksi helpotti sitten kun pääsi kunnolla kävelemään ja ilma löysi ulos :D :D

Toivottavasti helteet ei ihan nouse luvattuihin lukemiin, lämmintä saa olla, mutta joku tolkku siinäkin olisi kiva.
 
Itellä ei oo paino noussut kun kilon tähän mennessä(rv17). Mites muilla on?

On tää yskä niin kurja raskaus aikana... Kävin päivystyksessä tänään että jos olis saanut jotain helpotusta mutta lääkäri sanoi että hän ei keksi mitään mitä vois määrätä. Sano että osta bafucin-imeskelytabletteja jos ne vähän auttas. Ja plussana vielä silmätulehdus, siihen sain antibiootti voidetta. Tää on jo toinen kerta ku flunssan yhteydessä tulee silmätulehdus.
No tuleepahan totuttelua vähiin yöuniin ku ei toi yskä anna nukkua ku muutaman tunnin yössä.
Ens yönä vois kokeilla nukkua sohvalla puoli istuvassa asennossa jos sais vähän ees nukuttua että jaksaa taas huomenna töihin.


Sain silti aikaseksi tänään pestyä ikkunat. Kyllä sitä pienestä on iloinen ku ikkunoista näkee läpi ja kiiltää [:)]
Kun ne joilta ostettiin tää asunto toukokuussa olivat tehneet puoltoista vuotta sitten rempan tänne ja maalanneet ikkunapuut sisäpuoleta ulommaisen ikkunan ja niin että ikkuna ollut kiinni, siihen päälle. Jotenka meillä ollut projekti että saatiin noi auki ku eivät aukee ku vaan sisäpuolelta. Kyllä me ollaan moneen kertaan kiitelty niitä idiootteja... [:@] Ei itellä tulis pieneen mieleenkään maalata ikkunoita niitten ollessa kiinni. Joten ne ei oo pessytkään niitä varmaan pariin vuoteen, eli oli pikkuusen paskaset suoraan sanottuna.
Eikä silloin ku käytiin kattomassa niin tajunna että pitäs kokeilla aukeeko ikkunat, tuntuu niin itsestään selvydeltä että ikkunat saa aina auki.
No seuraava projekti olis että ku ne on väkivalloin kiskottu auki niin kaikki tiivisteet menee vaihtoon kun meni piloille ja reunoja pitää hioa ja vähän laittaa paikkamaalia repeämien kohille.

Mutta nyt on ikkunat auki ja puhtaat! [:)] Kohta vois mennä paistaa muurikkalättyjä palkaksi itselle kovasta hommasta [:)]
 
Heippa kaikkille.
Enpäs ole tänne paljoa kerennyt enää kirjotella kun kahda duunia koittaa painaa ja silti voida hyvin.
Ja muutenkin tuntuu että suurin osa tällä palstalla on vanhempia ja jutut erinlaisia. Ja ne asiat joita itse miettii onkin täällä aivan tyhmiä juttuja.

Joten itse taidan siirtyä jollekkin toiselle palstalle.
 
Täällä vielä angstailut jatkuu.. Onneksi huomenna on se neuvola missä voin varmaan vähän avautua niin jos se kertoisi jotain lohduttavaa. En kyllä sitäkään jotenkin niin innolla odota kun otin sen niin aikaisin (klo 10) kun tänäänkin heräsin vasta 11. Oli kova ukkonen yöllä ja sitten alkoi ihan kauhea närästys! Tuntui että kehukot tai sydän tulee rinnasta ulos. Otin sitten samariinia lasin ja se helpotti. En tiiä voisko se tulla kun söin raakaa kukkakaalia josko se siitä tuli..tänään en sitten syönyt niin katsotaan tuleeko tänäkin yönä.  
 
[:)] Meillä onkin tänään 11v vuosipäivä <3. Ajateltiin hurauttaa tuohon lahden toiselle puolelle Luulajaan hotelliin yöksi. Pikkuinen irtiotto [:)]
 
Takaisin
Top