Heinäkuun hupsutukset

Pöllönen

Kommentoinnin ninja
Täällä julkisella puolella ei ollutkaan vielä kuukausiketjua heinäkuulle. No nyt on ja eikun kirjoittelemaan! Kesäsäät ei tässä kuussa ole vielä suosineet mutta saanpahan katsoa rauhassa yleisurheilua ja tissitellä tyttösen kanssa rauhassa, mitäs kaikille kuuluu? :happy: Tänne ketjuun heinäkuista rupattelua :)
 
Tänään kävi tuuri. Päätin lähteä ekaa kertaa tällä viikolla vaunuajelulle ja juuri sopivasti sateeton hetki. Koti kun alkoi näkyä niin pientä ripsimistä alkoi, mutta vasta kotiin päästyä alkoi satamaan kaatamalla.
 
Minä ostin pari päivää sitten lapsille sateenvarjot niin he oottavat että saisivat kokeilla sateessa. Täällä siis ei pidetä sadetta pahana :p
 
Täällä kans katellaan urheilua vauvelin kanssa. Tuntuu tykkäävän :p Sadetta ei täälläkään pidetä pahana, mä melkein tykkään pikkuisesta sateenripsinnästä lenkilläkin. On ainakin raikas hengittää. Jos tulee ihan kunnolla vettä niin on kiva katella ikkunasta ja kuunnella ropinaa.
 
Meillä kans joutuu ihmeissään todeta, että tällanen vähän viileämpi ilma on tänä vuonna parempi ku helle... oon aina ollu vannoutunut aurinko & lämpöihminen, mutta poju on kyl sitä mieltä et tällasella säällä päiväunet on paljo parempi nukkua :D ...ja siitä seurauksena on tietty paljon paremman tuulinen pienimies, ku mitä lämpimällä. Ennen niin mukavaks todettu turvakaukalokin muuttui lämpimillä säillä tuskan tyyssijaksi, kun selkä oli läpimärkä heti vaikka pelkässä bodyssä matkusti :sad001 Selvästi kuumaverinen kaveri. Pikkuhiljaa alkaa kans rutiinit ja tavat löytyä ja sitä myötä arki on helpottanu :Heartred
 
Mäkin olen lapsien saannin myötä alkanut pitää viileämmästä kesäsäästä. Ennen ei mikään helle ollut liikaa, mutta nyt hermot kiristyy kuumalla.
 
Mökillä riittää vipinää ja vilskettä ja monta viihdyttäjää. Ja vähän isompia pieniä aina valmiina kääntämään, antamaan tuttia tai mitä vaan että saa valloittavan hymyn tai jokelluksen.

Lattia aikaa tää yks ei nyt paljon saa kun on turvallisempaa istua sitterissä.

Kelit ihan jees mitä nyt tässä pari päivää todella tuulista. Windstopperhaalari olisi ollut poikaa.
 
Minä kans pidän nyt viileämmistä kesäsäistä juurikin niiden unien takia. Päikkäreiden ja yöunen. Vaikka on meillä ilmalämpöpumppu, mikä on korvaamaton helteisinä öinä. Pystyy nukkumaan peitto korvissa vaikka yöllä ulkona olisikin hellettä :)
 
Samaten täällä viileämpi tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, mut ei tarvis olla näin sateista. Mulle on itelleni jäänyt vauvantasoinen lämmönsäätelykyky. Kestää kauan sopeutua ja oon joko hiessä tai jäässä suurimmaksi osin. Luovuin nyt koko ajatuksesta, että oltais lähdetty talvella etelään muksun kans. On se sen verran hikistä ja tuskaista kaikkien kannalta. Alkaa new york kiinnostaa ennemmin :) tosin en ehkä haluu matkarattaiden kans hankeen. Varmaan lykätään näitä reissusuunnitelmia vuodella. Alle 2v tais vielä lentää ilmaiseksi.
 
Kyllä se uima-allas on tosi kiva muksulle jo 7-8kk iässä. Useita kertoja päivässä :) Kunhan se on vaan lämmitetty vesi. Tietenkin jos päivisin on se+ 30 astetta, alkaa olla tapauskohtaista viihtyykö vai ei.
 
Nyt kun täällä kotiSuomessa on saanut kokea helteitä niin ei se mitään herkkua ole sylivauvan kanssa. Se n +20-22astetta taitaa olla meidän lapsen mielestä hyvä. Ei tartte laittaa ulkohaalaria päälle ja sylissä lämmin muttei hiki.
 
Meillä on toistaiseksi mennyt helteilläkin ihan mukavasti. Vähän väsyneempi vaan on tyttö ollut. Hirvitti vähän että mitähän tästäkin päivästä tulee kun vauva sai 3kk rokotukset ja on vielä kuuma... Mutta ihan normaali oli tyttönen tänäänkin. Saas nähdä miten huomenna...
 
Meillä kuumene makkarit yläkerrassa 28 asteeseen näillä keleillä, en tykkää. Ihana kun viilenee, vauvakin nukkuu paremmin.
 
Meillä on onneksi ilmalämpöpumppu. Se viilentää yöt mukavasti ja ollaan jokainen täydessä unessa peiton alla vaikka ulkona olis millainen Helle tahansa.
 
Joo se olis tilauksessa kun seuraavan remontin aika kutsuu. Olisi kyllä ihana ja talvella taas lämmittäisi mukavasti kun yläkerta on talvella sitten taas ihan jäinen...
 
Ilmalämpöpumpusta haaveillaan mekin. Yläkerran makuuhuoneessa on lämmintä +28.. Viime yönäkin hiki virtasi. Mulla on vielä patjansuojus sängyssä, joka hiostaa entisestään. Yöllä herätessä mietin, että kohta lähden kylmään suihkuun..

Ennen oikein toivoin helteitä, mutta vauvan kanssa riittäisi vähempikin. Onneks alkoi sataa! :D
 
Onks teillä lapset olleet tavallista väsyneempiä näillä helteillä? Meidän likka se vaan nukkuis. Hereillä ollessaan on ihan oma ittensä, nauraa ja harjoittelee kääntymistä mutta väsähtää äkkiä ja mielellään hörppii tissiä. Enemmän kuin yleensä. Kun se tosta heräilee, vien suihkuun jos se vähän virkistäis.
 
Tosi kiukkuinen ainakin. Ei anna unelle periksi, huutaa ja hikoilee vaan lisää.. Huh huh. Syksyä odotellen :wink
 
Meillä nukuttiin tänään ekaa kertaa kunnon pitkät päikkärit, 4 h ulkona sateessa vaunuissa. Taisi olla univelkaa hellepäiviltä. Tätä lisää kiitos!
 
Meilläkin kiukkuinen ja väsyny! Rokotuksistakin jo yli viikko (ensin luulin johtuvan niistä). Jännä että muillakin! Tänään ei olla keretty ees ulos... niin luulis ettei helle niin vaivaa. Meillä on onneksi ilmalämpöpumppu! Muttei sitä kokoaikaa viitsi pitää päällä kun tulee vetoisaa.
 
Takaisin
Top