Heinäkuun hulinat

Ostettiin vauvalle tarvikkeita tällä viikolla, mutta silti vielä niin paljon hankkimatta! :O

Kuinka paljon te muut olette jo vaatteita / tarvikkeita hankkineet ja oletteko lukeneet paljon opastavia vauvakirjoja? Itsellä pieni paniikki meinaa jo iskeä, että kiire tulee!
 
Onko teistä kukaan käynyt pelko polilla? Mulla oli eilen siellä käynti, käytiin mun edellinen synnytys läpi. Helpotti kyllä oloa. Vaikka edellisestä synnytyksestä on se reilu 4 vuotta, niin silti oli jäänyt jotain kummittelemaan mieleen ja nyt sai niihin vastauksia. Että suosittelen jos yhtään tuntuu synnytys pelottavan.
 
Saike: Mä kävin ja sieltä pelkosectionkin sain. Mä kans suosittelen tosi lämpimästi, mulla ainakin oli niin ihana kätilö kenen kanssa juttelin, että ei voi muutakun kehua. Osuvasti hoitajat kutsui häntä Nalleksi :D Ja ihan nimensä veroinen olikin.
 
Saike: Mä kävin ja sieltä pelkosectionkin sain. Mä kans suosittelen tosi lämpimästi, mulla ainakin oli niin ihana kätilö kenen kanssa juttelin, että ei voi muutakun kehua. Osuvasti hoitajat kutsui häntä Nalleksi :D Ja ihan nimensä veroinen olikin.
 
Onko kukaan jo alkanut laittamaan vauvan tavaroita ihan esille, siis sänkyä,hoitopöytää ja sinne pesemään jo vaatteita valmiiksi? Jos ette niin oletteko suunnitelleet että koska niin teette.. Itsellä kaikki vaan makkarissa kyllä kasseissa ja hyllyllä mut ei oo pesty eikä paikoillaan. Ja kovasti mietin et millon olisi sopiva aika laittaa paikalleen. Heinäkuu on todella kiireinen ja aika varmasti 38 viikolla käynnistetään tämä baby, joten joten... Kun ei liian aikaisinkaan viitsisi laittaa kaikkea pölyttymään. Mutta noiden ennakoivien takia olen raahannut kaikki edes makkariin jotta mies kerkiää ne sitten kyllä laittaa jotenkin jos vauva syntyisikin etukäteen.

Sama sairaalakassin suhteen.. Sen ajattelin kyllä jotenkin kohta pakata...
 
Zinnuli meinasin 35+0 alkaa pyykätä vaatetta, ja kasata sairaalakassin.. varmaan pinnis pitää sit kans kasata :) miulla myös saattaa olla edessä käynnistys 38+0..
 
Meillä on vaatteet pesty ja viikattu kaappiin ja pinnasänky kasattuna paikoillaan, enään puuttuu lakanat nukkujalta jotka sitten myöhemmin laitetaan. Muut kamat onkin vielä vaatehuoneessa säilytyksessä, mutta varmaan kans tossa 35+0 eteenpäin kaikki laitetaan paikoilleen kun on kans ennakoivia supistuksia ollut jo. Mulla sectio 38-39 vkolla, niin sairaalakassikin hyvissä ajoin kasaan, koska leikataan myös jos synnytys käynnistyy ennen sitä. :)
 
Kauhee into olisi meinaan jo alkaa pestä ja viikkailla kaappiin.. Harmittaa vaan kun en tiedä kumpi on tulossa niin pesen kaikki ja laitan neutraalit ja vähän molemmille erikseen pientä vaatetta myös kaappiin niin sitten kun tulokas paljastuu niin saa kotijoukot laittaa lisää kaappiin :)
Onneks isommat lapset lähtee leirille ihan kohta niin pienten kanssa voisin vähän pesu hommia ja järkkäilyjä harrastaa. Meiltä kun miehen mummo juuri muutti pois niin tuli yksi osa asunnosta meidän käyttöön niin alkaa niidenkin järkkäily :)

En vaan malttaisi millään odottaa enään tätä vauva tarvikkeiden lajittelua mutta kun sen tekis suht. Hyvissä ajoin niin paremmin huomaa jos jtn vielä sitten uupuu
 
Voi, minä malttamaton olen jo pessyt, silittänyt ja lajitellut ihan kaikki. Vaatteet odottaa kokojen perusteella lajitelluissa kannellisissa muovilaatikoissa, mutta muuten meillä pätee edelleen vauvaton arkifengshui :grin
 
Voi elkää puhuko :D tekis niiiiin mieli kaivaa pienet vaatteet esiin ja käydä pesee :) lipastokin oottas valmiina vauvan vaatteita :wink
 
Näistä puheista innostuneena, pesin vauvan lakanat ja harsoliinat... Ne olikin vikat vauvan pestävät listalta. Meiltä tosiaan puuttuu enään ne hygieniatarvikkeet... :D Siis minähän en ole malttamaton. Heheh
 
Siis meillähän on jo kaikki hygieniajututkin - ja vaipat :D pakko oli ostaa paketit keskos- ja 1 koon vaippoja jemmaan :p
 
On meilläkin yks paketti liberon 1koon vaippoja :D Nätisti omalla paikallaan vessan allaskaapissa, muiden vauvan tarvikkeiden kanssa :D
 
Meillä kun on hoitokaappi, ja hoitoalunen vielä esikolla käytössä, niin ei oo kauheesti hommaa :) pinnis pitäs vaan maalailla.. ja sitteri ostaa :p
 
Meilläkin muuttoa odotellaan, mutta oon kuitenkin jo pessyt ja silittänyt (minä joka koskaan ei silitä!) melkein kaikki mahdolliset tekstiilit valmiiksi käyttöä varten. Tekis mieli jo ostaa vaippoja sun muuta, mutta yritän nyt malttaa siihen asti, että voi järjestellä ne sitten suoraan uuteen kotiin :)
 
Täällä on tänään kasailtu vauvan vaatelipasto vaatehuoneeseen. Viikonloppu meni reissussa. Käytiin pojan kanssa huvipuistossa ja autossa tuli istuttua päivän aikana yhteensä 230 km. Oli kyllä kropalle ihan liian rankka reissu! Koko päivän supisteli ja selkää jomotti. Ei voinut oikein istua eikä seistä ja tietenkään makaamaan ei päässyt. Jäi kyllä niin viimeiseksi reissuksi tälle kesälle! Nyt kun lipastokin on valmiina alan myös pesemään vaatteita valmiiksi niin ei tarvii ainakaan stressata siitä, että mitään ei ole valmiina jos tää nyt päättää syntyä ennen aikojaan. Vielä kun nää supistukset voimistuu päivä päivältä niin tuntuu, että kiire rupeaa jo olemaan. :nailbiting:
 
Takaisin
Top