Heinäkuun hulinat

Sitteri oli meille kyllä esikoisen aikaan ehdoton. Babybjörnin sitteri on hyvä kun vauva voi kasvaesaan itse heiluttaa sitä jalkaa potkimalla, oli jossain vaiheessa meidän neidin lempihommaa. Viihtyi siinä juurikin mm. suihkun, saunomisen ajan, tai kun laittoi ruokaa, siivosi. Näki myös paremmin kun ei ollut lattiatasossa vaan vähän kallellaan. Kiinteen ruuan syöttämiset alotettiin kans siinä.
 
mulla ei ollut tuota esikoisen aikana, nyt oon nähnyt ystäväperheen vauvalla sen ja vitsit mä haluun kans! Vähäks Se oli hyvä! Perus sitterit hävis kyllä viis-nolla tolle babybjornin versiolle ja sain heidän nyt juniorille lainaan! :) Jee, mä kyllä suosittelen lämpimästi!
 
Me hommattiin siisti käytetty BabyBjörn Balance -sitteri, vaikka olin ihan varma, että meille ei sitteriä tule :wink. Ton pitäisi olla suht ergonominen, eikä tarkoitus todellakaan ole pitää siinä jatkuvasti. Kuitenkin on mahdollisuus, että on tullut äitiinsä ja omaa refluksi-taipumuksen. Silloin saattaa kaikki pystymmät asennot olla tarpeen. Kantoliina toki olisi silloinkin pääasiallisesti käytössä, jos vaan suinkin siinä viihtyy.

Olen ammatin vuoksi opiskellut paljon kehityksellisen liikkeen tärkeydestä niin kehon hahmotuksen, kuin sitä kautta myös hienomman motoriikan kehittymiselle. Nuo liikeradat, mitä lapsena opitaan (esim. ristikkäisten raajojen yhtäaikainen käyttäminen) muodostavat hermoston kehityksen lähtökohdat. Jos tässä kohtaa hermoradat jäävät käyttämättä, on usein tuloksena myöhemmässä vaiheessa oppimisvaikeuksia tai muuta "neurologista" ongelmaa.
 
kyllähä sitä pitäs sitteri jostai hommata ja oon nähnyki muutamia ihan kivan näkösiä, no kaipa sitä vielä ehtii, näillä helteillä ei kyl minnee mennä liiemmin.
 
Mä en yhtään näistä helteistä tykkää. Lämmin on ok, mutta joku +24 riittäis mulle hyvin. Nää +28-> varjossa on liikaa. Ja kun teen vielä puistotöitä niin pahimmillaan olen sitten koko päivän auringossa.
Eilisen päivän saldo oli uupumus, pahoinvointi, päänsärky... Ja pää oli suojattuna kuitenkin.
 
Pitää muistaa pitää lakisääteiset tauot, kun on kuumaa ja aurinkoista. 50min yhtäsoittoa 28 asteessa on maksimi. Sitten tauko varjossa. Muistaakseni 20 min.
Kannattaa selvittää luottamusmieheltä. Ei kenenkään tarvitse tehdä 8h töitä putkeen helteessä ja auringossa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Liittyykö vatsan kasvuun se, että napa menee punaiseksi? Mulla tosin on melko vähän vasta kokoa, mutta napa on menossa punaisemmaksi koko ajan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kävin tänää yleislääkärillä hakemassa sairaslomajatkoa...törkeet selkäkivut ja heikottaa...hb oli 94 ja verenpaine 100/50....eli syitä heikotukseen löytyy..sithän nui supistukset..eli harjotus supparit jotka lähtee kovenee jos istuu liian itkään samas asennossa...perus settiä,samaa ku joka raskaudessa...joka raskauden oonn joutunu himmailee ja olee levossa niin paljon ku pystyy,kovat supparit lyhentää kohdun kaulan aikas nopsaa ni niit pitää varoo...mutta siis tän päivänen lääkäri..voi ei....lääketieteen kandidaatti nuori poika...hän halusi tehdä sisä tutkimuksen..huoneessa ei ollut "riisuma paikkaa" joten hän katseli ku riisuuduin,sitten hän laittoi vain kumihanskat käteen ja rupesi kaivelemaan kun päsin tutkimus pöydälle,ei mitään liukastetta ja minä niiiiin kuiva ku sahara mutta ei tajunnu että vois tarttee liukkaria,toinen survoo ja survoo ja tuijottaa mun toosaa ja lopulta kun löysi kohdun kaulan/suun pyöritteli ja paineli ja sitä pitkään niin kauan että sain hänelle sanotuksi SATTUU!!ihan ku olis raiskatuks tullu sellanen olo jäi,en edes silmiin tahtonut häntä enää katsoa..nolotti ja kuvotti koko juttu,ihan häpäisty fiilis..:dontknow
 
eks tosta vois jo tehdä valituksen..? Oppis läksynsä, ei meitä nyt sentään miten tahansa saa kopeloida/häväistä.. Mä varmaan tekisin kyllä kiukuspäissäni semmosen palautteen että huh huh!
 
Mun mielestä pitää ihan reippaasti sanoa siinä tilanteessa että sattuu, voisitko käyttää liukastetta. Ihan perseestä tollanen, kun niin helppo kipu välttää. Jää vaan itelle paska olo, ja seuraava saa saman kohtalon. Pitää itteään puolustaa jos noin pienestä jutusta kipu kiinni. Ei lääkäri mikään jumala ole ja välillä jumalallekin saa sanoa, että mokasit!
 
Huoh vielä kolme viikkoa kesäloman alkuun ja nyt saan myös hoitaa pomonkin hommat, kun se jää lomalle.
Oikein mukavasti vielä 8 päivän työputki ja kuumakin tuolla leipomossa, huhhuh ja valivali.
 
jolianna jopa oli kurja kokemus, oikeest miten sitä on päästetty ees tekeen noit hommia jos ei perusasiatkaa ole hallussa. tottakai tuollai sattuu ja sille pitäs oikeest antaa opetus että ei sitä iha miten tahansa potilaita kohdella.

täällä ei ihmeitä ensi viikon lauantaina ois rakenneultra inshaAllah. kasvu ja liitoskivut on jotai järkyttävää jo ja jokapäiväistä. saapi nähä millasiks kivut äityy tässä raskauden edetessä.
 
Onneks ensi viikolla to ja pe lomaa, ei ole kuin 3x8,5h päivä. Hellettä kun kuulemma edelleen luvattu. :confused2 Ollaankin mun vanhempien luona koiravahteina silloin kun he käy pienen kotimaanreissun heittämässä pe-la. Saadaan olla maaseudun rauhassa omakotitalossa. :)

Pientä liikehdintää vaikuttais välillä tuntuvan, ellen ihan kuvittele sitä sitten vaan. :Heartpink Reilu 2vko vielä niin sitten olis rakenneultra.:excited001
 
Jolianna olipa törkeetä toimintaa lääkäriltä. Tee vain valitus, kyllä lääkärin pitäis osata tutkimus tehdä oikein ja potilasta kunnioittaen!!! Ikävää, että jouduit sellaista kokemaan. :sad001

Meillä on tänään hiki hatussa tehty huonemuutoksia. Näillä helteillä yläkerran lämpötila nousee meillä lähes sietämättömäksi, mutta pakko tääkin homma oli tehdä nyt, kun oli apuakin tarjolla. Nyt olis tulevassa vauvan huoneessa tilaa pinnasängylle ja hoitopöydälle. Ne on jo ostettu valmiiksi, nyt vaan joku päivä kasaamaan niitä! :grin
 
kyllä huomaa että on heinäkuu plus kultainen keskiraskaus, porukalla vähemmän kirjoiteltavaa. Täällä on selvästi hiljaisempaa.. :)
mä sain helteestä, raskaudesta ja esikoisesta huolimatta vihdoin huonerumban käyntiin! Vanhat huonekalut lähti siskolle torstaina, meidän makkari vaihto huonetta eilen ja nyt juniorille tulee meidän vanha huone. Pääsee shoppailemaan vihdoin huonekaluja ja puuttuvia tavaroita. Ja pääsee sisustamaan! :) Tää on ihana vaihe! :)
 
Käytiin perjantaina katsomassa serkkua ja heidän kesäkuun lopulla syntynyttä vauvaansa. Voi miten se oli pieni ja avuton. Naamakin aivan rytyssä vielä. Oli kyllä todella suloinen vauva. :love017 Kohta meilläkin on oma pieni ja ryttyinen, täysin avuton olento käsissämme. :Heartred

Lisäys: Kappas. Sehän on meikäläisellä puoliväli tän raskauden kanssa tänään. :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top