Heinäkuun höpinät

Tänään pitäs olla 4+2, mutta digiin tuli vaan 1-2?
Ei varmaan pitäis olla huolissaan, mut vähän kyllä huoli nostaa päätään :confused005

Ei varmaan pitäis olla huolissaan, mut vähän kyllä huoli nostaa päätään :confused005
Ymmärrän. Huoli nousee kyllä nopeasti kaikesta. :confused: melko rankkaa aikaa tää alkuraskaus henkisesti.
Mutta kuten sanoit ei kannata huolestua. Hormonitaso voi vaan nousta hitaasta. Oon myös osalta kuullu et ne viikot näyttää pitkäänkin väärin, vaikka raskaus on sujunut hyvin.

Ymmärrän. Huoli nousee kyllä nopeasti kaikesta. :confused: melko rankkaa aikaa tää alkuraskaus henkisesti.
Mutta kuten sanoit ei kannata huolestua. Hormonitaso voi vaan nousta hitaasta. Oon myös osalta kuullu et ne viikot näyttää pitkäänkin väärin, vaikka raskaus on sujunut hyvin.

Kiitos tästä. Heti tuntuu paljon paremmalta. On tää vertaistuki vaan kaikki kaikessa, kun ei miehelle viitti ihan kaikkea itkeä, kun stressaantuu tosi helposti, eikä tässä toivottavasti mitään hätää ole.

Muoks. Onneksi tilasin niitä vielä, niin voi testata vielä uudelleen.

Yritä olla rauhassa vaan ja olla pohtimatta sitä testiä. Jos onnistuu. Hankalaa välillä :p voihan sen toistaa myöhemmin vaikka loppu viikosta.

Minä soitin äsken neuvolaan. Yritin samalla kysellä mahdollisuutta julkisella puolella varhaisultraan. Kun takana on se keskenmeno ja nyt välillä jotain pientä tuhruttelua ollut, mutta nopeasti kertoi kyllä et yksityiselle pitää mennä :rolleyes: sinne siis. Varasinkin sen ajan jo viikonloppuna.

Yritä olla rauhassa vaan ja olla pohtimatta sitä testiä. Jos onnistuu. Hankalaa välillä :p voihan sen toistaa myöhemmin vaikka loppu viikosta.

Minä soitin äsken neuvolaan. Yritin samalla kysellä mahdollisuutta julkisella puolella varhaisultraan. Kun takana on se keskenmeno ja nyt välillä jotain pientä tuhruttelua ollut, mutta nopeasti kertoi kyllä et yksityiselle pitää mennä :rolleyes: sinne siis. Varasinkin sen ajan jo viikonloppuna.

Jep, niin on! Onneks on paljon muuta tekemistä ja kun avasin sen testin, niin toinen liuska oli värjäytynyt ihan siniseksi, niin ehkä siinä oli vaan jotain vikaa :confused005

No aika nihkeetä julkisella puolella! Onneks sulla jo aika varattuna muualle :) Kohta pääset kurkkimaan pikkusta :love017

Minäkään en olisi vielä huolissaan, just niinku pikkupikkupikkunen sano että toisilla hormonitaso voi nousta hitaammin plus että noi testit ei aina välttämättä näytä oikein. Niin kauan kun toisin todistetaan olet raskaana :) minä ajattelin etten tee enää toista digiä ihan oman mielenterveyden vuoksi.. kerkesin tilata raskauskeijulta normi testejä niin niitä saatan kokeilla että tuleeko minkälaiset viivat, mutta muuten saa testailu ollao_O

Minäkään en olisi vielä huolissaan, just niinku pikkupikkupikkunen sano että toisilla hormonitaso voi nousta hitaammin plus että noi testit ei aina välttämättä näytä oikein. Niin kauan kun toisin todistetaan olet raskaana :) minä ajattelin etten tee enää toista digiä ihan oman mielenterveyden vuoksi.. kerkesin tilata raskauskeijulta normi testejä niin niitä saatan kokeilla että tuleeko minkälaiset viivat, mutta muuten saa testailu ollao_O

Pitäis varmaan kans lopettaa testailu, kun kuitenkin pc:n testiin tulee jo selkeästi vahvempi viiva, kuin perjantaina. Laitan vaikka kuvan tonne testit- osioon.

• Tykkään
Reaktiot: Jem
Täällä yksi ketä jo vuoden verran seurannut vauvakuume keskusteluja foorumilla, ja vihdoin sain tänään aamulla dpo 11 digiin "raskaana 1-2"!! :love7 Jännää! Digin myötä uskalsin nyt rekisteröityä tänne. Toivottavasti pieni pysyy matkassa mukana loppuun asti.

Paljon onnea myös teille muille plussanneille!

Täällä yksi ketä jo vuoden verran seurannut vauvakuume keskusteluja foorumilla, ja vihdoin sain tänään aamulla dpo 11 digiin "raskaana 1-2"!! :love7 Jännää! Digin myötä uskalsin nyt rekisteröityä tänne. Toivottavasti pieni pysyy matkassa mukana loppuun asti.

Paljon onnea myös teille muille plussanneille!

Tervetuloa ja paljon onnea! :Heartred

Mulla on kanssa outo sellanen täysi olo mahassa ollut jo dpo5 alkaen :oops: siellä se pieni alkaa kovaa vauhtia kehittyä :love7
Mä en muista yhtään aiemmista raskauksista, että missä kohtaa oli mitäkin vaivaa. Kuopuksesta oksentelin vähän joka välissä :confused1

Meillä kävi myös helposti. Yk2 tulin raskaaksi. Mies
tosi onnellinen ja toki hänestä huomaa, että miettii jo päässään kaikkia skenaarioita ja kaikki muutenkin uutta, kun on hänen ensimmäisensä. Kovasti harmitteli sitä, että rv12 on kamalan pitkä aika, muttei silti haluaisi varhaisultraan rahoja laittaa :think005

Ootteko jo miettinyt, että aiotteko varhaisultraan mennä?

En käy varhaisultrassa, kun meillä täällä on ollut tapana aina, että lääkäri on siinä vk8-9 tietämillä joka ultraa ja katsoo, että onko oikeassa paikkaa ja monta niitä on. Meillä kun on täällä neuvolassa lääkärillä oma ultralaite, niin siksi voivat ottaa näitä ultria useammin. Toki ei tääl sen enempiä turhia ultria oteta ellei oo tarvetta. Mutta toi alun ultrauksen ne on haluneet tehdä. Tuohan se mielen rauhaa ja ihana nähdä pieni sieltä.

Onnea! Ja toivotaan, että pieni pysyisi tällä kertaa mukana :Heartred

Onpa jotenkin niin jännittynyt olo, että melkein itku tulee :smiley-ashamed005 Joko saa laittaa hormoonien piikkiin?:biggrin

Saa laittaa hormonien piikkiin. Itsekin syytä sitä herkästi. :D

Toivotaan parasta! :smiley-angelic001 ja kiva kun löysit tänne ja saataisiin lisää huhtikuisia. Sinulla hyvin samanlaisia oireita mitä minullakin oli pitkästi ennen plussaa.

Mä oon aiemmista raskauksista aina tienny ennakkoon, että milloin sielä pieni köllöttelee, mutta nyt on jotenkin vainoharhainen, kun välillä on ollut tosi vahvoja tuntemuksia ja sit se onkin mennyt kesken. Kerran olin jo aika pitkällä, kun oli havaittavissa ihan ihmisen muodot siitä, kiva sit vuodon mukana huomata, että mitähän täältä nyt tulikaan ja pitää sitä mini ihmisen alkua kädessä. Jäi pienet traumat siitä, ku se tapahtu vielä just ku olin saunas lasten kans, enkä voinu jäädä siinä sit nyyhkyttelee sitä, vaikka niin mieli teki.

Olen samaa mieltä, että ei kannata vielä täs alkuvaihees stressata, jos ei heti viivat tummu. Toisilla se hormooni nousee hitaammin. Olen kuullut paljon niitä, jotka on plussanneetkin ekan kerran vasta kun menkat on olleet viikon tai kaks myöhässä.

Mun piti tänä aamuna ihan niellä ja juoda jotain millä saan sen raudan maun pois suusta. Se tuli niin vahvana suuhun, että ihan mahdotonta.

Ootteko mitä vitamiineja syöneet ennen raskautumista ja mitä jatkatte nyt plussan jälkeen vai aloitatteko nyt vasta jotain? Ite aloitin hetki sitten vähä ennen plussaa niin syömään mamavitaa, D-vitamiinia isompana annoksena ja rautaa. Mä oon niin väsynyt ollut viime aikoina, että oli pakko aloittaa rautalisä. Mutta voi järkky, ku se on pahanmakuista, vaikka siinä on mustikkaa ja mustaherukkaa. Se on siis nestemäistä, ainoa mistä on aiemmista raskauksista ollu hyötyä, niin siksi lähdin nyt sitä ostaa.

• Tykkään
Reaktiot: Jem
Hyvä kun muistutit vitamiineista. Unohtunut täysin! Pelkkää foolihappoa syönyt ja vitskut jääneet unholaan:grin täytyykin apteekkiin lähteä. Ensimmäisessä raskaudessa söin jotakin mama-vitskuja, samoja varmaan nyt hakea.

En käy varhaisultrassa, kun meillä täällä on ollut tapana aina, että lääkäri on siinä vk8-9 tietämillä joka ultraa ja katsoo, että onko oikeassa paikkaa ja monta niitä on. Meillä kun on täällä neuvolassa lääkärillä oma ultralaite, niin siksi voivat ottaa näitä ultria useammin. Toki ei tääl sen enempiä turhia ultria oteta ellei oo tarvetta. Mutta toi alun ultrauksen ne on haluneet tehdä. Tuohan se mielen rauhaa ja ihana nähdä pieni sieltä.
Onpa kiva, että saa kuitenkin tarvittaessa helposti kurkattua :happy:

Mä oon syönyt jo vuoden verran Minisunin mama monivitamiinia. Toivottavasti sopii nyt myös raskaana ollessa, eikä aiheuta pahoinvointia tulevaisuudessa.
Rautatabletteja olen myös napsinut pari kuuria tässä yritysaikana väsymyksen vuoksi.

Hei miten te laskette lasketun ajan itsellenne esim. äppeihin ja tänne listoihin? Mietin vaan, ku omalla kohdalla ovis tikutettu ja LA on eri mitä neuvola tulee laskemaan sen 28 päivän kierron mukaan. :think005

Hei miten te laskette lasketun ajan itsellenne esim. äppeihin ja tänne listoihin? Mietin vaan, ku omalla kohdalla ovis tikutettu ja LA on eri mitä neuvola tulee laskemaan sen 28 päivän kierron mukaan. :think005

Laskin ovulaation mukaan omalla 26 päivän kierrolla. Laskekoon neuvola mitä tykkää :biggrin
Ultrassa tarkentuu sitten :Heartred

Onnea uusille plussanneille. Minä laskin vaa jollai netti sovelluksella laskettu ajan. Tosin soitin tänään neuvolaan niin se aikaisti sitä ja tällä erää laskettuaika ois siis 1.4. :Heartred

Menen kanssa sit vaan oviksen mukaan, sit ois 8.4. :Heartred
Neuvolaan ajattelin soittaa muutaman päivän päästä, jos maltan odottaa siihen asti. :grin Varhaisultraan on kans tarkoitus varata aika. En ole vielä päättänyt, et millä viikolla menisi.

Takaisin