Heinäkuun höpinät

Keskiviikkona pitäisi kans raahautua töihin neljän ja puolen viikon loman jälkeen.. Mutta tuskin siellä kauaa ehdin olemaan enää, selkä on kyllä niin muikean kipeä että se 7h istuminen koneen ääressä ei varmaan enää onnistu
 
Ylihuomenna on jo elokuu :nailbiting:

Tarvis varmaa vähä psyykata itteensä tähä vauvan tuloon kun vieläkin semmonen fiilis et "mitäs täs, kaikki on niinku ennenkin"..Varsinkin kun mulla tää maha oo mitenkään "vauvamaha" vaan sama vanha röllykkä kuin oli silloinkin kun olin isoimmillani ennen laihdutusta :sorry: Eilen illalla märehdin sängyssä sitäkin kun oon noita muittenkin kuukausien mahaketjuja kattellu et kivoja palloja muille tulee ku makaa sängyssä..Mulla vaan hyllyvä kasa :sad001 Sais parin seuraavan viikon aikana kasvaa palloks tää munkin maha nii ei olis kellää sit sukujuhlissa epäselvää et missä mennään, eikä tarvis kattoo et "on siinä taas yks jojolaihduttaja" :shifty:

*Anteeks tää purkaus, mut tänään vaan on tämmönen päivä*
 
Täällä on taas vietetty varsin hektistä arkea. On käynyt vieraita ja isäntä palannut töihin ja minäkin oon muutoman työkeikan käynyt heittämässä ja sitten taas ollu vieraita. Yksittäisiä vapaapäiviä ollu ja sillon tullu kyllä pojan kans päikkärit nukuttua! Niin ja oon mä yrittäny kerätä mansikkamaalta mansikat talteen ja mamma kävi meille jo hiukan mustikassa ja eilen keräsin ensimmäiset mustaherukatkin. Tänään käytiin shoppailemassa viikonloppuna oleville 1&3 v. synttäreille lahjat ja kotiin tulon jälkeen otinkin pojan kans 2h päikkärit, hups! nyt pitäis mennä pakkaamaan viikonlopun kamat ku kello soi 4.45.. aamulla siis poika hoitoon ja sit töihin ja anoppilan kautta Tampereelle jonne ajaa jotain 3h.. kesä:Heartred
 
Mulla päivä jatkuu entistä paremmin... Koira perkele meni syömään huomisen Ratinan keikkaliput!!!!! Onks tietoo saako lippupisteeltä "vaihtolippuja" jos vie nää vähän imeskellyt liput sinne ja hymyilee kauniisti? :shifty: mä en tiedä mitä ton pöljän kanssa oikeasti teen kun joka päivä odottaa joku kiva ylläri kotona jos oon hetken poissa.. Onneks on talvi tulossa ja nahkarukkaset tulee tarpeeseen :laughing021
 
Voi koiraa (perkelettä!) minkä teki. Toivon mukaan saat vaihtolipun!! Täällä on vietetty kiirusta lomaa. Miehen vikat lomapäivät meneillään, terassi on ilmaantunut pihaan ja mietin miten jaksan syksyllä kun välillä väsyttää niin kaameesti . Onneksi mun ei tarvii mennäkään nyt sitten töihin vaan lomailen. Odottelen kuumaa elokuuta, saisi nauttia kesästä kunnolla.
 
Sepäs mukavasti pyörähti rv 28 käyntiin! Heti puolen yön aikaan aloitin armottoman pöntön halaamisen ja se vaan jatkuu. Mahhaan sattuu ja vauva vielä riehuu siellä, ni voin kertoo ettei oo kovin hyvä olla! Noh, josko tämä tästä :O
 
Nyt on kesän hummailut hummailtu ja muutto käynnissä. En tajua miten kaikki järjestyy ja miten jaksan. Mutta koitan olla liikoja stressaamatta. Nyt pitäs saada joltain kaverilta muuttoauto lainaan ja pari tyyppiä päiväks istuu 800km ja hoitaa hommat. Huoh. Huomenna kuitenkin uuteen kämppään kissojen kanssa, mies tulee sitten myöhemmin.
 
Tsemppiä muuttoon Pellefantti! Meillä olis sama edessä n. kuukauden päässä.. En varsinaisesti odottele innolla :D Mies on jo sanonut ettei oleta mun tekevän mitään, mutta eihän se niin mene että itse istuisin sohvalla ja odottaisin että kaikki tehdään puolesta.

Outoa muuten, että kohta ei olisi raskaana. Aloin eilen miettimään, että kohta tätä mahaa ei enää ole (tai no siis on mutta sen sisällä ei liiku ketään) ja pitkä taival alkaa olla lopuillaan! Vai alussa :wink Jotenkin samalla jännää, siistiä, pelottavaa ja todella outoa!
 
jnk, kauheen aikaisin mietit tollasia. :) Mietin koko ajan että vielä toi maha kasvaa äärimmilleen ja vauva on ehkä 20cm pidempi kuin nyt. En ole miettinyt että 12vko:n päästä poksahtaa. Oon varmaan ihan tollo kun lähinnä mietin edelleen onko tämä todellista.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Mä oon miettiny ihan samaa jo pari viikkoo... et miltäs se sit tuntuu kun vauva on syntynyt eikä kukaan yhtäkkiä enää touhuilekaan mun masussa. Siis tajuan kyl et kaikki huomio menee sit vauvaan kun se vihdoinkin on syntynyt ja siitä täytyy huolehtia. Mut kaikenlaista tulee täs ekan raskauden aikana mietittyy ja nyt ku oon niin tottunu siihen et vauvan liikkeet tuntuu masussa nii jääköhän sitä jotenki kaipaamaan tai ihmettelemään et se loppuu seinään? Varmasti ei muuten raskautta jää kaipaamaan vielä siinä vaiheessa kun on just synnyttäny mut ne liikkeet... kun kroppa on tottunut. Ihan pöljiä juttuja mietin turhaan :D
 
Just tollasia fiiliksiä! Ihan pöljiä mut silti.. Vaikka tää raskaus on tosi konkreettisen tuntuista niin se ei oo et 2kk päästä olis joku vauva tossa. Ihan ufo ajatus!
 
Mä en muista kaipailleeni vauvan potkuja heti syntymän jälkeen... Kaikki huomio meni tosiaan pikkuisen ihasteluun ja hoitoon. Ja kaikki muut synnytyksen jälkeiset kolotukset ja vaivat päälle, niin ei jäänyt kyllä aikaa potkuja kaipailla :D Myöhemmin kyllä tuli potkuja ikävä, ja välillä tuntui kun joku olis oikeasti potkinutkin masussa :)
 
Monesti viimeinen aika ennen synnytystä on niin pitkä ja tuskainen, että moni on onnellinen kun vihdoin pääsee mahasta ja olosta eroon...
 
Niin, kai se on uskottava et vauvan syntymä on niin iso ja kokonaisvaltainen muutos edeltävään arkeen et ei tommosta pikkujuttua sit huomaa miettiä (vaikka se nyt tuntuukin isolta ja maailman parhaimmalta tunteelta, kun vauva potkuttelee).
 
Ottakaa naiset muutot rauhallisesti:)! Jouduin esikoista odottaessa tekemään yhden vanhan pariskunnan muuton n.2vko ennen laskettua aikaa ja sillon koin ensimmäiset supistukset koko raskauden aikana. Huom. Se meni kuitenkin 2vko yliaikaseks..

Pakkaamiset ja purkamiset oli käytännössä mun vastuulla, kun he eivät itse osanneet hommia kunnolla tehdä. Mies kaverinsa kera veivät isompia tavaroita ja minä aina jotain pienempää mennessä. Kropan väsy siitä sitten kuitenkin mmyöhemmin vaikka normaalissa mittapuussa ei sen enempää tullu rehkittyä.

Eli antakaa miestenne olla miehiä ja siinä määrin vahvempia osapuolia:smug:. Ja onhan se toisaalta mieheltä suoranainen rakkauden osoitus kun sanoo että elä sinä kanna noita tavaroita kun on muutakin puuhaa:wink
 
Mulla yksi kaveri oli muuttoapuna viikko ennen laskettua aikaa ja seuraavana päivänä meni lapsivedet. Täysaikaista vauvaahan siinä pääsi synnyttämään, mutta kroppa ei tainnut olla valmis vielä ja lapsivedet karkas vähän vahingossa. Käynnistykseen mení paljon aikaa ja vaivaa. No, tarinoita riittää.
 
Olipas mahtava keikka eilen Ratinalla \../ Kyllä se kymmenen vuoden odotus palkittiin ja näin vihdoin Sonata Arctican livenä ensimmäistä kertaa. Vähän ehkä häiritsi se, että osa ihmisistä poltti tupakkia ja pikkusikareita väkijoukossa, oli pakko lähteä menemään siitä, ettei olis laatta lentänyt :sad001 Mun mielestä olis kohtuullista ajatella muitakin ihmisiä semmosissa tilanteissa, eikä vaan omaa nikotiininhimoaan..

Illalla keikan jälkeen sängyssä maatessa oli aika kovat jatkobileet mahassa käynnissä. En tiedä mitä rumpukomppia siellä mahdettiin lyödä mutta melkeen kyljestä meinas läpi puskee :D Tulipahan ainakin soitettua kunnon musiikkia kerrankin vauvalle oikein olan takaa :wink Voipi olla sitten, että meillä tuutulauluksi tulee joku hevibiisi perinteisen sinisen unen tilalle :D
 
Mä oon myös huomannut, että keikalla tmv. ollessa mahabileet alkaa vasta "jatkoilla", kun itse rauhottuu.
Seuraava päiväkin on yleensä himppasen aktivisempi kuin normaalisti. :D
 
En kans ymmärrä tota tupruttelua. Olin ihan kotibileissä ja monasti sanoin että voisitko tuprutella muualla tai itse siirryin pois, niin ei aina tää tyyppi löysi itsensä mun viereen haisemaan.
Naantalin kaivohuoneella, avattiin vain terassin ovet ja ihmiset tuprutteli oviaukossa!!!! :inpain:

Myö oltiin myös kesäkuussa Nightwishin keikalla ja Eva:a on soitettu ahkerasti vauvalle sen jälkeenkin..ei ehkä se perinteisin sininen uni joo, mutta ainakin herkkä ja hidas kappale. :wink Sonata on ollut munkin toivelistalla kauan, mutta ehkä vielä joskus.
Keikan aikana, mahasta ei kuulunut mitään, mutta sen jälkeen alkoi sen maailman jumputukset. Ilmeisesti nautti mölöstä ja nukkui vaan tyytyväisenä. :wink
 
Takaisin
Top