Heinäkuun Höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niian
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä aloin tänään itkeä vieraiden ollessa meillä :D juteltiin siitä, miltä tuntui saada plussa raskaustestistä ja mies kertoi, miten ensimmäisen lapsen kohdalla juoksin kertomaan hänelle plussauutisia aamuherätyksenä yhtäaikaa kiljuen, hihkuen, itkien ja nauraen :D jotenkin vaan herkistyin, kun tilannetta muisteltiin ja kyyneleet nousivat väkisin silmiin. Raskaus ja suuret tunteet <3

Posti toi tänään Bola-korun. Olen kauan haaveillut tästä ja vihdoin sain tilattua. On tässä vain niin ihana ääni. :)Saa nähdä toimiiko sitten raskauden jälkeen.
Oletteko te ostaneet sen? Millä korkeudella pidätte sitä? Itselläni tuota mahaa on jo sen verran paljon, että pidän korkeimmalla kohdalla. Netistä yritin katsoa kuvia siitä, muttei löytynyt oikein. Olisi mukava kuulla muilta mielipiteitä asiasta.

Mä oon miettiny samaa ton bolakorun kanssa, ensinnäkin ne narut ärsyttää kun pitää itse sitoa ja ei tullu mitään ohjetta :D tuntuu ettei niitä saa olemaan törröttämättä! :D mulla on yleensä masun päällä se, näyttää pikkuhiljaa vähän hassulta ehkä kun juurikin masua on tullut ;)

Eiköhän niiden kuulukin jännittää, se oma jännitys ja stressihän tarkoittaa vaan sitä, että välittää nyt jo kovasti siitä pikkuisesta masuasukista <3

Pääsikö Nalsulainen neuvolaan, vihdoin ja viimein? :)

Mä kävin tänään ostamassa mekon, johon saan ahdettua mahanikin, kun ens kuussa pitäis mennä juhlimaan erään sukulaisen häitä. Ovatkin lapsettomat häät, joten meille tarjoutuukin miehen kanssa TODELLA harvinainen tilaisuus olla hetki ihan rauhassa "kahdestaan"! Normaalisti ollaan saatu kerran vuodessa olla kaksi tuntia ilman lapsukaisia, kun ollaan menty meidän omana hääpäivänä syömään.

Jaaha, kai sitä pitäis mennä tekemään jotain hyödyllistä välillä. Laittaa vaikka tiskit ja pyykit ojennukseen. Laiskottaa tänään vaan melkoisesti :D

Voi kyllä, minä pääsin vihdoin ja viimein neuvolaan :-) ja kaikki näytti olevan hyvin ja vilkas kaveri siel oli kun yritti koko ajan potkia sitä sydän ääni laitetta :-)
Ens tiistaina sit sokerirasitukseen taas :-( yyyöööks, ällöttävää.

Täällä masu jo sen verran kasvanut, että kun tuossa iltasella olin suihkussa ja siinä sitten bikinirajoja siistin, niin sen jälkeen totesin miehelle "että en ehkä nyt muutamaan kuukauteen pääse enään sitä siistimään". Oli meinaan jo masu sen verran edessä, että hyvä kun mitään näki ja piti oikein painaa ja "siirtää" masua pois tieltä. :D Kaikkia varmaan kiinnostaa. :D Muutenkin masu alkaa olla tiellä, kun lattialta leluja kerää tai töissä kyykistelee.

Nyt olen tässä n. viikon verran epäillyt, että mulla tihkuttais lapsivettä. No, nyt sitten illasta aloin oikein tutkimaan asiaa, eikä siitä tietysti ole enään mitään todisteita. Noh, jos nyt aamulla vielä epäilyttää, niin soitan kyllä neuvolaan.

Viikonlopun aikana olen käynyt myös varaston penkomassa uudelleen ja Elmerin vaatteet on NYT JO nätisti viikattuna lipastossa. En muistanutkaan, että niitä vaatteita on olemassa jo noin paljon. :o Harmi, ettei pääse nyt shoppaileen uusia. :D Tai sitten täytyy ostaa vaan isompia kokoja. ;) Päätin myös, ettei oteta nyt äitiyspakkausta, koska tosiaan noita vaatteita on jo noin paljon ja esikoiselta kaikki pakkauksen tavarat tallessa. Ollaan myös saatu esim. niitä makupusseja muualtakin, eli kaikkea on jo enemmän kuin tarpeeksi. Käytän senkin rahan sitten sen kehdon hankintaan. :) Päätin myös, että jos jostain edullisesti löydän siistit matkarattaat, niin ne aijon hankkia. :) Nuo Emmaljungat on sen verran isot kaupungilla ahtaissa kaupoissa liikkuessa.

Huomenna laitan Kelan "paperit" menemään. Olen ne jo netissä lähes täysin täyttänyt, sielä oli vain pari kohtaa jotka jäivät epäselviksi, eli niistä täytyy huomenna soittaa ja kysyä. :)

VARIOITUS! Nyt tulee valitusosio...
Mulla ei ole mitään motivaatiota enää töihin. Siis olen jotenki niin väsynyt ja loppu. Töissä ei nyt ole edes erityisen raskasta, mutta sinne meneminen on tuskaa. Mulla on nyt ollut tässä vain yhden päivän vapaita ja ne on ihan turhia. Ei kerkeä levätä ollenkaan tai jos lepää, niin kämppää ei kyllä saa ehostettua mitenkään päin, ja sitten se vi*uttaa. Kaikkein mukavinta tässä on se, että katsoin eilen pitkästä aikaa tulevia vuoroja ja sain ilokseni huomata, että heinä-elokuun vaihteessa mukava työpätkä. 3töitä, 1vp, 6töitä, 1vp, 6töitä, 1vp, 3töitä, 3vp. Ja näillä viimisillä 3vapailla olen lähdössä Jyväskylään, että eipä siinäkään tule kovin levättyä. Alko niin masentaan jo valmiiksi, että vähäinenki motivaatio hävis. Että onnea vain miehelle ja työkavereille, kun saavat kuunnella minua noina viikkoina. :) Muutenkin haluttaisi vaan kotona järjestellä ja olla perheen kanssa. Pari päivää sitten kävin ostamassa rautatabeltit, jos ne auttaisivat edes vähän tähän väsymykseen. Esikoinen oli viime yön mummolassa yötä, niin nukuinki oikein 11h yöunet. :) Tänään onkin jaksanu jo paremmin (vp), mutta huomenna taas töihin...

Heippahei! Päätinpä minäkin nyt rekisteröityä tänne foorumille, tosin olen jo pidemmän aikaa käynyt lueskelemassa juttuja 'kärpäsenä katossa', mutta nyt päätin, että haluan myös tulla itse kirjoittelemaan kuulumisia. :) Eli itsellä laskettu aika 24.11, ensimmäistä lasta odotan ja rv 21+2 menossa, tänään oltiin rakenneultrassa ja meidän pienellä tytöllä on kaikki loistavasti. :)

Oli mulla muuten ihan oikeesta asiaakin! Osaisko joku viisaampi vähän valaista mua näissä äitiysloma- asioissa? Kelan sivuilta olen koittanut etsiä tietoa tuloksetta ja pomo sanoo että kelan tietojen mukaan mennään.. Neuvolasta varmasti saisin vastauksen, mutta olen menossa seuraavaksi vasta parin viikon kuluttua. Eli työskentelen siis pieneläinklinikalla päivystävänä hoitajana, työaika koostuu siis illoista, öistä ja viikonlopuista. Illat ja yöt on vielä ihan ok, mutta viikonloppuisin joudun tekemään 15h tai 24h vuoroja. Meitä on vuorossa kerrallaan yksi hoitaja ja lääkäri, joten jos sattuu tulemaan 70kg leikkauspotilas ei ole muuta vaihtoehtoa kun nostaa. Viikonloppujen jälkeen olen niin poikki että mut vois haudata elävältä enkä ymmärtäisi sitä, vaikka työaikana saa nukkua jos ehtii, niin en kyllä pysty kunnolla lepäämään kun kokoajan odottaa milloin puhelin soi.

Rankkojen työaikojen lisäksi on just toi nosteleminen ja työergonomia on muutenkin p*rseestä. Töitä tehdään siinä asennossa miten hoidettavan on paras, eli vaikka sitten kasassa lattialla. Jatkuvasti on myös vaara, että tulee purruksi. Toki olen aika taitavasti oppinut välttelemään hampaita ja kynsiä, mutta silti vahinkoja käy joskus enkä todellakaan tahdo altistaa lastani tartuntataudeille. Sitten on myös nuo kissat, toki koitan aina käsittelyn jälkeen pestä ja desinfioida kädet sekä käyttää hanskoja etenkin hiekkalaatikkojen siivouksen yhteydessä, mutta silti toksoplasmoosi hirvittää.

Onko jollain kokemusta vastaavasta työstä ja miten asia ratkaistiin?

Tervetuloa Maija! :)

Mun mielestä Maijan työ kuulostaa kyllä siltä, että hänen pitäis olla oikeutettu erityisäitiysrahaan. Kelan sivuilla http://www.kela.fi/raskaus_erityisaitiysraha kerrotaan ehdoista ja hakemisesta enemmän.

Mua niin kiukuttaa tänään. Huhhuh. Varmaan joku kiukkuhormonipuuska iskenyt meikäläiseen. Koko huusholli on ihan sekaisin ja oon yrittänyt siivota, muttei siitä vaan tule mitään. Kesken siivoamisen huomasin, että meidän pienempi muksu oli löytänyt vahaliidun ja piirrellyt ympäri lattioita ja seiniä sen kanssa :( Mä olen monta kertaa miettinyt ja tutuilta kysellytkin (ilman, että saan kunnon vastausta), että miten kaikki muut äidit ehtii tekemään kaiken mahdollisen? Esimerkiksi saunan ja kylpyhuoneen pesu, miten sen saa tehtyä kahden pienen villi-ipanan kanssa? Uunin pesut ja jääkaapin puhdistukset nyt vielä menee, mutta se saunan pesu tuntuu olevan meidän perheessä jotenkin ihan ylivoimaisen vaikeeta toteuttaa.

Entäs pihatyöt? Miten te ne saatte tehtyä lasten kanssa? Olen yrittänyt sata kertaa maalata mukeloiden kanssa, mutta aina joku käy läästimässä silmän välttäessä itsensä ja sen seurauksena myös jotain muuta siihen maaliin. Nyt vaan yksinkertaisesti luovutin ja pihavarasto näyttää aika mielenkiintoisen kirjavalta, kun en jaksa mennä maalaamaan sitä loppuun. Viime vuonna maalaaminen sujui paremmin, kun pienempi roikkui vielä mukana rintarepussa ja isompi sai maalata mukana. Tänä vuonna ei vaan suju. Ei millään. Nurmikon sain sentään istutettua päälle parintuhannen neliön alueelle kera ipanoiden, mutta siinäkin kului aikaa ihan tuhottoman paljon. Alkaa äidille hiukan väsy tulemaan pikkuhiljaa.. :/

Kiitos ja anteeksi, yritän jatkossa olla purnaamatta. Ei saisi valittaa, kun asiat ovat kuitenkin suhteellisen hyvin, mutta välillä vaan tulee harmituspäiviä. Jospa nyt taas jaksais siivota ja laittaa ruokaa.

Heipparallaa kaikille! Minäkin uutena uskaltaudun tänne omia kuulumisia laittamaan. Lueskellu olen täällä useastikkin muiden kokemuksista. Meillä siis ensimmäinen raskaus vko 20+6 ja kaksoset olisvatten tulossa, la 27.11. Eilen käytiin rakenneultrassa ja sen mukaan sieltä rinsessa ja rinssi tulis, on tää vaan jännää!

Heips kaikille. Minäkin uskaltaudun tänne nyt kirjottelemaan jonkin aikaa jo sivusta seurannut. Ensimmäinen raskaus nyt vko 23+0. Jännittää ja aika ajoin myöskin huolettaa kaikki. Väsymys suuri töiden vuoksi.
Rakenneultra meillä oli 2.7 ja näillä näkymin tyttö mutta ei ihan sata varmaa koskaan ole varsinki ku se lääkäri sano että ei vielä kannata pinkiksi alkaa maalaamaan huoneita :)

Takaisin