Heinäkuun Höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niian
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Niian

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heinäkuu on se kuukausi, milloin viimeisilläkin meistä se puoliväli ylittyy ja rakenneultra on vihdoin edessä. Osa onkin jo päässyt näkemään pikkuisen, me muut odotamme sitä päivää öitä laskemalla <3

Pari viikkoa puoliväliin :)

Meillä on siis käytännössä kaikki vauvatavarat jo olemassa. En ole heittänyt pois/myynyt kuin turhat. Sitterin päällystin uudelleen, sama homma pitäisi tehdä "antiikkivaunuille" eli vanhoille ysäri(/kasari) Emmaljungille, jos me aiotaan ottaa ne käyttöön. Esikoiselle ostetut Crescentit ei mahdu meidän auton takakonttiin, mutta nuo Emmaljungat mahtuisi.

Jotain tavaroita pitää pyytää vielä siskolta, lähinnä vaatteita ja kehto. Kävivät tässä välissä veljentyttärellä :) Vaipat saadaan taas lainaan kaverilta, vaikka oon nyt ostanut omiakin. Jonkun kertsipaketin varmaan ostan alkuun, mut sellaisen ehtii sitten joskus hakemaan. Mitään vauvatavaroita en ole tuonut vielä kotiin. Enin osa on mun äidin varastossa. Vain esikoisen vanhat omat vaatteet on olleet koko ajan kotona, samoin kantoliinat. Vauvakoon kantoreppu on vielä veljelläni lainassa, mutta siitä puuttuu vauvatuki, joten sitä jo joka tapauksessa käyttää vasta noin kolmekuisella.

Tällä lähti käyntiin viimeinen työviikko :) Viikko seuraavaan neuvolaan ja kaksi viikkoa ultraan!

Heipsan! Meilläkin paljon jo tavaroita ostettuna/saatuna. Puuttuu enää suurimmat hankinnat esim. Pinnasänky ja vaunut. Onneks on vielä aikaa. Keskiviikkona olis ultrakin ja jänskättää jo kovasti :D jos vaikka näkisi kumpi sieltä on tulossa <3

Hoo, meillä oli tänään ru <3 poikalupaus tänne tuli!

Meillä on kehto, hoitopöytä, rattaat, vaatteita, muutama kestovaippa imuineen yms! :) Pinnis tulee perässä, kuten mm sitteri ja syöttötuolikin :) <3 mähän olen valmis ottamaan pikkupojan vastaan jo ;)

Mulla piti olla toinen neuvola tänään (maanantaina ) mut aamulla hoitsu soittiki että pitää siirtää keskiviikolle :-/, odotin kovin. Mut äkkii se Keskiviikko on ja pääsee kuulostelee pikkusta :-)
Mulla lähti myös Maanantain kunniaks rv 23 käyntiin <3

Kylläpä todella menee aika nopeasti; nythän on jo heinäkuu!! :) Ihana lukea täältä mukavasti menneistä rakenneultrista! Mulla on seuraava neuvola ens maanantaina, silloin saa itsekin laittaa kelan lappuja menemään. On vielä aika tuoreessa muistissa nuo kaikki sähköiset kela-kaavakkeet, joten saas nähdä kuinka pitkä neuvolakäynti tuosta tuleepi. Lupasivat taas selittää hakuprosessin kertaalleen läpi. Toisaalta ihan hyvä, koska onhan niihin joitain muutoksia saattanut tulla..

Huoh, pitäis alkaa taas etsimään toista autoa perheeseen. Miten Vauva3, tuliko teidän auto jo kuntoon? Niistä kun on aina vaan murhetta :D

En ole ehtinyt vielä ostamaan vauvalle mitään. Olen kuitenkin rattaita etsiskellyt, jos löytyisi hyvät käytettynä.
Perjantain ultraa jännittelen. En halua tietää sukupuolta.

Käytettynä meille on tullut melkein kaikki :) Reunapehmuste on uus kun kaikki käytetyt on niin löröjä :D

Mäkin olen tykännyt metsästää käytettyjä tavaroita vauvalle aina odotusaikana. Tosi. Nyt hankintalista ei ole pitkä ja sen turvakaukalon haluan uutena. Paras löytö oli viime raskaudessa Teutonian tuplarattaat edulliseen hintaan! Lapsilla kun on pieni ikäero, niin ne ovat olleet korvaamaton apu liikkumisessa :) ja tulevat olemaan tarpeelliset taas tämän vauvan synnyttyä.

Tänään onkin aika monella näemmä ultra tai neuvola! Kivasti ovat osuneet samalle päivälle. Itse edelleen odottelen tulevaa maanantaita ja ekaa sf-mittaa! :) iik!

Voi kökkö, tänään aamuna kun menin neuvolaan ni tuli täti sanomaan että TAAS joudutaan siirtää neuvola aikaa :-( ...Ens viikon torstaihin. Harmitti pikkasen ku raahauduin unenpöpperös aamul sinne asti ja vast sit sain kuulla että perutaan taas ja siirretään reilul viikol eteenpäi. Tää oli siis jo 3. Kerta kun tätä aikaa siirretään.
Tarttis saada ne paprutki että pääsis kelaan viemää kaavakkeet. En ole päässy neuvolaan ku vast 1. Kerran silloin alku raskaudessa. Mulla viel sanottiin että mun raskautta seurataan tiheemmin välein ku normisti mun perus sairauksien ja siihe liittyvien lääkitysten takii... Tuntuu oudolt jotenki.
No ei auta ku odotella vaa taas viikko jospa sit pääsis kuuntelee pikkusta <3

Siis miks ne sitä taas siirsi? Ihan epäreilua! Onko siellä henkilöstövajausta kesälomien vuoksi vai mitä ihmettä? :/

En oikeen saanu kunnollista vastausta. Jotai seliteltii ettei oo hoitsui paikal. Kaikenkaikkiaan tuntuu oudolt ja pahalta itsestäni. Se nainen siel neuvolas viel sano näin että toivottavasti ens viikol sit onnistuu. Siihen minä kiukkusena etten lähel sielt ens viikol mihkää ennen kun mut on otettu vastaan. Minkä ihmeen takii ne sit antaa aikoja jos ei oo hoitajii paikal. Ja tossa tän aamusessa mua suututti se ettei mulle soitettu sitä peruutusta vaan mä oottelin siel onnesta soikeena siit että pääsen vihdoin neuvolaan ja sit tullaa sanoo ns.myöhään ettei aikaa ookkaan. Mun aika oli kummiski klo.9 joten ois luullu ehtivän soittaa.
Onneks liikkeet tuntuu hyvin voimakkaasti useita kertoja päivässä <3
Ens viikol onki sit jo rv 24, hui

En oikeen saanu kunnollista vastausta. Jotai seliteltii ettei oo hoitsui paikal. Kaikenkaikkiaan tuntuu oudolt ja pahalta itsestäni. Se nainen siel neuvolas viel sano näin että toivottavasti ens viikol sit onnistuu. Siihen minä kiukkusena etten lähel sielt ens viikol mihkää ennen kun mut on otettu vastaan. Minkä ihmeen takii ne sit antaa aikoja jos ei oo hoitajii paikal. Ja tossa tän aamusessa mua suututti se ettei mulle soitettu sitä peruutusta vaan mä oottelin siel onnesta soikeena siit että pääsen vihdoin neuvolaan ja sit tullaa sanoo ns.myöhään ettei aikaa ookkaan. Mun aika oli kummiski klo.9 joten ois luullu ehtivän soittaa.
Onneks liikkeet tuntuu hyvin voimakkaasti useita kertoja päivässä <3
Ens viikol onki sit jo rv 24, hui

Höh. On kyllä tosi omituista, että noin monta kertaa aikaa siirretään. Ja vielä kummallisempaa, ettei soiteta ajan peruuntumisesta! Kyllä sun on todella syytä päästä ens viikolla sit jo vastaanotolle asti.

Meidän neuvolassa on kerran käynyt niin, että terkkari oli kipeänä, mutta mun aikaa ei peruttu, koska mut siirrettiin toiselle terveydenhoitajalle johonkin väliin. Täällä on siis tasan kaks terveydenhoitajaa äitiys-/ehkäisyneuvolan puolella töissä, kun on pieni paikkakunta, mutta ainakin tähän mennessä ovat saaneet ajat hienosti hoidettua.

voi näitä tunne myrskyjä. Esikoinen 7v lähti eilen 1,5 viikoks pohjoisiin iso iso mummille. Minä sitte tuhersin itkua vähän väliä eilisen päivän :-). Tilanne lähinnä nyt huvittaa koska tämä ei ole suinkaan eka kerta kun esikko on reissussa mutta kyllä yllätyin omasta tunnemyrskystä :-)

Takaisin