Heinäkuun höpötykset

Vilustuin kesäteatterissa ja nyt nenä on ihan tukossa kokoajan, eikä voi käyttää mitään kunnon nenäsumuja. Hiton ärsyttävää kun nenäkannulla ei saa suolavettä kunnolla läpi ja suolasumute ei tunnu auttavan. Toivottavasti menee pian ohi.
 
Muokattu viimeksi:
Lasten nenä sumutetta voit laittaa yöksi. Sitä oon ite käyttäny tarvittaessa. Lääkärin kanssa olen jutellut asiasta että pienempi pahe on nukkua hyvin kuin kärsiä
 
Loma lähenee ja väsymys lisääntyy.. 4päivää!! aamulla jaksaa kyllä ylös nousta mutta siitä se sitten vain pahenee.

Mulla oli vain alkuraskaudessa flunssaa mutta nyt oon muuten säästynyt siltä!! Onneksi, tässä väsymyksessä on jo tarpeeksi mulle, pahoinvointikin alkaa väistyä.
Kerkeän viikon lomailla kun mun vanhemmat tulevat pk-seudulle, sitten kerrotaan "pieni"ylläri heille :rolleyes:
 
Jaksamisia kaikille jotka kärsii väsymyksestä! Itsellä oli hetken alussa, onneksi loppui pian. Kauhea tunne kun työmatkalla havahtuu siihen, että on kuin puoliunessa autonratissa :dead:
 
Jaksamisia kaikille jotka kärsii väsymyksestä! Itsellä oli hetken alussa, onneksi loppui pian. Kauhea tunne kun työmatkalla havahtuu siihen, että on kuin puoliunessa autonratissa :dead:

Mä jouduin jäämään sairauslomalle ensimmäisessä raskaudessa juuri tuosta syystä. Väsymys siis kesti läpi koko raskauden ja työmatkaa oli 80km suuntaansa. Eräänä päivänä ajaessani kun havahduin siihen että oma auto kaartaa vastaantulevan kaistalle ja auto tulee vastaan, totesin, että eipä ole työssä käynti tämän väärti...
Seuraavassa raskaudessa ei juurikaan väsymystä ollut, ja tällä kertaa pahin on toistaiseksi ainakin jo helpottanut. Enää en nukahda istaalleen iltapäivällä tai välttämättä edes tarvitse päiväunia, paitsi jos takana on syystä tai toisesta huonosti nukuttu yö.
 
Täällä on kova asunnonetsintä käynnissä. Nykyinen asuntomme jää kuitenkin jossain vaiheessa pieneksi tulokkaan myötä joten ollaan nyt kiivaasti etsitty uutta isompaa asuntoa. Tuntuu et tästä on tullut ihan lomapäivien harrastus, eilenkin käytiin 4 eri asuntoa katsomassa kun ei keksitty muutakaan :)
Minulla on kanssa tukkoisuutta siitepölyn takia mut en viitsi käyttää allergia lääkkeitä kun tuntuu et ne väsyttää hirveesti ja muutenkin on ihan tajuton väsymys päällä
 
11+2 ja väsymys ei enää niin ylitsepääsemätöntä. Olen kyllä väsynyt mutta enää en nukahda pystyyn töiden jälkeen vaan saan kotihommiakin tehtyä. Vielä kun saisin ulos istutukset tehtyä, tuossa ne on kuukauden jo odottaneet :grin Ruoka on alkanut maistua liiankin hyvin :rolleyes:
Vatsa tuntuu (ja näyttää!) kovin turvonneelta, vielä yritän peitellä. Toisaalta töissäkin helpottaa kun saan siellä kerrottua, voin suoraan sitten sanoa jos en jotain hommaa pysty raskauden vuoksi tehdä. Ultraan reilu viikko ja neuvolaan muutama viikko :happy:
 
Nenäkannusta muuten saattaa olla hyötyä myös allergiasta johtuvasta tukkoisuudessa, kannattaa kokeilla!
 
On tää kans.. ens toivoin et tää jatkuva väsymys ja paha olo helpottaa ja nyt kun on pari päivää ollu lähestulkoon normaali olo ni mietin et onko joku vialla Muistelisin kyllä et viime raskaudessa pahoinvointi loppu jo rv8 ja nyt ois rv10. Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta olla tietämättömänä kun ultrassa käytiin rv7 ja seuraava ultra ja neuvola vasta rv13. Hetken jo harkitsin dopplerin ostoa, mut ainakin vielä pystyin hillitsemään itseni
 
Mulle tuli kutsu tänään papa- seulaan. Kutsussa luki ettei raskaus ole yleensä este, tosin neuvolassa sanottiin ettei sitä varmaan haluta ottaa kun oon raskaana. Ajattelin kuitenkin varata ajan kun n ees muista milloin on viimeksi tsekattu. Ehkä 2014?
 
Ehkä jätän sitten suosiolla väliin, kun katselinkin netistä aikoja enkä löytänyt sopivaa tän kuun puolella.
 
Mullekin suositeltiin vasta raskauden jälkeen papaa. Pieni riski on olemassa vaikka raskaus ei toimenpidettä estäkkään.
 
Mä en tosta riskistä tiedä, mut ainakin voi näyttää vääriä tuloksia. Täällä se on ollu tapana ottaa, mut monella muulla paikkakunnalla ei oteta juuri sen takia et voi näyttää mitä vaan. Pitäs vissiin 6kk odottaa vielä synnytyksen jälkeenkin.
 
Täällä kanssa välillä melkoista iltaturvotusta. Ja se jatkuva pissahätä.. pahoinvointi ja suurin väsymys alkaa onneksi helpottaa... 12+2
 
Pitkään olen taustalla seuraillut,jos viimein uskaltaisi liittyä seuraan! Laskettu 21.1 ja kolmatta odotellaan. Aina vaan tää on yhtä jännää ja aika kuluu niin hitaasti.
 
Mä kävin neuvolalääkärillä joka taas sanoi että ei ole mitään estettä papan ottamiselle ja ei riskiä. Mullahan vuosi kauheena verta siinä mutta siitäkin sanoi että ei lainkaan vaarallista kun tulee tuolta alempaa. Jännä ettei mulle puhuttu riskistä vaikka tivasin sitä ja pelkäsin.. no hyvin meni kuitenkin ja vuoto loppui n kolmen pvn päästä. Tuloksia ei ole tullut
 
Mä en tosta riskistä tiedä, mut ainakin voi näyttää vääriä tuloksia. Täällä se on ollu tapana ottaa, mut monella muulla paikkakunnalla ei oteta juuri sen takia et voi näyttää mitä vaan. Pitäs vissiin 6kk odottaa vielä synnytyksen jälkeenkin.

Multa otettiin papa synnytyksen jälkitarkastuksessa, eli 6vk synnytyksen jälkeen :)
 
Takaisin
Top