Heinäkuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu kanssasisaret, selluliitti ei ole valitettavasti enää mikään vieras käsite. Persus ja reidet on kyllä aika komiasti appelssiinilla :D

By the way: tällä tytöllä alkoi juuri loma. Kävin juuri neuvolalääkärissä ja se kirjoitti sairaslomaa kesäloman alkuun saakka. Tuon häntäluun seudun alue on viikon sisään alkanut kipeytyä istumatyöstä ihan kunnolla, silleesti ettei illalla sängyssä meinaa päästä kylkeä vaihtamaan, joten siitähän sitä saikkua napsahti. Joudun kyllä huomenna käymään töissä siivoamassa paikkani ja jättämässä parit viestit tulevalle tuuraajalle ja perumaan parit palaverit, mut siitäpä se sitten.. AINIIN: ja tuosta neuvolalääkäristä kirjoitan kyllä oman jutun tuonne neuvola- ja ultraketjuun, sen verran friikkimeininki siellä oli!

ne selluliitit on kyllä kamalia... Mulle on aina herkästi tullut niitä ja nyt sääret näyttää kyllä niin kuvottavilta... Toivon vaan että ne menis pois raskauden jälkeen kun voi taas treenata normaalisti...

Täällä nyt kieriskelen sängyssä ja en saa unta, kun mielessä pyörii niin paljon työasioita. Että mitä kaikkea pitää huomenna vielä hoitaa.. Huolettaa myös se, miten sijainen tulee pärjäämään. Vaikka tiedänkin, ettei huono perehdytys ole minun syytäni, niin silti on huono omatunto asiasta. Sijainen kävi viime viikolla kolmena päivänä 1,5h kerrallaan tutustumassa töihini. Järkyttävän vähän sanon minä. Ei tuossa voi mitään oppia, mutta meidän firman tyyliin hän aloittaa virallisesti minun hommissa vasta, kun olen jäänyt jo lomille :( Mitenhän sitä saa huomisen jälkeen nollattua päänsä ja lakattua murehtimasta noista kaikista keskenjääneistä töistä? Ahdistaa, vaikka kuinka yritän muistaa, että nyt pitäisi vain ajatella vauvan parasta.

Toivottavasti tää teksti ei mee ihan valituksen puolelle..

Pitkään olen halunnut yläkertaan vessaa ja nyt sitten laitoin asian vihdoin eteenpäin. Kävivät asentamassa muovimaton lattialle ja tilasin putkimiehen + maalasin seinät. Nooh, tässä ei vielä mitään siis kaikki ok. Käytiin sitten hakemassa allaskalusto ja pytty että saa sitten laitettua paikoilleen kun putkimies tulee. Oikeesti mä luulin että Ikean kalusteet on hankala koota, mutta nää palasina olleet allaskalusteet laittoi tähän uuden ulottuvuuden.. Ei mitään ohjeita yms. vaan pusseja pahvilaatikoita muttereita ja osia!! (Ei enää halpakalusteita meille, kiitos). Nojoo tässä kohtaa lomalla oleva mieskin alkaa ressaantua kun mikään ole oikein valmiina kun putkimies olisi ollut tulossa tänään (joka sitten sitten tänään aamulla soitti ettei pääsekään ylläripylläri). Saadaanpahan vähän lisäaikaa noitten kalusteiden kokoamiseen ja sovittamiseen että saapi sitten vaan laittaa paikoilleen (oikeastaan hyvä niin). Mutta siis vessaprojekti etenee ja ehkä se valmistuu ennen lapsen syntymää! :D Lisäbonuksena saatiin vihdoin ja viimein kodinhoitohone kondikseen ja siihen oon supertyytyväinen.

Eikä tässä vielä kaikki. Mua niin raivostuttaa rautakaupat ja niiden asiakaspalvelu!!!!!! Mä en tiedä mikä siinä on että oon saanu monena kertana eri rautakaupoissa niin paskaa palvelua että huhhuh.. ilmeisesti johtunu vaan siitä että oon nainen ja en mukamas tiedä mitä oon hakemassa..ARG. Käytiin siis hakemassa vessan pönttöä ja sain putkimieheltä tarkat ohjeet että minkälainen pytty olis hyvä ja jne. (miun mies ei siis tienny/tiedä asiasta hölkäsenpöläystä). Mentiin sitten rautakauppaan ja menin pyytään infosta apua valintaan ja kukaan ei aluksi halunnu tulla auttaan mua, mutta sitten kun miun mies tuli siihen viekkuun niin johan oli palvelua hänelle ja mä olin että mitä v*ttua?!?!?! Miun mies siinä sitten yritti sanoa että vaimo tietää mitä haluaa ja yritti ohjata palvelun muhun. Mitä vielä, kun kyselin kysymyksiä niin tää mies ei edes kattonu muhun ja vastaili mun miehelle.. mä niin kiehuin kun päästiin ulos sieltä kaupasta.

Mulla jäi salikortti nyt äippälomalle vaikka ihan hyvin olisin voinu vielä tän kuukauden ainaki punttailla menemään, mutta ehkä tuo koirien kanssa lenkkeily saa riittää ja lisäksi treenailen täällä kotonakin pikkupunteilla :)

Mut nyt onneksi saa unohtaa koko remppahömpän ja lähteä kaveriporukan kanssa vlopuksi mökkeilemään <3

Parisen päivää sitten kävin itsekkin rautakaupassa plus mieheni ja hänen vanhenpansa. Koko kauppa täynnä henkilökuntaa, eikä minkäänlaista palvelua! sitten kun vihdoin infotiskille tuli mies niin ei kuunnellut edes asiaa loppuun kun katse lattiassa tokaisee.. joo ei löydy, ei meillä ole. Ja jotenki niin törkeästi että ihan sai ihmetellä!
Rautakaupat on kyllä ihan huonoja paikkoja!!

Ja tämä ihana selluliitti... Itselläkin tullut sitä myös peppuun taka-ja etu-reisiin ja kävely ei enää tunnuu "luonnolliselle" kun reidet hinkkaa yhteen, yäk! Raskausaikana en ole juurikaan urheillut muutakuin kävellyt. Paljonhain pienet käsipainot lienee maksaa, nimittäin Allit!

Nyt on tullut ajankohtaiseksi hommata vaunut/rattaat. Itse olen ajatellut yhdistelmärattaita. Täällä oulussa ei vain ole näitä vauvaliikkeitä vissiin kuin kaksi?! Mitenhän niitä sitten osaa vertailla. Myyjät puhuu minut aina valitsemaan jonku superkalliin "ehdottomasti parhaan" vaihtoehdon. Olen helposti höynäytettävä :D hmm..

Tilaa Yosa netistä? Asun Turussa, ja vaikka liikkeitä olisi, tilasin itsekin. Valinnan varaa on paljon, hintavertailuja helppo tehdä. Postikuluja hintavalle ostokselle ei muistaakseni edes tullut, ja toivat vaunut paketoituna kotiovelle: ei siis tarvinut edes raahata itse sisälle. Siellä nettikaupassa oli ollut arvonta, ja sain hetken päästä ostostani lahjakortin Naantalin kylpylään! Annoin sen tosin lahjaksi ystävälleni, jolla oli suruja ja kun itse vuosin noihin aikoihin vielä verta.Meil on siis nää:

1602.jpg
Rautatabletit on alaneet aiheuttamaan ongelmia. Ne pitää ohjeen mukaan ottaa tyhjän mahaan eikä saa syödä päälle, jotta se rauta imeytyy. Mulla tulee niistä huono olo ja kovia vatsanväänteitä :(. Onko muilla samaa ja ratkaisua ongelmaan?

Minkäs merkkistä rautaa Kunusiini syöt? Mua ohjeistettiin vain, että ei pidä ottaa maitotuotteiden kanssa samaan aikaan, eli olen sitten ottanut iltapalan kanssa kun silloin tulee hyvin harvoin maitotuotteita enää syötyä... Ja Retaferia olen käyttänyt.

Tuohon kun reidet hinkkaa kävellessä, oletteko hoksanneet että talkki auttaa valtavasti? Itselläni oli siis ennen raskautta aika tukevat reidet, ja olenkin pitänyt jo monena kesänä käden ulottuvilla talkkia reisiin laitettavaksi. Helpottaa ja tekee kävelemisestä tosi paljon mukavampaa... =)

Yosa: Me hankittiin jo ajat sitten käytettynä serkulta Emmaljunga Duo Combi Edget, tai oikeastaan meille myytiin ne kun olivat kuulleet vauvauutisen. Se oli kyllä hyvä diili, ihan uuden veroiset kärrit on ja pääsee vaikka missä maastossa eteenpäin :happy090 Uusia sen verta oltiin käpälöity että merkki oli mietittynä, ja hyvin sattui kohdalle. Puskaradio ja ajoitus oli meidän puolella :)
Kunusiini: Täällä pääsi ihan ääneen AAAWWWW ku näin nuo punaiset rusetit :love017

Pitääkin täällä kertoa, kun mies oli eilen aivan tohkeissaan. :) Tavalliseen tapaansa illalla jutteli masuasukille ja kuunteli mitä tytsy siellä puuhailee. Yhtäkkiä mies nosti korvansa mahalta ja oli ihan haltioissaan, kun kuulemma oli paikallistanut pikkuisen sykkeen. Aiemmin on yrittänyt kuulostella, mutta kuullut vain minun sykkeeni, mutta nyt kuulemma sattui osumaan korva sopivaan kohtaan ja pikkuisen jumputus oli kuulunut samaan tapaan kuin dopplerillakin. :) <3 Ihanaa, kun mieskin voi olla osana raskautta, vaikkei pikkuista kannakaan. Mies on välillä vähän kateellinen, kun ei samaan tapaan tunne vauvan liikkeitä kuin minä (tokihan kädellä/korvalla tuntee potkut ja isommat käännökset), mutta tasapainoittaa sitten se, että saa kuunnella pikkuista mihin mie taas en pysty. :D

Miun mies ei oo malttanut korvalla kuunnella niin hyvin että sykkeen kuulisi, kun ne liikkeet on vissiin paljon kiintoisempia :D Mie nykyään enemmin tykkään katsella niitä liikkeitä kuin tunnustella, kun näyttää niin mahtavalta kun mahanahka velloo kun joku mönkii ja pönkii! :smiley-bounce013

...Kamala nälkä taas, vaikka söin tuossa tunti sitten! :porc

Se on kyllä hauskaa katseltavaa, kun näkee kun toinen vaihtaa asentoa tai muuten jumppailee mahassa. :D Meidän masuasukki tuntuu vaan olevan melko rauhallinen. Kyllä se joka päivä liikkuu, usein aamupäivällä enemmän ja taas iltasella enemmän, mutta ei ole kova potkimaan tai muuta. Enemmän just vaihtaa asentoa ja kääntyilee rauhassa. Potkimaan innostuu lähinnä, jos ensin häntä houkuttelee "keskustelemaan" ja tökkää mahaa kevyesti tai kun iskä laittaa korvan mahalle ja juttelee, niin silloin usein korva saa potkun. :D

Kunusiini oletko ottanut rautatabletit veden kanssa? Minulla on ainakin auttanut se kun olen ottanut ne lasillisen appelsiini tuoremehun kanssa. Ja c-vitamiini tuoremehussa auttaa raudan imeytymisessä. Silloin mulla ei ainakaan oo tullut huono olo vaikka ottaa tabletin tyhjään vatsaan, vaikka muuten mulla tulee helposti huono olo.

Veden kanssa joo, kun ohjeessa niin sanottiin. Pitää vaihtaa tyyliä. Niin kammottava olo on tänäänkin ollut rautatabletin takia, että työtkään ei sujunu :/.

Kunusiini: Ihanat rattaat, voi että! Itse en uskalla netistä tilata. Vaikka olenkin netistä niitä katsellut. Mutta ise olen niin lyhyt ja miheni pitkä niin pitää varmaan testailla liikkeessä että mitkä tuntuu hyvälle.
EeVei: Itsekin olen mietiskellyt Emmaljungaa, näyttää melko tukevalle ja luotettavalle.

Minäkin tykkään katsella sohvalla pikkuisen liikkeitä, se on kyllä mahtavan näköistä :love7

Yosa: Voihan sitä käydä liikkeessä testailemassa ja silti tilata netistä kun tietää mitkä haluaa. Eihän katselemalla ja kokeilemalla liikkeessä mitenkään velvoitu myös ostamaan sieltä. Mekin käytiin katselemassa ja kokeilemassa eri malleja ja merkkejä liikkeessä ja ostettiin käytettynä.

Onneksi nykyään saa aika moniin säädettävän aisan, me ollaan miehen kanssa samanpitusia mutta on tuo näppärä jo senkin takia että jos tekee jossain anoreksia-hississä tiukkaa niin saa käännettyä sitä ja mahtuu vaunut vielä pienempään tilaan. Paras olisi tietty ollut sellainen minkä saa flipattua kokonaan toiselle puolelle vaunua lennosta, mutta on tuo toiseksi paras kuitenkin.

Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä että kannattaa käydä kokeilemassa, esim. nuo emmaljungat on niin hyvillä laakereilla varustetut, että niitä on tosi kevyt työntää, kulkevat melkein itsestään! Miinuspuolena taas että jos jossain ahtaassa pikkuputiikissa haluaa niiden kanssa käydä, ne ei käänny helposti, ja on isompikokoiset muutenkin. Mut mulla vaakakupissa painoi enemmän se, että pitää päästä umpihangessa ja pöpperössä ja nimismiehen kiharassa ajamaan ilman suurempia tärinöitä ja hikipisaroita ja kirosanoja, ja bussiin pitää päästä helposti, joten siksi 4 isoa kääntymätöntä ilmakumipyörää.

ps. kuulin että emmaljungiin saa pyörien tilalle jopa jalakset että ihan oikeesti tarvittaessa pääsee umpihankeenkin :biggrin

Juu, ei onnistu tosiaankaan kävely ilman housuja/legginseja, varsinkaan kuumalla ilmalla. Reidet hinkkaa kunnolla yhteen ja iho menee rikki. Sattuu. Kunnon selluliittimuhkurat.. ja juu jatkuvat pohkeisiin asti. Iltasella nilkat turpoo nesteestä, tooosi seksikäs.

Multa ei saatu neuvolassa kunnollista sf-mittaa. Vaikuttaa tosi liian pieneltä.. Lääkäri meinas et laitetaan ylimääräiseen ultraan ja muutenkin hiukan pelotteli. Juttelin äitini kanssa ja hän sanoi heti ettei minusta ja veljistänikään saatu mittoja kun oltiin viimiseen asti poikittain mahassa.
Niin on tämäkin lapsi, poikittain ja viistossa. Ja kuperkeikkaa ja kärrynpyärää ja se sattuu ihan sairaasti. Varsinkin jos se heittää ympäri kun olen itse liikkeessä pystyasennossa. Kun makoilee niin möyrintä ei satu vaikka maha muljaakin puolelta toiselle.

Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa blokkaamaan noita vaatteita ja pesemään ja järjestelemään. Ystäväni vauva on nyt 4 viikkoa ja sieltä saa hyviä vinkkejä paljonko mitäkin vaatetta on hyvä olla.

Voi ähky se poikittainen vauva oli kauhea, onneks tää mun maha-asukki on pää alaspäin :happy090 Ollut jo muutaman päivän, AAH miten mukavaa, mahakin on painunut alemmas ja on helpompi hengittää :love2 Liimautuis nyt kunnolla kiinni ni menis ehkä loppuaika leppoisammin! Neuvolakortissa lukee RT? mut kyllä hän minusta on selkeästi RT :thumright Kova kuula alhaalla keskellä ja potkuja satelee kylkiin.

Kunusiini: Mulla oli sama homma, rupesin oksentamaan parin tunnin päästä ku rautatabletin otin tyhjään mahaan.. sitte aloin ottamaan sen ihan jonku kiisselin tms kans ja hyvin pysyi sisällä.Ja mulla ainakin rautaarvot nousi..

Takaisin