Heinäkuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Menna

Puuhakas puhuja
Käännyttiin jo heinäkuulle, joten sehän ansaitsee oman ketjunsa!

Minkälaisissa tuntemuksissa heinäkuu lähtee liikenteeseen? Aletaan olla jo siinä rv 30 molemmin puolin, joten jäljellä olevat viikot pystyy jo laskemaan kahden käden sormilla. Aika hurjaa, vai mitä? :) Varmaan jo ensi kuun puolella viimeistään hätäisimmät vauvat alkavat tulla maailmaan.

Hui kun tänne on tullu uutta viikonlopun aikana. :)

Varoitus, kauheeta valitusta.

Mulla alkaa kohta paniikki iskee kun tuo esikoinen pitäis siirtää omaa huoneesee.. tarkotus oli että jo kesäkuun alussa, mutta jotenki tää vaan venyy koko ajan! Meiän pitäs saaha vanha sohva ja ylimääränen telkka plus taso pois ja ne on ollu myynnis ihan pilkkahintaa mut ei kelpaa kellekää. Pitää vissii viedä kaatopaikalle tällä viikolla. Harmittaa. Ja tuolta huoneesta ei toi uus sohva mahu pois purkamatta. :( Ja mua ahistaa ku toi oikeesti pitää nyt saada hoidettuu niinku tyylii tänää ku ollaa jo myöhäs, en haluu et tää esikoinen tuntee sit olonsa hylätyks jos menee sillee et haa, meille tuli uus vauva sä saat siirtyy nyt pois.
Viikonloppuna pitäs juhlii esikoisen synttäreitä, mulla on hirveesti kivoja visioita päässä mut varmaa jää taas kaikki toteuttamatta kun yksin pitäs käytännös kaikki kerkee, kun mies on töissä. Ja ärsyttää kuunnella sukulaisilta et joo me on mietitty mitenköhän sä pärjäät siellä.. nii, kiva et kaikki miettii mut ei paljo auta.
Ja hitto ku tuntuu pahalta kun mun ja miehen yhteset kaverit tietystä piiristä lataa semmosta kettuiluu perhe-elämästä ja siitä et mies ei oo ollu joka viikonloppu rellestämässä.. taitaa jäädä niin entisiks kavereiks. Joo, ne on osa vähän nuorempia, joo ne on hölmöjä miehiä ja joo, ainahan ne kettuilee ja johonki pisteesee asti sen ymmärtää mut nyt on menty yli ja reippaasti.

Mut enää reilu 9 viikkoo laskettuu! Mä en tavallaa malta. :)

Jeka, ymmärrän tunteen... toivottavasti saatte tuon järjestelyprojektin tehtyä tässä pian, niin sit varmasti helpottaa. Minäkin stressasin kämpän järjestelyprojektista aika paljon, mut lopulta se meni aika sujuvasti, tai siis ainakin pahin siitä. Ei täällä vieläkään mitenkään valmista oo, mutta eiköhän se tästä. Joudutaan varmaan myös viedä vanha pöytä kaatikselle.. Ehkä sun pitäisi sanoa niille sukulaisille, että et oikein pärjää...

Kyllä tuntuu hurjalta, että on jo heinäkuu! Siis tässähän on vaan yksi kuukausi välissä, ja sitten tulee vauva. Eikä sitä niin tiiä, vaikka tulisi jo ensi kuussa. Meillä on nyt 10,5 viikkoa laskettuun aikaan.

Hankinnat ja järjestelyt kesken, mutta tosiaan viime viikolla saatiin aika hyvin tehtyä niitä järjestelyjä. Mulla on paikat aika hajalla ainakin nyt, tarviin lepoa tähän väliin. Näitten järjestelyjen lisäksi miehen on tehtävä opinnäytetyö loppuun tässä kuussa. Huolestuttaa, miten hän selviää :S Yritän tukea, mutta katsotaan. Ei ole kiva, että on tuollainen ahdistava projekti tässä samanaikaisesti, mutta pääasia että saisi sen nyt valmiiksi.

Jep, oon aina tokassukin että nii, en mä jaksakkaan. Mut ei niitä sen enempää se kiinnosta, kuhan saavat puhetta.
Että ei muuta ku sinnitellään. :) Kyllä kai tää tästä jotenki sutjaantuu...

Voi veeee!!!!! Sain tässä kehitettyä sitten kunnon naapuri-/isännöitsijäriidan. Omistamme siis kaksi asuntoa, toisessa asumme ja toista vuokraamme. Tässä vuokraamassamme asunnossa on asukkaana eräs järkyttävä ja inhottava kyylä, jonka jutut menevät välillä ihan naapurikiusan puolelle. Olen esimerkiksi saanut isännöitsijältä puheiluita että pensasaita on kohdaltani huonosti leikattu yms yms. Kaikki mitä tää kyylä isännöitsijälle valittaa, välitetään mulle. Olen tähän asti pystynyt hillitsemään itseni mutta en enää näissä hormoonihuuruissa! Sain juuri puhelun taas isännöitsijältä joka sanoi että tän naapurin mukaan meidän ilmalämpöpumpun poistoputki on väärin asennettu ja valuttaa meidän varastoon vettä. Eipä ole ollut mitään ongelmia niin kauan kun ollaan asunto omistettu tälläisen asian kanssa. MUTTA: mistäs vitusta tää meidän naapuri sen tietää jos ei ole yleisavaimillaan käynyt kurkkimassa???? Mä olen niiin vihainen ja isännöitsijä sai aikamoisen sanaryöpyn + 3 vihaista ääniviestiä perään kun ei uskaltanut enää vastata puhelimeen kun uudestaan soitin. Pyysin välittämään rakkaalle naapurille terveisiä että alkaa kiusaamaan vähän muita välillä kuin raskaana olevaa naista ja hänen vuokralaistaan. Ottaa vihaksi!

Se hyvä puoli kaksiossa asumisessa on että mitään tänne ei mahdu eikä siis mitään voi järjestellä uudestaan... :) Ei nyt, tsemppiä järjestelyprojekteihin, on kyllä stressaavia!

Täälläkin on ollut asunnon raivailua havaittavissa. Myytiin netissä turhaa tavaraa pois (tienattiinkin sillä 270e, JEE!), vietiin auton täydeltä tavaraa kaatikselle ja varastossa osa kamoista mitkä lähtee sitten seuraavaan asuntoon kunhan joskus tästä kaksiosta muutetaan :)

Asiasta kukkaruukkuun. En tiedä onko kukaan maininnut asiasta mutta, ootteko kiinnittänyt huomiota siihen että ihmiset tuijottaa enemmän kun kävelee vaikka kaupungilla tai kaupassa? Musta tuntuu että jokainen vastaantuleva vilkaisee ainakin kerran mun mahaa :D Itsekki kyllä vauvakuumeessa bongasin kaikki raskaana olevat.

Kyllä olen huomannut tuijotuksen. Varsinkin vanhemmat miehet on semmosia, että kattoo ja yleensä vielä kiertää kauempaa tai "antaa tilaa" lisää vaikka kävelee metrin päästä ohi muutenkin. Välillä tekis mieli sanoa jotakin.. "Joo, mulla on maha, mutta en tartte kolmea metriä tilaa kulkemiseen" tai että "kyllä, joku on päässyt mun haaroihin perille asti.."

Sit itestäni oon huomannut, että tulee tuijotettua muita naisia, että onko niillä mahaa ja mietittyä jos jollakulla on pieni pömppä, että odottaakohan tuokin.. :D

Mä taas on ihmetellyt että missä se on se "raskausajan salaklubi" kun puhutaan että raskaana olevat naiset huomaa toisensa ja hymyilee ja saattaa jopa vaihtaa pari sanaa, vaikka olisivat ihan tuntemattomia. Musta tuntuu että kaikki mahat minkä kanssa tulee kohdattua, tulee nopeesti sivuutettua ja hyvin äkkiä vaan ehkä vilkaisee (=mulkaisee). Ei mitään tietäviä salaliittolaisen katseita tai sit mä en vaan kiinnitä huomiota näihin tälläsiin juttuihin! Ainoa tälläinen oli, kun sälekaihdinten mittaaja kävi ja kysyi että millos vauva syntyy, ja oli tosi innoissaan kun melkein sama laskettu aika hänen rouvallaan ku mullakin, ja hekin ensimmäistä odottavat :laughing002

Kyllä olen huomannut tuijotuksen. Varsinkin vanhemmat miehet on semmosia, että kattoo ja yleensä vielä kiertää kauempaa tai "antaa tilaa" lisää vaikka kävelee metrin päästä ohi muutenkin. Välillä tekis mieli sanoa jotakin.. "Joo, mulla on maha, mutta en tartte kolmea metriä tilaa kulkemiseen" tai että "kyllä, joku on päässyt mun haaroihin perille asti.."

Mä taas jouduin kerran alepassa jyräämään pari naista mahallani, ku seisoivat ostoskorien edessä eikä toivoakaan että väistäisivät laughing6 Mutta siitäs saivat!

Katseita saa kyllä. Valtaosin se on mulle ihan ok ja toisaalta, tän kokoluokan maha varmaan väkisin alkaa kerätä katseita kun ei oikein muualle voi katsoa :D joskus kun on oikein huono päivä se alkaa ärsyttää ja tekis mieli sanoa että "kyllä, siellä on vauva!". Tai "kyllä, olen saanut ja perille asti!" ;)

Töissä hauska on ollut huomata että miehet ottaa asian useammin puheeksi kuin naiset, siis asiakkaat. Ja miehien kanssa onkin mukavia keskusteluja asiasta käyty :)

Me oltiin viikonloppuna kesäjuhlilla, jossa tavattiin paljon tuttuja, osa läheisempiä, osa vähemmän ja paljon myös sellaisia, jotka ei oo raskaudesta vielä tienneet ja eihän me tästä olla kamalasti huudeltu. Oli ihan mielenkiintoista seurata ihmisten reaktioita. Parhaimpia musta oli ne, jotka meni suoraan asiaan ja onnitteli, tavalla tai toisella. Ne oli vähän hassuja, jotka silmät sepposen selällään ja ihme hymy kasvoilla jotain vihjaili tai myhäili. Varmaan osittain tämän oman taustan takia ei oikein jaksa lähteä sellaseen leikittelyyn mukaan. Kun maha on siinä ja näkyvissä, asia on ihan itsestäänselvä, että minä odotan lasta. Ja jos se on toiselle ihmiselle uutinen ja uusi tieto, minusta hänen tehtävänä on ottaa asia puheeksi. Minä kyllä tiiän, että oon raskaana. En oikein jaksa sellasta "jaa, teillä taitaakin olla jotain uutisia?!?!" Kyllähän se päälle päin näkyy.

Mua ei katseet enää haittaa niin paljon, mutta kunnon tuijotukset ärsyttää. En muista, sanoinko tästä tapauksesta vielä, kun puistossa olin ottamassa aurinkoa bikineissä. Sellanen 30-40-v. mies käveli siitä ohi ja tuijotti ihan suoraan masuani. Ohituksen jälkeen kääntyi ja käveli muutaman askeleen verran takaperin, jotta pystyi jatkamaan tuijottamistaan. Ja sitten vielä käännyttyään vilkuili paljasta vatsaani olkansa yli pari kertaa. Teki mieli huutaa sille jotain nasevaa, mutta mieleen ei tullut mitään. Mikä lie fetissi hänellä oli?

Niinno raskaana olevat naiset on seksikkäitä.. Että ei muuta ku rinta rottingille vaan Kunusiini.. :D

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Mä kävin entisellä työpaikallani pyörähtämässä viikonloppuna ja monet tutut asiakkaat ja työkaverit vaan hihkaisivat, että hei, sä oot lihonut, onneks olkoon :D Vielä ei ole niitä tuntemattomia mahanhiplaajia onneksi tullut, eikä mitään negatiivisia tilanteitakaan oikeastaan...Tänään tosin taas salilla jotkut tuijottivat, mutta antaa tuijottaa jos vaikka eivät ole ennen raskaana olevaan naista nähneet :D

• Tykkään
Meinasi mennä hermo ikeassa!!! Nyt sain minäkin maistiaista siitä että annetaan helvetisti tilaa ku millekin tiejyrälle!

Olin menossa tarjottimen kanssa siellä ravintelissa pöytään kun näin sivusilmällä että joku pari ukkoa tulee sellasella vauhdilla vasemmalta, että jään siihen sitten odottamaan että ohittavat ilman törmäilyä. Ni mitä vielä, niin pysähtyy ukotkin ja mie väistän vielä enemmän sen ison mahani ja tarjottimeni kanssa ja tilaa on vaikka kuinka jo siinä vaiheessa molempien mennä, ni ei, "mene nyt vaan" ja vielä oikein kädellä näyttää tietä.
Teki ihan helvetin hyvää itsetunnolle kyllä, kun tuli sellanen fiilis että meikä tarvii sit REILUSTI tilaa ja oikein kunniakujan ku vyöryn pötsin kanssa eteenpäin!!!

Hiphei Heinäkuu. Kesäloma loppuu ja sairasloma alkoi. Kirjoitettiin suoraan äippäloman alkuun, työni kun on fyysista ja supistelut ja selkäkivut ei tästä ainakaan parane.

Edellisyönä sain taas ihan jäätävän krampin. Yleensä siihen auttaa väkisin kävely ja jalan painaminen lattiaan, nyt oli kramppi sellaisessa paikkaa takareidessä etten voinu kuin ulista ja anoa miestäni sahaamaan jalkaani irti. Heti näköjään kostautuu ballerinoilla kävely. Ei muuta kun pelkillä lenkkareilla mentävä vaan, tyylistä viis :) Eikai tässä nyt muutenkaan hillittömän tyylikkäältä näytä.

Mä olen bongaillu kans muita raskausmahoja, ennen en kiinnittänyt niihin mitään huomiota, nyt niitä tuntuu vilisevän joka puolella.

Ja pakollinen pieni valitus vielä lopuksi: Selluliitti!!

Apua, nyt alkoi jotenki jännittää. Tänään rv 31+0 ja aikalailla tasan 2 kuukautta laskettuun aikaan joka siis 4.9 :) tänne foorumillekin tullessa jotenkin hassua kun katsoo tuota laskettu aika 2013 listaa et nyt on heinäkuisten vuoro jakautua, ja sitten välissä onkin elokuiset ja sitten me! Enää muutama hassu viikko ja meidänkin poitsu olis jo täysiaikainen jos päättäisi syntyä <3

Tämä mamma siis jo ihanan jännittyneissä ja odottavissa tunnelmissa täällä :)

• Tykkään
Huh huh.. Ikinä en oo saanu niin kipeetä, kun tänään. :confused2 Mulla oireillut selkä jostain viikoilta 15-16 ja tänään tapasin OMT-fysioterapeutin. Löysi mun si-nivelstä pahan virheasennon ja kaikki lihakset mitkä jollain lailla alaselkään liittyy oli ihan jumissa. Vasen puoli ollut kipeämpi niin oon sitten kuormittanut enemmän oikeaa puolta.
Fyssari käänteli, väänteli ja paineli mua joka paikasta ja tunne oli niinkuin puukolla olis aina tuikattu. Hiki virtasi ja silmissä näkyi tähtiä :schocked028 , mutta kyllä se naikkonen asiansa osasi. Heti huomasi eron ja nyt mulla on turkoosia teippiä yläselästä pakaroihin asti ja sunnuntaihin asti pitäis yrittää pitää. Sanoi, ettei saa mun vaivoja pois, mutta yritetään saada, mut sellaiseen kuntoon, että edes päivittäiset askareet onnistuisi..

TerhiJii: Niiiin totta, mistä tää selluliitti oikein tulee?? Oon ollut onnellinen silopylly ennen, mutta en enää! Reidet myös hyllyy selluliittia ja hinkkaa yhteen. Alkukesästä bongasin pakaroiden ja reisien taitteesta myös erilliset "möhkylät", ne olen onneksi saanut siloteltua täsmätreenillä.

Marsi: Auts! Toivotaan että lähtis tuosta nyt helpottamaan. <3

Täällä oli eilen aivan superpaska päivä. En kiusaa teitä yksityiskohdilla mutta kerrottakoon se että aamu lähti käyntiin puhelinriidalla tuohon maanantain isännöitsijäasiaan liittyen. Olin niin vihainen että paiskasin puhelimen seinään palasiksi. (Huhhuh näitä hormooneja!!) Muuten päivä meni raivotessa eri osapuolille ja itkiessä. Kun yksi asia on pielessä niin silloin on kaikki. Kauhea yksinäisyys ja itsesääli varjosti päivää... Tänään olen onneksi ollut paaaljon rauhallisempi, pystyn jopa vähän nauramaan purkauksilleni. Ja mies lupasi että tehdään jotain kivaa kun hän pääsee töistä. Ehkä tämä tästä.

Joo, yök selluliitille! Mä yks päivä ihan katsomalla katsoin että jaloissa, varsinkin reisissä, on aika paljon ekstraa, eikä se valitettavasti ole lihasta :smiley-angry016 Toinen paikka on käsivarret, ALLIT.

Lisäksi mulla on paino pompannut viikon aikana ensin +3kg ja sitten -2kg, joko vaakassa vikaa tai sitten oli helvetinmoinen turvotus päällä yhtenä päivänä. Sit ku suuttuu ja sisuuntuu ja lähtee reippaasti käveleen ni se on sellasta että ensin pari sataa metriä, supistus, puuh puuh, taas eteenpäin, supistus, puuh puuh, tätä sitten jatkuu kunnes onkii jo mummotkin menny ohi ja itellä niin kova kusihätä että pakko palata kotia :biggrin Pakko yrittää satsata hyötyliikuntaan!

Ai selluliittia, missä? No, jalat ihan ylhäältä alas saakka!!! Ei riitä että takamus ja reidet on täyttä, myös pohkeet ovat saaneet oman osansta, huomasin tässä yhtenä päivänä, Siskoni kuitenkin lohdutti, että häneltä on selluliitti jaloista hävinnyt molempien lapsien kanssa lähes tulkoon jo synnytyksen aikoihin, jotta jos luottaisi siihen? Ja EeVei, allit paisuu myös täällä.

Takaisin