Heinäkuun höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka,

Minä juuri kävin ilmottautumassa völjyyn ja kaksosia odotan. Tänään pyörähti 12vkoa täyteen ja uskaltauduin liittymään taas mukaan. Tän viikon ma (4.7) np-ultrassa selvisi tälläinen "pikkuylläri", että saadaankin heti kerralla toinen ja kolmaskin. ☺

Oliko tuo ensimmäinen ultrasi, missä kaksosraskaus selvisi vai olitko käynyt ar-ultrassa?

Meillähän on täällä sitten jo kolme kaksosodottajaa :) tervetuloa mukaan Särkke!

Kiitos!

Alkuun ei toinen tai oikeastaan kolmas raskaus (jos lasketaan mukaan 1 keskenmeno) tuntunut enää yhtä jännittävältä kuin se eka (toka, josta sitten esikoinen syntyi). Mutta tää kaksosraskaus kyllä vei tän ihan uusiin fääreihin kyllä. Ensin jopa vähän järkytyin kun ultrassa näkyikin kaksi sikiötä ja perään meitä onniteltiinkin kahdesta, mut kyl tää alkaa tuntuun jo ei niin järkyttävälle Eli ihan hyvät fiilikset ja kova halu päästä jakaan ja vaihtaan porukan kaa fiiliksiä yms.

Oliko tuo ensimmäinen ultrasi, missä kaksosraskaus selvisi vai olitko käynyt ar-ultrassa?

Ensimmäinen oli juu. Viikkoja sillon 11+4.
Mä ilmottauduin suht myöhään neuvolaankin, kun sanoivat et tässähän meinaa tulla jo kiire ja kolmen päivän päähän soitosta sain ekan neuvola-ajan ja 1,5vkon päähän sit UÄ.

Mäkin toivon, että menis tammikuun puolelle, ei haittais vaikka helmikuulle asti. Pätkä on täysaikanen vasta 2.1, niin ihan sen puolesta. Ja joulu tai uusivuosi keskolassa ei oikein houkuttele.... Mä oon varmaan yksi niistä tosi harvoista odottajista, jotka toivoo että menis yliajalle :D Yliaikainen raskaus on vielä kokematta ja olis kiva nauttia (kärsiä!) ihan loppuun saakka kun tää on kuitenkin viimeinen vauva meille :Heartred
Täällä toinen joka toivois kans vaikka yliaikaa kunhan pysyis masussa sinne tammikuulle.. Tosiaan keskola ei houkuttele uusintaan

Meillä esikoinen syntyi 42+1 ja yllättävän rauhallisesti jaksoin odottaa. :) En yleensä ole kovin hyvä odottaja, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Tämä toinen saisi myös viipyä vähän yliaikaa. Meillähän on la jo 27.12., mutta esikoisen kokemuksen myötä ilmottauduin tammikuisten ryhmään. Katsotaan sitten tammikuun puolivälissä, että menikö veikkaus oikein.

Heti aamusta tippa linssissä, kun näin lastenlääkäriaseman mainoksen ja aloin ajatella kipeitä, lääkäriä pelkääviä lapsukaisia. Ai mitkä hormonit, hä? :D

Tää hormonimylläkkä on kyllä ihan järkyttävää! Kyllä on itku herkässä, joka pikku asiasta pitää alkaa parkumaan...ja nää hemmetin finnit! Mulla ei oo edes teininä ollu ku about viis finniä ja nyt on vähintäänki se viis kerralla naamassa! Puhumattakaa yläselästä, olkapäistä ja rinnasta.....mutta kun syy on hyvä, niin ne joten kuten sietää....

Täällä kans tunteet heittelee ja finnejä pukkaa! Ihan sellainen jatkuva pms-olo, ja koin kyllä pms oireilun elämää hieman häiritseväksi. Jatkuvasti pitäis olla siivoamassa, hermo menee äärimmäisen nopeasti, itku tirahtaa joka asiasta ja mustasukkaisuus miehestä on ihan käsittämätöntä.
Finnit selässä/olkapäillä/rinnassa ihan punaisia ja valtavan suuria, eikä niitä saa edes puristettua, kun ovat niin syvällä.. Naamassa onneksi vaan pieniä ja "näkymättömiä" pikku näppyjä, mutta ärsyttäviä nekin. Meikkiä en oo viitsinyt käyttää raskauden aikana ollenkaan, kun tuntuu vaan korostavan finnejä. Toivottavasti ne lähtee viimeistään synnytyksen jälkeen, ne on niin inhottavia ja vielä hitsin kipeitä..

Onneks mä kärsin jo pahimmat finnit murrosiässä, nyt odotuksissa ei oo tullu kun muutamia. Kyllä se usean vuoden finninaamat ihan riitti mulle...

Mä kanssa toivoisin kovin, että vauva syntyis vasta tammikuussa, mun la:han on ihanasti 31.12.. Mutta jää nähtäväksi. Jos menis samoin kuin äidillä aikanaan tai siskolla, niin päästäis tammikuulle. Ja lähinnä just siks, ettei olis niin pieni kouluun lähtiessä.

Ja nuo finnit! Ugh, kipeitä ja inhottavia! Onneksi ei sentään tuu hirveän montaa yhtäaikaa, mutta ne muutamatkin kyllä riittää.

Moikka,
Just kävin ilmoittautumassa tähän tammikuisten ryhmään, toinen lapsi siis tulossa ja la 23.1. Esikoinen on kohta jo 2, ja tähän mennessä tuntuu että tää raskaus on vähän hankalampi verrattuna edelliseen jossa ei ollut paljon mitään pahoja oireita. Nyt oon melkein joka päivä iltapäivän sohvalla pahoinvoinnin takia :-/
Ensimmäinen synnytys meni käynnistykseen joten nyt ois kiva jos alkaisi luonnollisesti, se synteettinen oksitosiini on aika hurjaa tavaraa :-o
Oon 37 vanha jo, onko täällä muita samanikäisiä? :-)

Mä en ole virallisesti listoilla mutta olen 37-vuotias Kolmas tulossa ja laskettuaika 29.1. Vanhin lapsi 4 ja nuorempi 2.

Mukavaa et täällä on muitakin joitten ikä alkaa kolmosella, ite oon vasta kohta 33 mut tuntuu et oon vanhimmasta päästä täällä!! Tervetuloa uusille mukaan jutustelemaan!!

Niinpä, aika paljon meitä yli kolmekymppisiä on täällä :)

Takaisin