Minä olin ensimmäistä kertaa pojasta erossa päivän 2vkoa sitten. (Esikoisesta oli toinen päivä erossa ja hän on jo 1v11kk,kertoo kuinka "usein" käyn missään ilman lapsia).
Mulla on ollu sama suhtautuminen korvikkeisiin kun omaa maitoa riittää edelleen todella hyvin. Kun kutsu juhliin tuli niin kierin samojen asioiden kanssa ! Tajusinhan itekin ettei ne korvikkeet mitään myrkkyä ole kun monet elääkin pelkästään niillä mutta silti... ja kaikki kelle puhuin niin olivat varmaan aika samalla linjalla kuin sinun mies. Oma mies ei onneks painostanut vaan sanoi vaan että että ne juhlat tekisin minulle ja minun päälle vain niin uskomattoman hyvää... (Ja kuinka oikeassa hän olikaan!!!j
Kaikkea kun ei voi saada (ja en vaan jaksa pumppailla,liian rassaavaa) niin varovasti kokeilin muutamina aamuina horppyyttää korviketta ruoan päälle. Ja (kauhukseni

) poikahan tykkäsi siitä. En tiedä oliko se se mukista juominen vai maito vai molemmat mutta kivaa se oli. Maha ei reagoinut millään lailla! En jatkanut kokeilua kuin pari/kolme pv koska sain vakuuden että maha kestää korviketta. Yö imetyksenkin yritin lopettaa kun uhkarohkeasti ajattelin että saisin ottaa viiniä pitkästä aikaa mutta poika ei ollut siihen vielä valmis.
Lapsiatuli pienemmän kummi hoitamaan ja häneen minulla on 100% luotto. Tiesin,että vaikka jompikumpi tai molemmat itkisivät niin hän pystyisi tilanteen hoitamaan. Juhliin lähdin autolla ja itsellä oli takaporttina se että olen vain 20min ajomatkan päässä jos jotain sattuu... Mutta tietenkään mitään ei sattunut! Kesken juhlien tuli kuva viesti jossa pojat ovat olohuoneen lattialla ja molemmat nauraa. Sanoinkin juhlissa hymähtäen että "enkö olekaan korvaamaton"
Pikkunen oli pärjännyt hyvin ilman imetystä. Oli hörppinyt korviketta mukista ja ollut siihen tyytyväinen. Yksi päivä vähemmällä imetyksellä ei lapsen elämää kaada (helppo sanoa nyt jälki käteen

) kun hän saa kuitenkin nestettä ja nyt jo kiinteää ruokaa (josta saa myös nestettä).
Nukuttaminen oli mennyt helpommin kuin minun kanssa vaikka meilläkin tissiteltiin aina iltapuuron jälkeen tai juuri ennen nukahtamista. Lapset vaan yllättävästi tajuaa että eri henkilöiden kanssa toimitaan eri tavalla.
Nyt kun Pikkuinen oli 6kk ja 2vkoa niin tein yöimetyksen lopettamisen! Olin täysin kyllästynyt ja väsynyt siihen, että 2-5krt yössä tissiä suuhun kun "muuten ei nuku"! Kaksi yötä siihen "taisteluun" meni ja sitten herra tajusi ettei öisin enää tissiä saa ja nyt nukkuu yöt sinne 05-06 saakka heräämättä. Sitten annan tutin pari kertaa ja imetän vasta 07 jälkeen! Siinä jäi siis samalla kaikki kitinät ja kätinät pois kun yöimetyksen lopetin!!! Suosittelen sinullekin Torakka yöimetyksen lopettamista ennen juhlia niin saat olla siellä rauhassa

Elokuussa meidän vaavit on jo kuitenkin 8kk ja silloin yösyöminen on enää pelkkä tapa! (Just vielä 2eri lastenlääkäriä on sanonut niin kahdelle eri ystävälle).
Eli yhteenvetona siis että mene juhliin, jätä lapsi luotettavalle hoitajalle, annat sen päivän lapsen juoda korviketta-se ei kummankaan teidän elämää mullista millään tavalla vaan jopa parantaa kun äiti tulee tuuletuksena takaisin, ole huoletta juhlissa ja pyydä että hoitaja laittaa viestiä 1-2krt illan/päivän aikana niin ei tarvi huolehtia turhaan.
Ystävät ja niiden seura on korvaamatonta kaiken tämän vaipparumban ja ihanan vauvantuoksuja keskellä. Niillä juhlissa jaksat taas monia huonoja päiviä!
Tulipas sepostus
Meillä muuten juotiin Tuutti-maitoa. Se on mun mielestä eniten maidon väristä (jotkut on melkein harmaitakin) ja maistuu eniten sellaiselle "normaalille", että ei tule niin pahamieli sitä tarjota.