-Heinäkuun Hölinät-

Minlex, meillä oli yöt yhtä peetä 3,5kk-5kk 1vko iässä. Herättiin monesti ja kitistiin ja pakko oli nukkua vieressä mut silti ei välillä mikään ollu hyvin. Sit yhtäkkiä vaan 2-3 herätystä yössä ja nukkukin omassa pinniksessä :)
 
Minlex, tsemppiä! Univaje on kamalaa! Oliko teillä jo kiinteät joka aterialla ja saa maitoa tarpeeksi päivän aikana? Osa siirtää vauvan omaan huoneeseen, jotta sekä äiti että lapsi nukkuvat paremmin, mutta itse en siihen ihan heti ryhtyisi, jos ois vastaava tilanne.
 
Mä taas ootan että saahaan nää rempat tehtyä ja pääsen pojan laittamaan omaan huoneeseensa. Möyryää kuitenki välillä sen verran että mää herään siihen. Mutta taitaa mennä vielä pari kuukautta ennenkö on keittiö, olkkari, eteinen, meijän makkari ja pojan makkari tehtynä..
 
Minlex meilläkin tän viikkoa ollut vaihe että kitistään jatkuvalla syötöllä öisin. Ei varsinaisesti herää mutta tuttia täytyy korjata ja pyllylle taputella. Onneksi mies lomalla niin saa edes välillä aamuisin nukkua! Tsemppiä♡

Muoks. Syytän hampaiden tuloa tästäkin vaivasta..päivisinkin likka on itkusempi kun aiemmin ja hampaat jo kuultaa..tuntuukin läpi. Kauan näitä on tehty kun luulin jo viikkoja sitten että kohta on jo läpi..
 
Voi että miten luksusta! Meidän neiti on vihdoin alkanu syödä tuttia, eihän siinä mennykään ku reilut 5kk. Tänään nukahti illalla kummisedän syliin tutti suussa, ja vielä viikko sitten en voinu kuvitellakaan moisen olevan mahdollista. Mulle tää on ihan valtava helpotus arkeen kun ei tarvii aina vähän väliä olla tarjoamassa tissiä ja oon kyllä niin iloinen!!
 
Niin ja te turkulaiset ketkä pohditte tapaamista, kannattaa ehdottomasti! Meillä on täältä foorumilta pk-seudun mammoista kasattu ryhmä jolla nähdään viikottain vaihtelevin kokoonpanoin ja noi tapaamiset on mun lempparipäiviä. Toisten pikkuvauvojen äitien kanssa on tosi ihana rupatella eikä myöskään kukaan oo moksiskaan jos jonkun vauveli vaikka huutaa naama punaisena tai puklaa pitkin vaateita tms.
 
Meidän tyttö jo hienosti konttaa lelujen perässä matolla. Saas nähdä millon älyää ja jaksaa pitemmälle konttausretkille lähteä. Toistaiseksi on treenaillut vaan olohuoneen puolella,mutta eiköhän tuo muualle heti lähtene kun tekniikka ja voimat lisääntyy. :) sitä kauhulla odotellessa!
 
Meillä kans lähdetty vauhdilla kierimään..ikää nyt se 5kk 2vkoa ja vauhti on hurjaa :) ryömii myös mutta kun se on niin hidasta touhua että toki piti kehittäö nopeampi tapa päästä isosiskon perään :wink
 
Levotonta menoa ollu viime yöt. Sängyssä ährätään unissaan ihan hurjasti.
Meni unilelukin vaihtoon, ku pojalla on tapana vetää harsoo, vaate, lelu tms. naamalle ja sit hykerretään kädet levällään ja odotettan, et joku ottaa lelun pois. nyt tätä tehtiin sit yölläkin, unissaan. Naamalle lötkötti sit sellanen "unirättipehmo" (paksumpi kangasneliö ja siinä pää keskellä). Eihän se nyt sillee paljoo paina, mut silti inhottava ajatus, et jos vaikka onki liian tiiviisti naamaa vasten,..
En yhtään tiedä mistä tämäkin tapa on tullu, tätä on tehty jo aika pienestä asti... Sinänsä söpöä, mut...
 
Mie uskon että nuo unirättipehmolelut on turvallisia vaikka nukkuis se rätti naamalla. Itekkii vähän mietin sitä kun välillä vetää sen naaman päälle... Mut veikkaan että ei noita sais myydä vauvojen unileluina jos niissä ois joku riski olemassa :)
 
Meillä on ollut alusta saakka unilelu vain nukahtamisen ajan vieressä ja sitten napattu pois ettei tarvitvitse miettiä tukehtumisvaaraa.. Nyt vasta viimeaikoina olen jättänyt sen Ainun "hameellisen" unipupun viereen ja yleensä se on naamassa kiinni.. Pitää siitä vain yrittää tehdä tutinkorviketta kun kohtapuolin täytyy opettaa olemaan ilman tuttia.. Ei tule kyllä olemaan helppoa :sad001 Tutin kanssakin nukkumaanmeno yleensä huutoa.. Eilen yksi nukahtaminen joka yleensä on huutoa menikin niin, että tyttö sänkyyn, kiskoi unipupun silmille ja nukahti :eek: Tutin kanssa kylläkin.. Ja yöunille meni pitäen pupua tassusta kiinni ja nukahti ilman huutoa..
 
Viime yönä ei tarvinnu taas nukkua. Laskin että 14 kertaa nousin joko imettämään tai muuten silittelemään ja laittamaan tuttia. :dead:
 
Mulla jäi jotenkin paska maku neuvolasta. Poika tosiaan nyt pari viikkoa valvoskellut, pahimmillaan noin kuin Torakka tossa juuri kirjoitti. Viime yö meni hyvin, laitoin eilen illalla supon kun oli kivuliaan oloinen. Neuvolatäti oli ihmeissään että mikähän vaivaa/aiheuttaa ja kuulostaapa oudolta.. Musta tuntu että piti meidän poikaa epänormaalina o.O

Lisäksi mainitsin lastenlääkärin löytämästä sydämen pienestä sivuäänestä. Hyvä että tutkitaan, joten sydämen ultraan tullaan varmaan saamaan lähete jos kuuluu vielä 8kk. Nyt mua alkoi sekin stressaamaan vaikka itsekin tiedän opintojen kautta että ovat vauvoilla tooosi yleisiä. Mutta silti.. Plaah :sad001

Poitsun mahakin kovalla, pakko antaa vähän levolacia, sekin selkeästi alkanut nyt välillä vaivaamaan. Ja hampaat ihan pinnassa, josko nämä itkut johtuis niistä. Tuntuu pahalta kun miettii sattuuko toista johonkin.
 
Apuva, meidän tyttö alko eilen yskimään vähän väliä. On se aikasemminkin välillä yskiny, oon ajatellu että vetää kuolaa henkeensä, mutta nyt se on lisääntyny tosi paljon. Esim nyt illalla nukkuessa n. 5 minsan välein ja tietty uni meinaa katketa siihen yskimiseen. Ei tää nyt varmaan enää ihan normaalia ole? Mitään flunssaa tms ei ole...
 
Meillänon sitä virallistayskää aina esim. ruuan jälkeen kun haluaa hörpyn vettä tai ihan .uutrn vaan kun haluaa huomion itseendä :D

Jos hän on oppinut yskimään ja nyt tekee sitä koko ajan? Meillä ainakin unissaan päristellään huulia :)
 
Meilläkin yskitty viime aikoina enemmän. Esim juurikin syödessä, tissillä tai myös muuten vaan.
 
Meillä yskitään myös, välillä luulisin kuolan takia..usein myös huomiota kiinnittääkseen :wink mutta voihan flunssapöpö alkaa yskälläkin...
 
Meillä oli yhdessä vaiheessa kunnon virkayskä aina kun jotain lattialla touhusi,varsinkin jos yleisöä oli lähistöllä. :D ei oo enää ollu pitkään aikaan,luulen että joko huomio yskää tai sitten niin yli-innokkaasti touhuili :P
 
Äh, häiritsevää, kun tulee ihan tosi paljon kirjoitusvirheitä viesteihin puhelimella kirjoittaessa.. Varsinkin illalla kun selaa foorumia ja kirjoittelee, niin vaikka vielä oikolukee, niin seuraavana päivänä kun katsoo niin ihan hämyjä kirjoittanut... :D
 
Takaisin
Top