Heinäkuun hölinät

Olenko nyt huono äiti, kun käytiin miehen kanssa leffassa kun vauva oli reilun kuukauden? Poika oli isovanhemmillaan hoidossa.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Olet! Ehdottomasti. Lapsesi ei pääse tästä koskaan yli ja tulet menemään konkurssiin itsesi kanssa maksaessasi lapsesi terapiakäyntejä! ---> ymmärräthän ottaa tämän huumorilla, ymmärräthän? :Heartred:Heartred

Ei kai vaan pyöri herneet nenään:p

Nää asiat on niin vaikeita. On tutkimustuloksia suuntaan jos toiseen. Riippuu myös paljon sekä lapsen, että äidin luonteesta. Itselleni olisi varmasti paaaljon vaikeampaa jättää huutavaa ja hyvin tissitakiasmaista vauvaa hoitoon, mutta samalla ymmärrän että juuri suuritarpeisen lapsen vanhemmat usein tarvitsevat hetken sitä lepoa ja hengähdystaukoa. Kukaan tuskin on vielä jättämässä vauvaansa hoitoon pitkiksi ajoiksi ja moneksi yöksi.

Olet! Ehdottomasti. Lapsesi ei pääse tästä koskaan yli ja tulet menemään konkurssiin itsesi kanssa maksaessasi lapsesi terapiakäyntejä! ---> ymmärräthän ottaa tämän huumorilla, ymmärräthän? :Heartred:Heartred

Nou hätä, mulla on just tarpeeks huono huumorintaju ;)

Muoks. Eikä meidän poika edes ole erityisen suuritarpeinen. Sillon en varmaan edes päästäisi sitä hoitoon. Poika vaan viihtyy isovanhempiensa seurassa loistavasti, naureskelee ja juttelee paljon enemmän kuin meille. Eikä tarkoitus ole tosiaankaan jättää sitä päiväkausiksi hoitoon. Eikä edes yöksi vielä piiiiitkään aikaan. Mut meille yhteinen kaksin-aika miehen kans on myös tärkeää, mutta yleensä siihen riittää puolen tunnin saunareissu. :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
no nyt mä koen olevani huono äiti ku olin eilen 2ja puol tuntia pois ku laitettiin ripsipidennys ja ens viikolla ois sama homma ku ois kampaaja! Emmää alituiseen tämmösissä ravaa!
Ei kukaan oo huono äiti sen takia että ottaa aikaa itselle ja parisuhteelle. Yöksi en vauvaa mihinkään veis mut muutama tunti kai nyt on ihan ok. :)

Kyllä varmaan minäkin saattaisin pojan antaa jollekin hetkeksi hoitoon, jos tässä lähellä olisi joku johon luotan tarpeeksi. Siis muu kuin pojan isä :) Jostain syystä luotan ainoastaan äitiini, joka asuu 200 kilsan päässä. Tosin kesällä kun siellä oltiin, mummo hoiti poikaa sillä aikaa, kun käytiin miehen kanssa kaksistaan saunassa. Luksusta! :)

pisin aika 5h kun oon ollut erossa tästä kääröstä.. Olin isompien lasten kans viettämässä laatuaikaa ja pienet sai hellyyttä ja hoivaa isovanhemmiltaan.

meillä lapsilla ei ole vain yhtä tärkeää aikuista vaan monta rakastavaa. Pidän tärkeänä sitä, että tarpeen tullen on muitakin kenen luona lapsen on turvallista olla.

esikoinen tais olla puolivuotias kun oli yökyläs mummolassa ekaa kertaa.. Nykysin on vaikeampaa jättää yökylään. Itselle siis. Isommat välillä toivoo sitä. Semmosia lyhyempiä pyräyksiä on useinkin, mut yleensä jonkin menon takia.

tekis kyl mieli saada sellasta hauskanpitoaikaa miehen kans kaksisteen, kun sitä on viimeks ollu ennen kolmosen syntymää..

moon kans sitä mieltä, et hyvähän sen lapsen on vähä tottua olemaan muuallakin hoidossa, jo pienestä pitäen... ku voihan sitä esim sattua jotakin, niin et joutuu jättää hoitoon hetkeks..... tuskin se vauva siitä rikki menee jos on pari tuntia pois äitin sylistä :)

Miehellä alkaa elokuussa loma ja mä oon ihan vailla huonoa omatuntoa kans suunnittelemassa kampaajaa, kasvohoitoa yms pikku menoja. Täällä kaikki tuntuu olevan aika samanmielisiä siitä että pienet happihyppelyt saa meidät olemaan paremmin läsnä muina aikoina. Ja samaan aikaan tietty ymmärrän jos kaikilla ei tule tämmöistä tarvetta tai mahdollisuutta. Samoin kuin vauvat, mekin ollaan erlaisia ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sanotaanko nyt niin että meilläkin lapsille on ympärillä muitakin turvallisia aikuisia kuin vain me vanhemmat! Esikoinen tykkään mahdottomasti olla mummolassa (vaikkakaan ei vielä yötä olekaan ollut) ja odottaa aina innolla mummolaan menoa! Ja ollaan jätetty esikoistakin hoitoon mummolaan jo jostain 4kk ikäisestä ja aina on mennyt hyvin! Nyt tosin mummu ei suostu molempia lapsia ottamaan hoitoon, ei ainakaan kauhean innokkaasti :D Ja pakko myöntää että onhan noissa töitä :) Mut että miksipä ei isovanhemmat, kummit, serkut, kaimat vois olla läheisiä vauvalle, tuskin siitä nyt mitään armotonta haittaakaan on :)

Mulle on omaa aikaa jo se, jos mies ottaa isommat pojat mukaansa pihalle omiin askareisiinsa. Saan silloin olla vauvan kanssa kotona kaksin. Kuitenkin tuo poika enimmäkseen vaan nukkuu, niin ehdin tekemään omia juttuja eikä tartte komentaa noita isompia.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oltiin kattomassa Mimi&Kuku showta. Ihania olivat. Isommat täpisee vielä kotonakin :D pieni nukkui melkein koko ajan vaikka ipanalauma tömisteli ja kiljui vieressä. Autossa tuli kyllä porut mennen tullen, meillä on nähtävästi päätetty että autoilu on kurjaa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mun ei oo ollut tarkoitus, että jollekin tulisi paskamutsi-fiilis mun jakamasta linkistä. Toivon mukaan kukaan ei sitä niin otakaan, mulla vaan on hiukan ammattitauti tää linkkien jako :wink Itsekin oon ollut kampaajalla 2,5 h ja aion pieniä reissuja tehdäkin. Vauvat on erilaisia ja eri tarpeet omaavia. Pääpointtina mun mielestä linkissä oli se hyvä, että ymmärtää kuinka tärkeitä me äiti ja isä ollaan sille pienelle. On toki muitakin läheisiä ja tärkeitä ja jos he riittävän usein käyvät katsomassa vauvaa, vauvakin tunnistaa helpommin heidät. Mikäli jonkun pää hajoaisi että ei saa esim. nukuttua koskaan ja oisi tarpeenmukaista viedä lapsi esim viisikuisena isovanhemmille yöksi, olisi se varmaankin parempi molempien kannalta, että äiti jaksaisi taas. :)

Kiitos linkistä A, mulle se oli tärkeetä tietoa :) Vauva ei oo vielä ollu hoidossa, ja isänsäkin kanssa vain muutaman tunnin vaunulenkeillä keskenään.

Mä oon kiitollinen linkistä, koska en oo tajunnu, että oikeasti mua(tai isiä) ei voi kukaan vauvalle korvata. Ihanaa omalla tavallaan :Heartred

Sain vihdoin aikaiseksi purkaa kameran kortin kun nykyään tulee kuvattua lähinnä kännyllä. Siellä oli synnärikuvat ja muutakin alkutaipaleen matskua. Parin tunnin ikäinen kapaloon kääritty pötkylä sai ihan tipan linssiin. Ja kuva joltain aamulta ensimmäisten joukossa kun vauva ja isukki nukkuvat käsi poskella ja huulet mutrulla vierekkäin ♥♥

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Niin, samaa mieltä, että on ihanaa olla se vanhempi, jota muut eivät voi korvata :Heartred. Ja olla onnellinen myös niistä läheisistä, jotka tarjoutuvat vauvaa katsomaan.

Teetin just valokuvia ristiäisistä :) Tai siis ne tuli jo. Vielä pitäis teettää vauvakirjaa varten muutama kuva ihan niistä alkumetreistä, kuvia joissa mä en oo ees nähnyt vauvaa kun makasin lavetsilla kaikkeni antaneena.

Tyttö vetäs 3,5 tunnin päiväunet ja on nyt niiiiin aurinkoinen. Itekkin taisin pari tuntia ottaa unta :grin

Aamulla olin tosi huolissani kun neiti vaan puklaili, paljon pikku pukluja ja sitten sellasia joissa maitoa vaan tulee ja tulee. Nyttenkin jonkun verran on tullu pihalle muttei enää ollenkaan niin paljoa.

Takaisin