Heinäkuun hölinät

Vaunuissa nukkuuaina pää vasemmalle mutta yöunet on onneksi molempiin suuntiin ja leikkimatollakin pää heiluu eestaas... About pyöreeltä se vielä näyttää. Nääki on sellasii asioita joita ei kyl oo miettinyt ennen lasta "sen pää voi tulla vinoks jos nukkuu aina noin" ...Elämä vauvan kanssa on ihanaa, joka päivä oppii uutta:p

Meilläkin poika kääntää enemmän päätä oikeelle. Ollaan yritetty kiinnittää huomioo et istuittais pojan vasemmal puolel ni joutuu kääntää päätä sinne ja samoin nukuttaa niin et olis pää vasemmalla. Kyllähän se pää vispaa molempiin suuntiin, mutta selvästi oikee puoli on vahvempi.

Meillä kans pää kääntyy helpommin oikealle. Pinniksessä oikealla puolella on tylsä valkoinen seinä ja siltikin pää kääntyy oikealle. Yritän öisin laittaa imetyksen jälkeen vauvan vasemmalle kyljelle, mutta yön aikana poika on kääntynyt selälleen ja taas pää on kääntynyt oikealle.

Meillä kans kattelee enemmän oikealle. Nukkuu milloin mitenkin mutta hereillä ollessaan etenkin kovalla alustalla on mieluummin pää oikealle. Vähän eroa olen huomaavinani pään muodossa mutta ei sitä muut huomaa. Esikoisella jäi pää vähän "vinoksi" kun lonkkalastan aikana hänen oli helpompi pitää päätä oikealle kääntyneenä. Sitten kun oli jo vähän muotoutunut niin vasemmalla ei enää tohtinut pysyä kun oli ns.hyppyri siinä. Tyynyillä tuettiin sitten jossain vaiheessa että saatiin tasaantumaan. Mun mielestä sillä on kyllä nykyään ihan pyöreä pää :p

Mun äiti huomautti mulle tuosta toispuoleiauudesta. Sit ku aloin oikeesti kiinnittää huomiota pojun asentoon niin kappas vaan kun olikin aika kierossa. Siis ihan oikeesti kierossa niin että oikea kylki oli sisäänpäin kaarella, eli jos se istuis niin ois kallellaan oikealle reilusti. Mut on tosiaan hyvin oiennut nyt jumpalla. :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Ainiin, joku pyysi kertoo et mitä kirjoja tuli VAU.fi:ltä palkinnoksi arvonnoista...
-Maatila-kirja (jossa DVD mukana)
-Laskuvarjokirja ja
-ööö... se on tuolla esikoisen huoneessa se kolmas.. Mikäköhä se oli? En muista :oops::oops:

Mä pyysin kun itse voitin aiemmin ja mietin saako samat vai jotain muuta :) Meille tuli silmäkirja (hassuja kuvia silmämunista esim o_O. Hetkonen, otin niistä kuvan :) Olin tyytyväinen palkintoon kun en itse oikein raaski ostella kirjoja, vaatteita taas senkin edestä... Toi Napaseutujen eläimet on kiva!

Liitteet

• palkintokirjat.jpg
    palkintokirjat.jpg
    984.2 KB · Katsottu: 30
Sulla on varmaan arvoltaan hintavampia. Uskoisin, että palkinnot olisivat samanarvoisia.

Olenko outo? Mies lupasi, että voisin illalle mennä kuuntelemaan Jukka Poikaa, Anssi Kelaa ja Jenni Vartiaista Jazz-teltalle. Mutta mä en raaski jättää pikkuista. Tuskin pystyisin nauttimaan, kun miettisin vaan kuinka kotona pärjätään...

et ole outo, olet äiti :)

Ens la ois eka kerta ku likka jää hoitoon "ulkopuoliselle", eli mun siskolle. Ois tarkotus ukon kanssa mennä keskustaan syömään hyvin ja ehkä ottaa drinksut hääpäivän kunniaksi. Saa nähdä et iskeekö rimakauhu eikä päästä paikallista pidemmälle:grin Yritetään ainaski nauttia siitä muutamasta tunnista ihan kahden kesken, tiedän kyllä että tytöllä ei mitään hätää ole siskon osaavissa käsissä. Ehkä mies pitää musta sit huolta :)

Me mennään ensi kuun puolessa välissä juhlimaan isännän synttäreitä, mennään ulos syömään ja leffaan. Tyttö on sen ajan anopilla. Saa nähdä miten menee!
Meillä siis, anopilla ja tytöllä menee varmasti ihan hyvin. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Et oo outo! Ikävän kuuluukin yllättää kun on pieni vauva. Ja joskus tekee hyvää tuulettuakin. Mä kävin itse Erinin keikalla ja olin pari tuntia, Elan keikka jäi näkemättä kun lähdin miehen ja vauvan hakemana kotiinpäin. Vaikka oisin voinu periaatteessa vaan imettää ja tulla toisella kyydillä kotiin.

Tässä mielenkiintoista luettavaa: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/10/12/minka-ikainen-lapsi-kestaa-yon-erossa-vanhemmistaan sitten kun mietitte yökylähommia :)

Olipas mielenkiintoinen artikkeli. Kiitos Ameeba.
Meillä olis kans elokuussa hääpäivä. Todennäköisesti juhlimme sitä koko perheen voimin. En raaski viedä lapsia hoitoon, ainakaan tätä pienintä. Enkä kyllä tiedä kenelle edes veisin. Anopille eikä apelle voi viedä ja oma äitini asuu niin kaukana.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla pyörii vauva mielessä koko ajan parin tunnin kaupoilla pyörähdyksen aikana ja pidempi ero olisi ihan kauhistus. Nää on niitä asioita mistä ei ennen lapsen saamista tiennyt.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

O-ou! Meillä on vauvakuume. Mies täräytti eilen kun kysyin ehkäisystä että kyllähän myö vuoden sisään...! Whaat! Pohdin sitä tänään ja oon tullu siihen tulokseen että jos mies jättää ylimääräiset menonsa niin saa pikkukakkonen tulla!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Tosi mieltä avartava linkki ameeba!! Meinattiin laittaa vauvaa mummolaan yöksi, niinkin pienen syyn kuin tupareiden takia, mutta ne on nyt siirretty.

Hyvä linkki, kiitos! Ei kyllä ole ihan heti olemassa ketään kenen luo edes jättää. Menee pitkän kyllä ennen kuin voin olla murusenmuita pois. Ei ole käynyt pienessä mielessäkään mikä olisi sellainen tilanne. Olen siinä suhteessa onnellisessa asemassa. Toisilla voi olla tietty toisin töiden, parisuhteen tai muiden juttujen takia.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Ameebavauva pääsee yökylään vasta vuoden vanhana. Mutta parin-muutaman tunnin kylään aiemmin. Anoppi on katsonut appiukon kanssa vauvaa pari kertaa kun oon käynyt kampaajalla ja kaupoilla. Syksyllä saattais olla koko illan paikka jos saan maitoa pumpattua ja ois joku sellainen iltameno vaikka leffa tms.

Hannastiina: voisko osan hääpäivää viettää ilman? Esim. ruuan ajan ja voisko kummit katsoa tai joku ystävä?

Takaisin