Heinäkuun hölinät

Meillä terkka jo viime neuvolassa alko horisemaan kiinteistä ja velleistä, siis tytön ollessa 2kk! :o Tuli vähä semmonen fiilis että oliko täti sitä mieltä että maito riittää nippanappa ja alko jo mua varotteleen että kiinteät alotellaan jo siinä 3-4kk iässä?! No anyways, senpä näkee sitten ja todellakin ketju kiinteille! :D

Onko kenelläkään muulla tatuointia tai lävistystä vatsan alueella? Mulle kävi aika ikävästi, tatuoinnin viivoista moni repesi ja vanhan lävistysreiän arpi repesi myös kunnolla. Tuli siis aika mielenkiintoisia raskausarpia. :(
Tatuointia ei viitsi korjatakaan, kun sille varmaan kävisi samalla tavalla jos päättäisin tehdä toisen lapsen.

Luin etukäteen kokemuksia, ja pääosin kaikki sanoivat ettei raskaus vaikuttanut mitenkään.

Kai ne on vain hyväksyttävä, muiden taisteluarpien ohella.

Aloin just miettii et olis varmaan kannattanut varaa poliisilaitokselle vähän myöhempi aika ku 8:40.. Ei oo mun juttu nää aamut ni piti herää jo nyt. Ollaan siis menossa passia hommaa pojalle. :)

Käytiin äsken koko uusperhepoppoolla katsomassa kotieläinpihalla. Vauva oli repussa, mutta vähän hirvitti että kuinka kuuma siellä tulee kun ei ollut juuri lainkaan varjopaikkoja. Otin mukaan märän pyyhkeen, jonka heitin repun ylle ja tuntui että aika hyvin viilensi.

Samalla tuli testattua manducaimetys. Sen verran ainakin onnistui että tyttö oli hiljaa tissi suussa. En tiedä paljonko onnistui maitoa saamaan kun asento ei ehkä ollut aivan oikeaoppisin.

Voi pöllö minä! Tehdäänpä hienoja vaaleanpunaisia jalanjälkiä ÖLJYVÄREILLÄ!!! Onneksi silmämeikinpoistoaineella lähti hellästi suurin osa väristä.

Ja voi miten suloinen mies oli: se tuli mökiltä pikavisiitille kotiin kun piti jotain hakea kaupungista saareen huussiremonttia varten. Sillä oli ollut niin kova ikävä, että jo aamulla puhelimessa meinasi itkeä ja kun tuli kotiin niin silmät vettyi heti! Voi, se rakastaa meitä niin paljon. Saadaan tytön kanssa olla niin onnellisia isimiehestä! <3 Onneksi se tulee huomenna kotiin

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Kylläpäs muuten väsyttää! Ei siis sen vuoksi että tyttö ois valvottanut vaan ihan omaa tyhmyyttä on! Sitä kun ei meinaa malttaa iltoisin mennä nukkumaan vaan silmät ristissä pitää vanua ja venyä hereillä...
Tänään pitänee komentaa ittensä aiemmin nukkumaan :D

Pitäisköhän sitä tänään jaksaa käydä työpaikalla näyttäytymässä vauvan kanssa? Ei olla vielä kertaakaan käyty ja tyttö on jo 3 kk. :p

Mä olen käyny jo pariin otteeseen. :D
Tyttö on ollut aina niin ihana, että ollaan jaettu vauvakuumetta vähän jokaiselle. :P

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon oikeesti vähän huolissani siitä, että tää kääntää pään aina nukkuessaan samaan suuntaan. Onkohan sen kallolle tai niskalle tästä haittaa? Mutta milläs estätkään.

Kandee ehkä houkutella sit vauvan hereillä ollessa sitä katselemaan myös toiseen suuntaan. Jotta niskalihakset kehittyy tasaisemmin. Eihän sille oikein vauvan nukkuessa mitään mahda...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

En miekään oo käyny työpaikalla. Ei jotenkin huvita vaikka mukavaa porukkaa on. Mie en oikein välittä pitää tyttöä näyttelyesineenä. Jotenkin sellanen tunne mulle siitä tulee :/ Näkee kaupungilla sitten kun näkee.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on sellainen olo, että suht hintava äippälahja velvoittaa käymään. Hullua, mut taidan siis mennä sinne nyt.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Mikä siinä onkin niin vaikeaa? Mä luulin et se on mulle ittelleni tärkeää mennä, mut nyt ku on hengannu 3 kk himassa ni ei houkutakaan yhtään. Oon kuullu et asukkaat(kun työskentelen palvelutalossa) on mua kovasti kaivanneet näyttämään vauvaa. Ehkä ens viikolla.. :rolleyes:

Mä oon oikeesti vähän huolissani siitä, että tää kääntää pään aina nukkuessaan samaan suuntaan. Onkohan sen kallolle tai niskalle tästä haittaa? Mutta milläs estätkään.

Sama "vika" täällä. Mainitsin neuvolassa ja sain ohjeeksi tehdä ylävartalojumppaa ja kun vaihdetaan vaippaa ja seurustellaan niin pitäs ite olla vasemmalla puolella et kattelis poju sinnekin. Meillä siis suositaan oikeaa puolta. Nyt parin viikon jälkeen ku on jumppailtu ym niin on alkanu katteleen molemmille puolille. Ota käsistä kiinni ja vie niitä ylöa ja alas, ristiin rinnan päälle ja sivuille + aukase sormia. Semmoset ohjeet sain ite :) vaikka aina vaipan vaihdon yhteydessä ja siitä voi tehdä myös leikin. Meidän vauva tykkää :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Eilen tuli ykköseltä dokumenttiprojekti:ensin tulee rakkaus, ja oli kyllä mun mielestä tosi hyvä, suosittelen (Jos vaikka areenasta voi katsoa) :)
41v nainen päättää hankkia yksin lapsen, mutta dokumentissa on paljon muutakin kiinnostavaa, ei keskitytä vaan siihen lapsiasiaan vaan ylipäänsä tän naisen elämään.

Hei tosi hyvä, Aile! Tein samantien vauvalle treenin ja vauva tykkäsi. Jossain myös kehotettiin nukuttamaan vauva välillä pää jalkopäätä kohti, koska luultavasti toispuoleisuus alkaa siitä, että toisella puolella on kiinnostavaa nähtävää (vanhemmat, ikkuna).

HKI, joo tuota on tullut itsekin tehtyä ihan huomaamattaan, siis että vaihdellut vauvan nukkuma paikkaa sängyssä :o :) Kävipäs tuuri :)

Hih, kiva että oli mieluista ^^ meillä aina pojalla alkaa naurattaa kun sanon että nyt jumpataan. Se on meillä semmonen leikki jota pyrin toistamaan pari kertaa joka päivä. :) myös jalkoja voi jumppauttaa niin että pumppaa niitä ja sit kiertää alavartaloa niiden avulla. Eli ylävartalo pysyy paikoillaan ja vaan jalkona kiertää puolelta toiselle. Mä myös nukutan aina eri kyljille ja oon liimannut kummallekin puolelle sänkyä kivoja kuvia et saa niitä katella hereillä ollessa. Meillä on sellanen sänky niin ku sairaalassakin. :) helppo siis liimailla kuvia.

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Ainiin, joku pyysi kertoo et mitä kirjoja tuli VAU.fi:ltä palkinnoksi arvonnoista...
-Maatila-kirja (jossa DVD mukana)
-Laskuvarjokirja ja
-ööö... se on tuolla esikoisen huoneessa se kolmas.. Mikäköhä se oli? En muista :oops::oops:

Takaisin