Heinäkuun hölinät

Prismassa ostoksilla ristiäisiä varten miehen ja Tontun tädin kanssa. Täti ja mies on siis ostoksilla ja mie imetän kasvisosaston vieressä olevalla penkillä

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Hitto vie! Pitäis oppia tulkitsemaan vauvaa paremmin. Nytkin se oli jo liian väsynyt kun vasta vaunuihin laitoin ettei meinaa nukahtaa millään.. Huoh! Vauva-äiti-vauva sanakirja tänne heti!

Kuinka tarkalleen te muistatte edellisen yön tapahtumat? Eli syötöt, vaipan vaihdot , kitinät yms. Mä en tajuu miten jotku osaa kellon tarkasti sanoa koska syöty ja monelta! Mä heräsin aamulla sohvalta vauva kainalossa, eikä mulla oo käryä siitä miks ja millon me ollaan siihen päädytty, saati että osaisin ilmottaa muut yölliset tapahtumat.

Mä oon aina ollu sellanen, et mulla pitää olla öisin kello lähellä. Jo ennen lapsia tarkistin kellon öisin. Laskin montako tuntia saa vielä nukkua :)

Mä en muista puhelinnumeroakaan enää (noloa kun sitä kysyttiin yhessä kaupassa!), ja varmaa kohta mitään muutakaan, kun univelat tuppaa vaikuttaan ihmisen muistiin..!
Monesti joo tullu mietittyä et koska syötin viimeks vauvan, alussa muistin tarkalleen ajat.

Mäki muistin ehkä viikon verran, mut sen jälkeen ollut aika sumua. Myös päivisin. Mua ahdistaa jopa välillä nähä ihmisiä, koska puhe sammaltaa enkä osaa muodostaa järkeviä lauseita. Mulla myös silmät karastaa väsynyneenä eli killit silmät tähän vielä kaiken kukkuraksi ni ei terve. Parempi pysyä kotona.

Muoks. Enkä osaa ilmeisesti enää edes kirjoittaa. Silmät siis karsastaa..

Mulle päivät on vähän pimennossa, mutta öisin katson aina kelloa ja lasken milloin suurin piirtein herätään seuraavan kerran. En tosin aina aamulla ole ihan varma miten ne herätykset meni, mutta pääpiirteittäin kuitenkin.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

ei mitään käryä öisistä tapahtumista. Yks ilta poju nukahti matkasänkyyn ja mentiin nukkumaan itekin. Yöllä mies oli hakenut vauvan ja ohjannut rinnalle eikä mulla ole tästä mitään hajua. En kuulemma ollut havahtunut mihinkään.. Ukon eka yösyöttö :D

Mullaki yöt menee aika puolivaloilla. Maidonkerääjien määrästä pystyy vähä palauttelee mieleen että montako kertaa on syöty, kun kaadan niistä maidon purkkiin ja jätän yöpöydälle likaiset. Kellonajat ei pysy enää mielessä mut yöllä yleensä havahtuessani lasken että tuliko normi 2 h väli vai jotain muuta ja se saattaa jäädä mieleen.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ja koska ilmeisesti tissimaratoneista, olkapäällä kanniskelusta ja perhepedistä ei oo hartiat tarpeeks jumissa, aloin kutoa tytölle nimiäismekkoa. Kun kutoo imettäessä asento on tosi ergonominen....

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä pystyisin sanomaan tarkat kellonajat yösyötöistä, jos tarvis. Mut vain koska käytän imetysappia puhelimessa :) tää on helpottanut mun henkistä oloa kauheasti, ja vapauttanut aivokapasiteettia jollekin muulle. Mulla menis muuten ihan sekaisin mikä yö ja mikä aika! Oikeastaan toi appi on rentouttsnut mun suhtautumista yöheräämisiin ylipäänsä :) tapahtukoon niin monta kuin tarvii (toivottavasti vähenee tietty :p)

Joten suosittelen ja kiitos teille jotka suosittelitte täällä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mullaki appi käytössä, muuten ei ois mitään käryä millon viimeksi on syöty. :) suosittelen siis itekki!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin toi appi käytössä luurissa, helpottaa kummasti. Mä kyl muutenkin öisin havahdun aika hyvin ku nousen tytön kanssa olkkariin nojatuoliin imettämään...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä alkaa olla jo aika vakiintuneet yösyöttöajat. Yleensä eka syöttö on klo 2:30-03 ja sit seuraava n. 3 tunnin päästä. Ja aamulla tankataan yleensä kasin maissa :)

Mulle ei oo sinänsä mitään merkitystä sillä, että tiiän koska vauva on syönyt viimeksi. Eihän sekään kellosta nälkäänsä katso. Pyytää sen verran selkeästi ja useasti, että se riittää mulle. Käytin tota appia alussa, kun oli niin unelias, että piti herättää syömään. Sit se jäi ku mä en ikinä muistanu sammuttaa sitä, ja vauva oppi jo vaatimaan apetta. Oon öisin muutenki sen verran taju kankalla, ettei tulis mieleenkään alkaa näpertää puhelinta. Villi veikkaus on neljä-viisi syöttöä, ehkä yks vaipan vaihto? Kameran voisin asentaa yhdeksi yöksi, ni olis jonkin näkönen käry mitä on oikein tapahtunut.

Mä oon ihan koukussa siihen appiin. Voisin jo lopettaa sen käytön, vauvan rytmi on vakiintunut tarpeeksi, mutta en raaski kun on tullut jo kerättyä sinne niin paljon dataa. Ihastelen niitä pylväsdiagrammeja ja iloitsen uusista yöuniennätyksistä (viime yönä 6:30 h!) Puhelin on öisin tyynyn alla jotta ei jäisi yhtään syöttöä kirjaamatta.

Tosi hyvä yöuni tuo HKI00550:n 6,5 tuntia! Milloinkohan meillä löytyy tuollainen rytmi?

Mua vähän ärsyttää, kun tässä talossa nukkuu nyt kaikki muut paitsi minä! Mikä mua vaivaa! Väsyttää ihan kauheasti, mutta uni vaan ei tule.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Takaisin