Heinäkuu

Lilliputti maiskauttaa välillä niin, että yläkertaan asti kuuluu. Ei tosin jatkuvaa. Kaipa jokainen ilme ja huulien asento on harjoiteltava.

Vieläkö teidän vauvat pulauttelee? Meillä onneksi harventuneet puklaukset selvästi. Jouduin siis jossain vaiheessa antamaan maidonsakeuttajaa, kun tuntui nesteet aina nousevan kurkkuun tai nenään asti. Eikös puklailun pitäisi loppua, kun siirrytään kiinteisiin?
 
Meillä pulautellaan ihan hirveesti nyt! Ei yhtään kiva. Mites Tasse suositteliko sulle tuota sakeuttajaa neuvola vai otitko ite vaan käyttöön sen? Täytyykö se sekoittaa aina.siihen määrään maitoa mitä syöttää?
 
Meillä puklitaan välillä, nyt rotan jälkee selkeesti enempi noussu ylös...
 
Me käytiin joskus huhtikuun loppupuolella lastenlääkärillä, kun epäiltiin refluksia tai sitä silent-refluksia. Lääkäri siis määräsi koittamaan sakeuttajaa, ja sanoi että on tehtävä ph-mittaus, jos sakeuttaja ei auta.

Mun mielestä se auttoi jonkun verran tai sitten tyttö vaan kehittyi. Mä jouduin sekottamaan jauheen keitettyyn veteen ja lusikoimaan sitä tahnaa pikkusen suuhun. En antanut niin paljon ku paketissa neuvottiin. Varmaan helpompaa olis sekottaa suoraan maitoon. Meillä vaan ei syödä pullosta. Pari viikkoa annoin muistaakseni sitä ja sitten aina satunnaisesti, jos vaikutti siltä että puklu korvensi kurkkua. Ei olla käytetty enää pitkään aikaan sitä. Vieläkin tosin pidän syömisen jälkeen pystyasennossa n. 20 min ja otetaan ihan rauhallisesti. Muuten tulee ylös.
 
Meidän pojalla on jotain refluksin tapaista, pulauttelee ja kai närästää kun närästyslääke Glaviscon auttaa. 4kk neuvolassa lääkäri suositteli kokeilee sitä ja annetaan nyt aina 30min ruokailun jälkeen. Ei kyllä öisin... mut öisin yleensä imetän, eikä puklaa sillon.
 
Meillä kun 4kk tuli täyteen ni tuli ilta raivarit 15-20min kestää yhtä soittosta HUUTOA.mitä ei aikaisemmin ole tehnyt. Siihen ei auta mikään muu kuin hyssyttely seisten. No toivotaan et olis lyhyt aikasta.
Muuten lelut kiinnostaa paljon. Ja joka juttu pitäis saada käsiin.
Tänään ostettiin my litle poneja kirppikseltä ja ne on ollu kova sana. En tiedä miks. Harmi kun omat laitettiin pois.

Vitsi mä tykkään taas kävellä metsässä. Tyttö vaan liinaan ja eiku menoks. Sieni huumassa keräilen kanttarelleja samalla. Tänään olikin kiva kun keräilin sieniä niin yhtä äkkii kuulu matala murina läheltä. Olin et mikä ääni toi oli missään ei näkynyt ketään eikä liiemmin kuulunut askeliakaan metsässä. Jasmin nukku liinassa eikä se ollut siltä tuleva ääni. No sen jälkeen kiiruhdin hyvin äkkiä kotiin päin. Seuraavalla kerralla otan kova ääniset pojat mukaan ni silloin kaikki pelkää meitä metsässä.

Meillä on kivi omakotitalo ja alakerta on noin 19 tai 21 asteinen mut yläkerta on kuuma kun mikä lämpimillä säillä. Välillä tuntuu et yläkerta muuttuu niin tunkkaiseksi kun on ollu kuuma päivä.

Meillä on hirvee muurahais ongelma. Joka ikkunal pyörii muurahaisia. Mä oon nyt pitäny myrkkyi ikkunal et vähentyneet on mut kiusaksi vieläkin. Onks mitää vinkkei millä ne sais pois?

Meillä tuntuu et nykyään äidin läheisyys ja lattialla oli masullaan on viihtyvyyden kannalta kivointa. Sitteri ja turva istuin on niitä viimisiä missä tyttö haluaa olla,siitä tulee hirvee huuto.
Joko jasmin sitte yrittää jo huutamalla saada kaiken läpi. Hmm... :)
 
Mä olin niin pettynyt kun odotin menkkojen alkavan myöhempään,ni ei ensin viikko sitten maha älyttömän kipee ja sit ne menkat yllättäen tuli. Tyttö kiukunnu rinnalla. Vissii maito maistunut erillaiselle sitten. Lisä maitoo ei oo annettu. Vaik yks päivä niin meinasinkin tehä.

Nyt tuntuu vain niin kurjalta kun hirvee mikreeni ja kuukautiset päälle.
Kiva vaan yrittää levätä ja rentoutua kun lapset kinaa ja huutaa vähän väliä.
 
Kuinka usein Nane imetät? Mietin vaan noita menkkoja kun sanotaan et jos tulee pidempiä imetysvälejä niin menkat voi alkaa. Yyyyh, en kyllä itsekään odota menkkoja yhtään :confused:
 
Mullahan tuli menkat tosiaan kolme kuukautta synnytyksestä. :grumpy: päivällä imetyksessä max kolmen tunnin välit, mutta öisin tulee taukoa. En viitsi yöllä herättää toista syömään välttääkseni menkkoja. Kuvittelin vaan, että menisi ainakin puoli vuotta. Normaalistikaan ei ole mitään kiertoa ollut eikä pitänyt edes voida saada lapsia ja nyt jo kahdet menkat tullut. Oh joy.
 
Meillä siis yö menee 10h mut päiväl 1-2h imetys välit. Koska meidän tytöllä on niin lyhyt imemis tauko noin 5min yhteensä. Ni siks päiväl menee enemmän ruoka hetkii. 2kk on nyt yöt nukkunut kokonaan ilman imetystä.
Ollaan yritetty pidentää ruoka hetkiä mut se on sitte pelkkää lussuttelya. Ja tyttö on kuitenki tyytyväinen muuten.

Eilen mä yritin itseasiassa vähän enemmän imettää. Saa nähä jos nää loppuuski kun muistelin et edellisenkin kanssa tuli menkat tähän aikaa sit tuli tiheän imu kausi ja menkat loppui muutamaksi kuukaudeksi. No se jää nähtäväksi.
 
Voiku meilläki nukuttais yöllä, ees 4h putkeen.... rokotusten jälkeen yöt on ollu yhtä hulinaa tai sitten lähestytään "4kk hulinoita"... yöllä poju vääntää ittensä vatsalleen, välillä nukahtaa niin ja välillä rupee kitisee ku ei pääse takas selälleen/kyljelleen... tätä äitiä väsyttää! Päivällä sylitellään, leikitään,pidetään valoja päällä, ulkoillaan sään mukaan että tuskin hakee läheisyyttä yöllä.... eikä päivällä nuku päikkäreitä ku ehkä 30min-2h ja nekin 2-3 eri osissa.
 
Joo täällä(kin) nukutaan huonosti krooh...

Eka pätkä yöllä n.3-4h mut sit aamuun asti kätisee ja möyrii vähän väliä HUOH...

Päivisin nukkuu onneksi usein puolilta päivin 2-3h yhdet päikyt, sen lisäks kylläkin vaan kahdet nopeat tirsat: yhdet aamupäivällä ja yhdet iltapäivällä.
Kuitenkin on hyväntuulinen ja seurallinen...
Levottomuus saattaa johtua kun täyttää kohta sen 4kk ja oppinut liikkumaan. Öisinkin kääntyy selältä masulle ja alkaa "ryömimään". Kääntyy ja liikkuu jo akselinsa ympäri ja takaperin ja ei pysy siellä leikkimatolla. Semmoset hulinat täällä :D ja tää mamma ihan super väsy....
 
Onkohan jotain hyvää keinoa saada vauva yöunille aikasemmin? Meillä nukahdetaan aikaisintaan 22-23 välissä ja nyt on usein mennyt melkein kahteentoista. Sinänsä mua ei haittaa iltavalvominen, mutta kun sen seurauksena neiti nukkuu kovin myöhään. Tänäänkin sain väkisin herättää toisen, että ehdittiin neuvolaan klo 12.30... ollaan kyllä miehen kanssa molemmat aamu-unisia, eli ei kai tämä niin suuri ongelma ole. On vaan vaikeaa sopia mitään ohjelmaa aamupäiväksi, kun koskaan ei tiedä, miten myöhään meidän Ruusunen tahtoo nukkua.
 
Tuskin on mitään keinoa ja ei kai pitäisikään vielä olla.
Mie oon ainakin tehny niin et olen herättäny likan,jos nukkuu ja pitäisi lähteä aamulla johonkin sovittuun. Eikä ole ollut moksiskaan.
Meillä nyt pari yötä ollu vähän levottomampia,kun nälkä yllättänyt Herännyt siis siinä neljän aikaan ja kuudelta ja puoli kasin korvilla aterioimaan ja sitten jatkanut aina unia. Möyrii jonkin verran aamuyöstä,mutta selällään vain.Muutoin nukkuu vielä levollisesti siihen asti,kunnes alkaa nälkä hiipimään.
 
Ollaan lähdössä ensvkolla sinne Tallinnaan. Onko joku käynyt siellä pienokaisen kanssa? Otetaan vastaan vinkkejä, että missä hyvät lastenhoitohuoneet ja missä ootte imettäneet jne? :D myös laivavinkit otetaan vastaan :)
 
Meillä on alkanu nyt joku kiukkuamisvaihe. Poika 3½ kuukautta ja kaikki on ihan peestä koko ajan. :depressed: Öisin nukkuu levottomasti, ei syö enää yhtä hyvin (ts. maistelee vähän, mutta ei vedä mahaa täyteen) ja viime yönäkin heräs selvästi nälkään mutta karju ja rääky vaan ku koitti tissiä antaa. Päivälläkin päikkärit on lyhentyneet ja missään ei oo hyvä, pitäs olla koko ajan sylissä tai seurustelemassa. Päivisinkin syö huonommin, pitää jotenkin huijata syömään silloin kun on vähän nukuksissa mutta ei niin väsynyt että raivostuisi. Musta alkaa olemaan mehut pois.. Kai tää on vaan ku vanhempansa, minä oon herkkä ja mies temperamenttinen. Yhistelmänä siis se, että vähän kaikki tuntuu hankalalta ja poika ilmoittaa siitä kovaan ääneen. :grin

Aamulla oli kyllä pelastus kun mies nousi hoitamaan poikaa niin sain nukkua, ja kun heräsin niin oli aamupala valmiina pöydässä :)
 
Meil ollaan nyt alettu heräämään yöllä siinä 3-4 aikaan syömään :sad001 nyt tuntuu olo niin väsyneeltä ku saanu jo 2kk nukkuu täysiä öitä ja nyt ei enää saa. Esikoinenhan pitää sitten taas siitä huolen että sängystä noustaan viimeistään kello 7.00 ja hän on myös päättänyt olevansa (mukamas) niin iso poika ettei tarvitse päikkäireitä ni empähän saa sit päivälläkään nukkua..

ja missä on suomen kesä???!!! vettä sataa ku saavista kaatamalla jo toista päivää putkeen. meijän pihalla tarvii koht veneen et pääsee kuivana tielle
 
Meillä on Lismubettiina poika kohta kans 3 ja puol kk ja raivoo kans tissille. Varsinkin vasemmalle. Välillä on ollu hankaluuksia saada ollenkaan syömään siltä puolen. Tuntuu tulevan maitoo liian hitaasti ja välillä raivoo oikeelle tissille kun tulee kai liian nopeesti. Oon ymmärtänyt että ihan normaalia, täytyy vaan yrittää saada huijattua syömään. Mäkin yritän hämätö paikanvaihdoksella ja hytkyttelen pepusta jne. Ja toinen on siis toi että viihtyy vain jos koko ajan jotain seurustellaan. Yksin alkaa heti kiljahteleen. Ja sit jos katoan johonkin ettei poika nää mua, siis ihan vaan toiseen huoneeseen niin meinaa tulla itku. Näköetäisyys pitää säilyä.
 
Se on vissi toi ikä kun meilläkin oli vähän ennen 4kk kiukutteluu ja yöllä heräämistä... mikään ei kelvannu. Mut se on sit ohi menevää..
 
Takaisin
Top