Heinäkuu

Myös vauvat on erilaisia, kuten tuossa artikkelissa todetaan. Oon tuon lukenut joskus aikaisemmin. En vaan bongannut, lukiko siinä, mitä kauaskantoisempia seurauksia noilla sitten olisi. Kyllä meillä päivästä ja tilanteesta riippyen vauva hymyilee mut nähdessään ja kiinnittää heti huomionsa normaalisti muhun; myös herätessään 10 h unilta, jonka ajan siis on ollut erossa minusta, jos lähdetään veistelemään huumorilla :)
 
Olen ollut pisimmilläni 6h pois vauvan luota ja tämän ajan viettänyt isänsä kanssa. Muutoin päivittäin mies hoitaa tyttöä n.3h yksin minun ollessa tallilla.Toki olen sanonut,että voivat tulla myös tallille mukaan,mutta mies on halunnut kahden keskeistä aikaa tytön kanssa ja olen sen heille suonut. Tyttö aina hymyilee minut nähdessään,kun olen ollut poissa,samoin tekee isälleen,jos tämä on ollut töissä tai muilla asioilla.
Nyt mökkireissun ajan äitini hoiti kanssani tiiviisti tyttöä opetellen miten tytön kanssa toimitaan.Noin niinkun tulevaisuutta ajatellen,mutta vielä en ole valmis kenellekkään muulle kuin miehelle jättämään tyttöä hoitoon.
 
Se on mielestäni eri asia jättää osallistuvalle isälle hoitoon kun jollekkin vieraalle tai ei niin tutulle. Uskosin että tuollainen vieraille pitkäksi aikaa jättäminen aiheuttaa turvattomuuden tunnetta ja se taas aiheuttaa huonoa itse tuntoa ja muita psyykkisiä- ja käytösongelmia. Tietenkin nää on vaan tilastoja ja monet vauvat ovat huonosta tai ei ihanteellisesta hoidosta selvinneet oikein hyvin. Asiassa pitää ottaa huomioon myös äidin jaksaminen. Varmasti on paljon parempi vauva kannalta että äippä jaksaa kuin mikään muu asia. Itseään saa huoltaa ilman mitään oman tunnon pistoksia!

Itse olen ollut vaan kerran 6h poissa kun piti vähän pää koppaa tuuletella. Vauveli oli ollut oikein hyvän tuulinen koko ajan ja kun tulin kotiin niin ensin hymyili ja sitten purskahti itkuun kun halusi tissiä ja sylkkyyn:) hyvin tuo tyttönen kuljettuu mukana ja on yleensä helppo hoitoinen niin ei ole ollut tarvetta antaa hoitoon eikä välttämättä tulekkaan. Ravintoloissa käydään vauvan kanssa ja leffoja katotaan kotona.
 
Takaisin
Top