Heinäkuu !

Kattelin tos et porukka viel kirjottaa kesäkuulle ku itekki täs hokasin et niin sehän heinäkuu jo :D

Hyvä että joku hokas alottaa heinäkuunkin! :D

Ihanaa olla maalla, kun kaikki valittaa että on liian kuuma. Meillä on nurmikkoa ja varjoa vaikka muille jakaa, ja koiratkaan ei oo ihan tööt koko aikaa.

Isä ja mies on ihan ihmeissään mun mahasta, kun on kuulemma parin päivän aikan pullahtanu ihan selvästi esiin. Iskäkin aamulla kysy että ootko jonkun tyynyn laittanu paidan alle kun ei se eilen tollai pullottanu. :)

Heiluri, mistäpäin oot, ymmärsin joskus että olisit Itä-Suomesta?

Siinäpä ne tärkeimmät täältä maalta elikkä tiältä mualta. :P

Jooh täältä etelä-savostahan mie.
Mie kyllä nautin niin näistä helteistä - pitänee joskus muuttaa pois suomesta ni ei tarvi palella ;)
Mulla tuntuu kans että maha on nyt parin viikon sisään pullahtanut enemmän ulos.
Nyt vaan rupee olee vähän ikävää kun ei paria tuntia pidempään pysty olee käymättä vessassa -yölläkään :( että hyväunisina öinä on melkein käyny vahinko.
On ilmeisesti varauduttava jatkossa tenoilla kun näin alussa jo painaa näin paljon, että on tää ihanaa xD
mut nyt alko kesäloma joten nautiskelua luvassa ja pitäisi tuo huoneen järjestely aloittaa, vaikka sitten ihan sillä että tyhjentäis sen kaikesta romusta :))))

Pitäisiköhän tänne välillä ilmoitella itsestään? :) Menee niin tasaisesti tämä raskaus nyt, rv 14+5, ettei mitään suurta raportoitavaa ole. Ekoja potkuja on alkanut tuntua tällä ja ehkä jo vähän viime viikollakin - on kyllä ihanaa, kun tietää, että joku on kotona :D Viime raskaudessa tunsin ekat potkut viikolla 19 tai 20, silloin istukka oli edessä ja nyt takana. Se kuulemma vaikuttaa. Ja nyt tietty osaa kuulostella, kun tietää jo, miltä potkujen pitäisi tuntua.

Väsymys jatkuu, mutta ei niin pahana kuin alkukolmanneksella. Etova olo loppui kuin seinään joskus 10. ja 11. viikon välillä. Tosin edelleenkin pitää syödä säännöllisesti (lue: koko ajan) jotain tai tulee kummallinen heikotus. Maha on nyt parin viikon sisällä pullahtanut esiin ja eilen kaivoin ekat äitiysvaatteet kaapista. Kätevää, kun olin viime kesänäkin raskaana, niin ei tarvii juurikaan vaatteita ostella.

Täällä siis kaikki hyvin. En malta odottaa rakenneultraa - siihen on viel yli kuukausi aikaa... Hyvää kesän jatkoa, voikaahan hyvin!

Kauhia kun aika menee joutuin, en oo edes huomannu että kuukausi vaihtunu :O piti vauhilla käydä tarkistamassa neuvola-aika että joko oon missannu, vaan en onneksi :)

Jokos olette kertoneet kaikille uutiset? Meillä lähimmäiset tietää ja töissä on levinny tieto kuin kulovalkea :D, sinänsä hyvä niin ei tarvi itellä hoitaa raskaita asukkaita ;) ja ovat tosi raskaita pyöritellä ( 70- 100kg )
Anopille on jäänyt vielä kertomatta mutta sanoinki ukolle, että se on sen äiti saa itte kertoa, sen jälkeen tietää sitten tutut ja tuntemattomat :p

Rd:tä näyttää useammallakin olevan, saas nähä kuin käy, pitää maanantaina itelläki tilata aika. En kyllä tiiä selviänkö siitä litkun juonnistakaan. Pahoinvointi on loppunu, mutta kaikki ei vielä mee alas :/

Lääkärineuvoloista vielä se verran että vaihtelee paikkakunnittain, täällä kiimingissä käydään n.9-11vk:lla eka kerran ja sitten oisko ollu 32-34vk:lla, pudasjärvellä (olen ekan kans siellä käyny) oli samoin mutta jos on toinen tai useempi raskaus eika oo ongelmia niin sitten vasta joskus päälle 20vk:lla ja saa valita haluaako vielä käydä loppuraskauden aikana ja muoniossa oli vaan yks käynti ainakin kaverilla (toista oottaa)
Varmaan riippuu lääkärien tavasta arvioida mahd komplikaatioita tms. 

Mutta aamukahville, pitäs illaksi töihin jaksaa, masentava 6pv:n työputki edessä ja tiedossa 1 vp ja ja taas jatkuu 6pv... 

Oi joi! Heinäkuu! Missä ihmeen välissä kuukausikin ehti vaihtumaan.
Ei tosin haittaa, kun aloitan 9v elämäni ensimmäisen virallisen kesälomani (3vkoa!), jotka alkaa rakkaan ystäväni häillä kotiseudulla! Mikä on ihanempaa kuin päästä massunsa kanssa esittäytymään lapsuuden ja nuoruuden ystäville, joita ei ole moniin vuosiin nähnyt (muualla kuin facebookissa! :P)

Facebookista tulikin mieleeni, että minut saapi mieluusti lisätä sielläkin ystäväksi. Privaatin kautta saapi nimeä tietoon. Ajattelin, että olisi kiva laittaa sielläkin joulukuumammaryhmä pystyyn :).. mutta miettikää. Täällä tosin turvallista, kun ollaan nimimerkkien piilossa. Itseäni ei haittaisi olla omana itsenänikin. Mielipiteitä otetaan vastaan.

Meillä raskaudesta tiedetään töissä. Appiukko ei tiedä vieläkään ja mieheke saa itse kertoa hälle jos tahtoo (luultavasti ei tahdo, kun eivät toimeen tule). Muuten en ole kuulutellut juurikaan, vaikkei tämä enää salainen tieto ole. Suuri kiusaus laittaa ultrakuvaa tuonne kaikkien tuntemaan nettisivustoon, mutta yritän odottaa elokuun rakenneultraan saakka..

Voihan rd. Olen niin satavarma, että minulle moinen on. Sukurasite on suuri enkä mikää keijukainen ole. Melko terveellisesti ainakin kuvittelen syöväni, mutta mutta... Toivotaan parasta!! Tiistaina ne kaameat kokeet on. Etoo jo valmiiksi.

Itse olen kanssa hoitotyössä ja mun oloa ei paljoa mietitä. Yhtälailla saa tehdä töitä ja punnata noita 70-150kiloisia ylös ja alas. Parasta tässä on se, että monella työpäivät muutenkin lyhyempiä mitä itsellä ja saan sitten hoidella sairaanhoitajan sekä perushoitoa päivisin ihan ittekseni. Siinä kohtaa kotiinajaessa meinaa itku tulla, kun väsyttää ja ärsyttää! Jos alan yhtäänkään oireilemaan, jään surutta kotiin saikulle. Onneksi tuo kesäloma tulee pian!!!

Voishan tuo olla ihan kiva että fb:ssäkin olisi meillä ryhmä :)

Voi kun täällä odotellaan seuraavaa neuvolakäyntiä, se on 12.7. Haluan niin kovasti kuulla pikkuisen sydänäänet ja todennäkösesti ultrallakin vilkaistaan, on niin mukava kyllä tuo neuvolatäti kun se kyllä tuntuu tietävän että joka kerralla haluaisin pikkuisen nähdä :D
Vähän pelottaa että onko kaikki ok, kun tänään on tuntunut pitkin päivää "menkkakipuja"... Mahtaako olla ihan normaalia tässä vaiheessa, vai pitäiskö huolestua..?
Muuten on mennyt hyvin, kävin tuolla päiväkodilla tutustumassa josko enskuussa vois aloitella siellä jotain kevyttä hommaa tekemään :) Sovittiin tapaaminen elokuun 4. päivä ja katsotaan sitten mahdollista sopimusta tai jtn :)

Minä kannatan kans tuota fb:tä, muutenkin tulee puhelimellakin roikuttua siellä niin sais sopivasti kaks kärpästä yhdellä iskulla
Alkaa pikku hiljaa jo kypsyttään tää jatkuva pään särky, edelleen vaan jatkuu ja jatkuu! Mulla on kans 12 pvä seuraava neuvola niin pitänee mainita asiasta. Rakenneultra oliskin sit 15 pvä, kädet kyynärpäitä myöten ristissä et vauva näyttäis sukupuolensa. Muuten mulle riittää et kunhan on terve, mut jos on poika niin saan kantaa esikoisen tyttö vaatteet saman tien kirpparille niin saa kaappeihin tilaa kun nyt on kaikki paikat niin täynnä!

Jaaha se olisi sitten heinäkuu alkanut ja innolla odotetaan 19.7 olevaa rakenneultraa ja pohditaan halutaanko selvittää sukupuolta, toisaalta kerran joo ja toisaalta taas ei. Täällä ollut myös viimeisen parin viikon aikana enemmän ja vähemmän päänsärkyä ja muutenkin tukalaa tämän kuumuuden takia, minun puolestani saisi vähän viilentyä ilmat.
Tänään tuli oltua alennusmyyntejä kiertämässä ja itselleni löysin parit äippäfarkut (tosin näin kuumalla paljon tarvitse pitää) ja sit sorruin tekemään vauvan vaateostoksia vaikka olin vakaasti sitä mieltä et rakenneultran jälkeen alamme ostelemaan kaikkia vauvan juttuja, noh toisin kävi. :)
Täällä ei ole vieläkään saatu kenellekään kerrottua vauva-uutisia, jos sit rakenne ultran jälkeen kertoisi, mikäli sikäli tämä pikkusen jo pullottamaan alkanut masu ei herätä uteliaiden epäilyjä jo ennen sitä. emoticon

Voi saakura, kun närästää ja janottaa!
Olen aivan saletti, että kuolen vähintään janoon ennen tuota sokerirasitusta! Menin tyhmänä syömään vielä suolaista ennen kun paastoaminen alkoi.. :( Nyt pikku tilkkoja vettä suuhun ja siinä kaikki. Piimää tekee mieli! AARRRRGGGHH!  Pakko kai mennä nukkumaan, että pääsen yökkimään labraan heti aamusta.. hyih!

Mun massu on kyllä selkeesti pulpahtanut esiin. Työhousutkin alkoi tänään ekaa kertaa kinnaamaan (vaihdoin hoitsuhousut S>M melko varhain) ja koko ajan pitäisi olla nostelemassa alkkareita, kun kiertyy rullalle. Mammavaatteiden hakuun siis! Ystävän häät tuotaa tällä hetkellä päänvaivaa.. kun ei entiset juhlavaatteet istu päälle.

Kiva, kun fb-ryhmä sai positiivista palautetta. Katotaan, milloin tuollaisen kivan ryhmän saataisiin kasaan. :D Nyt menen kirjan pariin.. tai pakkaan ensin tekemistä tuonne labraan>>> HEJPA ja wish me luck!

Poutikselle tsemppiä sokerirasitukseen! Ja muillekin sinne suuntaaville. Olen kuullut kahdenlaisia mielipiteitä siitä "sokerilitkusta": toiset sanoo, että hankala saada alas ja toisten mielestä on kuin kokista jois. Tiedä häntä.

Täällä takana toinen neuvolakäynti. Nyt siis viikkoja 17+1 ja ensimmäinen lääkärikäynti on ilmeisesti vasta joskus 30. viikolla! :-o Melkoinen potkiutuja siellä mahassa mylläsi. Dopplerin anturia potkaisi oikein kunnolla! Maha vaan heilahti ja laite piti kamalaa rutinaa. Vähän väliä karkasi sivummalle pitämään potkuharjoituksiaan. :-)

Tätskä laittoi ultralähetteen äippäpolille, jossa tekevät rakenneultran. Elokuun toiselle viikolle pitäisi tulla aika. Ja neuvola sitten seuraavalla viikolla. Silloin saakin jo laput Kelalle.

HainiH, kannattaa varmaan kysyä noista "menkkakivuista" neuvolasta. Voivat olla supistuksia tai sitten vaan jotain kramppeja, kun kohtukin kasvaa vauhdilla. Parempi varmaan, että tarkistavat, niin ei tarvitse sinunkaan sitten turhaan huolehtia, jos mitään syytä ei ole.

Niin sitä vaan tuli viime kuun puolelle huomaamattani marmatettua, ISO kiitos kaikille tsemppiä antaneille ja -s-:lle erityisesti lohduttavista sanoista. On se vaan mukavaa että vertaistukea löytyy vaikken toki kellekkään haluais RD:tä.

Eilen sitten kävin neuvolassa enkä saanut motkotusta yhtään vaan ihan asiallista opastusta ja neuvontaa. Sain sitten lippusia ja lappusia kotiin sekä verensokerimittarin myös. Tänään sitten onkin sokerikäyräpäivä kun täällä pitää 2xvko se ottaa ja lisäksi paastot+jos syö jotain herkkua esim. täykkäriä ni 1h sen jälkeen. Onneksi ei kuitenkaan viikkoa pitäny pistää jatkuvasti joka päivä. Ruokavalioon ei hirveitä muutoksia onneksi tarvi tehdä, lähinnä tarkistaa annoskokoja ja hiilareiden määriä + tietty opetella syömään joka välissä ko ennen söin miten sattuu.emoticonJa tänään kyllä on sokerit ollu ihan kohdallaan, mutta sitten on noita ketoaineita ilmestynyt pissaan vaikka juon, taitaa johtua siitä kun elimistö kuitenkin paastoaa kun noudattaa raskausdiabetesruokavaliota ja paino tippuu sen ansioista?

Hyi, täällä ainakin oli se sokerirasituslitku aivan hirveän makuista, tällä kertaa maistuii sitruunalle ja se oli todella pahaa, edellisessä raskaudessa sain kolan makuista litkua ja se sentään meni alas ihan ok. Nyt labratäti sanoi että nielaise maistamatta ja onneksi niin tein ko jälkimaku oli aivan karmea, mitä se ois ollu jos oisin alkanu makusteleen?

Oli siinä eilisessä neuvolassa hyvääkin, paino oli tippunut edellisestä neuvolasta -2kg taas vaikka syön ihan normaalisti ja mikä ihaninta oli se kun terkka kyseli että haluanko kurkkia asukkia ja tokihan minä halusin, hyvänvointinen masuasukki olikin, vilkkaasti liikkui ja karkas taas anturin alta ko terkka koetti sydänääniä kuunnella, ja tietty kasvanutkin ihan normaalisti. Harmi vaan ettei neuvolalääkärin konsultaatiopyyntöön oltu vielä vastattu, jospa se oi sitten seuraavaan neuvolaan mennessä tullut.

Niin ja ihmettelin viimeksi miksi ei viikkoja muutettu, ja kysyin siitäkin eilen niin ei sijainen osannu merkitä tietoja oikein ja väärät viikot jäi koneelle ja korttiin kummitteleen, eilinen toinen vakiterkkoista (ei ollu se jolla yleensä käyn) sitten korjas niin koneelle kuin neuvolakorttiinkin viikot vastaamaan NP-ultran viikkoja.

Ja täällä myös kannatetaan FB-ryhmän perustamista, viime raskauden aikanakin sellainen perustettiin ja edelleen pietään yhteyttä ja vaihdetaan kuulumisia.

Kuten jo joku sanokin noista menkkamaisista kivuista, eli saattavat johtua kohdun kasvamisesta mutta kannattaa tarkistaa neuvolasta onko syytä huoleen. Onko kellään muulla liitoskipuja? Miulla tuntuu vasemmalla häpyluussa välillä kipua.

Hei. Perustin nyt sen joulumammat 2011 yhteisön faceen. Jos haluat sinne, pistä privaatisti viestiä, niin kutsun sinut sinne. :) Eli lisään sut eka kaveriksi että voin laittaa pyynnön. Toki voi sitä yhteisöä etsiä itsekin. Sen nimi on siis tuo Joulumammat 2011. :) En ole ennen tehnyt nuita yhteisöjä niin en ole varma miten se pelittää.. :)

Noista menkkakivuista mulle sanottiin neuvolassa, et kannattee laskee oisko just sillon tulossa menkat jos ei olis raskaana. Keho kun saattaa jatkaa samaa vanhaa rataa vaikka onkin raskaana, vanhojen tapojen orjana kipuilee niin kuin olis menkat tulossa kun ei ole vielä oikein sisäistäny et on raskaana
Mulla särkee lonkkia ja nivusia koko ajan, esikoiselta oli vaan kohdun kasvukipuja, joten tää on hieman hämmentävää. Varsinkin kun iltaisin tuntuu ettei pysyt kävelemään. Eilen iltasella käytiin 2h käveleskelemässä koko perheen voimin ja olihan lonkat sen jälkeen jumissa!!! 

Mulla on pysyny hienosti sokerit alle rajojen. Hyvällä omalla tunnolla oon syöny makeaakin, mut pienissä määrin. Jos on tottunu iltaisin napostelemaan niin mie oon selvinny siittä sillä et tein pieniä lihapullia, mieluisilla mausteilla, tai sit ruokaisaa salaattia. Niitä kun saa mielin määrin syödä ilman et sokerit nousee. Salaattiin kun heittää kirsikkatomaatteja niin saa makeutta, perään vähän kurkkua ja salaattia, paistettua kanasuikaletta tai pekonia, jotain juustoa hieman raastaa sekaan, kidney beanseja ja kaurapastaa. Miehelläkin pysyy sit linjat kohillaan
Nyt näyttäis et olis mullakin lähteny kunnolla paino nousuun, oma vaaka näyttää et olis kilo tullut kuukaudessa lisää, eli kokonaisuudessaan olis jotain 2,5kg noussu paino. Esikoiselta jäi se pari kiloa,joten eipä sen tarvii sen hirveemmällä vauhdilla noustakkaan. Maha vaan kasvaa uskomatonta vauhtia!! Mut nyt on mukavaa kun saa laittaa tiukkoja paitoja päälle kun ei tarvi piilotella vatsaa

Kuukauteen ei ole tullu kirjoiteltua, mutta täällä ollaan ja paksusti voidaan :) pitänee kunnostautua kirjoittelemisessa, nyt ei o oikein innostusta ollu, kesäflunssakin päällä. Väsymystä ja pahoinvointia edelleen.

NP ultrassakin käyty kahdesti kun oli vaaveli 2vkoa pienempi niin ei eka kerralla voitu turvotusta mitata. Uusi la 29.15 (vanha 15.12). Masu kasvaa ja useimmat lähipiirissä sekä töissä tietää.

Pikaisesti tällä kertaa, jospa tämä kirjoittelu tästä :)

Luna ja tonttu

Sori -s- taisin vahingossa laittaa sulle viestejä, kun  ei meinaa tämä kone ja omat näpit toimia :)
Luna

Pitäiskö kuitenkin yhteisön sijaan perustaa ryhmä FB:hen??? Ryhmällä olisi se etu että sen voi laittaa ei julkiseksi ja esim. täältä yksityisviestien kautta tietää ettei tulee ketään ryhmän ulkopuolelta.

Takaisin