HEINÄKUUN hellehöpinät 2011

No moi!

Ollaan me täällä koto seudulla ihan arjessa kiinni. Niin kiinni, ettei ole ehtiny paljon koneille kurkkimaan. Keskisuomen reissu siirtyy varmaan elokuulle... että silleen.

PRANIKSESTA ajattelin, että te ootte varmaan tossa Hämeenlinnassa???? Ainakin ens viikolla? Tuunko hakee meille uimaan? :)

Maanantaina ajelin siellä JUMBON nurkilla ja ajttelin että täällä ne mimmit tapailee jossakin.... Oli niin kiirus, etten ehtiny esim. SANNALLE soittaa jos ois tullu tunkeilemaan joukkoon.

Eilen vietettiin ennakkoon meidän VIIDETTÄ hääpäivää mökillä. Kynttilä illallinen viineineen ja kuohareineen. Olin menny etukäteen somisyelemaan paikkoja ja soitin miehelle raksalle, että tuleee sieltä suoraan... tulihan se. Kukkapuskan kanssa. Yllättyneenä! ....

mut...Venlasta vielä. Meillä lauletaan TUIKII TUIIIII TÄÄÄ TÄÄÄ TÄÄÄÄ..... !!!!! On tyttö joutunu oleen autontakapenkillä viimepäivinä vissiin liikaa ja opetellu salaa laulamaan....
Että eipä enää pelkoa puheen oppimisen viivästymisestä!

hei hei, musta tuntuu, että mä meen taas.....
 
Heinäkuu jo! Hurjaa!

Maarinen, voi ei, oispa ollu kivaa, jos ois sutki saatu seuraan! Tosin taidettiin olla siellä lähempänä sitä sun esikoises kotia kuin Jumboa... mikä oli ehkä ihan hyvä, koska näiden ipanoiden hallinnointi jo ihan vaan hiekkalaatikollakin oli haastavaa, saati sit, jos ois pitäny istua kahvilassa ;)

Venla-neiti se on sitten perinyt (oletetusti) tuon musikaalisuuden ja alkanut jo ihan lauleskelemaan! Ihanaa!

Mä käväsin Sellossa, piti mukamas mennä shoppailee.. noh, en jaksanut, palasin (tunnin sisällä) samalla vaihtolipulla takas kotiin. Ei siellä ollu niiiiiiiin hyviä alejuttuja itselle, ja lastenpuolella en edes suostunut käymään, koska tää päivä on pyhitetty mulle.
Enää ihan vaan hetki ja sitten Halipossu kurvaa hakemaan mut ja päästään sinne meidän ihanaiselle pikalomalle Flamingoon <3
 
Huhuu? Onko helle syönyt teidät?

Mulla jatkuu apinavapaa! Hotellireissulta kotiuduttuani tein kodin pikasiivouksen (eli heitin tiskit ja pyykit pyörimään, pesasin vessat ja siivosin keittiön :D), jotta on kiva olla kotona hetki! Mut kohta pitää joutua keskustaan tapaamaan ystäviä... vielä tän illan saan olla just niin hunningolla ku olotila vaatii! Palataan taas, käykäähän lyömässä juttua! :)
 
Terve!
Tässähän menee päevät sekasi. Mut tännään on vissiin, kuitenki sunnuntai! Meidän iskä tekee meille savusulkavaa, joka oin siis kalaa! Ja mulle se litostelee samasta kalasta tönkkösuolattua vanhanaikasta suolakalaa..... nam nama nam.

MUTTA, lapsi-uutiset tältä suunnalta!
Venla Lyyli Amalian ENSIMMÄINEN tanssi-show oli tänään! Esiinnyimme yhdessä kylätalon kesäjuhlissa. Minä laulaa loilotin YKSI PIENI ELEFANTTI MARSSI NÄIN... ja venytin lapsi-jonoa perässä. Ja aploodit olivat VALTAVAT. Nimesin itseni itsekäästi TOOOOSI suureksi elefantiksi, jota ei lasketa mukaan. Semmonen keikka! Sitten kipinkapin kotiin päiväunille.

JA ehdittiin juuri ja juuri sisälle ennen salamointia ja ukkosta. Olihan rytinät! Köllöteltiin koko sakki olohuoneen sahvalla tukka pystyssä. Venla oli ihmeissään, kun ei ole koskaan mokomaa säätä nähnyt. Keräili nallukoitaan tomerasti "turvaan" ja maastoutui matonrajaan aina jyrinän rytistessä.

JUMBO JUMBO IKEA IKEA.... minä olen shoppailu terapian tarpeessa!!! Ja SANNAN mainitsema ALE-sana saa kädet kihisemään.... Hm.? Ja OMA-päivä vielä enemmän.

Venlan isoveli on taas sivistyksen parissa..tai ainakin meillä.. kotiuduttuaan SODANKYLÄN reissulta. Ja nyt tuo mokoma "lapsi" haaveilee lappiin muuttamisesta. yhyyyyy.... Ja Venla iso-sisko tuli aamulla Tallinan reissulta tuliaisena joku "ällöttävän" ihana HELLOKITTY hässäkkä. Namia ja tarroja. Niitä sitten porukalla hämmästeltiin, että tähänkö mekin on tultu!!!!!

Ok. Sellasta meillä... nyt jätän palstatilaa jollekin teistä. moro.
 
Nonih, nyt pääs Maarinenkin sieltä koneelle mun viihdykkeeksi! Ja totta, sunnuntaihan se tänään kai jo taas on... heinäkuun eka sellainen.

Vai on se Venla-neiti päässyt tanssishowta vetämään, ihanaa! Mua vähän surkuttaa, kun Joona-rukalla ei oo sitten yhtään musikaaliset vanhemmat, mutta raakkuu se variskin äänellään, joten kyllä tuo sentään jotain täällä kotiseiniensisälläkin saa kuulla. Ja tanssimista tuo lötköpötkö on nyt vihdoin alkanut puuhailemaan enempi, lanteet vaan keikkuu, vaikka pitkään ei jaksa tanssiminen tuota lasta kyllä edelleenkään innostaa. Puhutaan ehkä sekunneista tai kymmenistä sellaisista, päälle minuuttia tuo ei varmaan oo koskaan innostunut jorailemaan. Mut jokaisellahan pitää ollakin ne omat juttunsa :)

Sieltä vaan sitten Maarinen shoppailuterapiareissulle! Jos jaksat Espoon Ikeaan roudautua, niin me tullaan seuraksi ;) Vantaan versioon me ei oikein päästä millään fiksulla reitillä, mutta tonne Turunväylän varrelle tästä hilpasee ihan hetkessä :)

Sieltä vois niitä ukkosia lähetellä vähän tännekin suuntaan, täällä on edelleen tuskaisen kuumaa!

Äitin pikkumies kotiutui tänään kahden vuorokauden mummolareissultaan. Voi kun se oli liikkis! Kotiin kun päästiin, niin se pussaili ja halaili äiskän ihan läpimäräksi, tosin saatoin itsekin edesauttaa sitä hieman purskahdettuani ihan kyyneliin ikävän purkautuessa. Äiskän muru! <3

Huomenna jos vielä helteitä, niin viedään taaperot rantsuun uimaan, kunhan keksin sellaisen sopivan paikan meidän kodin ja kaverin kodin väliltä!
 
Moi!

.....siis miten voi ihmisellä olla TYLSÄÄÄÄÄÄÄ???? Mä oon ihan varma, että kaikilla muilla on jotain hirmu kivaa puuhaa JUST parhaillaan! Tulkaa pian kertoo missä ne pileet on :)
Ei vaan, mun piti saada tälle iltapäivälle autoa,  mutta susille meni suunnitelmat. Just kun olin viimesiä eyelinereitä ennen ripsiväriä vetelemässä, niin mies soittaa että "voitko raks mitenkään mennä sinne ja sinne huomena..." Tottakai voin, ei siinä mitään, mutta kun nyt en keksi mitää OIKEETA tekemistä... ja mullahan oli ikää vissiin seitsämän vuotta :D

Venla on kimpussa kuin takiainen. Juuri sillain lahkeessa, sormenpään tiukalla nipistysotteella...ärsyttävääääää... Ja siinä välissä se kiusaa isoa siskoaan kuseksimalla sen sänkyyn... Toistamiseen tänään.

Ja taitaa nälkäkin olla koko porukalla..että kai tämä turhautunut ihana kotiäiti pääsee åian kauhaa heiluttamaan.. Jos laittais pakkasesta viimeset sienet pannulle ja ison kattilan pitkää riisiä.. jotain semmosta arkihyvää!

Eikös ollutkin mukavia kuulumisia meillä? .... paitsi että isoveli oli siivonnut koko huushollin sillävälin kun minä vetelin päiväunia Venlan kanssa! Jep! Hyvin kasvatettu poikanen!
 
Hihihihhih! Mua rupes naurattaa, Maarisen päivästoori kuuluis johonkin ihanaan lastenkirjaan tai -näytelmään! Arki rakas, pahin vihollinen.

Mutta ootkos Maarinen huomannut, että salaa se on sunkin "tikkeri" kivunnut yli tonnin? Jos ei saa seurata raskasmittaria viestin alalaidassa, niin onneksi se eräänlainen tikkeri tikittelee tuossa viestimääränkin kohdalla. Mulla ylittyy kohta toistonninen, hui ja jee! :O Saako sitten tehdä täytekakkua, juhlien kunniaksi?

Meidän isinpoika ei oo enää isinpoika. Isi on iiiiiiihan PASKA! Isi tuli eilen mökiltä, eikä Joona oo siitä lähtien suostunut katsomaankaan iskää päin :D Iltapuurotus oli eilen ihan yhtä huutoa ja tänään apina roikkui kaikinvoimin mun kaulassa, kun käskin lähtemään isin mukaan pesulle. Mut pakko se oli silti kammeta irti ja kiltisti se lopulta isin kanssa sitten pesut hoiti. Niin että isit, älkää tollain hyljätkö lapsianne!
(Ootteko koskaan huomanneet, että meillä ei täällä palstaile niitä isejä? Vaan tuskinpa ne tätä meidän menoa kestäiskään :DD)
 
Helteistä keskiviikkoa!

Näyttäis tulevan aika mahtava päivä tänään. Ilmojen puolesta siis... Muustahan ei näin aamusta osaa sanoa, koska hyväkin alku voi johtaa katastrofiin. No, toivottavasti ei.

Meillä tyttö jäikin kotiin ihan oman lastenhoitajan kanssa - kumminsa. Kaksi päivää ovat jo keskenään olleet, 16-vee teini ja 1,5 taapero. Hyvin on sujunut! Puhelin pitää tietysti olla koko ajan lähellä, että jos on jotain ongelmia. Huomiseksi meneekin sitten mummon luo hoitoon...

Tanssista ja laulamisesta... Meidän neiti hoilottaa laulun lurituksen aina, kun pyytää, että laulapa laulu. Yleensä laulaa "Jänis istui maassa" -laulusta kohtaa "jänikselle tuli tohtori". Tai sitten "Piiri pieni pyörii"-laulusta kohtaa "sormet sanoo soosoosoo, kengän kannat kookookoo". :-) Ja tanssin renkutus alkaa välittömästi, kun ensimmäiset tahdit kuuluvat. Iskän kanssa "opettelivat" modernimpaa tanssia kaikenlaisine heiluntoineen ja kurkotuksineen. Kyllä nauratti! Siis mieshän ei todellakaan ole mikään tanssija, vaan sellainen perus suomalainen 100 kiloinen ja vähän vajaa 190 senttinen äijä, joka ei taivu mihinkään suuntaan. Mutta hyvin taipui Ismo feat. Värttinä. ;-)

Käytiin eilen poimimassa ensimmäiset mansikat läheiseltä marjatilalta. Lauantaina mennään poimimaan pakastettavat marjat. Tyttö juoksi penkkien välissä ja mutusti mansikoita naama punaisena. Kyllä ne on niiiiiin hyviä suoraan penkistä, auringosta lämpöisinä syötynä.

Vai Joonalla kapinointia ja Venlalla kiusantekoa! Kaikkea ne keksivätkin. Ja miten ihanan huomaavainen mieshenkilö siellä Maarisen tuvassa onkaan. Ihana yllätys!
 
Kivoja kesäkelejä teille kaikille. Me ollaan pantu pikkukakkonen tilaukseen, hauskaa nähdä millon tärppää vai tärppääkö =). Opparin teko ei kiinnosta sitten yhtään mutta pakko se on ja kaippa se nyt jollain mallilla on... mites SannaKoolla edistyy?

Meilläkin lauletaan tuikituikia ja 5 pientä ankkaa lähti leikkimään yms. Pomppufiilis on ihan lemppari ja titinallea tule korvistaki jo ulos äitillä!! Taitaa ens kesän kesälomareissussa olla ikaalisen reissu tiiosa. Sanoja neitillä tulee niin kovasti että pitää kovasti koittaa olla lausumatta noita ah, minulle niin rakkaita ärräpäitä ;). Kahden sanan lauseita tulee jo ja muutenkin on taas mennyt ihan mukavasti, hoidosta nti on nyt vapaalla 1,5 kk ja sitten alkaa 10 päiväisenä elokuun puolessa välissä, ellei sitten satu tulemaan töitä aiemmin kun ilmottelin itseäni vapaaksi tekemään sijaisuuksia...

Mansikoita ostettiin eilen laatikollinen namnam! Tyttö söi nokka kippurassa ja sanoi että pahhaa mutta silti piti lisää saada =). Tämmöstä tääläpäin, aika hiljasta tämä lueskelu ja kirjoittelu näin kesäaikaan mutta jospa sitä taas kun kelit huononee...=).



 
Rinkulle intoa "tilauksen" toimeenpanoon! ;-) Kesähän se on sellaista lämmön ja lemmen aikaa... Ja tosiaan saa tarkkana olla, mitä suustansa päästää. Meilläkin neiti matkii jo aika taitavasti. Tarkoittaakohan tuo "pahhaa" oikeasti pahaa, vai hyvää? Meidän tyttö sanoo "kylmää", vaikka tarkoittaisi lämmintä. Kuuma on sitten vielä erikseen ja se tarkoittaa ihan kuumaa.
 
Niin, siis itse asiassa tyttö sanoo "lämmin", kun tarkoittaa kylmää, eikä päinvastoin, kuten kirjoitin...
 
Iltoja!

Jee, täällä on vilskettä!

Rinkulle tsemppiä opintoihin! Mulla siis oppari meni vähän vituiks, kun mun ohjaava lehtori lakkas vastaamasta mun viesteihin, enkä saanut sovittua mitään tapaamisaikojakaan... voisin tästä asiasta purnata pidemmältikin, mutta tuossa se on pähkinänkuoressa. Mun maailman paras hopsari kuitenkin oli ihana, ja sen myötäelolla sain vielä jatkoajan ja soviteltua vanhan teoriapohjan uuteen paikkaan - tosin mulla loppu mielenkiinto siihen aiheeseen sellaisenaan ja varmaan vähän muokkaan sitä vielä. Nyt ois kesäpuuhana siis uusiks aiheenrajaus ja suunnitelman teko. Kunhan tilaaja ja lehtorit palaavat kesälomilta, niin sitten laitetaan pyörät rullaamaan uusiks. Ihan hyvillä mielin kuitenkin nyt jo, koska sain mielenkiintoisemman tilaajan, jolta saattais saada kannustepalkkion hyvästä opparista ja tää uus tilaaja on mulle henkilökohtaisesti mielenkiintoisempi paikka.

Tsemppiä sinne pohjoseen myös pikkusisaruksen tuotantoon!! :)

Hennas, mulla ja mun vanhimmalla kummitytöllä on kans 15v ikäeroa, ja ihan samoin mä oon parit kesät kuluttanut sen kotihoitajana (tytön ollessa puolvuotias ja puoltoistavuotias). Hyvin meilläkin meni ja siitä on syntynyt ihanan läheinen suhde siihen pikkuneitiin! (Joka tosin siis täytti tammikuussa jo 10v ja nyt viimenen puol vuotta on mennyt aivan liian vähäisillä treffaamisilla! Alkaa daami vaan olemaan harrastustensa kanssa aika kiireinen, ei oo enää vanhalle kummitätskälle aikaa ;))
 
Hello,

stadilaisille kiitos viimeisestä :)

Pikku2 alkaa olla useammassakin mielessä jo näköjään, ihana juttu! ....Vaikka tosin tällä hetkellä oon sitä mieltä että oon ylityöllistetty kun miehellä kaksi 12 tunnin vuoroa takana ja nyt kaksi vielä edessä ja mä en tiedä kuinka selviän vielä kaksi pitkää päivää! Tämä todella osaa olla työtä tauotta!! Varsinkin kun asumuksena on tämä surkimuskämppä esim. ilman sitä tiskikonetta. Siitä päästäänkin aivan uskomattomaan ilonaiheeseen, nämä tyypit muuttaa uuteen omakotitaloon 6 viikon päästä!! Aamukamman paikka pian. Aivan uskomattoman superhypermahtavaa! Kävin tänään huonekalukaupoilla ja taisin löytää sohvan, sen oikean pitkäaikaisen kumppanin :P Veikka jäi mumman tyä unille ja me lähdettiin tytön kanssa cityyn. Iskun parkkipaikalle tytölle maitoa ja sitä rataa, hyvin meni ja neiti sai koemaata sohvia mamin kanssa.

Täällä siis kaksi rankkaa päivää edessä, tosin se taas palkitaan miehen 5 päivän vapaalla.... Tosin pitää päästää se tekemään pihaa että on vähä kivempi ympäristö sitte ku muutetaan. Piha tehdään sitte ensi kesänä. Mistä muuten saisi jeesiä pihasuunnitteluun, HALVALLA, Maarinen????

Kauniit unet ja hyvää viikonloppua. Kuullaan ja nähdään!
 
Oiiii, ihanaa! Amppu ja perhe pääsee pian uuteen kotiin!! Jeeee!! Ja vielä täydellisempää ehkä on uus täydellinen sohva! Saitko yhdistettyä istuinmukavuuden ja vuodesohvan?

Ei mul muuta tällä erää, nyt unille! :)))
 
Eikö täällä taaskaan oo käyny ketään??

Me kokeiltiin eilen kahden lapsen arkea, yks toinen puoltoistavuotias oli meillä hoitolapsena, kun tytön vanhemmat laittelivat kotia kuntoon pikkukakkosta varten... Neiti oli kiltti ja iloinen, oma apina taas vaihteeksi kiukkuinen ja kellon ylitettyä kuus oli ihan tuskaa, ku jätkä oli väsynyt ja vaan raivoili. Huoh! Etukäteen vähän jänskäilytti, että noinkohan onnistuu kahden taaperon saaminen päikkäreille samaan aikaan eri puolille kämppää (Joona kun ei nuku ku partsilla, hoitotyttö sai siis pinnasängyn), mutta onneks meillä oli isi kiltisti mun apuna, ettei tarvinnut ihan yksin ees yrittää :D
Hassua oli huomata, että Joona ja lainalapsi ei leikkineet sillain yhdessä, niinku Joona leikkii noiden läheisimpien samanikäisten poikien kanssa! Joko tän ikäiset muka jotenkin osaa erotella?? Ku tästä huomiosta kerroin tytön äidille, niin sitä nauratti ja kummastutti, kun tyttö taas sitten kuulemma leikkii tosi selkeesti yhdessä erään toisen meidän mammaporukan tytön kanssa!

En nyt jaksa alkaa täällä vääntää tikusta asiaa, oottelen teitä takas nurkille! :)
 
Heisulivei...! Kesä ja sen helteet vissiin vieneet väen koneiden ääreltä. Oikeinhan se on... tavallaan :)

Ja sit, ihan kuin SANNA sanoit, ei tässä jaksa alkaa vääntää "tikusta" asiaa :D

Noh... meillä on huomena Venlalla sellainen OIKEA inhottava LABRA. Puhuttiin justiin että täytyy koittaa hoitaa viksusti, ettei vaan jää ikäviä oloja. Sitte keskiviikkonan mennään tapaamaan lastenlääkäriä. Toivottavasti EI löydy mitään hälyyttävää! Täällä oli siis mieliharmina se verinen kakka...

LEIKKIKAVEREISTA /vastaan SANNALLE. Luulen vahvasti, että nää ipanat valikoi jo nyt "mieleisensä" seuran. Ja tottakai se "tuttuuskin" vaikuttaa asiaan. Ja Venlasta ainakin huomaa, että se valikoi jopa aikuisia, keneen ottaa  kontaksita ja keneen ei. Ja kun tuo SUKUPUOLI NEUTRAALIUS näyttää kovasti puhuttavan, niin minä VANHANAIKAISEN JÄÄRÄPÄISESTI tykkään että tytöt on tyttöjä ja pojhat poikia. Ja vielää aiheeseen lääräämällä lisään, että tämä meidän ERIKOISEN VIKSU lapsi näyttäisi valikoivan tyttöjä leikkikavereikseen.... (vai ohjaankohan itse ????)

Jaaha.. sade loppui..joten pihalle päin. Meidän isi on taas innostunut ruoan laitosta. Nyt se taikoo jotain lihaa ja perunaa muurikkapannulla.



 
No Joona hyväksyy aikuisista kyllä täysin sukupuolesta välittämättä ne tyypit, jotka keksii sille jotain kivaa tai ruokkii sitä :DD
Ja lapsista kyllä huomaa, että erityisesti Aleksin kanssa ne on tosi hyvää kaveria, ihan bestiksiä niinku nää äidit pojista puhuu ;) Muilta osin, vaikka näkeekin toisia enempi ja toisia vähempi, niin selkeesti leikkii mieluummin niiden porukan poikien ku tyttöjen kanssa! :O
Mut sit taas mun kummityttö kelpaa oikein hyvin Joonalle leikkikaveriks... se sit vaan suhtautuu siihen (ja siihen hoitolapsena olleeseen tyttöönkin, kun tarkemmin ajattelee) sillain isovelimäisesti, että ei se sitä leikkiin sillain kaipaa, mut jos johonkin pitää "paimentaa", niin ottaa kädestä kiinni ja koittaa viedä esim. toiseen huoneeseen :D

Et kai se on uskottava, pienestä pitäen nää näyttää olevan omia itsejään ja valkkaavan mieluiset leikkikaverit!

Venlalle tsemppiä labroihin! Voi tyttöstä, toivottavasti ei oo traumaattista. Toivottavasti niillä on kivoja laastareita! :)) (Tosin meillä laastarit aiheuttaa vaan kiukkua ja ne on revittävä pois heti, ihan sama, mikä kuvio niissä on :D Onneks ei oo ollu tarvetta ku rokotusten jälkeen hetkeks ja pari kertaa lekurissa sormenpäähän, kun ovat tulehdusarvojuttuja mittailleet... niiden kertojen jälkeen laastari on ollut pakko repiä heti irti, kun tuo puree ja raastaa sitä niin kauan kunnes se lähtee!)


Ja siis hei!! Miks muualla sataa ja ukkostaa, ettekö vois lähettää sitä tännekin??
 
Heeei,

mäki oon odottanu luvattuja ukkosia ja sateita, koska se on niin kaunista ja ihanaa!! Kun saa ikkunasta katsella eikä just satu olla pyörälenkillä tms. :)

Sukupuolineutraalius........ Ei saa multa tukea, en tiedä onko se persoonasta kiinni vai temperamentista mutta ei musta ainakaan prinsessaa saanut veljessarjan jatkoksi pienenä vaikka yritettiin mekottaa ym. Tosin oon sitten ihan näin vanhempana osannut senkin edestä olla 100% tyttö. Jotkut tytöt on supersankareita pienenä ja joillain pojilla taas on extra-annos hoivaviettiä (kuten meillä todella vahvasti, isoveli on tosi "tyttömäinen" siskoa kohtaan). Musta on tärkeintä että jokainen lapsi saa olla oma itsensä ja mun mielestä voi ohjailla ihan vapaasti koska en usko että nämä pienet siitä piittaavat jos ovat itse eri mieltä jostakin. Kyllähän sen pian huomaa... Ohjailusta on valovuosien matka mihinkään aivopesuun ja pakottamiseen. Itse yritän kasvattaa liikoja ohjailematta mihinkään mikä voi sitten vaikuttaa koko elämään, valitkoon sitten itse syvällisemmät aatteensa. Tietty toivon, että tulee sosiaalinen ja eläin- ja luontorakas ja liikunnallinen, mutta siis.................. You know. Yrittäkää edes. Ei liian "rankkoja" päätöksiä toisen puolesta puhuu hän joka on seurannut esim entisen hyvän ystävän kamppailua vahvasti (x1000) uskonnollisessa kodissa ja omassa elämässään sen jälkeen :( Yritän kasvattaa tavallisen, hyväsydämisen, omilla jaloillaan seisovan ihmisen ja kohtelee muita hyvin jäämättä kuitenkaan jalkoihin ja tukea häntä hänen omissa mielenkiinnon kohteissaan. Niinku varmasti me kaikki yritetään kasvattaa hyviä ihmisiä :) Reseptinä rakkautta, rajoja, huolenpitoa, yhdessäoloa....  Eikö kaikissa huumausainevalistuksissakin sanota, että jos vanhemmilla ja lapsilla on läheiset välit niin ihan eritapaan sinne pääsee uimaan humehia tms.
VÄHÄ harhaili tua teksti taas....

Noniin, päivän saarna taas pidetty ja poistun, kiitos hei :) Aurinkoisia ja lempeitä päiviä joka kotiin! <

"Sä oot silkkii mun sylissä, kuin lämmin vesi joka läikehtii......." Dam dam
 
Oot sinä Amppu vaan fiksu! :) Just noin ku kirjotit, voin allekirjoittaa ihan täysillä! Tosin mä en oo "veljessarjan perässähiihtäjä", mutta poikien keskellä kasvanut lapsuutta ja ollut kyllä aikamoinen poikatyttökin... Vaan sen tälläytymisen ja laittautumisenkin oon hallinnut pienestä pitäen, niin tahtoessani ;)

Joona on myös osoittanut hyvin vahvasti kiinnostuksensa noihin työkoneisiin ja härveleihin, joten niitä se on sitten saanutkin ja opettanut äiskälle valtavasti uutta mm. erilaisista traktoreista :D

Työnpuolesta seurannut myös niitä nuoria, jotka ovat tosiaan joutuneet pakkosyötetyiksi tiettyjen asenteiden jne. osalta, ja sen tosiaan tahdon välttää itse! Voi kuinka ois ihanaa olla se äiti, jolle lapset osaavat kertoa omista murheistaan teini-iässäänkin... vaan liekö sit suutarin lapsella kenkiä kuiteskaan, aika näyttää. Onneks töissä sentään näkee ja kokee niin paljon, että mä en oo ehkä ihan yhtä vietävissä ku omat vanhempani ovat mun teinivuosia seuratessaan olleet.

Noniin. Se siitä sitten. Palaan taas! ;)
 
Takaisin
Top