Hauskoja tapoja kertoa raskaudesta?

https://www.dropbox.com/s/bmwuv57d3a01b9h/PhotoGrid_1414742750232.jpg?dl=0

Tällänen tuli töherrettyä tänään omalla iskälle :) patakinnas (iskä on le masterchef :D ) jota töhrin kangastusseilla. Tää ois lapsenlapsi nro 5 siis. Mietin vielä sit et skannaanko ultrakuvan ja laitan senkin mukaan. Täytän kintaan iskän lempikarkeilla ja tungen kuvan sinne väliin tms :D Meillä on ultra siis ens pe eli pari päivää ennen isänpäivää...toivottavasti kaikki on hyvin ja saa antaa lahjan :smiley-angelic001
 
Meillä on tarkotus joulun pyhinä kertoa kun käydään sukuloimassa ja olin ajatellut antaa isovanhemmille joululahjaksi ruokalaput tekstillä "vaarin/mummon muru" :)
 
Mä olisin halunnu keksii jotain juuri tuollaista, mut raskaus tuli niin yllärinä muutenkin. Seuraavassa raskaudessa aijon kyllä yllättää kaikki jotenki kivasti..... tietäisi vaan miten?!! :D miten teillä ottaneet uutiset vastaan? :)
 
Kaikki muut olleet iloisia ja tippa silmässä, varsinkin omat vanhemmat.
Yksi kaverini ei onnitellut eikä ollut muutenkaan mielissään koska "ehdin" ennen häntä. No hän ei ole edes yrittämässä lasta.. harmittaa vaan kun nähdään lähes päivittäin enkä voi iloita hänen kanssaan.
 
Ymmärrän kyllä että hänestä tuntuu pahalle, mutta ei se sinun vika ole. :) tseppiä jatkoon, ku kerran näette melkein päivittäin. Toivottavasti hänkin osaa myöhemmin sitten iloita sinun raskaudesta ja pääsee itsekkin kokemaan tämän kaiken. :)
 
Mies päätti tehdä isälleen isänpäiväkortin jossa paljastaa asian. Kortin etupuolella lukee "Hyvää isänpäivää" niin että keskellä korttia on reikä ja teksti "isän" tulee sille kohdalle. Sitten kun kortin avaa niin sisäpuolella lukeekin tekstin "isän" yläpuolella "iso-" ja kysymysmerkki :p ja toiselle puolelle skannataan ultrakuva.
 
Juu miehen vanhemmille on eka :) tossa ylempää laitoinki linkin kuvaan mitä omalla iskälle väsäsin, sille tää on jo viides :p suunnitelmissa ois jos perjantaina ultrassa on kaikki niinkuin pitääkin niin lauantaina mennään käymään mun iskän luona ja kerrotaan sille, samalla reissulla vois yrittää tavottaa mun veljet ja äitin ja sit sunnuntaina paljastetaan miehen vanhemmille kun siellä on varmaan kakkukahvit ja miehen toinen siskokin on paikalla (toiselle pitää sit soittaa kun asuu eri paikkakunnalla) :)
 
Me kerrottiin ihan kasvotusten kaikista lähimmille sukulaisille ja mun isä kertoi asian meidän hääpuheessä viikoilla 18. Oli ihan kiva kun ei tarvinnut itse kertoa kaikille :)
 
Ihania ideoita! Täytyykin jotain kokeilla sit joskus kun toinen tulossa :wink mä vaan soitin heti äitille ja pahoinvointi + ruokahaluttomuus alkoi niin aikaisin et mun isä oli viemässä mua jo lääkäriin tutkimuksiin niin oli pakko hänellekin sanoa melkeen heti :D
 
Mä laitoin iatagramiin seuraavan kuvan, ei meinattu faceen laittaa mitään. Vähän saman tyylinen kortti annettiin vanhemmille ja sisaruksille kun kerrottiin nt-ultran jälkeen raskaudesta
 

Liitteet

  • 1421839491516.jpg
    1421839491516.jpg
    87.3 KB · Katsottu: 1,474
Esikoisesta kerrottiin mun äidilke juurikin äitienpäiväkortilla, kun sattui tuo olemaan sopivasti. Kirjotin onnea äidille ja tulevalle isoäidille.

Isälle sanoin, että mulla ois tuolla muutama kuva, joista haluisin että se yrittäis jos tunnistais sukulaisia ja näytin ultrakuvat.

Miehen vanhemmille kerrottiin vaan, että meillä on nyt vähän eri joulusuunnitelmat tälle vuodelle, että aateltiin olla vaan kolmistaan (LA oli vähän ennen joulua, vaikka joulun jälkeen vasta syntyikin).

Lapsen kummitädille ja parhaalle ystävälleni soitin ja rupesin puhumaan jotakuinkin näin "mä tässä aattelin, että vois jo vähän etukäteen suunnitella, että jos tossa joulukuussa vaiks susta tulis kummi".

Vähän kierrellen kaarrellen kerrottiin kaikille muillekin, ei taidettu kellekään vaan töksäyttää, että oon raskaana tai että vauva on tulossa.

Tästä raskaudesta ei oo vielä monelle kerrottu, mutta kolme arvas siitä, kun sanoin vaan "en malta olla kertomatta" tai "aattelin, että sulle pitää heti kertoa". Äidilleni kerroin että esikoisen neuvolaterkka, joka oli myös mun äitiysneuvolan terkka, on jäämässä keväällä äitiyslomalle, mutta että kyllä mä kerkiän sillä vielä jokusen kerran käymään. Just aiemmin olin kertonu, että että esikolla on seuraava käynti vasta kesällä, niin hetken joutu äiti ynnäilee ennenkun tajusi "siis venttaatko sä?!!" :D
 
Aivan ihania ideoita noi valokuvat kolmista kengistä tai kolmesta peliohjaimesta!

Mä oon tässä pyöritellyt kanssa erilaisia vaihtoehtoja kertoa vanhemmille. Mitään korttia en halua lähettää, koska halutaan olla paikalla ja nähdä reaktio! Ensimmäinen lapsenlapsi kun on heille erittäin toivottu, ja kyynelehtiminen melko taattu.

Aion hankkia hoitopöydäksi lipaston, jossa voisi myös säilyttää vauvan vaatteita. (Pieni kämppä, kaiken tarttee olla monikäyttöistä.) Vois olla aika hauska hankkia se jo pian ja laittaa laatikkoon vaikka jokin pieni vaate ja joku "Saamme vauvan" -kirjanen. Kun kutsuisi vanhemmat kylään, voisi esitellä uutta huonekalua ja kehottaa kurkistamaan laatikkoon :Heartred
 
Meillä äiti arvas ku kiikutti mulle baileyskakkua ja sanoin etten voi sitä syödä.. Se oli ihmeissään että mikset sit tajus kysyä että ootko raskaana no en kerinny mitään vastaamaan kun itkin jo niin kauheesti ettei tarttenu enää epäillä :D Anoppi älys ekana ku oli huonoo oloo ja väsytti kovasti että jaahas :) Tulevalle kummitädille näytin ultra kuvaa puhelimesta ja se kysy et kenes toi on sanoin et meidän :Heartred Ollaan oltu tosi varovaisia ja kerrottu lähimmille ite aika myöhään kun kuitenki meni yrityksessä yli 5 vuotta ja nyt ensimmäisen kerran tuli plussa :Heartred nyt ollaan menossa 25+3 :Heartred
 
Me kutsuttiin aikanaan mun vanhemmat miehen synttärikahveille. Olin laittanu servettien väliin ultrakuvat. Ensin ei kumpikaan meinannu käyttää paperiaan, mut sit ottivatkin täsmälleen samaan aikaan servetit ja löysivät kuvat. Molemmat meni ihan hiljaiseksi ja sitten onnittelivat.

Samana päivänä soitin sitten siskolle, joka asui perheineen silloin melkein naapurissa, jotta saako tulla kylään kun kakkua jäi niin paljon. Siellä sitten kahvipöydässä kysyin, että "joko sait myytyä ne vauvakamat?" Ja sisko sitten, että oliskos tarvetta. Ja vielä sitten illalla soitin toiselle siskolle ja kysyin "haluisitko helmikuussa kummilapsen?" :)

Miehen vanhemmille (jotka eronneet) vietiin kortit, jossa oli kannessa syksynlehtiä ja luki "Yllättävää syksyä" ja sisällä oli ultrakuva ja luki "toivoo vauva *sukunimi*"
 
Olipas täällä ihania ideoita! Itsellä on vasta edessä tuo kaikille kertominen. Ja tosiaan ensimmäinen lapsenlapsi minun sekä miehen suvussa olisi tuloillaan.. :) Täytyy kehitellä jotain mukavaa sittekö päätyy paljastamaan uutisen lopulta..
 
Aivan ihania ideoita. Me ollaan kihlatun kans jo kerrottu miltei kaikille lähimmisille (pienet piirit meillä) :) heh.. Paitsi kaverit ei tiä, eikä minun esikoinen. Muuten tietäis kaupan tätiki, jos tytärelle kertoo tässä vaiheessa. Pakko vielä vähän pantata tietoa ja odottaa masun kasvua :wink Tyttö onkin jo kyselly että miksi äitin masu on noin pyöreä, että näyttää ku sulla olis vauva vattassa. Aiemmin se tuijotti minun vatsaa ja sanoi, että äiti: sinun pitäis alkaa jumapata. :D Ja me kerrottiin lähimmäisille vaan että meille tulee vauva, tai että oon raskaana. Mummolle ja papalle kerroin silleen että näytin mummolleni H&M lehdestä äitiysvaatteiden kohdalta että mullakin on kohta tuollainen masu. :) hih. Yhdelle kaverille ajattelin viedä ystävänpäiväkortin johon laitan terveiset meiltä ja masuasukilta :D ja tietty kortin antamisen jälkeen sanon, että se masuasukki on salaisuus niin kauan kun olen tyttärelle kertonut ja naamakirjassa asian julkaissu.
 
Takaisin
Top