Harrastukset

Bambino, kuulostaa tutulta. Me ollaan nyt käyty vauvauinnissa kuukauden päivät, ja vasta eilen (neljännellä kerralla) tuntui, että kaikki syömiset ja nukkumiset oli just sopivasti optimoitu :) Kyllä poika on altaassa jaksanut ennenkin, mutta pukeminen ja poistuminen ei ole ollut niin mieleen :p
 
Tätä nyt oikein harrastukseksi voi sanoa, mut kerta tytön vuoksi, iloksi ja ehdoilla lähdettiin, niin meniskö se sinne? www.pelastakaalapset.fi/joensuunperheentalo/etusivu/ täällä on tuommoinen paikka, oli aikas kiva, jopa jo tuon ikäisen kanssa ja mitä enemmän kasvaa, sitä enemmän siellä on tekemistä. Ja näki muita mammoja. Joskin olin kaverini&vauvansa kans nyt ja hengailtiin pääasiassa keskenämme. Mut tyttö rakasti seurata muita vauvoja ja lapsia ja "leikki" liikennematolla.

Jos jotain vastaavia löytyy teiän paikkakunnilta, niin yks mahdollisuus, mihin ahterinsa raahata ja saada hyvä omatunto lapsen virikkeiden järjestämisestä. :wink
 
^ oho, mehän ollaan samoissa maisemissa. :) Mä kävin tuolla kerran pari kuukautta sitten, mutta meidän neiti ei oikein nauttinut hälinästä. Ehkä nyt "isompana" pitäisi mennä uudestaan.
 
On jännä miten on saanut mielikuvan teistä kaikista minkänäköisiä olette ja missä asutte ym ym (enkä todellakaan muista siitä lokakuisten listasta kuka asuu missäkin päin suomea). Ja varmaan jotkut meistä on törmännyt joskus jossain tietämättä että toi on muuten sieltä foorumilta :) Mietin tätä kun kävin Helsingissä Forumin hoitohuoneessa jossa oli monta meidän pojan ikäistä vauvaa, että voisko tuo olla se ja se :grin

No tämähän ei liittynyt harrastuksiin mitenkään (joita meillä btw ei ole vieläkään), tuli vaan mieleen tuosta Latteäidin kirjoituksesta.
 
Latteäiti, riippuu vähän minä viikonpäivänä ja mihin aikaan päivästä menee. Siellä hlökunta totesi, että aamuisin ja kun ohjelmassa on merkitty jotain ohjattua aktiviteettia, on ihan hirveesti sakkia, mut sit monet lähtee syömään ja päiväunille. Me mentiin siis tiistaina vähän jälkeen 12 ja lähettiin 14 kieppeillä, silloin oli porukkaa, mut ei paljoo, sai olla ihan privaatisti niin halutessaan. :)
 
Jaa, onpa sitä ummikkona elellyt kun en tuollaisesta ole kuullutkaan, pitänee joku kerta käydä tutustumassa perheen talon Toimintaan :D ...meitä on siis täällä Joensuussa ainakin kolme :D
 
Mä menin taitokorttelin ohi työmatkalla joka kerta ja siellähän on oikein kyltti, mutta vasta netistä löysin. :p Hah, nyt voidaan kaupungilla kyräillä kaikkia vaunullisia. :wink

Mut tunnistaa viimeistään jos avaan suuni, kun en pahemmin taida kuulostaa paikalliselta. :O
 
Muokattu viimeksi:
Vähän hassua kyllä, ollaan saatettu nähdä kaupungilla vaikka kuinka usein, eikä tiedetä siitä mitään. En tiedä miksi, mutta kuvittelin koko ajan olevani ainoa joensuulainen. :rolleyes:

Mä menen tonne perheentalolle ehkä ens viikolla. Anoppi mulle mainosti sitä jo ennen kuin muutettiin tänne, ja olin ihan innoissani, kuvittelin että käyn siellä joka päivä. Mutta sitten tosiaan käytiin siellä kerran ja neiti ei oikein tykännyt, siellä oli niin kova hälinä. Nyt kun alkaa olla vähän kiinnostuneempi ympäristöstään ja muista lapsista, niin kokeilen uudestaan.

Mulla on muutenkin mennyt asiat erilailla kun luulin. Kuvittelin kuolevani tylsyyteen kotona, mutta päivät meneekin ihan mielettömän nopeasti. Luulin, että päikkärit on päivän paras aika, mutta nyt vaan odotan että tuo heräisi (on nukkunut jo kaksi tuntia, kotityöt tehty ja telkkariakin katsottu). Ajattelin viettäväni paljon aikaa niiden kavereiden kanssa, joilla on lapsia, mutta hengailen koko ajan niiden lapsettomien kanssa. Ne jaksaa pitää neitiä sylissä ja ihailla sitä loppumattomasti, ja aikataulut voidaan tehdä meidän päiväuni- ja ruoka-aikojen perusteella, kun taas muiden lapsiperheiden kanssa on sellaista säätämistä että milloin meidän vauva nukkuu ja monelta teillä syödään. :rolleyes:
 
Nostanpa vähän tätä ketjua, onko teillä suunnitteilla jotain harrastuksia syksyksi? Me jatketaan samoilla vanhoilla, eli käydään vauvauinnissa ja äiti-vauvajumpassa, molemmat kerran viikossa. Uimisesta poika on nauttinut ihan hulluna (niin, että äidillä tulee joka kerta tippa linssiin kun toinen on niin riemuissaan altaaseen päästessään :rolleyes: ) ja jumppa taas on oikeastaan minulle, mutta poika on mukana tärkeässä kahvakuulan roolissa ja näkee siellä samalla muita pieniä. Vähän jännittää, miten jumppailut onnistuvat nyt, kun poika liikkuu paljon enemmän kuin keväällä, voipi olla etten ehdi muuta tekemään kuin juoksemaan tuon konttaajan perässä. Liikkaa sekin, tietty :grin

Muskariin haluaisin myös, mutta en toisaalta halua täyttää meidän viikkoa liikaa, poika saa nyt varmaan tyytyä äitinsä lauleluun :grin
 
Mä olen yrittänyt haalia meille nyt enemmän harrastuksia, kun neiti tuntuu kaipaavan viihdykettä jatkuvasti. Nyt on ainakin äiti-vauvajumppa ja perhekerho, yritän vielä päästä muskariin.
 
Me jatketaan vauvauinnissa, toki jos käy niin ettei poika viihdykään enää siellä niin sitten lopetetaan se. Muita koko perheen harrastuksia tässä ei nyt viitsi haalia, kun ei niissä voi päiväsaikaan käydä.
 
Hah, näemmä taas myöhässä harrastusten suhteen, nuo on jo ilmoittautumiset päättyny.. Mut aattelenpa käydä muutaman kerran täs uimahallissa (en oo itekään käyny peruskoulun jälkeen, järvessä vaan!) tytön kans ja jos se tuntuu kovin innostuneelta, niin yritän saada meidät ilmoitettua tuommoiseen kevään 2015 taaperouintiryhmään, joka on 1-3 vuotiaille. Jos semmoinen järjestetään silloinkin.. Muskaria katsoin taas, mutta en oo valmis maksaan 100€ vielä, kun tuo ei hirveesti saa siitä irti, olisi muutama kerta yhdessäoloa muiden lasten kanssa ja laluluja ja loruja - melko pitkälti vastaavaa kykenen kyllä järjestämään muutakin kautta. Ehkä sitten myöhemmin, kun se on enemmän tarkoituksenmukaista. Itse lapsuudessa olin alle kouluikäisenä muskarissa ja on kivoja muistoja. Muistan jopa ohjaajan nimen, vaikka aikaa melkein 20 vuotta. :)
Katsotaan mitä keksitään. :) Talvella pitää vähän hieroo älynystyröitä aktiviteettien suhteen, kun ei voi tuollei vaan avata ovee ja mennä pihalle, eikä leikkipuistoonkaan pääse.. Mökkeytymisvaara. Viime talvena ei ollu viä tätä ongelmaa!! o_O Onneks myös lapsen kyvyt laajenee koko ajan.
 
Meillä ei harrasteta mitään, katsotaan sittenku kossi on sen verran vanhempi että osaa itse pyytää.. :D jos mua ei potkita nuista töistä pihalle ennenku alkuun pääsen niin meidän työaikataulut ei salli harrastamista. tai ehkä minulla, mutta vihaan jo muutenkin aamuja ja turhaa hössötystä, joten eiköhän me tyydytä ihan kotioloihin vielä toistaiseksi...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Murmeliini, mä yritän päästä kansalaisopiston muskariin, se on halvempi. Paitsi että oon koko aamun yrittänyt soittaa sinne, enkä pääse läpi, kun jostain syystä muskariin ei ollut netti-ilmoittautumista. Katsotaan päästäänkö, toi konsa on mulle aivan liian kallis. :sad001
 
Me käytiin tänään eka kertaa ikinä kerhossa, olipa mukavaa! Sai neiti nähdä muita lapsia, sitten oli laululeikkejä ja paljon kivempia leluja kuin kotona. Tuolla ruvetaankin käymään, kun ei noita ikätovereita muuten mitenkään ylenpalttisesti nähdä.
 
Meillä poika viihtyy myös paikallisessa perhekerhossa. Siellä sentään lelut jaksaa kiinnostaa, kun niitä näkee harvemmin kuin kotona olevia. Ja onhan siellä enemmänkin niitä. Se on vaan ärsyttävää kun edelleen kaikki lelut pitää maistaa ja kun kaikki muutkin lapset niitä samoja leluja maistelee. No, vastustuskyky varmaan kasvaa. Ja on se perhekerhossa käynti äidillekin hyväksi. Näkee muitakin pienten lasten äitejä ja voi vaihtaa kuulumisia ja vinkkejä ruokailuista yms. Muita harrastuksia meilläkään ei ole, mutta tuolla käytiin kevätkaudellakin melkein joka viikko ja nyt kesätauon jälkeen varmaan käydään myös. Ainakin niin kauan kunnes menen töihin. Sitten katsotaan uudestaan onko vielä samanlailla tarvetta.
 
Meidän harrastussyksy starttasi käyntiin tänään vauvajumpalla. Se oli ihan kivaa, paitsi neidin mielestä, hän koki sen lähinnä vapauden rajoittamisena. Iso sali, paljon tilaa, muita vauvoja, jumppapalloja ja muuta jännää, ja sitten pitäisi olla äidin sylissä pomputeltavana. Tylsää!
 
Me jatketaan vauvauintia sunnuntaina. Hieman jännittää miten hommat siellä hoituu nyt kun tuo epeli kävelee eikä voi olla yhtään paikallaan. Aion edelleen ottaa bumbon mukaan, josko herra siinä viihtyisi edes pesuhuoneen puolella, ettei tarttis pelätä että liukastuu lattialla... Kyllä se oli silloin edelliskaudella niin paljon helpompaa kun tuo ei juurikaan liikuskellut.
 
Meillä alkoi tänään muskari, ja se olikin aika hauskaa. :) Eihän tuo sylissä tahtonut pysyä, mutta se ei niin haitannut.
 
Takaisin
Top