Harrastukset/liikunta

Ylläri19

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuun äidit 2019
Miten jaksatte ja pystytte liikkua ja harrastaa? Vertaistukea kun potuttaa että treeni jää väliin tai tsemppiä että jaksais lähteä.

Mua täällä potuttaa kun nyt jäi astangajooga ekaa kertaa väliin. Väsytti niin kamalasti että päiväunet venyi ja herätessä niin huono olo ja huimaus että en uskaltanut lähteä. Torstaina uus yritys.

Liikun silloin kun jaksan ja ehdin :) Töissä ollessa ei jaksa iltasin mitään,mutta tuleehan siellä oltuakin liikkeessä koko päivä. Nyt ei ole töitä, mutta on niin kuuma, ettei pysty kun makaamaan ja silti hiki :grin Ryhmäliikuntaa en harrasta,oon kokeillut varmaan 6 kertaa eri lajeja,mutta ei oo miun juttu :meh: Enimmäkseen miun liikunta on hyötyliikuntaa.

Mä käyn 3-4 kertaa viikossa salilla, silloin tällöin lenkkeilen ja golfaan. Hyvin on pystynyt/jaksanut nytkin liikkua. Tulee oikeen hyvä olo aina liikunnan jälkeen ja kaikki mahajomotus tai muu kolotus aina unohtuu siksi aikaa. Huomaan myös että öisin saa nukuttua paremmin kun on liikkunut. Niinä päivinä kun on ollut liikkumatta oon heräillyt yöllä, ollut levottomat jalat yms.

Vähän nyt jännäilen miten käy ton saleilun kanssa. Oon niin innostunut siitä, että toivottavasti pystyis mahdollisimman pitkään jatkamaan. Toistaseksi oon tehnyt ihan samaan tahtiin kun ennen raskauttakin, tosin oon jättänyt palautusprotskujuomat pois ja bcaa-treenijuoman. Huomaa kyllä tehoissa ja palautumisessa heti. En vaan uskalla enää juoda kun en oo varma onko suositeltavia raskaana oleville. Jos jollain on tiedossa jotain protskuja/palkkareita/muita luonnollisia palautusvälipaloja kuulisin mielelläni :) meinaa protskun saanti jäädä ehkä vähäiseks, varsinkin kun ei oikeen mikään raejuusto/maitorahka innosta..

Salilla pitäs 3-5krt/vko käy ä mutten saa aikaseks taas nyt yhtään :( tähän raskautumisee asti melkee vuoden käyny :( plaaah.... Nyt en tiiä miten taas pääsis...haluun löysempiä treenipaitoja ettei heti näy yms.....

Mä pidän sivutyönä ryhmäliikuntatunteja ja oon luvannu ens lukuvuodelle kans ennen kuin sain tietää raskaudesta. Syyskausi ehkä toivottavasti meneekin jos alkuraskauden olot helpottaa, mutta joulun jälkeen en varmaan sit enää pysty. Meillä toimistokin kesällä kiinni niin kenellekään en oo voinut ilmoittaa. Enkä toisaalta viel haluaiskaan kun jos meneekin aikasim kesken niin jää sit turhaan tunnit pitämättä.

Vielä kun repis jostain sen energian että jaksais ruveta suunnittelemaan uusia soittolistoja ja sarjoja.

Päivät jaksan kans töissä mut tällä viikolla illasta sit ihan vero pois ja olo heikko. Koiran kanssa onneks jaksaa lenkkeillä iltamyöhään kun ilma viilenee vähän.

Mä harrastan salia, juoksua ja talvella sitte hiihtoa. tosin ens talvena taitaa jäädä hiihdot vähiin ☺ viis kertaa viikossa noita. Mutta tiedän että ku se oksennusrumba alkaa ja muut rajoittavat vaivat niin varmaa jää vähemmälle. Salitreeniä olen nyt muuttanut raskaana olevalle sopivaksi. Juoksua varmaan niin kauan ku ei ole liukkaat kelit ulkona, ja myöhemmin varmaan muuttuu kävelyksi. En aio ottaa asiasta stressiä, mutta liikun mitä pystyn ja lopetan jos tuntuu pahalta. Toistaiseksi olen vielä jaksanu noita, vaikka välillä tulee heikko ja pahoinvoiva olo.

Ömm.. juoksen esikoisen perässä puistossa, kotona ja ihan missä vaan.. vähänkin jos erehdyn istahtamaan sohvalle, tulee sieltä tomera käsky "pois, tule, leikkii" :grin Tällä hetkellä ravaan lastenhuone-olohuone väliä ja nukutan tuloksetta, huoh! :meh:

Sen lisäksi koiran kanssa ulkoilu ja parin viikon päästä alkaa työt, mikä menee kyllä kuntosalitreenistä. :wacky: Harrastin kyllä ennen tanssia monta vuotta, mutta yks kerta polvi menikin sijoiltaan ja sen jälkeen se on mennyt jo useasti sijoiltaan, mikä tietty rajoittaa lähes kaikkea liikuntaa. Juoksua kokeilin ja se onnistuikin hyvin, mutta into katosi.. nyt on turha aloittaa mitään uutta ja ei sitä suositellakaan, mutta jos sitä vaikka lisäisi lenkkien pituutta vähitellen.

Mä kahvakuulailen kotona, juoksen, kävelylenkkeilen, talvella hiihdän ja luistelen. Nyt on ollut liikunta katkolla kun kamala olo, liian kuuma edes normaaliin elämään :( Syksymmällä varmaan taas lenkkeily maistuu kun ilmat viilenee ja ei ole enää pelkoa helteistä. Luistelu varmaan tältä talvelta jää, hiihtämässä meinasin jäällä käydä. Muuten arki rullaa nuiden kolmen pikkuapinan kanssa, esikoista ainakin aluksi täytyy saattaa kouluun ja sit toi 5v tarvitsee puistoulua/perhekahvilaa tms, vauva kulkee näpsäkästi mukana :)

Siis itse olen ainakin ollut tämän alun niin väsynyt suurimman osan ajasta, että ei puhettakaan, että olisi energiaa käydä urheilemassa, jota ennen tein paljon. Huonovointisuus ja huimaus ei todellakaan helpota sitä lenkille lähtöä. Viimekin yönä nukuin 12h unet ja nyt taas väsyttää, vaikka muutaman tunnin päästä pitäisi lähteä iltavuoroon töihin.

Omat koirani jaksan nipin napin lenkkeilyttää ja töihin liikun pyörällä, kuten myös kauppaan ja muuallekin. Että hyötyliikuntaa onneksi tulee tunti päivässä vähintään. Silti ihan saamaton ja laiska olo. Taitaa olla hemoglobiinit aika romahtaneet minulla... :/

Kyllä on voimat hävinnyt aika pahasti viime viikkoina itselläkin. Harrastukseni koostuvat oikeastaan pelkästään liikunnasta. Treenattua tulee yleensä kuutisen kertaa viikossa monipuolisesti. Kamppailulajit joutui jättämään pois heti alusta. Salilla on tullut käytyä välillä himmailemassa, mutta kun ruokakaan ei maistu, ei kulje treenikään. Olen tällä viikolla yrittänyt pakottaa itseni hieman liikkumaan, sillä välillä liikunnasta tulee jopa parempi olo, mutta välillä tulee vain huonompi. Sängyn pohjalta lähteminen on aina suurin ongelma. Ärsyttää, kun ei saa mitään aikaiseksi.

Pronssi: sama ärsytys täällä. Äkkiä turhaudun omaan jaksamattomuuteeni. Tänään tuntui että ansaitsisin mitalin kun jaksoin lähteä joogaan ja jopa kokeilla pari uutta asanaa.

Onnistuuko teillä hölkkä/juoksu? Mun rinnat on niin kipeet et mun tukevimmatkaan sporttiliivit ei estä kipua. :(

Mä huomasin lauantaina ihmeekseni että olin ihan nakit 45 minuutin vesijuoksun jälkeen jonka jälkeen mul ylensä tapana uida viel puol tuntii. Nousin altaasta ja olin ihan tutinassa . Eilen kävin taas ja sama juttu. Ihan ku kunto ois romahtanut yhtäkkiä. Kiusallista.

Mulle on riittänyt koiran kanssa kävely 1h/päivä (no joo, joinakin päivinä jäänyt vähemmälle kuumuuden ja huonovointisuuden vuoksi). Enkä aio stressata, vaikka tarkoitus oli aloittaa kuntosalilla käynti elokuussa, niin en nyt ehkä... katsotaan miten ehtii ja jaksaa kun työt ja lasten harrastukset alkaa taas pyörimään. Luulen että saattaa jäädä ihan kävely/(hölkkä) - linjalle + kotivenyttely /satunnainen joogailu...

Täällä työmatkapyöräillään minkä jaksetaan, onneksi matkan pituus on suht optimaali, mutta senkin yrittää sotkea niin kovaa kuin jaloista lähtee (joko mennään täysii tai sit ei ollenkaan) :grin Ajattelin jatkaa niin pitkälle syksyyn / alkutalveen kuin kelit suinkin sallii, liukkaiden saapumiseen saakka / kun kasvava maha antaa myöden.

Mä pyöräilin viimeeksi rv30 asti töihin, jonka jälkeen jäin saikulle. Vähän piti muuttaa jalkojen asentoa pyöräillessä, jottei hakkaa vatsaa, mutta muuten sujui niinkuin ennen raskauttakin! :)

Nyt hyötyliikunta jää töihin ja koiran ulkoilutukseen, mutta se riittänee hyvin.

Onnistuuko teillä hölkkä/juoksu? Mun rinnat on niin kipeet et mun tukevimmatkaan sporttiliivit ei estä kipua. :(
Mulla onnistuu ainakin Shock Absorberien kanssa. Mun tissit on kyllä enemmän kosketusherkät. Pahinta on, kun penkkiä tehdessä erehtyy laskemaan käsipainot vahingossa vähänkään rintojen päälle. D:

Tässä raskaudessa yritän jatkaa liikkumista mahdollisimman pitkään. Viimeka salilla käynti loppu aika nopeeta vaikka maksut kyllä meni :S

Vähälle on jäänyt salilla käynti aiempaan verrattuna. Olo tuntuu voimattomalta ja painot extrapainavilta. Edellisessä raskaudessa treenaaminen ei onnistunut alkuraskaudesta, mutta keskiraskaudessa sitäkin paremmin. Toivoa siis on :D

Täällä kanssa salitreenaaja 3-4 x vko tullut käytyä helmikuun alusta saakka ja siihen päälle vaunulenkit joita tulee joka päivä, useimmiten pari päivässä :) Minulla oli keskenmeno maaliskuussa, joten nyt olen vähän arka menemään salille tässä alussa.. oon vähän sellainen hampaat irvessä treenaaja, ja kun 3kk edellisen synnytyksen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi, niin luulenpa että kokonaiskombo kropalle oli vähän liikaa. Pohjalla yövalvomiset, kropan palautuminen edellisestä ja raskaat treenit siihen päälle. Tiedä sitten. Nyt on kyllä parin viikon etelän loman jälkeen ihan vaan laiskottanutkin, ja tullut armoton väsymys päälle. Siihen vielä esikko vääntää hampaita hitaasti mutta varmasti, niin yötkin ovat levottomia toisinaan.. Kyllähän sitä salille pitäis suunnata taas, mutta miten siellä malttaa ottaa iisisti..

Mulla kans kummittelee keskenmeno taustalla, eli pelkään kovaa treeniä/ ponnistelua tässä alkuraskaudessa. Josko sitä uskaltautuisi / voimaantuisi kuntosalille kevyesti keskiraskaudessa :)

Takaisin