Harjotussupistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jutila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tullu supistus vaan sen kerran, ku riuhtasin painavan pussin maasta. Muutoin kävelyä ja liikkumista rajoittaa ainoastaan symfyysi- ja muut liitoskivut.

Ne vasta onki kamalia! Mieski vaan nauraa, ku kaupassa saan kipukohtauksen ja pitelen hyllyjen välissä jalkoväliä ja hampaiden välistä kuuluu, että: ai saat*nan pillu! :grin Kerran yritti "lohduttaa", että ei tuo varmaan oo vielä mitään siihen verrattuna mitä mä tuun tammikuussa sillä alueella tuntemaan! :meh: No joo, ei varmaan, mut ilman näitäki pärjäisin! :dead:

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt parina päivänä särkenyt selkää ja ollut ns.menkkatuntemuksia, vatsaa on myös kiristellyt ja on pitänyt ihan mennä sohvalle huilimaan....mitähän nää on, ennakoivia supistuksia vai kasvukipuja???
Mulla tämä on jo kolmas raskaus, mutta aikaisemmista en muista näillä viikoilla olleen tällästä vain alkuraskaudessa on ollut menkkatuntemuksia. Ihan selkeiksi supistuksiksi en näitä miellä kun kohtu ei kovetu ihan tiukaksi palloksi. Kivuttomia harjoitus suppareita mulla on ollut muissa raskauksissa ja niissä kyllä kohdun kovettumisen selkeesti huomas.
Soitin neivolaan eikä sieltä osattu oikein sanoa mistä on kyse, mutta laittoi varuiksi labra lähetteen jossa katsotaan virtsa + verenkuva ja illemmalla käyn päivystävällä lääkärillä näytillä. Miten/missä teillä on supistukset tuntuneet, onko vatsa selkeesti kovettunut kun niitä on tullut?
Mulla on liljaana ihan samanlaisia särkytuntemuksia alaselässä ja -vatsalla... :-( itekkin oon miettinyt, että onkohan nää mitä kipuja, kun ei kuitenkaan tunnu supistuksilta. Eikä mullakaan kahdessa ekassa raskaudessa ollut kuin alussa tällaista. :-O no onneks on neuvola ens viikon tiistaina niin pitää kysyä siellä sitten mistä vois johtua.

Mulla on nyt parina päivänä särkenyt selkää ja ollut ns.menkkatuntemuksia, vatsaa on myös kiristellyt ja on pitänyt ihan mennä sohvalle huilimaan....mitähän nää on, ennakoivia supistuksia vai kasvukipuja???
Mulla tämä on jo kolmas raskaus, mutta aikaisemmista en muista näillä viikoilla olleen tällästä vain alkuraskaudessa on ollut menkkatuntemuksia. Ihan selkeiksi supistuksiksi en näitä miellä kun kohtu ei kovetu ihan tiukaksi palloksi. Kivuttomia harjoitus suppareita mulla on ollut muissa raskauksissa ja niissä kyllä kohdun kovettumisen selkeesti huomas.
Soitin neivolaan eikä sieltä osattu oikein sanoa mistä on kyse, mutta laittoi varuiksi labra lähetteen jossa katsotaan virtsa + verenkuva ja illemmalla käyn päivystävällä lääkärillä näytillä. Miten/missä teillä on supistukset tuntuneet, onko vatsa selkeesti kovettunut kun niitä on tullut?

Minulla ainakin selkeesti kovettuu kohdun "alue" ja tuntuu epämiellyttävältä. Muuten maha on vähän pehmyt mut silloin kun "supistaa" niin ei anna yhtään periksi kun sormella kokeilee.

Just kerkesin sanomaan, ettei supistuksia ole enään ollu. Nyt sitten eilen ja tänään maha kovettunut monta kertaa :( Alkuillasta myös kun kävelin rappusia ylös tuntui mahassa tosi pahalle. En tiedä sattuiko se vai mikä se oli, mut ei tuntunut hyvälle... Nyt sohvalla istuessa nipistelee mahaan. Mitähän lie. Onneks on huominen vielä vapaapäivä.

Mä kävin eilen päivystävällä lääkärillä ja nyt harmittaa että piti ylipäätään sinne mennä, lääkäri oli tosi ronski otteinen ja tuntui muutenkin olevan vähän pihalla tälläsistä asioista, nyt sitten jomottelee/tuikkii syvältä emättimestä ja saa olla huolissaan aiheuttiko ronski sisätutkimus jotain ikävää...kertoi kuitenkin kohdun suun näyttävän normaalilta. Enää en kyllä mene terveyskeskuslääkärille näissä asioissa!

Mä luulen ettei nää mun tuntemukset taida supisteluja olla vaan enempi ehkä kasvukipuja ja venymiskipuja, verikokeetkin +pissanäyte oli normaalit. Aika jännää että kolmannessa raskaudessa voi olla tällästä, mutta siinä sen huomaa että samalla äidilläkin voi olla raskaudet oireiltaan täysin erilaisia.

Mulle iski tämmönen "Takalantion kipu, joka johtuu ensisijaisesti risti-suoliluunivelen löystymisestä muistuttaa oireiltaan iskiasta" :S

Mulla oli eilinen myös ihan kauhea päivä supistelujen kanssa :inpain: Kun joutui siellä labrassa ronkkimaan noita näytettä kohdunsuulta. Vieläkin vähän jomottelee.

Voi kökkö tänää vihlonu ja supistellu koko päivän. Nyt mä istun/ makaan kyllä loppu päivän. Panadolinkin jo otin. En tiiä johtuuko tää nyt eilisestä sisätutkimuksesta vai tulehduksesta. Onneks mies on kotona nyt viikonlopulla!

Takaisin