Harjotussupistukset

Jutila

Oman äänensä löytänyt
Onko kellään vielä ollut harjoitussupistuksia? Mulla oli esikoisesta niitä paljonkin, mut ei haitannu mitenkään elämistä. En vaan yhtään muista, et missä vaiheessa ne alko. Nyt rv 19+ enkä vielä ole huomannut.
 
Mulla alkoi tyyliin rv 12 kovettumiset. Esikoiselta mun mielestä reilusti rv20 jälkeen. Outoa että näin ajoissa, mutta onneks ne on harvoin kivuliaita.
 
Mulla alkoi esikoisesta joskus 25-30 viikolla. Nyt alkoi rv 14. Kipuja ollut myös, mutta lääkärissä katsottu että kaikki ok :)
 
Alkoi joskus rv8 ja olikohan 14-15 viikon hujakoilla muuttuivat kipeiksi. Osasin odottaa, mulla on kaikista neljästä edellisestäkin alkanut ajoissa harkkarit ja muutaman viikon jälkeen ne on kipeytyneet. Mulla on vain supistusherkkä kohtu. Kypsymistä ei ole kertaakaan vielä tapahtunut ennen rv27, ja se jossa paikat kypsyi noilla viikoilla, niin se raskaus jatkaui 39+2 viikoille asti.
 
Pari viikkoa ainakin ollut. Nyt siis 20+3.
Kivuliaita oli viimeviikolla...ja kramppailee. Seurannassa ovat ettei pahemmaksi mee.
 
Mullakin ollut jo aika runsaasti harkkasupistuksia. Enemmän mun mielestä, kun kahdessa edellisessä raskaudessa... välillä kovettuu maha tosi napakasti ja pitää mennä lepäämään. Mulla neuvolalääkäri katsoi kuitenkin, että eivät olleet mitään muutoksia saaneet aikaan kohdunsuulla. Käski lepäämään ja ottamaan rauhallisesti. Ja jos muuttuvat kivuliaiksi ja säännöllisiksi, niin pitää mennä uudestaan tarkistuttamaan tilanne.. :-/
Muoks mulla nyt viikkoja 18+5
 
Mulla oli kans kipuja mutta en oo ihan varma oliko ne supistuksia kaikki. Jouduin kans lääkärille tarkistukseen mutta kohdunsuun tilanne oli hyvä. Sain sairaslomaa ja nyt sit jännitän miten töissä pärjään. Rv 18+1 nyt. Esikoisesta oli harjotussupistuksia mutta viikkoja oli reilusti yli 20 eikä ollut kivuliaita. Ehkä toisen kanssa kohtu on herkempi? Nyt kivut jääneet pois mutta harjoitussupistuksia tulee välillä useinkin pitkin päivää
 
Mua hämää, kun olen nyt uimassa käydessä tuntenut erityispaljon kovettumista. Luulis, että siinä nimenomaan niitä ei tulis kun ei tule painetta. Hassua.
 
Koko alkuilta taas tullut säännöllisen epäsäännöllisesti supistuksia :inpain: Muutama päivä meni yksittäisillä kivuttomilla kovettumisilla, mutta nyt kai se hyvän olon tunne kostautuu, kun erehtyi sitten touhuamaan kaikkea pihalla ja sisällä. Loppuilta menee taas sohvalla pötkötellen.
 
Mua hämää, kun olen nyt uimassa käydessä tuntenut erityispaljon kovettumista. Luulis, että siinä nimenomaan niitä ei tulis kun ei tule painetta. Hassua.

Mulle lääkäri sanoi että olis hyvä välttää viileässä (luonnon)vedessä uimista, sillä se aiheuttaa helposti supisteluja. Tää siis sen takia että niitä tuli muutenkin liikaa ja olin välillä sairaslomalla niiden takia.
 
Mä oon alkanut epäilee, et mullakin tulee harakkoja päivittäin muutamia. Kohtu ei vielä 17+2 oo niin iso niin vaikeampi tunnistaa kun silloin kun niitä oli paljon isommilla viikoilla edellisessä raskaudessa.
 
Mulle lääkäri sanoi että olis hyvä välttää viileässä (luonnon)vedessä uimista, sillä se aiheuttaa helposti supisteluja. Tää siis sen takia että niitä tuli muutenkin liikaa ja olin välillä sairaslomalla niiden takia.

Hyvä tietää - mulla tätä on siis tapahtunut uimahallissa, n. 29 asteisessa vedessä. Se tuntuu koko kroppaan alkuun aika viileältä, joten sinänsä toi ei tosiaa yllätä. Kylmävesialtaisiin kai ei suositella menemistä ylipäätään, enkä kyllä mene.
 
Mulla meni useampi raskaus etten ees tienny mitä ne oli. Nyt kyllä huomaan, mut kai se on joku automaatio et mahan kiristäessä hakeudun huilimaan. On niitä kyllä sen verran usein, että laiskaksi ittensä tuntee... Mut tässä tilassa sen sallin! (Jos normaalioloissa huilaaminen hyvällä omallatunnolla vaatiikin vielä opettelua)
 
Mä oon tunnistanu ehkä 4 kertaa että se kovettuminen ja paine on supistus mut ei tuu kyllä kovin usein eikä kestä hirveen kauaan:) VIELÄ!:D
 
Mulla tulee supistuksia yleensä iltaisin jos olen huhkinut päivän aikana kovasti...muutenkin vatsa kivistää silloin enemmän. Ja sit jos joutuu pidättämään kauan pissaa... Ja tietty sekstaillessa joka kerta.
 
Esikoisodottajana pitää tulla kysymään tyhmä kysymys.

Eilen lenkillä taisin tutustua ensimmäiseen harjoitussupistukseen.
Taisin ottaa vähän liian rivakalla vauhdilla ja yhtäkkiä alkoi tuntua oudolle. Jatkoin matkaa vielä tovin ennekuin tajusin että tämä taitaa olla nyt sellainen harjoitussupistus :D alavatsa meni kovaksi ja epämiellyttäväksi, ja oli pakko hiljentää vauhti ihan mateluksi.
Missään vaiheessa ei ollut kipeä, vain sellainen epämiellyttävä.

Mutta... Mitä noiden kanssa pitää tehdä. Onko ne ihan ok? Tarviiko nyt alkaa ottaa rauhallisemmin? Pitääkö niitä ns. vältellä, vai elelläänkö tässä nyt ihan normaalia elämää ja niitä tulee jos tulee?

Viime torstaina oli neuvolalääkäri joka katsoi silloin kaikki "paikat" eli kohdunsuun jne. Ja kaikki oli kunnossa.
Viikkoja nyt 18+4.
 
Kivuttomista suppareista ei tarvitse välittää. Mutta heti jos kivuliasta tai joutuu ihan pysähtymään niin kehotan pysähtymään.

Itsellä viime yö oli rankka (esikoinen valvoi koko yön) ja aamuyöstä kramppaili oikeen kunnolla...jälleen. Mut oon siis jo ollu viikon saikallakin supistuksista.
 
Mä kuokin tuolta helmikuisista! Esikoista odottelen.

Mulla oli edellisyönä klo 2-6 sillai et ei missään asennos pystyny olemaa petissä, kävelin ympäri kämppää. Koko maha kolotti alhaalta kylkiluihin ja kylkiluut oikee poltti. Kohdun ym suunnilla ei mitään kipua tms. Mulla semmonen jokunen sentti läskiä siinä päällä et kovettumisesta en osaa sanoa mut aika hurja yö. Seuraavana päivänä oli paikat jotenki hellänä selkää myöten. Parilla särkylääkkeellä helppas.

Mikäköhän tommone olis? Yks tuttu meinas et joku päälle jäävä harkkasuppari tai sit vaan ku kroppa tekee tulokkaalle tilaa :)
16+2
 
Mä oon koittanut ottaa tietosesti vähän rauhallisemmin nyt, kun säikähdin n. viikko sitten tulleita ekoja supistuksia, eikä niitä alkuun sitten tullutkaan enään. Nyt töissä, kun on välillä niin kiire ja joutuu nostelemaan tavaroita, niin on taas välillä tullut ja joutunut menemään vessaan istuskelemaan hetkeksi, että rauhottuu. :/
 
Tänään täälläkin koettu eka harkkasupistus. Pitelin aika kauan lakanoita täynnä olevaa painavaa pussia ja hui mikä tunne alavatsassa! Oli pakko tipauttaa pussi maahan, ku niin säikähdin epämiellyttävää tunnetta. Aikasemmin ei oo ollu mitään, vaikka melko painavia kauppakassejaki oon kanniskellu. Olin kyllä nostanu pussin melko nopeasti riuhtaisemalla, kun en uskonu sen olevan niin painava. En tiedä kuinka lyhyellä/pitkällä viiveellä ne supparit tulee. Voiko tulla esim. 15min sen jälkeen, kun on jotain tehny?
 
Takaisin
Top