Harjoitussupistukset

Noniin. Saikkua ens viikon maanantaihin asti. Ens viikko onkin talvilomaviikko joten maanantain lomapäivä siirtyy. Sit pitäs mennä kokeilee jos supistukset helpottaa siihen mennessä

Miltä ne harjotussupistukset sit oikein tuntuu, olkoon kivuttomia tai kivullisia?

Niiden kuuluis olla kivuttomia, ja näinhän ne monesti onkin. Miul ainaki maha kovettuu ihan kivikovaksi n. kymmenen sekunnin ajaksi ja sit rentoutuu. Normaalejahan ne alkaa jo olla näillä miunkin viikoilla (25+1) mut jos niitä tulee usein tai ovat kipeitä ja jos tulee myös levossa, niin sit pitää vähän huolestuu. MIul tulee oikeestaan levossa vaan ja eilenkin laskin saldoksi kymmenisen kappaletta. Välillä tulee viiden minuutin välein sarjoissa ja sit välillä menee usea tunti ennen seuraavaa supistusta. Normaalistihan ne on vaan merkki siitä että kroppa haluaa lepoa, mutta hankala sitä lepoa on enempää tarjota jos ne esiintyy yöaikaan ja varmassa levossa... :rolleyes:

Mulla oli ensin vaan rasitus supistuksia mutta sitten ne muuttu ja niitä alkoi esiintyä levossa. Nyt tulee siis molempia. 14 lääkäri, vähän jänskättää mitä siellä tapahtuu :-S

Saikkua 19.4 asti jolloin lääkäri soittelee että jatketaanko. Jotenkin turhauttavaa kun ei voinut suoraan laittaa lomaan asti mutta kuulemma haluaa tässä välillä hoitokontaktin... Pissanäytteen vien vielä mutta tuskin siinä mitään näkyy. Paikat oli ainakin kiinni, mut jotenki tosta 15 min käynnistä jäi paska maku suuhun.

Saikkua 19.4 asti jolloin lääkäri soittelee että jatketaanko. Jotenkin turhauttavaa kun ei voinut suoraan laittaa lomaan asti mutta kuulemma haluaa tässä välillä hoitokontaktin... Pissanäytteen vien vielä mutta tuskin siinä mitään näkyy. Paikat oli ainakin kiinni, mut jotenki tosta 15 min käynnistä jäi paska maku suuhun.

Miule ei sovittu mitää konttollisoittoo. Talviloman jälkeen ite pitää ottaa yhteyttä neuvolaan jos ei viel oo supistukset loppunu. Ja miul oli kans tuollane "juosten kustu" 10 min käynti... en kerenny mitää mieltä askarruttavia juttuja kysyy. Tyhmää. Täällä ku ei oo ku tiistaisin neuvolassa lääkäri. Hohhoijaa... pieni paikkakunta ja hallituksen leikkaukset, gotta love them....

Mulla on ollut supistuksia perjantaista asti tämän tästä. Osa melko kivuliaita. Jopa yöllä olen herännyt ottamaan kipulääkettä. Eilen olin hakemassa tytärtä eskarista kävellen. Jouduin soittaa taksin kesken matkan kun en enää yhtäkkiä kyennyt kävellä. Torstaina pääsen onneksi lääkäriin! Siihen asti täys liikkumiskielto...

Oijoi Mesiangervo. Oot siis periaatteessa ny vuodelepoon määrätty? Tsemppiä!

Tuossa kun makoilin ja lueskelin esikoiselle ilta-akuankkaa, niin kävi mielessä että ehkäpä harjoitussupistusten lähde onkin asukki? Miten muuten kohtu täyslevossa pullistelisi, ja usein vielä epäsymmetrisesti (vasen puoli pongotti ylhäällä, oikean ollessa pehmeämpi...) ? Taitaa ainakin osa minun tuntemuksistani olla asukin jumppaa, ja enpä ihmettelisi jos se laukaisisi supistuksiakin, kun miettii kuinka helpolla suppareita saa jo pelkästään kävelemällä liian reippaasti.

Aika helpolla tunnun minä pääsevän täällä kun näitä lukee - voimia kaikille! Omaa kroppaa pitää kyllä muistaa kuunnella, ei saa tehdä nyt liikaa.

Mulla tosiaan supistaa vaan jos yritän tehdä jotain raskasta, nostaa jotain, kantaa tai ponnistella. Mut menee kyllä heti ohi, kun lopetan. Siis nää sellaisia jotka tuntuu ja jota voi kutsua lieväksi kivuksi.

Sit on levossa joskus vaan sellaisia et vatsa on hetken aikaa ihan kova kun kivi, mut sitä ei edes huomaa, jos ei satu just pitämään kättä vatsan päällä (tai isäntä pitää), eli ei mitää kipua tai edes oikeastaan tuntemuksia.

Höllääminen ei ole ollut osa mun arkea, mut kyllä sitä on pitänyt nyt harjoitella. 26+5
Lenkkeilyä ja reipasta tekemistä rajoittaa täällä mitätön hemoglobiini, hengästyn jo ihan mitättömistä suorituksista :shifty:

Pinkkis, mäkin asun pienellä paikkakunnalla niin lääkäri on vaan tiistaisin neuvolassa. Kysyin samalla että voiko nää supistukset vaikuttaa istukkaan kun edellisessä synnytyksessä huomattiin että istukka oli irronnut osittain , niin lääkäri vastas vaan ettei hän tiedä ja se asia oli sillä käsitelty..

Täällä alkoi myös viime yönä esikon 2 v eka oksennustauti et se siitä levosta :'( kohta olen kuitenkin itse pää pöntössä.

5 supistusta tuli tunnin sisällä niin jouduin lähteä kotiin töistä :( en uskaltanut enää olla. Huomenna aikoi neuvolasta soitella kontrolliaikaa kohdunkaulan mittauksen tiimoilta.

Pinkkis, mäkin asun pienellä paikkakunnalla niin lääkäri on vaan tiistaisin neuvolassa. Kysyin samalla että voiko nää supistukset vaikuttaa istukkaan kun edellisessä synnytyksessä huomattiin että istukka oli irronnut osittain , niin lääkäri vastas vaan ettei hän tiedä ja se asia oli sillä käsitelty..

Täällä alkoi myös viime yönä esikon 2 v eka oksennustauti et se siitä levosta :'( kohta olen kuitenkin itse pää pöntössä.

Oijoi. Kiva vastaus lääkäriltä. Tuossa vaiheessa jos ei oo tietoo tollasesta ni sit on parempi jäädä pois töistä. Kivuttomat supistuksetko ne aiheutti istukan osittaisen irtoomisen?

Miul on pitkin päivää ollu kovettumisia, en oo kyl ny laskenu mut n. tunnin välein pahimmillaan. Ja aamulla ei kertaakaan moneen tuntiin. Vaihtelee päivittäin...
Turhauttavaa ku ei tiedä mihin nää johtaa lopulta. Pitäs yrittää vaan elää päivä kerrallaan eikä vielä miettii joutuuko hakee lisää saikkuu ku ens viikko on iha rehellistä vuosilomaa.

En muista onko joku asiasta jo maininnut, mutta kuinka kauan teillä yksi supistus kestää? Esikoista odotan ja vähän epävarma että mikä on supistus ja mikä ei... Pitkien kävelymatkojen jälkeen yleensä vatsa pingottuu kovaksi ja pakko kävellä todella hitaasti ja se tunne saattaa kestää jonkin aikaa.

Täällä kans tänään käyty uudestaan lääkärin vastaanotolla, takana eka 2 viikon saikku supistuksien takia. Neuvolan lääkäri ollu kyllä tosi ymmärtäväinen kun hänellä itellä vastaavasta tilanteesta kokemusta. Laittanut mut kyllä kaikkiin mahdollisiin testeihin ensiavun puolelle mutta muuta syytä supistuksiin ei saatu kuin se että istun töissä pitkään autossa.

Nyt sitten jatkoi saikkua taas 2 viikolla ja sitten taas kontrollikäynti. Tuskin olen siis palaamassa enään töihin kun supistuksia tulee kotonakin jos istun paljon. Jotenkin vain turhauttavaa kun olen yrittäjä ja laittaa aina kahden viikon jatkon jatkon perään ja pitää aina kelaan tehdä sitten uudestaan noita hakemuksia jotta saisin edes jotain sairaspäivä rahaa.

Onko muilla tullut supistuksien aikana hengenahdistusta? Itellä aina kun maha menee kovaks alkaa painaa palleaan ja hengitys on tosi vaikeaa, joka tekee supistuksista vielä kurjempia.

Ja mulla nuo supistukset mitä tulee työpäivän jölkeen kestää pitkäänkin. En nyt aikaa ole ottanut että osaisin tarkkaan sanoa.

Oijoi. Kiva vastaus lääkäriltä. Tuossa vaiheessa jos ei oo tietoo tollasesta ni sit on parempi jäädä pois töistä. Kivuttomat supistuksetko ne aiheutti istukan osittaisen irtoomisen?

Miul on pitkin päivää ollu kovettumisia, en oo kyl ny laskenu mut n. tunnin välein pahimmillaan. Ja aamulla ei kertaakaan moneen tuntiin. Vaihtelee päivittäin...
Turhauttavaa ku ei tiedä mihin nää johtaa lopulta. Pitäs yrittää vaan elää päivä kerrallaan eikä vielä miettii joutuuko hakee lisää saikkuu ku ens viikko on iha rehellistä vuosilomaa.
Edellisessä raskaudessa ei ollut supistuksia, muutoin kuin synnytyksessä ja siksi kysyinki että voiko näillä supistuksilla olla istukkaan jotain vaikutusta. Mutta ei osannut sanoa asiaan mitään, totes että istukka on kertakäyttö tavaraa.
Olenkin miettinyt yksityisellä käymistä mutta rahatilanne ei oikein antais periksi.

AA, mulla on kans tota hengenahdistusta. Sit unohdan hengittää ja muutenkin pyörryn herkästi, niin monesti sit käy niin, että tipahdan kun se supistus lakkaa. Onneks ihmiset, jotka mun kanssa enemmän on, tietävät jo tilanteen ja osaavat pitää kiinni ja muistuttaa hengittämisestä.

Tänään kävin lääkärillä ja kaikki oli onneksi hyvin. Supistukset eivät ole aiheuttaneet muutoksia. Mikä helpotus! :happy: Sain ohjeeksi levätä paljon, sekä luvan normaalien toimien suorittamiseen. Lääkäri kehoitti ottamaan rauhallisesti ja etenemään kehon ehdoilla. Mitään varsinaisia lenkkejä en saa enää tehdä. Saan myös ylimääräisen lääkärikäynnin jossa uudelleen katsotaan tilannetta. Sitä ei tiedetä miksi supisteluherkkyys on näin valtaisa tässä raskaudessa.

Mun neuvolatäti soitteli ja kyseli miten on mennyt ja kun kerroin että supistuksia ollut vähän enemmän nyt ja alaselkäkipua, kielsi töihin menon ja varasi lääkäriajan mulle täksi päivää...

Takaisin