Harjoitussupistukset

En ole (onneks) tämmösiä huomannu :) liitoskivut riittää epämukavuudeksi
 
Mulla tulee nykyään lähes päivittäin harjotussupistuksia, kivuttomia. Iltaisin sen varsinkin huomaa kun iskeytyy sohvaa vasten makaamaan.
 
Mulla tosiaan supistellut pieniltä viikoilta alkaen, välillä tosi kivuliaita, mutta kohdunkaula ultrattiin, ja kaikki oikein hyvin! :) Vaikkei niiden harkkareiden pitäisi sattua, niin itse uskon että osalla ne vaan tekee kipeää.... Ainakin itellä.. Aina silloin tällöin saattaa tulla yks, tai kaks kivuliaampaa supistusta... Ei siis tietenkään mitään avaavien synnytys supistusten kipujen luokkaa. (Tai siis ainakin oletan niiden olevan ihan oma juttunsa, kokemusta kun ei vielä ole :D)
 
Mulla kanssa supistaa joka päivä moneen kertaan. Aluksi oli vähän kivuliaita, että piti ihan pysähtyy hetkeksi mut nyt vaan tulee sellasena asteittaisena kovenemisena. Usein aluksi luulen, että typsy potkii ihan kohdun pohjalle, mutta sitte lähteekin kovettuun koko paketti. Tekeepähän edes joku osa mun vatsanalueella vähän töitä, ehkä noi vatsalihaksetkin oppis kohta itsekseen alkaa töihin :D
 
"Ja hän asteli suoraan synnäriltä bikinikunnossa rantsulle aurinkoa ottamaan -vauva mukana rantakassissa tyytyväisenä köllötellen-...." :D siis näinhän mä tän homman vedän!!! :D Miten mä en aikaisemmin tätä tajunnu.... :D
 
Eli harjoitussuppareita vaan toivottelen kaikille oikein paljon niin näytetään sit kesällä hyvältä! :D
 
Onko hei kellään yskiminen aiheuttanu supistuksii? Mul on ollu tää viikko kova flunssa ja nyt tuli sit yskäkin kuvioihin ja mua yskittää kokoajan niin kovin et on alkanu supistelee myös. Tuntuu et maha menee kokoajan ihan kovaks, ei ne nyt kauheen kivuliaita oo mut vähän tuntuu. Tarvis varmaan jotain yskänlääkettä hakea, vai saakohan semmosta ottaa.
 
Minimanaatti mulla kaikki vähänki rasittava aiheuttaa noita, ja varmasti yskäkin aiheuttais jos olis.
 
Eilen melkein lähdin päivystyksessä käymään, kun 2 tuntia supisteli järkyttävän kipeästi, lentomatkan jälkeen. Maha oli aivan kovana, kipu säteili kylkiin ja välillä n. 5 minuutin välein tuli kouristuksenomainen kipuaalto.. Itkua tihrustin ja mikään ei helpottanut oloa. Rauhoittui sitten yhtäkkiä, joten en lääkäriin lähtenyt. Äidille soitin ja hän meinasi, että varmaan tuosta lentomatkasta (7h) rasittui. Tänään vatsa on tuntunut todella hellältä ja kohdunsuun(?) seutu myös oudolta.. ensikertalaisena sitä ei yhtään tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Onneksi ylihuomenna on neuvola, pitää pyytää, että jos voisivat tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Säikäytti kovasti, pitää nyt koettaa levähtää ja olla urheilematta sinne neuvolaan saakka.. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Suppareita tulee, etenkin jos ei vatsa toimi, ärsyttäväääää...
 
Mulla nyt onneks hieman rauhottunu, mut jos supistuksia tulee, niin ovat joka kerta kipeitä. Mut sentään ei tule enää joka päivä eikä edes joka toinen!
 
mamabel mulla kans sama juttu et etenkin sillon tulee ku ummettaa.. jännä et on yhteydessä toisiinsa. Sit kun vatsa toimii ei mitään.. no onneks edes välillä loppuu eikä oo enää jokapäivästä.
 
Tällä viikolla on kyllä supistellu taas aika kiitettävästi, kivuttomia ja kivun kanssa. Ärsyttää kun noissa kivuttomissakin henki salpautuu eikä meinaa aina laueta millään :sad001 Ja ummetus kyllä pahentaa! Onneksi nyt ei oo sitä tähän kaiken muun päälle. Toivottavasti nää ei vielä oo saanu mitään aikaan kohdunsuulla, tuntuu turhalta soittaa neuvolaankaan näistä, kun ei tästä kotiäidin hommasta saikulle jäädä eikä oikeen paljon enempää voi levätäkään että tulee lapset hoidettua (ja kotikin edes jotenkin).
 
Mulla kans toi ummetus saattaa laukasta harkkasupistuksia. Samoin jos on todella kova pissahätä niin supistuksia tulee, silloin välillä pienen kivunkin kanssa.
 
En tiiä pitäskö soittaa neuvolaan vai ei ku se akka siellä (sori vaan mut hermo menee) ei osaa ikinä auttaa tai neuvoa millään tavalla. Mulla kans AINOASTAAN töissä supistaa niin kertosko jotain.. miutenki henkisesti aivan loppu työhöni kun asiakkaat niin hankalia ja agressiivisia.
 
Meillä työterveysaseman tohtorit sanoo että raskaus ei ole syy sairaslomalle. Olivat sanoneet kaksosten odottajalle näin. Odottaja soitti työnantajalle että wtf, työnantaja sanoi että hae toisesta paikasta sairaslomaa ei todellakaa ole asiaa takaisin töihin :D
Taas tippui arvostus hieman lisää työterveysasemalta :angry1

Voisko tommonen yhtäkkinen täyden olon tunne olla harj.suppari? Sit ku tulee se ni alkaaki pissattaa :D
 
Miulla on nyt joku viikon tai kahden ajan tullu käsittääkseni niitä harjoitussupistuksia - alavatsassa tuntuu aina kuin joku olisi lisänny jonkun suuren painon ja kuin se paino vetäisi mahaa alaspäin. Ja alavatsa kovettuu samalla.
Ihan joka päivä niitä ei oo tullu, välillä joka toinen päivä, välillä harvemmin. Ja kivuttomia. Välillä tuntuu niin sanotusti epämukavilta, toisinaan taas vaan tosi hassulta. :D
 
Takaisin
Top