Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla ultra samana päivänä. Onko sullakin jorvissa?Mulla oli viikolta 10 alkaen kuukautiskipumaista kipua, ja odotin aika levottamana että tulee 12 viikkoa täyteen...
Viikot eteni, kuukautismaista kipuilua jatkui, mutta viikolla14 tuntuivat voimakkaammin. Epäilin itsekin kohdun kasvua, liitoskipuja, ym. mutta vatsasta tunsin sen niin selkeästi kovettuvan, että kyllä niiden oli pakko oikeasti olla supistuksia. Osa supistuksista kivuttomia, osa kivuliaita. Lääkärille menin sitten 15+0 tämän vuoksi. Sisätutkimus, kaikki ok. Suljettiin pois mahdollisia aiheuttajia kokeilla, esim. Klamydia+muut yleiset sukupuolitaudit, bakteerivaginoosa, virtsatie infektio, ym. "tulehdustilat" jotka voivat kuulema aiheuttaa supistelua. Ei löytynyt mitään syytä testeistä huolimatta.
Liitoskipuja on ollut, välillä koviakin, ja neuvolaterkkari ehdottikin että voisiko tulla liitoskipua supistuksen aikana...? Lisäksi raskauden aikana voi olla niin paljon eri tuntemuksia ja kipuilua. Viime viikolla tapasin taas terkkarin, joka toi esiin että toiset vain supistelevat läpi raskauden... mutta kivut ei kuulema sais niihin kuulua. Itse kuitenkin jostain luin että harjoitus supistukset voivat myös olla välillä pitempiä ja kivuliaitakin.
Nyt torstaina, 19.2 rakenne UÄ ja silloin rv. 20+3, ja menen mukanani kysymyslistan kanssa, liittyen tähän supisteluun, koska kyllähän nuo aikalailla jännittää ja pelottaa... Vaikka toisaalta niitä on nyt jo niin pitkään ollut ja kaikki edelleen hyvin.
Levolla toki helpottuvat, ja olen onneksi sairaslomalla, joten lepäily pitkin päivää on mahdollista. Harmittaa vain kun ei oikein uskalla liikkua, joka olisi kuitenkin muutoin tärkeää. Myös lantionpohjalihas harjoittelut jääneet vähemmälle kun pari kertaa alkanut supistaa niitä tehdessä. Toivottavasti UÄ: ssä kaikki hyvin ja saisi luvan huoletta liikkua :)