Harjoitussupistukset

Joku kirjoitti että jos on yli kymmenen päivässä ni yhteys neuvolaan
 
Siis miltä harjoitussupparit tuntuvat? Mulla on ollut kaikenlaista epämääräistä juilutusta, mutta en tiedä mitä ovat. Aika usein tuntuu oikealla alhaalla semmoista pientä kiristyksen tunnetta ja joskus laajemmalti alavatsassa, mutta en tiedä supistaako vai ei.

Teillä keillä on ihan selkeitä harjoitussuppareita, niin onko teiltä katsottu mahdollinen vti tai bakteerivagioosi? Itsellänihän on parhaillaan jälkimmäinen (+hiivis) ja ollut varmaan lähes koko raskauden. Yhden flagyl comb-kuurin olen jo ottanut ja nyt toinen kuuri menossa. Huoh, siitä ihanuudesta voisin ehkä tehdä oman ketjunkin :shifty:. Mutta siis pointti oli, että nuo infektiot altistaa supistuksille ja ne kannattaisi aina tutkituttaa, vaikkei oireita olisikaan (siis varsinkin jos on suppareita).
 
Mä kävin just viime to lääkärissä ku olin ihan varma jostain tulehduksesta.. yllätykses ei ollukkaan mitään ku kuivat limakalvot.. noh vkl alko noi mahan tuntemukset sit ja nyt ollu pari viikkoa alapään sisällä vihlontaa ja tuikkasuja. Kaikki oli kuitenki lääkäris ok, mut on nää inhottavia vaivoja silti.. ja ekaa ku odottaa yhen km jälkee niin säikäyttää pirusti.
 
Mullakin on välillä kohdunsuulla yksittäisiä vihlaisuja, mutta olen tulkinnut ne vauvan potkuiksi :happy:.
 
Joo jotaki semmosia ne varmaan on :) nyt rupes jo vähän huvittaa itteni ku taitaa osa näistä mun "supistuksista" ollakkin ilmavaivojen aiheuttamaa :D enpä tiiä. No tarttee kuulostella, meinas jo ressi iskee mut ei hitto en lannistu. Pitää yrittää nauttii nyt vaik nää kaik tuntemukset on nii uusia ja pelottaviakin toisinaan :)
 
Mulla oli viikolta 10 alkaen kuukautiskipumaista kipua, ja odotin aika levottamana että tulee 12 viikkoa täyteen...

Viikot eteni, kuukautismaista kipuilua jatkui, mutta viikolla14 tuntuivat voimakkaammin. Epäilin itsekin kohdun kasvua, liitoskipuja, ym. mutta vatsasta tunsin sen niin selkeästi kovettuvan, että kyllä niiden oli pakko oikeasti olla supistuksia. Osa supistuksista kivuttomia, osa kivuliaita. Lääkärille menin sitten 15+0 tämän vuoksi. Sisätutkimus, kaikki ok. Suljettiin pois mahdollisia aiheuttajia kokeilla, esim. Klamydia+muut yleiset sukupuolitaudit, bakteerivaginoosa, virtsatie infektio, ym. "tulehdustilat" jotka voivat kuulema aiheuttaa supistelua. Ei löytynyt mitään syytä testeistä huolimatta.

Liitoskipuja on ollut, välillä koviakin, ja neuvolaterkkari ehdottikin että voisiko tulla liitoskipua supistuksen aikana...? Lisäksi raskauden aikana voi olla niin paljon eri tuntemuksia ja kipuilua. Viime viikolla tapasin taas terkkarin, joka toi esiin että toiset vain supistelevat läpi raskauden... mutta kivut ei kuulema sais niihin kuulua. Itse kuitenkin jostain luin että harjoitus supistukset voivat myös olla välillä pitempiä ja kivuliaitakin.

Nyt torstaina, 19.2 rakenne UÄ ja silloin rv. 20+3, ja menen mukanani kysymyslistan kanssa, liittyen tähän supisteluun, koska kyllähän nuo aikalailla jännittää ja pelottaa... Vaikka toisaalta niitä on nyt jo niin pitkään ollut ja kaikki edelleen hyvin.

Levolla toki helpottuvat, ja olen onneksi sairaslomalla, joten lepäily pitkin päivää on mahdollista. Harmittaa vain kun ei oikein uskalla liikkua, joka olisi kuitenkin muutoin tärkeää. Myös lantionpohjalihas harjoittelut jääneet vähemmälle kun pari kertaa alkanut supistaa niitä tehdessä. Toivottavasti UÄ: ssä kaikki hyvin ja saisi luvan huoletta liikkua :)
 
Mulla illalla oli ihan järjettömät tuskat.. koko alavatsa ja alapää kipuili koko yön. Inhottavaa ku painottuu just yöhön ku sit ei saa nukuttua. Ja kaikki tämä taas ja jälleen ummetuksen/liitoskipujen/kasvukipujen yhdistelmää. Toi ummetus on kyllä niin järkyttävää. Vi siblin on vaan pahentanut :/ ei auta oikeesti mikään.
 
Niin ja pointti oli siis se, et mulla jotenki semmone olo et itellä noi supistelut johtuis ummetuksesta osittain :/
 
Hei, harjoitus supistuksissa kohtu kovettuu ihan kovaksi eikä siihen voi vaikuttaa oikeen mitenkään. Se ei satu vaan kovettuu ihan kiveksi, kestää joitain sekuntteja, ehkä 10 ja menee ohi.
Ne menkkamaiset ja viiltävät kivut on niitä kohdun ja kohdun kiinnikkeiden kasvua ja venymistä. Tuntuu inhottavalta ja pelottavalta. JA synnyttäminen tuntuu sitten erilaiselta että ei tarvii pelätä :)
Tai siis niin, näin mun kokemuksen mukaan. voi olla et jollain on eri kokemus.
*muoks kirjoitusvirheet :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans ollut hirvee ummetus, mutta sain onneksi itse helpotusta Vi-Siblinistä. Ja vettä juon varmaan lähemmäs 4 litraa... Sen huomasin että se veden juonti on se tärkein juttu, ja etenkin Vi-Siblinin kanssa. Otan joka päivä, jos jää väliin, niin sen kyllä huomaa...
 
Mulla oli viikolta 10 alkaen kuukautiskipumaista kipua, ja odotin aika levottamana että tulee 12 viikkoa täyteen...

Viikot eteni, kuukautismaista kipuilua jatkui, mutta viikolla14 tuntuivat voimakkaammin. Epäilin itsekin kohdun kasvua, liitoskipuja, ym. mutta vatsasta tunsin sen niin selkeästi kovettuvan, että kyllä niiden oli pakko oikeasti olla supistuksia. Osa supistuksista kivuttomia, osa kivuliaita. Lääkärille menin sitten 15+0 tämän vuoksi. Sisätutkimus, kaikki ok. Suljettiin pois mahdollisia aiheuttajia kokeilla, esim. Klamydia+muut yleiset sukupuolitaudit, bakteerivaginoosa, virtsatie infektio, ym. "tulehdustilat" jotka voivat kuulema aiheuttaa supistelua. Ei löytynyt mitään syytä testeistä huolimatta.

Liitoskipuja on ollut, välillä koviakin, ja neuvolaterkkari ehdottikin että voisiko tulla liitoskipua supistuksen aikana...? Lisäksi raskauden aikana voi olla niin paljon eri tuntemuksia ja kipuilua. Viime viikolla tapasin taas terkkarin, joka toi esiin että toiset vain supistelevat läpi raskauden... mutta kivut ei kuulema sais niihin kuulua. Itse kuitenkin jostain luin että harjoitus supistukset voivat myös olla välillä pitempiä ja kivuliaitakin.

Nyt torstaina, 19.2 rakenne UÄ ja silloin rv. 20+3, ja menen mukanani kysymyslistan kanssa, liittyen tähän supisteluun, koska kyllähän nuo aikalailla jännittää ja pelottaa... Vaikka toisaalta niitä on nyt jo niin pitkään ollut ja kaikki edelleen hyvin.

Levolla toki helpottuvat, ja olen onneksi sairaslomalla, joten lepäily pitkin päivää on mahdollista. Harmittaa vain kun ei oikein uskalla liikkua, joka olisi kuitenkin muutoin tärkeää. Myös lantionpohjalihas harjoittelut jääneet vähemmälle kun pari kertaa alkanut supistaa niitä tehdessä. Toivottavasti UÄ: ssä kaikki hyvin ja saisi luvan huoletta liikkua :)
Mulla ultra samana päivänä. Onko sullakin jorvissa?
 
Mulla oli eilen ekat harkkarit. Kesti yli tunnin, onneks matkassa on siskot keillä on jo lapsia niin saivat rauhoteltua mua. Mulla on aika korkea kipukynnys mutta siskot sai sitte suostuteltua mut ottamaan panadolia. Oon tosi lääkevastanen ja oon pyrkiny että mitään lääkkeitä en turhaan ota, mutta eilen otettiin, että saatiin kipu rauhotettua ja mut rentoutuneeksi.

Siskot sanoi, että oon niin paljon lomalla kuntoillu, että siks on kohtu varmaan ottanut vähän itteensä. Nyt loppuloma meneekin sitte levätessä ja rauhallisemmin.
 
Mulle tulee melkein päivittäin ja eilen naistenklinikalla siihe ei mitään sanottu. Normaaleja siis ovat kun ovat kivuttomia :) ja kivuliaitakin mulla ollut , mut ei oo merkannu huonoa tähän mennessä.
 
Mä otin eilen illal panadolin ku koko päivän ajan tuntu kovaa painetta alavatsalla ja alapäässä. Onneks ne rauhottu lääkkeellä :) kerkes jo tulla pieni itku ku kävin googlaamassa :D
 
Täällä yksi esikoisen odottaja kyselee.. olen päätellyt että kyse harkkareista kun etenkin töissä ja joskus koirien kanssa lenkillä yhtäkkiä tuntuu kuin kohdun sisään pumpattaisiin koripallo ja tuntuu siltä myös päälle päin. hetken aikaa kiristää, sitten yhtäkkiä taas pehmenee. liittyy paljon kyykistelyyn ja reippaaseen kävelyyn. töissä en ole näistä välittänyt kun ei mitään kipua näihin liity, mutta pitäisikö? onko niistä siis oikeasti jotain haittaa?
 
Ei harkkareista ole haittaa, jos ne ei tee mitään alapäässä. Eli kannattaa lääkärille mainita, joka tarkistaa tilanteen. Mulla tulee päivittäin useastikin ei kipeitä ja viikottain kipeitä, mut koska eivät edelleenkään ole alapäässä tehneet yhtään mitään, niin ei huolta. Viime kerralla jouduin töistä ottaan saikkua rv 20 alkaen, kun ovat kumminkin sen verran ilkeän tuntuisia. Nyt oon pyrkinyt ottaan rennosti esikoisen kans, mut eipä tuo tunnu auttavan.
 
Huh, täälläkin koettiin tänään supistuksia ja vähän kivuliaitakin kun jumpassa kävin. Oli aika paljon vatsalihasliikkeitä ja siitä ne sit alko. Koitin ottaa rauhallisemmin mut ei auttanu ja sit lähin pois ku teki tosi pahaa. Meni sit onneks ohitse kun pääsi kotiin lepäilee. Kyllä sit vähän pelästytti kun alko niin yhtäkkiä.
 
Ei oo mitään kipuja yllättäen vieläkään. Ihan kivuttomia vatsankovettumia. Eipä sillä, eihän ne oikeetkaan viimeks mitään tehneet :) Ja mulla noita tulee ihan miten sattuu, istumassa ja kävellessä ja rehkiessä...
 
Takaisin
Top