Harjoitussupistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kkattja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kkattja

Puuhakas puhuja
Onko muilla ollut? Mulla tänään alko menkkamainen jomotus, jota on ollu pitkin raskautta, kohdun kasvukivuiks todettu. Tänään sit ku aattelin että menen lepäilemään jos helpottas, niin muutaman kerran tuntunut kun kohtua puristaa hetken. Ekan kohdalla ei tällaista ollut niin mietityttää :o Uskaltaako olla ihan huoletta (jos ei pahene) ja maanantaina soitella neuvolaan, tarviaako käydä näytillä?

Minulla oli pitkin edellistä raskautta. Varsinkin jos tein mitään raskaampaa. Neuvola oli sitä mieltä, että lepoa, äitiyspolin mielestä ei olisi tarvinnut.

Uskoisin, että voit ihan huoletta olla jos ei pahene ja soitella maanantaina sinne neuvolaan. :) Jos tuntuu että supistelee, otat rauhallisemmin. Muistaakseni yleinen nyrkkisääntö olisi, että niin kauan kun supistukset menevät levolla ohi, on ok. :)

Sain tällä viikolla ohjeeksi ihan äitiyspolilta lepoa, vettä ja tarvittaessa 1g panadolia. Mitään ei kuitenkaan voida tehdä, sanoivat

Kyllä mullakin kivuttomia harjoitussuppareita oli viimeksi reilusti ja silti meni yliajalle asti :) tuskin tarvitsee huolestua ollenkaan niin kauan kun eivät säännöllisty, oo kovin kipeitä ja menee ohi lepäilyllä :)

Mulla oli viikolla 13, mutta nyt en oo ainakaan huomannu. Sekin oli ihan iltasella lepäillessä.

Muuten tulee kyllä kipua mahaan, jos liikaa rähkii.

Mulla myös ollut harkkasuppareita kaikissa raskauksissa, mutta sinänsä kivuttomia (toki vähän epämieluisan tuntuisia ja jos on just ollut vaikka kävelemässä, niin kyllä ne vähän hidastaa tahtia), mutta eivät oo aiheuttaneet mitään sen kummempaa onneks, esikoinenkin meni ihan yliajalle..

Eli oottele vaan rauhassa sinne neuvolaan ja juttele vielä siellä. Onhan se hyvä, että tulee kirjatuksi sun tietoihin ja saat ainakin itelle "varmemman" olon, kun oot asiasta ammattilaistenkin kanssa puhunut :)

Viime raskaudessa mulla oli ihan alvariinsa, tosi ajoissa jo, pitkiä harjoitussuppareita, ja sen vuoksi määrättiin ylimääräinen lääkärikäyntikin, tarkastus mielessä.. Ja juu, yli meni mullakin raskaus sitten, tappiin saakka :grin
Lepäämällä ne pysyy aika hyvin kurissa, eli rauhallisesti vaan :happy:

Mulla on myös supistellut välillä ehkä viikon tai parin ajan silloin tällöin, nyt 18+6. Ei satu, mutta ei se kovin kivaltakaan tunnu. Tänään vauhdikas kylppärin peseminen alkoi supistaa. Pitää vaan uskoa, että välillä on ihan hyvä ottaa iisimmin :)

Joo on ollut. En pelästy ellei säännöllisesti ala tulla. Vaikka kyllä omat synnytyssupparitkin oli melkolailla kivuttomia

Parin viimeisen viikon aikana jokunen harjoitussuppari tullut, peiton heiluttelu saa ainakin mahan kovettumaan. :) Esikoisestakin alkoi näillä viikoilla ilmestyyn harjoitussuppareita, niin kauan hyvä kun ei kivuliaiks muutu.

Mulla muuttui nyt tällä viikolla ihan kunnolla kivuliaiksi nämä :inpain: Yks ilta poltteli niin pirusti selkään asti, että olin aivan varma tän olevan sit tässä, mutta onneksi loppuivat. Muutaman viikon olleet jo tuntuvia, mutta ei mitään tohon verrattuna, eikä aikaisemmissakaan raskauksissa noin kivuliaksi yltyneet ennen kuin ihan pari päivää ennen synnytystä. Ja noita kipuja edelsi koko kämpän jynssääminen, eli pitää ihan oikeesti kai ottaa rauhallisesti :confused: Torstaina neuvolaan ihmettelemään taas.

Mulla on ollu parina päivänä yht varmaan 6 kertaa.. inhottavan tuntusta, mutta kivutonta.. huomasin että ummetus pahens asiaa. Aluks jotenki iski stressi noista mut kai ne sit vaa kuuluu asiaan :) voisko ihan kohdun kasvuki noita aiheuttaa? Ku näin puolen välillä se kasvaa nii hurjaa vauhtia..

^Joo, lasillinen kylmää vettä nopeasti juotuna saattaa lopettaa ei-synnytyssupistukset. Mäkin oon huomannu ummetuksen pahentavan. Mitäköhän nää ois jos ummettaiskin :confused: Varmaan huutaisin epiduraalia täällä :grin

Mun harj. sup alko viikolla 13+, ja heti kun teen vähänkään fyysistä niitä tulee. Neuvolassa sanottiin että niin kauan kun ei oo vuotoa, ei hätää. Ja sit käskettiin levätä ja ottaa rauhallisesti.

Mulla alko viimeks rv 20 tienoilla, mutta nyt on ollut jo tosi varhaisesta vaiheesta asti ja tossa rv 15 ne levis sitten ihan käsiin! Nyt menossa rv 17+4 ja eilen oli tosi kivuliaita supistuksia, jotka ei meinannu mennä millään ohi, vaikka lepäilin. Nyt on sit sen jälkeen taas vähän väliä kovettanu vatsaa, mut ei onneks ole ollut kipeitä. Kävin viime viikolla neuvolassa ja lääkäri totes ettei mitään hätää, kun ei ole alapäässä vielä tehnyt mitään. On tää silti rasittavaa... :meh:

Miulla tais olla eilen illalla ekat, en kyl tiedä miltä ne oikeesti tuntuu, mut kun kuvailin hoitajalle näitä mun tuntemuksia, niin hän epäili et ois supistanu. Hitto, et pelotaa sekin, jos niitä nyt alkaa olemaan, kun miulla edelleen sitä vuotoa, vaikka onkin etinen istukka.

Mullakin on harkkasupistuksia. Nyt tämän toisen kanssa, niinku oli esikoisellakin.. Äskenki supisti ja sitte alkoi hirvee jumppa, niin että mieski tunsi ekat potkut ulospäin :)

Taas tänään tuntunu pari kertaa.. mikä niinku on normaalia? Jos päivittäin tulee onko jo liikaa? :o

Takaisin