Harjoitussupistukset

Outoa, mulla tulee harjotussupistukset just levossa. Vaikkei olis mitään tehny :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Minullakin nuo harjotussupistukset on lisääntyneet aika paljon.. Jos päivän aikana touhuaa enemmän niin illalla tuntuu että pelkkä makoilukin aiheuttaa suppareita. Mutta niistähän ei kai pitäisi olla mitään haittaa jos niihin ei liity kipua.

Mutta osaako joku sanoa onko kohdun supisteluherkkyydellä mitään merkitystä ? Paitsi että suppareita tulee herkästi :) Siis kun neuvolatäti totesi perjantaina, että mulla on supisteluherkkä kohtu.
 
Mullakin on tullut aika jatkuvalla syötöllä nyt pari päivää! Lepo ei niitä poista mutta levossa ne on helpompi sietää.
 
Mun supisteluherkästä kohdusta ei ainakaa esikoisesta ollu mitää hyötyä. Hirveesti supistuksia mut aika tehottomia. :) siis synnytyksessä. Mulla harkkasupisteli ekassa raskaudessa tosi paljon ja herkästi, niin kun tässäkin raskaudessa. Tuntuu et niistä ei oo mitää hyötyä, häiritseviä vaan :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Osaisiko joku kuvailla mitä se tarkoittaa kun neuvolasta kysyttiin onko paineen tunnetta supistusten yhteydessä? Tunnistaako sen siis jotenkin jos ne supparit avaa paikkoja? Uskoisin kyllä että nää mun on tiheydestään huolimatta ihan harmittomia mutta jäi mietityttämään kun en oikein tuohon kysymykseen osannut vastata.
 
Hmm.. oisko se paineen tunne joku tarve ponnistaa? Paha sanoo, mulla ei oo ainankaa mitää paineita suppareiden aikana.
 
Yritin googlata asiaa, monessa paikassa vain mainitaan paineen/painon tunne mutta ei ole tarkemmin kuvailtu miltä se sitten tuntuu. En viitsi keskustelupalstoja hirveästi lukea (muualta) koska sieltä aina löytyy niitä "kohta lapsesi syntyy WC -pönttöön" -juttuja. :grin Noh, ehkä sen painon tunteen sitten tunnistaa.

Mulla noihin harjoitussuppareihin liittyy pissalla ravaaminen, joka on välillä kyllä myös valepissahätä. Se on ehkä se hankaloittavin osuus jos on töissä suppareiden kanssa, vaikea kävellä tai keskittyä mihinkään kun täytyy keskittyä pidättämään.
 
Eli ei tarvi ilmeisesti pelätä että paikat aukeaa ja tapahtuu tuo lapsen synnytys sinne wc-pönttöön vaikka kohtu supisteleekin :grin

Ärsyttää kun illalla väsyneenä jää miettimään enemmän niitä supistuksia ja niihin liittyviä tuntemuksia ja jotenkin nyt loppuajasta alkaa kuvittelemaan että tuntee kipua tai jotain muuta "ylimääräistä" niiden aikana.
 
Onneks ne synnytys supparit tunnistaa. Niistä ei voi erehtyä. :) se vaan ettei harkkasupparit pehmitä ja avaa ettei ala hommat liian ajoissa. Tai tuu syöksysynnytystä sen takia :) mut mulle neuvola sano et kannattaa varoiks välttää sellasta toimintaa mikä lisää niitä, vaikkei mullakaa toistaseks onneks oo mitää muutoksia kohdunsuulla, vaik niitä supistuksia tuleekin hurjasti.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakaan ei viimeksi ollut tapahtunut mitään muutosta vaikka supistuksia oli tosin paljon, joten en nytkään niistä huolestunut. Mutta hyvähän se on lepäillä ja ottaa iisimmin tässä vaiheessa muutenkin! :)
 
Mää en vieläkään tunnista supistuksia... On niitä varmaan ollut, mutta se on sellaista epämääräistä kipua/painetta/ahdistavaa oloa ja mahan kovettumista, että en oo aina varma, onko kyseessä supistus vai jotain muuta. Joten lohduttavaa kuulla, jemmu, että tosipaikan tullen tietää kyllä, mistä on kysymys :)
 
Takaisin
Top