Harjoitussupistukset?

Kyllä tänään tuli jo ihan kunnon kivuliaita supistuksia. Aamulla heräsin kello 8 kamalaan kipuun,mikä tuntui alavatsassa menkkamaisena kipuna, säteili alaselkään ja reisiin. Maha meni kovaksi. Oli kova työ päästä edes sängystä ylös. Tulin sohvalle istumaan ja vaihtelemaan asentoa, josko joku asento tuntuisikin paremmalta. Kipu ei hellittänyt ja ajattelin,että nytkö se lähtö sitten tuli vaikka viikkoja ei ole kuin 33+4. Kymmenen minuutin jälkeen pahin kipu hellitti. Jotenkin tuo 10 min tuntui kokonaiselta tunnilta. Noo, sen jälkeen sain välillä pieniä menkkamaisia vihlasuja alavatsalle, ei kuitenkaan enää niinkään kivuliaita. Klo 16 alkoi taas ihan jumalattomat kivut! Purskahdin itkuun, koska säikähdin,että mitä oikein tapahtuu. Taas se menkkamainen kipu tuli, kuitenkin monta monta kertaa pahempana. Alaselkään alkoi myös ottaa kunnolla. Tunsin painetta lantion kohdalla ja vatsa meni kivikovaksi. Tuo kaikki kesti n. 15 min (luultavasti,en tajunnut kelloa kytätä koska kipu oli niin inhottava). Kipu hellitti taas.

Sit ne taas alkoi! Inhottava viiltävä, polttava menkkamainen kipu alavatsalla, alaselkä kipeä ja vatsa aivan kivikova. Näitä tuli puolitoista tuntia 10 min välein. Sen jälkeen otin yhteyttä synnärille. Kerroin tilanteen ja he pyysivät menemään näytille. Siellä minut pistettiin käyrälle ja seurailtiin suppareita ja vauvan sykettä. Vauva voi kaikipuolin hyvin koko hässäkän ajan. Supistuksia tuli myös sairaalassa, mutta ne ei enää tuntunut kipeinä eikä edes niinkään inhottavina. Hyvä näin!! Kätilökin ihmettelin,että mikähän mahtaa olla, kun supistukset usein helpottavat sairaalaan tultaessa. Oisin voinut ehkä muutaman kiroilevan sanan päästää jos ois mennyt yli aikojen raskausviikkojen kanssa. Mutta näillä viikoilla huokaisin onnesta! Kävin myös lääkärin luona tarkistuttamassa alakerran ja sikiön asennon. Kiinni olen ja sikiö on pää alaspäin. Vauvan liikkeet on kokoaika tuntunut todella selvänä ja hyvin kyllä näytti kätilölle ja lääkärillekin,että osaa jumppailla ja potkia sekä mätkiä. Lääkäri ehdotti,että oisin jäänyt sairaalaan yöksi ja päässyt seuraavana päivänä kotia jos supistuksia ei enää ole tullut. Halusin kuitenkin tulla kotia, koska sairaalaan meiltä on todella lyhyt matka ja mies on kotona kanssani. Kotona olen nyt ollut 4 tuntia ja tuntenut sillä ajalla 3 kivuliasta supistusta. Ajattelin,että lompsin sairaalaan jos herään yöllä kipuihin.

Ennen tätä päivää maha on kyllä mennyt usean kerran kovaksi, mutta ei ole ikinä tuntunut kipua. Tästäkö tämä nyt sitten alkaa emoticon
 
Täällä kans eilen oli supistelu-päivä. Äiti tuli tekemään mun kanssa joulusiivoja ja ei ehditty ees kunnolla alottaa lähinnä vaatteita mentiin läpi kun sit alkasin valittaa et mun maha on kipee. Menin sit makaamaan ja siinä vierähtikin useempi tunti.Maha oli siis kokoajan vähä ihmeellinen ja supistuksia tuli aina välillä oli sellasia puoli-kipeitä mut tuntu lähinnä keskellä mahaa mut pikkuhiljaa sirty alemmas. Ja sit ne monen tunnin jälkeen loppu ja huokasinki ja sit tuli vielä yks sellanen mikä kyl tuntu ihan kunnolla tuola lantiossa ja jos niitä olis enemmän tullu olisin kyl lähtöä tehny.Mut sit loppu kaikki mut loppuillanki oli vähän kumma olo mahassa mut ei ainakaan yöllä enää mitään.

Jotenki outoa kun esikoisen aikana ei ennen käynnistystä tuntunut kun kivuttomia supistuksia. Oonki sit viime yönki nukkunu hunosti ja miettiny voisko tää oikeesti lähtee täältä itestään joskus kun oon sitä epäillyt lähinnä kun esikko ei meinannut käynnistykselläkään tulla ja kaikki suunnilleen meidän suvussa mennyt yli. Mut kyllä sitä eilen ehti miettiä nytkö lähdetään viikkoja nyt kasassa 36+4 et ihan ok alkaaa olla. Mut toivon et jos vielä tulee niin sit tulee se lähtökin kun mietin jos tulee tollanen päivä kun oon esikoisen kans kaksin niin ei oo kovin kiva sit yrittää senki kans olla.Huomenna äippäpoli kaynti ja toivon et noi supistukset ois ees jotain tehny.Niin kyl vähä mietin eilen saanko synttärilahjana vauvan kun tänään on omat synttärit:)
 
Täällä myös nousee käsi noiden kivuliaiden supistusten kanssa. Perjantaina oltiin testiajamassa uutta autoa ja mä luulin synnyttäväni pressan linnan eteen :) Tunnin verran tuli ihan säännöllisesti välillä tosikin kivuliaita suppareita mut sit ne loppu kun seinään. Eilen aamusta tuli reilun tunnin taas ja pitkin päivää muutamia. Perjantaina tais vaan mukulakiviajelu olla vähän liikaa tälle mun niiiiiin supisteluherkälle kohdulle.

Nyt viikolla vielä jos noi kivuliaat jatkuu niin haluaisin kyllä päästä tarkistaa onko jotakin tapahtunu vai voiko tässä vielä 'huolettomin' mielin hengitellä itsensä niiden läpi ja odottaa jotain vielä voimakkaampaa.
 
Mulla on ollut vaan kivuttomia ja samaan aikaan muuten hirvee peuhaaminen käy vatsassa joten en oo ollu huolissani vielä lähdöstä synnärille...Ei mitään kivoja mutta toisaalta kyllä toivon etteivät tosta kivuliaiksi edes muuttuisi, olis helpompaa 
 
Täällä vielä ihmetellään että miltä ne supistukset tuntuu, joskus kun touhuaa tuntuu mahassa ilkeältä mutten osaa yhdistää niitä supistuksiin kun oon päähäni kehittänyt jonkimoisen mielikuvan miltä ne tuntuu.. :D enkä ikinä tajua kokeilla mahaa onko se kova kun mun mielestä se on koko aika ihan kova ja pinkeä? :o no ens viikolla neuvolalääkäri ni näkee onkos mitää tapahtunu :D
 
Ton jälkeen kun ton aikasemman kirjoitin niin niitä on nyt ollut aina muutaman kerran päivässä ja kyllä, kipeitä ne ovat. :/ Joten luulen että kyseessä on supistukset.
 
Kyllä nuo kipeät supistukset saattavat lisääntyä ja enteillä tulevaa synnytystä. Mahdollisesti ne ei kuitenkaan "tee mitään" eli ne eivät kypsytä tilannetta.

Mulla myös supistelee ja saattaa supistella jopa 6h. En kuitenkaan ole huolissani koska ne loppuvat kuin seinään ja viikkojakin on vielä jäljellä aika paljon. Ensi viikolla lekurissa sitten näkee onko jotain tapahtunut. Esikoisesta ei supistukset saaneet ennen synnytyksen käynnistymistä mitään aikaan. Rv40+1 lekuri totesi että ei tää ole täältä tulossa, varaudu odottelemaan pitkään, no, synnytys käynnistyi samana iltana....
 
Miul ei kyl kans supistelut saa mitään aikaiseksi.. Vaikka välillä on noita kivuliaampiakin.. Toisilla on tehokkaampia.. :)

Viime raskaudessa ei ees ollu mitään supisteluja ennen kuin sit rv 41+3, kun synnytyskin sit alkoi.. Tässä raskaudessa niitä sentään on, mutta ei niistä tunnu mitään apuja olevan.. Tosin eipä vielä ihan tarttis ollakaan.. :D
 
Mulla oli tänään omasta mielestäni supistuksia. Tai niiksi mä ne laskin, oli siis ihan sellasta menkkajumputusta mahan ja selän puolella, eli periaattees koko korsetin alueella. Lisäks säti reisiin ja nivusiin. Tää tunne tuli kun olin koiran kans lenkillä, ja voi pojat mä pelästyin että mitä sieltä alapäästä tupsahtaa, ja kotiinki oli matkaa vielä puoli tuntia! Ihan tosissaan tuntui että menkat alkaa, ja sit yhtäkkiä ajattelin että ei kai nää oo nyt supistuksia? Pelästyin oikein kunnolla että nytkö sitä pitää sit kellotella ja ruveta pakkaan sairaalakassia. Kotiin kun pääsin, istahdin ja nostin jalat ylös, eikä ollut enää mikään. Ennen ku lähdin kauppaan, siellä kun kannoin ostoskoria ja kävelin hyllyjen välissä, tuli taas noita supistuksia (?) ja loppuivat kun pääsin autoon istumaan. Ja viikot tänään siis 36+2, että ei kai tässä enää hätää oliskaan vaikka vauva päättäiskin tulla.
 
harkkareita tullu sieltä puolesta välistä lähtien..ekat kipeet supistukset tuli siinä rv 27 paikkeilla muistaakseni joiden vuoksi sitten piti vähän lepäilläkin enemmän ihan lääkärin käskystä. Nykyään harkkareita tulee päivittäin ja kipeitä suppareita sillontällön..viimeks eilen ja viimeyönä
 
Takaisin
Top