Hankkiudutaan yhdessä turhasta tavarasta eroon!

Onpas tylsää, jos UFF ei olekaan hyvä paikka viedä lahjoitukseen. Oli mulle ihan uutta tietoa. Tympeää kun ei hyväntekeväisyyteenkään voi luottaa. Ja tietenkin UFFin laatikko on meiltä kävelymatkan päässä ja SPR:n ties kuinka kaukana.
Sama juttu, en ole koskaan ainakaan löytänyt sopivalta sijainnilta muita kuin UFF:n laatikon. Ollut älyttömän kätevä viedä sinne sellaista, mitä ei jaksa myydä.

En kans yhtään tykkää noiden usean järjestön tavasta lähettää vaatetta ympäri maailmaa. Olihan siitä juttua Ylellä kun oli laittanut trackerit vaatteisiin ja ne seilasi päättömästi ympäri maailmaa. Ja lisäksi nuo lahjoitetut vaatteet jotka päätyvät kehitysmaihin polkee alas sen maan käsityöläisiä ja pienyrittäjiä.

Fidan sivuilla lukee etteivät lähetä vastaanottamiaan vaatteita ulkomaille.

Voihan niitä laittaa myös lahjoituksena Torissa tms. "Annetaan pussillinen ** -koon vaatteita" itse tein niin ja suurin osa meni paikallisille pienivaraisille perheenäideille jotka kävi kotoa hakemassa ja oli oikein kiitollisia.

Lindex menee, H&M ja Ciraf/Guppy/Mywear oikein ei. Vaatepakettien osana menee markettivaatteetkin, jos hinta on oikea = matala. Mutta Lindex on Vintedissä haluttu merkki, joten sitä kannattaa kyllä kokeilla myydä.

Hyvä tietää, kiitos. 😊 En ole ikinä Vintediin koskenut, mutta ehkä sitä olisi aika kokeilla.

Mä myin ja postitin taas tänään pari tuotetta lisää Vintedissä. Sen uutuuskirjan ja yhdet korvikset. Nyt lähtenyt jotenkin kauppa kulkemaan siellä. Aiemmin Vinted-paketit piti viedä kauemmas postille, mutta ihan hetken niitä on saanut vietyä meidän lähikaupalle. On helpottanut tosi paljon tätä kaupankäyntiä omassa arjessa kun käytännössä aina kuljen vähintään vauvan kanssa viemään paketteja!

En aio ostaa mitään ns. ylimääräsiä lastenvaatteita nyt itse vaikka mieli tekis kun just Vintedissä törmää tosi kivoihin. Pitäis ihan inventaario tehdä, mutta käytännössä 3-vuotiaalle on kaikkea käyttövaatetta tarpeeksi koossa 104. Eli kenkiä vaan tarvii tuleville kausille hankkia, samaten hanskoja. Aloittaa kylläkin päiväkodin osa-aikaisesti syksyllä, joten varmaan sitten nähdään millaista tarvetta on ja mitä kaikkea tarvii olla tuplat, sadevaatteita nyt ehkä ainakin. Ehkä tälle tammikuiselle joku välikausihaalari tmv., mutta jonkinlainen sellainenkin löytyy varmaan laatikoista. Yritän nyt laittaa vähintäänkin sitä mukaa pois kun uutta tavaraa tulee sisään, tavoitteena tietysti että olis jatkuva virta menossa ulospäin. Huomaan nyt, ettei tämä toinen lapsi ole käyttänyt läheskään yhtä monia yökkäreitä tai bodyja kuin esikoinen aikanaan😅 Niistä ehkä voi vähentää, ihan hirveän monta ihan uuttakin on laatikoissa kun on lahjaksi saatu...

Ollaan järkkäämässä syksyllä yhtä avointa pihatapahtumaa meidän taloyhtiössä ja ajattelin että siinä samalla vois pitää pihakirppistä. Sinne aion ehkä säästää ns. parhaat päältä✨

Iso osa lasten vaatteista meni kierrätykseen, loppuun kulutetut roskiin. ( enempää lapsia ei meille tule) vielä kun jaksaisi käydä talvivaatteet läpi.

Oma vaatekoko on pysynyt iät ajat samana. Tosin iso osa vaatemerkristä huijaa nykyään. Entinen M on nykyään S ja ja entinen S on XS ja sitä rataa.
Mistäkö tiedän? Koska minulla on samoilta merkeiltä vanhempia vaatteita.

Pitkähkölle, oikeasti XS-kokoiselle aikuisellle ei tahdo löytyä oikein mitään.
Teinikaupat eivöt oikein 40+ ikäisenä oikein enää nappaa.

Takaisin