Hankintoja

Pitää pyrkiä salaselle, kun viestimäärä täyttyy.

Oon ymmärtäny, että unipesää on mahdollista käyttää myös oikein ja turvallisesti?
Haluaks, että laitan sulle noi tekstit vaikka yksärinä? :)

Meillähän esikoisella oli unipesä, mutta sen tiedon perusteella, mitä mulla nyt on, jätän seuraavalla väliin. :)

Meille on tulossa ensimmäinen, joten ostoslistalla on kaikki mahdollinen. Yritän pitää järjen päässä ja pärjätä mahdollisimman vähällä tavaramäärällä. Asutaan kuitenkin kerrostalossa, joten säilytystilat on hyvinkin rajalliset. Täällä täytyy myös tehdä jonkinmoinen raivausoperaatio ennen kuin ostaa mitään. Pois heitettävää/myytävää rompetta on paljon. Aikaisemmin ei ole ollut inspiraatiota tehdä asialle mitään, mutta jos nyt, kun on ikäänkuin pakko. En halua kuitenkaan ennen nt-ultraa hankkia mitään. Haluan ensin tietää, että tuolla masussa oikeasti asustelee joku. Taas istuu epävarmuuspeikko tuolla olkapäällä.

Meillä on iso remontti menossa ja kaikki vauvatavarat jne. on näppärästi pakattuna siellä työmaan perällä... Ehkä tää nyt pistää äijään vauhtia ja tulis joskus valmistaki (lastenhuone ja makkari ollu rakenteilla yli puoli vuotta).

Mä en näe unipesää yhtään sen vaarallisempana kuin esim lakanan rullaamista tueksi vauvan selän taa. Pieni vauva ei unissaan juuri liiku, ja mä ajattelin käyttää unipesää vain ensiviikot. Niin leveä se on, ettei vauva siihen reunaan edes osu.
Ja perhepetiä kannattavat saavat kannattaa mitä haluavat. Mä en osaa nukkua vauva mun vieressä, etenkään kun se on aivan pieni. En näe perhepetiä välttämättömänä lapselle.

Kaikesta nykyään vaahdotaan. Esim äp laatikossakaan ei saisi nukuttaa kun siitä irtoaa kemikaaleja... :rolleyes:

No, mielestäni en oo vaahdonnut, vaan ihan asiallisesti kehottanut etsimään tietoa aiheesta, ja peräti antanut sitä tietoa, tosin tuolla salaisella puolella. Harmi, jos koet sen vaahtoamisena.

Toki ei vauvan selän taaksekaan suositella laitettavan mitään, vauvan turvallinen nukkuma-asento on selällään.

Tietysti jokainen saa tykönään tehdä niin kuin parhaaksi näkee, mutta olisi tietysti hyvä tiedostaa mahdolliset riskit päätöksiä tehdessään. :)

Mä nukuin esikoisen kanssa samassa sängyssä kahdestaan ensimmäiset 10 viikkoa ja sitten siirsin pojan pinnasänkyyn. Kyllä mulle neuvolassa siitä vähän nikoteltiin ku kerroin että vieressä nukkuu. Sitä laatikkoa taidettiin pari kertaa kokeilla, ei ollu minusta kovinkaan luonteva paikka ihmisen alun nukkua :laughing021

Ne unipesät on ihan söpöjä mutta... Njääh. Oon vissiin liian käytännöllinen ihminen hankkiakseni moista kun ei sillä käyttöikää kovinkaan pitkään ole enkä keksi mihin moisen voisi jatkojalostaakaan muuten ku kissanpediks :dontknow

Esikoinen nukkuu vieläkin perhepedissä :D heh, ei tosin ihan joka yö. Mutta vieressä pinnasängyssä vähintään. Omassa huoneessa olis juniorisänky, mutta eipä hän siellä pysy. Katotaan sitten kun toinen tulee, että mitä tehdään.

Mä luulin, että käyttäisin äp-laatikkoa makoilupaikkana, kun esikoinen oli vauva. En tykänny ku reuna on nii korkee ettei vauvaa nää kunnolla niinku halusin. Toiseksee hän ei kyllä ikinä oo paikoillaan tyytyväisenä yhtää missään makoillut, että ylipäänsä makoilupaikat jäi käyttämättä.

No, mielestäni en oo vaahdonnut, vaan ihan asiallisesti kehottanut etsimään tietoa aiheesta, ja peräti antanut sitä tietoa, tosin tuolla salaisella puolella. Harmi, jos koet sen vaahtoamisena.

Toki ei vauvan selän taaksekaan suositella laitettavan mitään, vauvan turvallinen nukkuma-asento on selällään.

Tietysti jokainen saa tykönään tehdä niin kuin parhaaksi näkee, mutta olisi tietysti hyvä tiedostaa mahdolliset riskit päätöksiä tehdessään. :)
Ei kun en mä tarkottanut, että sä vaahtoat. Vaan yleensä vaahdotaan ja ollaan ylivarovaisia. Lapset pitäis kasvattaa kuplamuovissa varmuuden välttämiseksi. Äh. Mua hikeennyttää nää nykyajan säännöt joka asiaan. Ollaan ylihysteerisiä joka pilkusta. Miten ikinä on ihmiset selvinny menneistä vuosikymmenistä elossa.......

Mä herään vauvan kans todnäk taas 1-2h välein läpi yöt eli en osaa tippaakaan pelätä, että unipesän kanssa käy yhtään mitään. Ja se tosiaan on käytössä vain muutaman hassun viikon.

Ei kun en mä tarkottanut, että sä vaahtoat. Vaan yleensä vaahdotaan ja ollaan ylivarovaisia. Lapset pitäis kasvattaa kuplamuovissa varmuuden välttämiseksi. Äh. Mua hikeennyttää nää nykyajan säännöt joka asiaan.

Mä herään vauvan kans todnäk taas 1-2h välein läpi yöt eli en osaa tippaakaan pelätä, että unipesän kanssa käy yhtään mitään. Ja se tosiaan on käytössä vain muutaman hassun viikon.
Sori, oon ehkä vähän herkkänä. :D <3

Haluaks, että laitan sulle noi tekstit vaikka yksärinä? :)

Meillähän esikoisella oli unipesä, mutta sen tiedon perusteella, mitä mulla nyt on, jätän seuraavalla väliin. :)

Hei anteeksi kun kirjoittelen vaikka en tänne kuulukaan, voisitko laittaa mulle yksärillä nää? En löydä netistä etsimällä mitään aiheeseen liittyvää. Haluaisin tietää, koska meillä nukutaan unipesässä, mitään ongelmia ei ole ollut mutta kovasti alkoi kiinnostamaan kun tätä elokuisia 18 lueskelen ja huomasin tämän.

Onnea kaikille odotukseen :happy:

Mulla on nuo molemmat nukkuneet vauvoina vieressä ja isompi ajoittain siihen saakka, kun nuorempi syntyi ja nuorempi ensin 6,5kk ikään asti (kun muutti pinnasänkyyn ja havaitsi siellä olevan viileämpää nukkua kuin vieressä) ja uudelleen 2 vuodesta eteenpäin, kun luopui tutista. Nyt sitten nuorempikin nukkuu omassa sängyssä.

Meillä vieressä nukkuminen helpotti sekä vauvan että mun unia, kun omassa sängyssä ei kumpikaan viihtynyt, vaikka kuin yritettiin pesää rakentaa pyyhkeistä ym. (silloin vuonna miekka ja kilpi ei ollut ainakaan mun tietääkseni erillisiä vauvapesiä).

Yritän pitää hankinnat muutenkin maltillisina, viimeksi hankin rintapumpunkin vasta, kun aattelin, että siitä ois jotain hyötyä. Ja ylipäätään hankinnat me tehdään vasta lähempänä laskettua aikaa esim. kuukautta aikaisemmin.

Tulipa vähän ennakkoon jo ostettua autokaukalo ja telakat molempiin autoihin :-) nyt on varmaan sitten isoin hankinta uudelle tulokkaalle tehtynä. Vielä saa miettiä sänkypolitiikkaa kun esikko nukkuu vielä pinniksessä että ostetaanko toinen pinnis vai sit esikolle jo jonkunlainen junnusänky. Aika näyttää :-D

Tulipa vähän ennakkoon jo ostettua autokaukalo ja telakat molempiin autoihin :-) nyt on varmaan sitten isoin hankinta uudelle tulokkaalle tehtynä. Vielä saa miettiä sänkypolitiikkaa kun esikko nukkuu vielä pinniksessä että ostetaanko toinen pinnis vai sit esikolle jo jonkunlainen junnusänky. Aika näyttää :-D

Me ollaan kans pohdittu tota sänkyhommaa.. Mut tultiin nyt siihen tulokseen et ostetaan sellanen juniori sänky esikoiselle ja vauva saa pinniksen. Ja sit jos toi esikoinen ei siel nuku, tulee koko ajan pois (pahimmassa tapauksessa pääedellä) ni sit mietitiään uudestaan :D

Takaisin