Hankintoja

Alkaa kyllä olla vaikea päättää, pakkaus vai raha? Meille tulokas on esikoinen joten kaikkea tarvitaan, veljen lapselta kuitenkin jää juuri nyt kaikki pienet vaatteet perinnöksi meille. No ehkä teen päätöksen myöhemmin.

Ai suurenee? Hienoa! :D
Mä oon kallistumassa myös siihen rahaan. Metsästän äp-kirppikseltä muutaman jutun, jotka on ehitty hukata.

Loistouutinen toi äitiysavustuksen korotus!

Mä olin aatellut, että tää kolmonen menee samoilla Brion yhdistelmillä ja turvakaukalolla kuin kaksi edellistäkin, koska tiedän niiden olevan kunnossa, hyvin säilytettyjä ja vähän käytettyjä. Vaunukopan olin vain suunnitellut käyttäväni pesulassa kunnon höyrypesurikäsittelyssä. Aloin sit puhua miehelle tästä, niin hän oli sitä mieltä, että ostetaan uudet. Se jopa eilen jo tutki valikoimia :o
Nyt sit mietityttääkin, että millaiset kärryt hankitaan. Vaunukoppa erikseen vai ratasosaan laitettava kantokoppa? Kokemuksia?
Brioissa vaunukoppa jäi jo puolen vuoden iässä ahtaanoloiseksi :/

Hieno juttu! Jos uusi tulokas onko tyttö kuten esikoinen, niin luultavasti pakkaus jää ottamatta, koska vaatteita ja tarvikkeita on kasapäin vielä säilössä :) Uusi kaukalo kyllä pitää hommata, kun edellisessä alkaa tulemaan ikä vastaan. Osaako muuten joku sanoa koskeeko se maahantuojien 5v. käyttöikäsuositus myös niitä isofix-jalustoja? Oletin että ei, mutta mies tuumasi, että samaa muoviahan siinäkin kuin itse kaukalossa :confused:

Meillä oli myös esikoisella se isofix-jalusta ja oli niiin näppärä, enää en muihin tyydy :D

Kyllä se telakkakin vanhenee. Muovi haurastuu ajan kuluessa ja etenkin, jos on vaihtelevissa lämpötiloissa autissa.

Meillä on Emmaljungan Super nitro -yhdistelmistä rattaat esikoisella 2v edelleen kovassa käytössä ja myös päikkärit siinä nukkuu. Vaikea arvioida mikä tarvetilanne on sitten, kun vauva tulee. Tarvitseeko hankkia tuplat vai pärjäiskö seisomalaudalla.

Super nitroista yleisesti voin sanoa, että olleet tosi hyvät ja ainoina ärsytyksen kohteina on ollu pieni tavaratila, jolla kumminki on pärjänny ja sitten pienet etupyörät, jotka jää kiinni lumeen (sen yhden kerran vuodessa, kun täällä pk-seudulla sillä tavalla lunta on).

Kaukalon osto on meillä kans edessä. Esikoisella oli gracon kaukalo ja nyt maxi cosin turvaistuin. Jotenki en jääny fanittamaan sitä gracoa, nyt varmaan harkinnassa joku muu. Vaikka muuttuuhan ne joka vuosi niin paljon ja samoilla merkeilläki on niin paljon erilaisia, että ehkä sen perusteella ei pysty mitään sanomaan.

Me otetaan äitiyspakkaus, vaikka esikoiselta onkin kaikki tallessa. Haluan sen silti :) Toivon että tulee 2018 vuoden paketti, vaikka kelpaa 2017 sitten jos sitä tarjotaan vielä silloin. Musta on tosi harmi kun tavallaan tulee ”väärän vuoden” pakkaus alkuvuoden, vaikka eihän se niin sillee mee.

Mä otan kans avustuksen rahana. Se tulee vähän avuks tuolien ostoon. :) kaukalo ja isofix-telakka meil on esikoisen jäljiltä. Mä kans liputan ton telakan puolesta ! Niin helppo käyttönen ja ei tarvii säätää vöiden kanssa. :)

Kysymys konkareille: tarpeellinen vai turhake: ensisynnyttäjille suunnattu vauvanhoitoajastin?
No, miksei muillekin, jos on hyödyllinen..

Mä niin repesin, ku luin tosta :D Mut ehkä sitä alussa on ihan hukassa syöttö- ja vaipanvaihtoaikojen kans ja et kummasta tissistä syötiin viimeksi. Mut silti, on toi musta jotenki turhake. :D

Vauvanhoitoajastin?!?! :? :D
En oo ikinä kuullutkaan...

Esikoisen kanssa myönnän kyllä pitäneeni kirjaa syötöistä ja vaipanvaihdoista+vatsan toiminnasta, mutta se oli täysin keskosuudesta johtuvaa. Toisen kohdalla luotto omaan osaamiseen oli olemassa alusta lähtien ja ei siinä enää ois ehtinytkään mitään muistiinpanoja tehdä.

Vauva kyllä ilmoittaa itsekin kun tarvii hoitoa(; ja erilaisella itkulla joka tarpeesta. Mitään ajastimia tarvi. :D <3

Tyyppä,
Se oli just tollanen. Vekotin johon klikkaat, kun syötät, niin kai se sit jotenki laskee seuraavan syöttöajan tms. Yms yms. Ja mainostekstissä oli, et ei tarvi paperilla ja kynällä kirjata enää muistiin ja kiireisille vanhemmille!

Rosalina,
Näin olen ymmärtäny, et ku lapsensa oppii tuntemaan, niin itkusta tietää mitä hän haluaa. Ja vaikka omaa lasta ei vielä olekaan, oon tosi paljo nuoresta asti hoitanu kaikenikäisiä lapsia, ja ehkä siinä huomannu, et niiden kans pärjää. Mut sit ajattelin, ku ton laitteen näin, et multa on varmaan menny jotain ohi, ku en tosiaan 24/7 oo ketään hoitanu.. ;)

Nii mikä oli ? Ikinä kuullukkaa:D kyl mä joskus unohdin kummast tissistä oon viimeks syöttäny, mut mies yleensä muisti.. Ja sit jossai vaihees sen jo tunsi et kumpi on täydempi. Eikä se maailma siihen kaadu jos syöttääki monta kertaa samasta. Välillä jopa parempi ni ei tuu vaan pintamaitoa:)

Ja vaipan vaihtaa aina ennen syöttöä TAI sit ku siel on tavaraa :D helppoa !

Takaisin