Hankintoja

Mun on ehkä vähän turhan aikaista suunnitella hankintoja, kun tänään on hedelmöittymisestä laskettuna viikkoja vasta 4+3 :D
Toisaalta meillä taitaa olla kaikki pakollinen ja tarpeelliseksi todettu valmiina. Tokikaan ne ei enää oo uusia poikien ollessa jo 5 ja 6, mutta hyvin säilytetty ja siistejä. Mä en oo suostunut luopumaan mistään, koska oon enemmän tai vähemmän haaveillut vielä yhdestä lapsukaisesta.

Meillä on 2 pinnistä, joista toinen (peruskokoinen) varmaan tulee meidän makkariin ja toinen (sellainen Brion vähän isompi malli) lasten makkariin odottamaan muuttoa veljien kaveriksi. Itse asiassa se on jo siellä ja on toiminut varavuoteena serkun yökyläillessä. Alakertaan raivaan varmaan omaan työhuoneeseeni paikan matkasängylle päikkäreitä varten tai sit otetaan taas ekoiksi kuukausiksi Vaavi-vuokrasänky.

Hoitopöydän käyttö jäi pojilla tosi vähäiseksi, kun oli helpompi hoitaa vaipanvaihdot lähempänä pesupistettä. Turhakkeeksi kuvittelemani vaipparoskis osoittautui hyväksi ratkaisuksi tällaiselle hajuherkälle varsinkin siinä vaiheessa, kun taloudessa oli 2 vaippaikäistä, joiden tuotokset ei enää olleet pelkkää maitokakkaa...

Kantovälineistä löytyy Manduca, jolle annan täydet pisteet. Ihan vastasyntyneellekin sen pitäisi käydä, mutta silti haluaisin kotona kantamiseen liinan. Sidottavasta trikooliinasta mulla on hyviä kokemuksia, mutta rengasliinan nopeus/helppous kiinnostaa...

Yhdistelmävaunutkin löytyy ja niiden runkoon saa turvakaukalon lukittua kiinni, mikä on kauppareissuja ajatelle plussaa. Pojille ostettiin aikoinaan tuplat, kun kuviteltiin niiden olevan ehdottomat (pojilla on ikäeroa 1v 2kk). Vaan siinä kävikin niin, että isompi oppi kävelemään juuri sopivasti, kun pienemmän kanssa sai aloittaa kunnon ulkoilun, eikä esikoinen sitten enää suostunutkaan istumaan kyydissä metriäkään. Käyttökertoja ei tullut 20 eli uudenveroisena menivät myyntiin.

Vaatteitakin on vaikka kuinka paljon, vaikka oon paljon laittanut kiertoonkin. Jäljellä on ne itselle mieluisimmat ja merkityksellisimmät, mutta nehän on sit melko poikamaisia... Että sinne huhtikuulle(?) varmaan joutuu pidättäytymään kaikista vaatehankinnoista, vaikka kuinka tekis mieli käydä edes hypistelemässä.

Mun kokemuksella rengasliina ei ole kätevä. Moni tykkää, minä en. :D en saanu sitä asettumaan kunnolla, säätelyyn meni kauemmin kuin kietaisuristin, ja lapsi alkoi nopeasti painaa kylkeä ikävästi. Eikä lapsikaan tykännyt.

Kokeilemalla selvinnee toimiiko omalla kohalla vai ei. :)

Meille tulokas on esikoinen joten kaikki täytyy hankkia. Turvakaukalo on ainoa joka saadaan, mun äiti osti sen veljelle mut päätyivätkin eri merkin kaukalo ja matkis yhdistelmään. Mulla on ollut vauvakuume jo monta vuotta ja oon kolunnut vaunuarvosteluja PALJON! Meillä on pieni hissi joka rajottaa vaunuvalikoimaa melkoisesti. Hoitopöytää meille ei mahdu, pyykkikoneen päällys ajaa sen asian, pinnis täytyy ostaa. Haaveilen sivuvaunu tyyppisestä nukkumisjärjestelystä. Mutta on tässä jo hetken säästetty rahaa kaikkia vauvahankintoja varten. Äp pakkauksen halua, käy -17, se oli tosi kiva!

Meil tulee kyl se 18 pakkaus.. Ei 17.. Saa nähdä millanen se sit on..

Pitääkin perehtyä siihen pakkaukseen. En vaan tiedä haluanko uutta laatikkoa kun tykkäsin niin siitä esikoisen sukupuulaatikosta ja somistin sen vielä niin kivaksi. Nyt se on tosin täynnä esikoisen vauvavaatteita ja edelleen meidän makkarissa kun muuallekaan ei mahdu.

Me joudutaan kans hankkii lähes kaikki, jos sinne asti päästään. Oon ehtinyt luovuttaa isompien vauvakamat pois eikä meillä taida olla enää ku manduca ja amme. Eli äitiyspakkauskin pakko ottaa, mut en tosiaan mitään hanki ennenkuin varmistuu et tuolla tosiaan on joku ja että päästään todella paljon eteenpäin tässä raskaudessa.

Meil tulee kyl se 18 pakkaus.. Ei 17.. Saa nähdä millanen se sit on..

Riippuu mihin asti niitä vanhoja riittää. Venyttääkään ei saa, vaan pitäis hakea sitä pakkausta aikalailla sen puolivälin jälkeen.

Tosiaan vanhojen pakkausten jakaminen ei lopu siihen kun pakkaus "vaihtuu". Vanhoja jaetaan niin kauan kuin niitä on jäljellä. Eli jos niitä - 17 pakkauksia on mennyt odotettua vähemmän niin niitä riittää jonkin aikaa jaettavaksi, vaikka - 18 pakkaus olisi jo tarjolla jaettavaksi.
Toiveen voi hakiessa esittää kumman pakkauksen haluaa, mutta kelan ei tarvitse toivetta huomioida.

Nii ja voihan se olla, että -18 pakkauksen sisältö miellyttääkin vielä vähemmän. Saa nähdä. Toivon, että -18 olis kivempi :joyful: Ainakin laatikko itsessään on kivempi ja me varmaan käytetään sitä vaivan ensisänkynä, koska niin moni on sanonut pinniksen olevan turha hankinta. Pitää pohtia ja punnita.

Riippuu mihin asti niitä vanhoja riittää. Venyttääkään ei saa, vaan pitäis hakea sitä pakkausta aikalailla sen puolivälin jälkeen.

Tänä vuonna alko pääsiäisen tienoilla jakaa uutta pakkausta. Mut tosiaan juu riippuu siitä koska vanhat loppuu :) se tän vuoden on niin ihana :)

Ainii.. Tarvitaan me yks hankita. Isompi koti :D asutaan siis kaksiossa tällä hetkellä ja kyl tä alkaa jo nyt käymään pieneksi yhden lapsen kanssa... Saatika ku niit on kaks :)

Meidän pitää hankkia kaikki. Osa varmaan käytettynä, osa uusina. Saa nähdä kuinka tuo mies höyrähtää tähän hommaan, niin voi olla et sit kaiken pitää olla viimesen päälle :D

Meillä mies on hyvin, miten sen sanoisi, taloustietoinen. Ei pihi, mutta kokee että uutta on turha ostaa jos käytettynä saa. Olen jossainmäärin samaa mieltä. Loppuenlopuksi itse aion vaunut maksaa ja ostan juuri ne mitkä haluan koska minä niitä enemmän käytän. Meillä on 30cm pituuseroa että täytyy se kyllä ottaa huomioon:p

Ainii.. Tarvitaan me yks hankita. Isompi koti :D asutaan siis kaksiossa tällä hetkellä ja kyl tä alkaa jo nyt käymään pieneksi yhden lapsen kanssa... Saatika ku niit on kaks :)
Me asutaan kans kaksiossa ja kyllä tähän yks mahtuu mutta ei millään kahta lasta!

Kyllä munki mies sanoo, et halpaa on kiva ostaa mut, jos on kyse vähänkään teknisemmästä laitteesta, niin se vertailee kaikki kokemukset mitä löytää ja jos on sitä mieltä et kallein on paras, niin sit se ostaa sen vaikka mun mielestä ei välttämättä tarttis :D

Meil oli esikoisen laskettu aika aikoinaan syyskuun lopussa -11 ja saatiin 2010 äp. Seuraavana vuonna ei sit otettukaan pakkausta, kun kaikki hankinnat oli niin tuoreita. Kuluvan vuoden pakkaus on musta kiva, mut täytynee odottaa ens vuoden pakkauksen sisältöä ennen päätöksen tekemistä.

Miulla oli 2v sitten la syyskuun alussa (-16), ja saatiin uusi äp. Ja hain heti kun oli mahdollista. En siis ois ehtinyt vanhaa saada. Nyt voi olla siinä ja siinä ehtiskö vanhan. Ei kyllä oo erikoisemmin väliä, tulee kumpi tulee. Varmaan taas haen heti kun on mahdollista ja katon kuin käy :)

Meillä on esikoinen nyt 2,5v. Ja meillä on tällä hetkellä kolmet vaunut (heheee). Mutta haluaisin myydä briot pois ja ostaa tilalle bugikset, ergobabyn ehdin myydä pari kuukautta sitten pois mutta luulen että liinailen ensimmäiset kuukaudet ja siitä jatkan joko tulan tai liinan kanssa. Pinnis on meillä edelleen turhakkeena, kun esikoinen on jotenkin ihmeen kaupalla päätynyt nukkumaan meidän välissä. Ensimmäiseksi sängyksi mulla on oran haikaranpesä, aivan ihana ensisänky!

Meillä mies on hyvin, miten sen sanoisi, taloustietoinen. Ei pihi, mutta kokee että uutta on turha ostaa jos käytettynä saa. Olen jossainmäärin samaa mieltä. Loppuenlopuksi itse aion vaunut maksaa ja ostan juuri ne mitkä haluan koska minä niitä enemmän käytän. Meillä on 30cm pituuseroa että täytyy se kyllä ottaa huomioon:p

Suosittelen menemän vaunuostoksille yhdessä. Ja sillä pienemmällä autolla jos niitä kaksi perheestä löytyy. Meillä miehen kanssa pituuseroa 45cm eli kyllä majakka ja perävaunu. Vaunuja katsellessa ja pyöritellessä todettiin että ei voi vaunut olla jalkajarrulla, koska mies tahattomasti lähes joka mallissa sai kävellessään "potkastua" jarrut päälle. Oman haasteen toi se että itselläni oli silloin sellainen pikkuinen Golffi jonka perään vaunut täytyi mahtua. Päädyimme silloin Gesslinen f6 yhdistelmiin ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä.

Meidänkin pitää aika paljon hankkia. Esikoisen jäljiltä on muutamia vaatteita, tula (kantoreppu) ja jotain pientä. Esikoiselle tuli hankittua uutena mm. vaunut ja muuta isompaa, mutta nyt yritän löytää mahdollisimman paljon käytettynä. Emmaljungan City Crossit oli viimeksi vaunuina ja rattaina ja samanlaiset haluan nytkin.

Takaisin