Hankintoja

Mä mietin kuumeisesti kumman valitsen, äp:n vai rahan. Tämän vuoden äp on tosi kiva, mielelläni ottaisin sen, ja tarviikin uudet haalarit (vaikka ne on talvella vielä ehkä isoja......) kun aiemmat tuli jo hukattua. Mut ei vielä tiedä saisko edes tätä nykyistä pakkausta vai ehtiikö jo uusi lähteä jakoon (ja kumman sit loppupeleissä onnistuis saamaan).

Päätän varmaan vasta keväämmällä ja jos/kun vauvan sukupuoli selviää. :)

Ai mitä siis, eikö ole varmaa saako elokuun vauva vuoden 2018 pakkausta? :-( Fiilistelin pelkästään sitä uutta laatikkoa ja vuoden 2017 sisällöstäkään en välittäisi. Toivon todella, että tärppäisi uuden laatikon kanssa ja tietty unelmoin myös kivemmasta sisällöstä :p

Se pakkaus vaihtuu - 18 vuoden malliin keväällä eli karkeasti samoihin aikoihin kuin elokuiset alkaa olla ns "kelaviikoilla" (eli voi hakea äitiysavustusta). Kuinka kauan vanhoja pakkauksia riittää niin sen näkee sitten.

Eikös sitä kaavailtu, että pakkauksen vaihto saatais hiissattua vuodenvaihteen tienoille.. Mutta ainakin vielä viime vuonna (kuten ainakin aiempanakin) on pakkaus vaihtunut keväällä.

Kelan sivuilla on maininta, että jos hakua pitkittää ilman hyvää syytä niin kela voi evätä koko avustuksen.
Riskin ottaa, jos kauheasti pitkittää.

Tai siis tuo käytäntö oli ainakin aiemmin.

Nyt äkkisältään löysin tiedon, että on haettava 2kk ennen LA. Oiskohan ne sitten muuttaneet tuon pykälän... :)

Mä oon funtsinu että taidan ottaa rahana... Ekasta äitiyspakkauksesta on kaikki tallella ja 80% vaatteista käyttämättömiä.

Me otetaan avustus rahana luultavasti kun esikoiselle -15 otettiin pakkaus ja kaikki on laitettu talteen.

Uudet vaunut pitäisi ostaa. oon haaveillu et sais sellaset yhdistelmät missä on vaunut, ratasosa ja et turvakaukalon sais näpsästi kiinni niihin rattaisiin.

Toi travel system olisikin muuten varmasti kätevä, etenkin kun on esikoinen vauvan lisäksi huolehdittavana.. Tais tulla ensimmäinen must have-hankinta :D

Ostin esikoiselle brion smile-yhdistelmät. Oon tykänny ja näppärät kulkee missä vaan :) siihen vielä oma kaukalokin niin saa kaikki siihen runkoon kiinni!

Meillä esikoinen tulossa, joten tarvitaan KAIKKI :D vinkkejä ja kokemuksia ehdottoman tarpeellisista, hyödyllisistä ei-niin-välttämättömyyksistä ja täysturhakkeista otetaan vastaan!
Pakkaus varmaan otetaan :)
ja kunhan vähän pidemmälle päästään, niin alkaa saumurilla huristelu ja pikkuvaatteiden ompelu (ihanat trikookankaat siis hankintalistalla <3 )

Kastekukka, ei mulla ainakaan oo jääny ja "jämäkämmin" menee siinä sohjossakin eteenpäin kun jaksaa lukita ne etupyörät että ne menee vaan eteenpäin eikä pyöri. Ja niissä ilmakumirenkaat, niin ei tarraa se lumi kii juuri ollenkaan :)

Meil on kans esikoisen jäljiltä kaikki : sänky, unipesä, vaatteet, hoitopöytä, leluja, kylpyamme, istuin yms yms :) ainoo mitä pitää ostaa on tuplavaunut.

Ajattelin etten ota varmaan pakkausta vaan ne rahat menis osaksi vaunun ostoa :)

Mun edellisistä raskauksista on niin pitkä aika, joten jotain hankintoja on tehtävä. Valmiina on jo turvakaukalo (viimeksi oli mun siskolla käytössä), siskolta saan lainaan yhdistelmävaunut ja rattaat on jo valmiina. Amme löytyy, myöhempää tarvetta varten potta, vaatteita on tytölle ja pojalle ja sitterikin taitaa löytyä jo, ellen sitä mennyt myymään.

Pinnasänkyä ja hoitopöytää en aio hankkia. Kehdosta haaveilen. Se menis sit sisustuselementtinä myöhemmin ja kissojen petinä.

Tästäkin otan äitiyspakkauksen. Otin sen eiskoisesta v. 2007 ja kuopuksesta v. 2009. Kestovaippoja taas haluaisin käyttää osakestoiluun niin kuin nuoremman lapsen kohdalla.

Takaisin