Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä myös saa nukkua ensimmäiset viikot äippäpakkauksessa. Oma vanha kehto olisi äitini luona, mutta äiti sanoi ettei minuakaan voinut siinä pitää kun en pysynyt. Tiedä sitten millainen vipperä tästäkin on tulossa.

Omia vanhoja tavaroita löytyy myös pinnasänky ja syöttötuoli ainakin.

Me tarvittaisiin alkuun vähän lisää kietaisubodeja ja haaroista aukeavia potkuhousuja. Katosta roikkuva "kehto" olisi ihana jos sattuu löytymään edullinen.
Viimeksi itselle jäin hankkimatta edestä aukeavia vaatteita/imetysvaatteita ja olin ekat viikot lähinnä h&m:n imetystopissa ja mama-leggareissa kun en päässyt kaupoille. Oli toisaalta kivaa sekin. Etukäteen hankitut imetysrintsikat oli kaikki huonon mallisia lopulta niin toppi oli hyvä alkuun ja sit myöhemmin ostin sovittamalla hyvät liivit.

Mulle varmaan käy noin kun Mamanannallekin, imetyspaidat on jotenkin vastenmielisen näköisiä musta kaikki etten ole löytänyt vielä mitään minkä haluaisin päälleni laittaa. Jos kesällä pärjäisi avonaisilla topeilla?

Muokattu viimeksi:
Mä tilasin tulevalle vauvalle juuri tuon vuoden 2016 äitiyspakkauksessa olleen unipupun. Mun mielestä se oli tosi ihana ja jotenkin miellytti silmää enemmän kuin tuo uuden unikoira. Nyt jos käy niin, että tulee vielä se vanha, niin sitten on toinen unipupu varalla ja jos tulee uusi, niin sitten on pienellä molemmat :happy:

Eka hankinta tehty. TinyLoven 3 in 1 Napper. Nyt en osta mitään ennen kuin on rakenneultrassa käyty :wacky:

Me ollaan ostettu äippäpakkauksen reunus ihan vaan lastentarvike-liikkeestä. Niitä kun pari päivää sitten selailin, löytyi edelleen samoja myynnissä :)

Joko ootte ostaneet vaunut? Meinaatteko ostaa uutena ja paljonko kannattaa maksaa 2 vuotta vanhoista yhdistelmistä?

Minä juuri ostin vaunut :joyful: Tykkään perinteisemmistä malleista metallinvärisillä osilla ja isoilla pyörillä (meillä vaihtelevaa maastoa ja koiralenkkejä edessä) ja olin ihastellut kyllä valkoisia emmaljungia mutta alusta asti oli selvää ettei niin paljon aleta rahaa vaunuihin laittamaan. Sitten löysin valkoiset Nord Prestige vaunut ja tykästyin niihin :grin

Minä juuri ostin vaunut :joyful: Tykkään perinteisemmistä malleista metallinvärisillä osilla ja isoilla pyörillä (meillä vaihtelevaa maastoa ja koiralenkkejä edessä) ja olin ihastellut kyllä valkoisia emmaljungia mutta alusta asti oli selvää ettei niin paljon aleta rahaa vaunuihin laittamaan. Sitten löysin valkoiset Nord Prestige vaunut ja tykästyin niihin :grin
Oliko kuinka vanhat ja paljonko maksoit? Aika paljon monet pyytää pari vuotta käytetyistä mutten haluaisi kovin vanhojakaan ostaa..

Äh en näköjään osaa laittaa tänne kuvia valitettavasti... Mutta googlettamalla Nord Prestige löytyy. Ostettiin nämä siis ihan uutena kun hinta oli maltillinen verrattuna noihin tunnetumpiin merkkeihin, 490e.

Kauniit ja sirot nuo prestiget :Heartred Me ostettiin käytetyt emmaljungan super nitrot, haluttiin ehdottomasti kääntyvät lukittuvat etupyörät ja on ne todella kätevät:cheers Ei ollut kyllä tarkoitus vielä ostaa kun rakenneulra käymättä, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä elämässä voi sattua, täytyy vain luottaa tulevaan ja toivoa parasta :happy:

Meillä on tallessa esikoisen Knorr-Baby Noxxter vaunut ja ollaan oltu niihin tosi tyytyväisiä! Ollaan kulettu paljo metissä ja vaikeilla reiteillä niillä ja hyvin on pärjätty. Esikoinen nukku ensimmäisinä kuukausina niissä myös reissussa ollessa yönsä tosi hyvin. Niissä on kans lukittavat eturattaat ja ilmarenkaat. Makso sillon n. kolme vuotta sitten n. 500 euroa ihan uutena. Ei oltu sillon jaksettu ite oikein vaunuasiaan perehtyä ja sit eräs miestuttu kertoi miten hänen vaimonsa oli kaikki mahdolliset vaunut vertaillu keskenään ja päätyny näihin. Joten päätettiin sit vaan ostaa samat! :D Mutta voin kyllä todellakin suositella!

tänään päätettiin puolison kanssa aloittaa operaatio vaunut. tarkoitus oli mennä lähimpään lastentarvike-liikkeeseen itikseen täältä espoosta vertailemaan erilaisia vaihtoehtoja (ja samalla hakea ilmainen babybox). kauniissa säässä käytiin matkalla palauttamassa muutama kirjaston kirja sekä syömässä lounasta. perillä huomattiin, että liike olikin mennyt kiinni jo tunti sitten klo 15! siihen siis jäi. no seuraavan kerran on yhteistä aikaa varmaan kuukauden päästä liikkeen aukioloaikaan. onneksi ei vielä ole kiire... ja kiitos helkky85 tuosta Knorr-Baby vinkistä. Olis myös omalle budjetille sopivaa hintaluokkaa.

Isompia hankintoja ei ole vielä tehtynä. Vaatteita tosin kirpputorilta olen vähän ostellut. Sitten varmaan joutuu paneutua oikeen tosissaan vaunuihin ja kaikkeen muuhun kun rakenneultra ohi ja toivon mukaan kaikki hyvin. Vielä pitäs viikko ja yks päivä jännittää. Pari viikkoa takaperin oli kauhea vaunukuume ja mies kauhisteli hintoja :facepalm: Porukoilla ois pinnasänky niin varmaan sen taidan pyytää käyttööni sitten kun tässä ehtii.

Rakenneultran jälkeen pitää varmaan sitten alkaa pikkuhiljaa miettimään hankintoja. Lapsimessuille mennään huhtikuun lopussa, siellä kun näkee kaikki vaunut ym. saman katon alla. Vaunut tulee tietenkin olemaan se isoin hankinta, mutta anoppi lupasi ostaa ne. On kuulemma haaveillut asiasta viimeiset parikymmentä vuotta :joyful:

Vaunuista olen miettinyt lähinnä Stokkeja, mutta mitäänhän en vaunuista ymmärrä. Hypistelemässä pitää siis käydä ja seurata teidän vinkkejänne täällä. Onko jotain hyvää vaunujen ostoon liittyvää keskusteluketjulinkkiä tiedossa kenelläkään?

Ruusa mä olin viime vuonna ja meinasin kyllä tänä vuonna mennä myös. :)

Dolcetti kandee liittyä lastenvaunuhulluihin. Siellä on aika paljon juttua kaikista :) kannattaa miettiä missä te liikutte eniten ja sen mukaan alkaa suunnittelee vaunuja :)

Mietin itse kanssa noita lapsimessuja, mutta jos siellä ei ole mitään hyviä tarjouksia tms. niin en tiedä kannattaako lähteä... en kuitenkaan asu Helsingissä niin ei viitti turhaan lähteä. Ellei saa yhdistettyä työ tai kaverien treffausta... Onko siellä oikeasti hyviä tarjouksia?

Takaisin