Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin huomaan pihtailevan hankintoja kunnes sukupuoli olisi selvillä.. ainoa asia tähän mennessä mihin tullut investoitua tulevaa lasta ajatellen on virkkuukoukut ja lankaa. Tänään jos jaksan niin käyn eurokankaassa niin saa aloitettua ompeluprojekteja.

Oon myös kerännyt lasten huoneista ideoita pinterestiin ja miettinyt teemoja... :) henkistä shoppailuun valmistautumista

Meillä on turvakaukalo, rattaat hankittuna jo. Helistin ja muutama muu lelu myös hankittiin. Enemmän sitten kun sukupuoli selviää. Vaatteita hankala löytää unisex tänä päivänä. Tuntuu että kaikki on tyttö tai poika väreissä

Meillä on turvakaukalo, rattaat hankittuna jo. Helistin ja muutama muu lelu myös hankittiin. Enemmän sitten kun sukupuoli selviää. Vaatteita hankala löytää unisex tänä päivänä. Tuntuu että kaikki on tyttö tai poika väreissä

Oho! Teillä on sitten isoimmat ostoksrt jo hankittuina! Kuinkas jo nyt? :)

Muakin houkuttais kun näin käytettyinä yhet tuplat myynnissä.... muttei nyt mikään ennenkuulumattoman edullinen ollut niin en jaksa kiirehtiä vielä.
Listan olen kyllä jo tehny mitä toiselle tarvii ja yllättävän paljon siihenkin keksi... vaikka periaatteessa kaikki on esikoiselta tallessa:rolleyes:
Mutta tarvii esim oman pikkupeiton, unileluja ja tällä kertaa haluaisin kunnon unipussin ja unipesän...
Ehkä fiksumpaa jos ei selvitetä sukupuolra niin eipä tule osteltua vaatteita:grin Kun niitä ei periaatteessa tarvi.... Täysin neutraaleja ei tosiaan ole kovin paljoa ainakaan super söpöjä:rolleyes:

Mä oon kyllä niin erilainen kun monet.. Hankitaan vasta sitä mukaan kun tulee käyttöön. Eikä varmaan tälle ees hirveesti hankita. Äitiyspakkaus ja pojan vanhat vaatteet yms. riittää. Pinnasänky on. Jumppamatto on. Vauvalelut ja kirjat on. Sitteri on. Turvakaukalo on. Amme on. Harsoja on. Vaunut, ehkä joku hoitopöytä ja äitiyspakkauksen verhoilu ois sellasia mitä puuttuu..

Mä seuraan kans koko aja tuplia käytettynä torista ja fbn monikkokirppikseltä kun äiti on siellä kun mulla on pikkusiskot kaksosia:)

Ite en aio vielä hankkia oikein mitään vauvaa varten. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen hankin jonkun pienen vaatteen tai tossut että muistan olla onnellinen raskaudesta, koska en halua pelätä loppuun asti.

Muokattu viimeksi:
Mä oon kans tilannut kestovaippoja, vaikka vähän kyllä pelottaa tuleeko niitä oikeasti otettua käyttöön! Pari bodya oon ostanut ja parit pöksyt. Tosi vaikea kyllä löytää vaatteita, jotka kävis tytölle ja pojalle... Lankaa ja virkkuukoukun ostin ja aloitin tekemään vauvalle peittoa [emoji5] Mies kovasti toppuuttelee hankinnoissa.

Mä ostin ekat mammaleggarit, entiset painoi mahaa. Sitten olen sortunut ostamaan jo pikkuisia vaatteita vaikka vasta ultran jälkeen piti olla "lupa" hankkia...

Meillä ollut sama raja kun Amandaella noiden pikkutyypin vaatteiden kanssa. Onneksi on ultra jo ensi viikolla, nähtäväksi jää lähteekö lapasesta! Varhais-un jälkeen ollut aika sinnittelyä :angelic:

Oho! Teillä on sitten isoimmat ostoksrt jo hankittuina! Kuinkas jo nyt? :)

Muakin houkuttais kun näin käytettyinä yhet tuplat myynnissä.... muttei nyt mikään ennenkuulumattoman edullinen ollut niin en jaksa kiirehtiä vielä.
Listan olen kyllä jo tehny mitä toiselle tarvii ja yllättävän paljon siihenkin keksi... vaikka periaatteessa kaikki on esikoiselta tallessa:rolleyes:
Mutta tarvii esim oman pikkupeiton, unileluja ja tällä kertaa haluaisin kunnon unipussin ja unipesän...
Ehkä fiksumpaa jos ei selvitetä sukupuolra niin eipä tule osteltua vaatteita:grin Kun niitä ei periaatteessa tarvi.... Täysin neutraaleja ei tosiaan ole kovin paljoa ainakaan super söpöjä:rolleyes:

Kytättiin alennusmyynneistä hyvät kaukalot ja rattaat :)

Mä kyttäilen koko ajan et josko tulis joku hyvä tarjous Be safe kaukalosta ja jalustasta. Jos tulee niin sit ostan jo nyt, jos ei niin sit kesällä lähempänä laskettua aikaa ostetaan. Vaunut ostin eilen kun sattu hyvät vastaan. Vauvan vaatetta oon ostanu ja huomaamatta poika sävyisiä kaikki :rolleyes::oops: jos tulee tyttö niin sit vaan poikavaatteet kiertoon.

Mummot oli olleet kaupoilla yhdessä, niin jo tuli sieltä käsintehty villahaalari tuliaisina.. :hilarious:

Villahaalarit on kyllä hyviä :) Ja aika kalliitakin...Se äp-villasekoitehaalarikin on kyllä tosi käytännöllinen :)

Minulla on viime viikonlopun jälkeen jotenkin ihan revennyt käsistä tämä ostostelu :woot: verkkokaupoista olen tilannut paljon juttuja lastenhuoneeseen... meillä tämä on esikoinen mutta toiveissa saada joskus vielä toinen ja mahdollisia lastenhuoneita vain yksi, niin joka tapauksessa aika sukupuolineutraalit sävyt täytyy valita. Väreiksi olen valinnutkin nyt valkoinen, minttu, sitruunankeltainen ja musta :happy: tapetteja, verhoja, sisustustyynyjä jne on nyt jo tilattuna, kovasti silti houkuttaisi ostaa jo huonekalut ja lisäksi muutakin vauvakamaa kuten vaunut, mutta mies toppuuttelee meilläkin. Itse näen tässä aikaisessa shoppailussa parikin hyvää puolta: ei tarvitse sitten ihan kaikkea ostaa (ja maksaa...) kerralla ja toisekseen saa tuota iloa ja uskoa raskauteen jatkuvasta keskenmenon pelosta huolimatta.

Ihanaa että joku muukin miettii lasten huonetta :) meillekin ensimmäinen tulossa ja nyt muuttuu työhuoneeni pikkuhiljaa pienokaisen valtakunnaksi!

Mä oon kovasti pohtinut ja jopa ollut huolissani väreistä. Trendi tänä päivänä on hempeät ja maltilliset sävyt ja ne sopivat omaan silmään ja sisustukseen myös. Mutta onko siitä mahdollisesti haittaa vauvalle? Vauvat näkevät ja reagoivat vahvoihin väreihin ensimmäiset vuodet. Jos kaikki on neutraalia hölynpölyä niin voiko siitä olla haittaa lapsen kehitykselle? Se puna-sini-viher-kelta "värioksennukset" mitä myydään kaikkialla on kehitetty lasten aistien vahvistamisiksi... Mä koitan oman näkökantani nyt päättää...

Onko muilla tietoa tai omakohtaisia kokemuksia?

Ihanaa että joku muukin miettii lasten huonetta :) meillekin ensimmäinen tulossa ja nyt muuttuu työhuoneeni pikkuhiljaa pienokaisen valtakunnaksi!

Mä oon kovasti pohtinut ja jopa ollut huolissani väreistä. Trendi tänä päivänä on hempeät ja maltilliset sävyt ja ne sopivat omaan silmään ja sisustukseen myös. Mutta onko siitä mahdollisesti haittaa vauvalle? Vauvat näkevät ja reagoivat vahvoihin väreihin ensimmäiset vuodet. Jos kaikki on neutraalia hölynpölyä niin voiko siitä olla haittaa lapsen kehitykselle? Se puna-sini-viher-kelta "värioksennukset" mitä myydään kaikkialla on kehitetty lasten aistien vahvistamisiksi... Mä koitan oman näkökantani nyt päättää...

Ei ole kyllä tietoa, mutta itse mietin esikoista oottaessa samaa... kun itse tykkään just niistä hempeistä väreistä:rolleyes: Jätin mobilen ja lelukaaren hankkimatta kun tuntui tyhmältä hankkia valjun värinen harmaa tms... mutten halunnut mitään kirkuvia värejäkään:oops: Toisaalta en usko että neutraalin värisestä ympäristöstä haittaa on, onhan ennen asuttu puisissa pirteissä jne:rolleyes: Värejä muualla ollu kuin luonnossa... Ja voisi kuvitella että harmonisen värisessä huoneessa on helpompi esim rauhoittua nukkumaan kuin vaikka kirkkaan punaisessa! Toisaalta toki kivaa jotain värikästäkin katsella vaikka kuvakirjaa tms välillä... Ettei nyt ihan kaikki väritöntä.
Mutta vaikea kuvitella että vauvan näkö vaikka ei kehittyisi kodin sisustuksen takia:confused: Luulisi että hymyilevien ihmiskasvojen näkeminen on tärkeintä näköaistin kautta tapahtuvaa kehitykselle ja valo. Liika sisälläolo huonontaa näköä. Lasten tulisi olla auringossa... en tosin tiedä kuinka paljon pientä vauvaa sitten tulisi pitää ulkona... itse ainakin ekan kesän kyllä pidin kopan suojissa aikalailla vauvan... Vähän nyt meni ohi aiheesta:grin

Ei ole kyllä tietoa, mutta itse mietin esikoista oottaessa samaa... kun itse tykkään just niistä hempeistä väreistä:rolleyes: Jätin mobilen ja lelukaaren hankkimatta kun tuntui tyhmältä hankkia valjun värinen harmaa tms... mutten halunnut mitään kirkuvia värejäkään:oops: Toisaalta en usko että neutraalin värisestä ympäristöstä haittaa on, onhan ennen asuttu puisissa pirteissä jne:rolleyes: Värejä muualla ollu kuin luonnossa... Ja voisi kuvitella että harmonisen värisessä huoneessa on helpompi esim rauhoittua nukkumaan kuin vaikka kirkkaan punaisessa! Toisaalta toki kivaa jotain värikästäkin katsella vaikka kuvakirjaa tms välillä... Ettei nyt ihan kaikki väritöntä.
Mutta vaikea kuvitella että vauvan näkö vaikka ei kehittyisi kodin sisustuksen takia:confused: Luulisi että hymyilevien ihmiskasvojen näkeminen on tärkeintä näköaistin kautta tapahtuvaa kehitykselle ja valo. Liika sisälläolo huonontaa näköä. Lasten tulisi olla auringossa... en tosin tiedä kuinka paljon pientä vauvaa sitten tulisi pitää ulkona... itse ainakin ekan kesän kyllä pidin kopan suojissa aikalailla vauvan... Vähän nyt meni ohi aiheesta:grin

Mie oon miettinyt samaa myös, kun Pinterestistä olen yrittänyt selailla inspiraatiokuvia lastenhuoneeseen ja kun olen nähnyt entisten luoklatovereideni mustia ja harmaita lastenleluja.
Huoneen toki voisi ajatellakin olevan parempi vähän rauhoittavana ympäristönä, kuten Ruusa sanoi. Aistien yliaktivoiminen ei varmasti edesauta nukkumista. Mutta sitten ne lelukaaret ja lelut... Kai niissä väriä pitäisi olla, jotta ne olisivat pienestä mielenkiintoisia ja jotta sitä kautta rohkaistaisiin tätä kokeilemaan ja pyörittelemään asioita käsissään ja sitä kautta oppimaan itsestään ja ympäristöstään. Näön kehityksestä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Kai se taas ehkä opettaa vauvaa kohdentamaan katsettaan nopeammin, kun on joku korkeakontrastinen asia katseltavana, mutta ei ne mitään ristisilmiä tosiaankaan ennen aikaankaan olleet. :D
Että ehkä semmoinen värien välimuoto olisi tässäKIN asiassa hyvä. Itse luulen pyrkiväni aika pehmeään väritykseen vauvanhuoneessa, mutta aktivoimaan toisaalta tyyppiä uusilla mielenkiintoisilla väreillä ja pintamateriaaleilla sitten lelujen yms. kautta.

Takaisin